Direktkvalet till SHL

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Post Reply
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Direktkvalet till SHL

Post by p-play »

Det är ganska märkligt att det är bättre att komma sist än näst sist i SHL. Kommer man näst sist får man möta ett från Allsvenskan lag som kommer i fullt matchtempo medan man själv inte spelat en match på flera veckor.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Direktkvalet till SHL

Post by p-play »

Jag såg delar av Timrås match och de imponerade med sin skridskoåkning och rörlighet. Det kan nog bli match trots allt av den serien.
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Direktkvalet till SHL

Post by nr86 »

Oj vad Harald pratar upp mora hela tiden. Riktigt störande att han är så partisk. Annars tycker ja Norén varit riktigt bra och jag tror vi gjort en riktigt bra värvning där om det stämmer att han är klar för oss. Friesen är ju en riktigt bra center med grym speed på rören. Inte så giftig framåt med verkar orka hur mycket som helst och jag har för mig att han skulle funka bra hos oss. Annars har ju lif nästan lika uselt pp som vi har.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Direktkvalet till SHL

Post by p-play »

nr86 wrote: 01 Apr 2018, 20:49 Oj vad Harald pratar upp mora hela tiden. Riktigt störande att han är så partisk. Annars tycker ja Norén varit riktigt bra och jag tror vi gjort en riktigt bra värvning där om det stämmer att han är klar för oss. Friesen är ju en riktigt bra center med grym speed på rören. Inte så giftig framåt med verkar orka hur mycket som helst och jag har för mig att han skulle funka bra hos oss. Annars har ju lif nästan lika uselt pp som vi har.
Friesen är inget för oss. Han var bra i grundserien, men jag tycker att han har helt fallit bort under de två kvalserierna som har spelats när det har blivit tätare och tuffare. Tyvärr känns det som någon som Lindgren skulle kunna signa. Många av kontrakten skrivs ju också under tiden som grundserien spelas och det spelet passade Friesen mycket bättre.
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Direktkvalet till SHL

Post by nr86 »

Kan inte annat än förundras över Leksands oförmåga att få ihop det. De har publiken, ungdomsverksamheten, starka sponsorer som alltid finns där men är det skit bakom spakarna hjälper inget. Leif är nog ingen nytänkare och rätt man för leksand heller för den delaen. Vi såg ju hur han styrt Fbk de senaste åren. Ingen raket hockey direkt. Mora spelar smart och har avgjort det här som jag ser det. Tror Friesen spelar i shl till hösten och är det hos oss tror jag ändå det kan bli bra. Inte äckligt dyr men jobbar stenhårt och gör nästa aldrig en dålig match. Inte 1a center material men kan mycket väl leda en 3e kedja. Just centrar verkar det ju råda stor brist på just nu och drar Linus så varför inte. Lang är ju en annan som kan bli hur bra som helst. Jag undrar hur Lindgren tänker i sitt lagbygge.
Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Direktkvalet till SHL

Post by Sed »

Grattis Mora.


Hoppas nu Timrå kan vända underläget mot Karlskrona.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Direktkvalet till SHL

Post by smogz »

Fan va mycket hellre jag vill se Timrå i SHL än Karlskrona. Dels spelar de faktiskt riktigt underhållande i anfallszon, dels bor jag i Sundsvall och får därmed se två matcher med Skellefteå live och slutligen så hatar jag Ove Molin.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
PackSwede
Posts: 999
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Direktkvalet till SHL

Post by PackSwede »

smogz wrote:Fan va mycket hellre jag vill se Timrå i SHL än Karlskrona. Dels spelar de faktiskt riktigt underhållande i anfallszon, dels bor jag i Sundsvall och får därmed se två matcher med Skellefteå live och slutligen så hatar jag Ove Molin.
++

Karlskrona är verkligen tråkigast

Edit: hörde jag rätt att Karlskrona hade noll skott på mål i sista perioden förra matchen!?!
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Direktkvalet till SHL

Post by Trollet »

Nä fan, 6-10 då.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
PackSwede
Posts: 999
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Direktkvalet till SHL

Post by PackSwede »

Ok, man är liksom inte så koncentrerad när det inte är AIK som spelar och man samtidigt försöker fixa samåkning till måndagen :-)
User avatar
PackSwede
Posts: 999
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Direktkvalet till SHL

Post by PackSwede »

Grattis Timrå, må det mer underhållande laget vinna på fredag! Hoppas på supporterresa till Timrå nästa säsong.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Direktkvalet till SHL

Post by smogz »

Ja det var några år sedan vi fick se ett Crazy Timrå
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Direktkvalet till SHL

Post by snorhyveln »

Snälla.
Se till att hockeyns motsvarighet till Rohypnol, Karlskrona förlorar i kväll.
User avatar
PackSwede
Posts: 999
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Direktkvalet till SHL

Post by PackSwede »

Grattis till Timrå!

Hoppas vi får en lördag match borta mot dom nästa säsong
lundkvist
Posts: 104
Joined: 21 Jun 2011, 20:53

Re: Direktkvalet till SHL

Post by lundkvist »

Härligt med Timrå tillbaka!
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Direktkvalet till SHL

Post by snorhyveln »

Prisad vare Gud.
Grattis Vifsta/Östrand /Timrå.
Välkommen tillbaka.
Berehowsky
Posts: 215
Joined: 21 Jun 2011, 21:16

Re: Direktkvalet till SHL

Post by Berehowsky »

Fantastiskt kul med Timrå i shl igen, Karlskrona är så sjukt tråkiga.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Direktkvalet till SHL

Post by smogz »

Extra roligt för oss AIK:are som bor i Sundsvall. Två matcher att se Skellefteå. Fan va kul.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
TigerShark
Posts: 3751
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Direktkvalet till SHL

Post by TigerShark »

Jättekul att Timrå gick upp, kändes tufft där ett tag men dom fixade biffen! Grattis Timrå!
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Direktkvalet till SHL

Post by p-play »

Toppen att Timrå går upp! :) De spelar en rörlig, skridskointensiv hockey som lockar publik, samtidigt som resekostnaden för oss blir mindre. Timrå har en riktigt bra stomme. Några lyckade värvningar till en förstakedja plus två stabila backar och man kan undvika kval nästa år. Avståndet mellan toppen och botten kommer att minska nästa år. Timrå känns bättre än Karlskrona och Mora har samlat på sig ett år av SHL-erfarenhet. Rögle kommer dessutom att vara betydligt bättre nästa år och komma högre upp i tabellen.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Direktkvalet till SHL

Post by smogz »

Bara 4 spelare i Timrå har kontrakt nästa år så stommen är inte så safe dock.


De har dock ett försvarsspel som är rätt likt Skellefteås. Ingen tokcheck och überpress direkt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Direktkvalet till SHL

Post by p-play »

Ja, de spelar ganska likt oss. De verkar också ha en riktigt bra fystränare. Det var länge sedan jag såg ett allsvenskt lag som var så vältränat. De rullar t ex bara runt på fyra forwards i BP och fjärdefemman hade inte alltför många byten i matchen.
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Direktkvalet till SHL

Post by StigVig »

smogz wrote: 06 Apr 2018, 22:24 Bara 4 spelare i Timrå har kontrakt nästa år så stommen är inte så safe dock.


De har dock ett försvarsspel som är rätt likt Skellefteås. Ingen tokcheck och überpress direkt.
Intervju med Nubben för några dagar sedan så har de klart med 18 spelare inför nästa säsong oavsett om de spelar i SHL eller inte
Stort Grattis Timrå
https://www.youtube.com/watch?v=AbrosktlvLM
Krossa Skiten!!!!!
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Direktkvalet till SHL

Post by p-play »

Var finns intervjun att hitta?
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Direktkvalet till SHL

Post by smogz »

StigVig wrote:
smogz wrote: 06 Apr 2018, 22:24 Bara 4 spelare i Timrå har kontrakt nästa år så stommen är inte så safe dock.


De har dock ett försvarsspel som är rätt likt Skellefteås. Ingen tokcheck och überpress direkt.
Intervju med Nubben för några dagar sedan så har de klart med 18 spelare inför nästa säsong oavsett om de spelar i SHL eller inte
Stort Grattis Timrå
https://www.youtube.com/watch?v=AbrosktlvLM
Ok, länka gärna.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Direktkvalet till SHL

Post by Chippen »

Det kan nog stämma.
Gör direkt eftet slutsignalen igår kom det ut att Andreas Söderberg och Henrik Törnqvist kritat på.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Direktkvalet till SHL

Post by smogz »

Så är det kanske, dock kanske inte samma stomme som tog upp dom.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Direktkvalet till SHL

Post by Chippen »

smogz wrote: 07 Apr 2018, 10:27 Så är det kanske, dock kanske inte samma stomme som tog upp dom.
Tyvärr inte, och rätt vanligt att stora delar av stommen försvinner grån laget som gått upp
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply