Silly season övriga lag 17/18

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Silly season övriga lag 17/18

Post by ante08 »

Örebro dumpar spelare. Hudacek, Petersson, Motin, Zamorsky och Martin Johansson ryker.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2962
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by Foppas skridskocoach »

Typ alla med någon form av kvalitet i den truppen.
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by Chippen »

ante08 wrote:Örebro dumpar spelare. Hudacek, Petersson, Motin, Zamorsky och Martin Johansson ryker.
Mycket märkligt vore intressant att se iaf Martin Johansson hos oss.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
ossian
Posts: 3590
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by ossian »

Martin Johansson är klar för Färjestad enligt det jag läst
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by Chippen »

Läste just det oxå tyvärr. Intressant spelare i vilket fall.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Norrland74
Posts: 870
Joined: 12 Jun 2014, 18:26

Silly season övriga lag 17/18

Post by Norrland74 »

Hamnar väl i Frölunda. Tror dock Johansson skulle göra succé hos oss.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by ante08 »

Luleå skickar spelare. På sin hemsida skriver Luleå Hockey att Craig Schira, Ilari Melart, Kael Mouillierat, Bill Sweatt, Joakim Hillding och Jacob Lagacé lämnar klubben.
http://www.luleahockey.se/artikel/bn0fa ... traktslage" onclick="window.open(this.href);return false;
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by Hank »

Olausson tillbaka i Luleå. Blir spännande att se hur han skött sin fys efter två år i Schweiz och en skadedrabbad säsong i Finland...
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by ante08 »

Sondräll till Luleå. Kommer att presenteras när hans nuvarande klubb Red Bull Salzburg spelat klart i det österrikiska slutspelet.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by p-play »

Om jag höll på det laget skulle jag vara ganska orolig. Djurgården kommer att vara starkare, likaså Rögle som haft många skador i år.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by Chippen »

Undra vad Luleå har på gång.

Luleå presenterar nyförvärv 14.00
Klockan 14.00 kommer Luleå presentera nyförvärv. Klubben kommer köra livesändning på sin hemsida där man kommer kunna följa presentation av nyförvärv och även information kring klubbens ungdomsverksamhet.
Vi kommer så klart hålla er uppdaterade här och på sportbladet.se kring vad som händer.

/Pontus Berg Nilsson, redaktionen
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by Sed »

Chippen wrote:Undra vad Luleå har på gång.

Luleå presenterar nyförvärv 14.00
Klockan 14.00 kommer Luleå presentera nyförvärv. Klubben kommer köra livesändning på sin hemsida där man kommer kunna följa presentation av nyförvärv och även information kring klubbens ungdomsverksamhet.
Vi kommer så klart hålla er uppdaterade här och på sportbladet.se kring vad som händer.

/Pontus Berg Nilsson, redaktionen
Daniel Sondell klar. Ska Lule satsa svenskt i år?
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by Chippen »

Var det inget större än så :(
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
ossian
Posts: 3590
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by ossian »

Sed wrote:
Chippen wrote:Undra vad Luleå har på gång.

Luleå presenterar nyförvärv 14.00
Klockan 14.00 kommer Luleå presentera nyförvärv. Klubben kommer köra livesändning på sin hemsida där man kommer kunna följa presentation av nyförvärv och även information kring klubbens ungdomsverksamhet.
Vi kommer så klart hålla er uppdaterade här och på sportbladet.se kring vad som händer.

/Pontus Berg Nilsson, redaktionen
Daniel Sondell klar. Ska Lule satsa svenskt i år?
Ifjol hade de många utländska spelare och det gick dåligt, så med 99%s sannolikhet kommer de att satsa svenskt i år. De brukar byta strategi och göra tvärtom då det gick dåligt, och det har inte gått bra så många gånger på ett tag.
lobo
Posts: 1523
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by lobo »

Eller så har dom fått in lite ny inspiration och blod och tänk i den helt nye, kreativa, out-of-thr-box" sportchefen.... Hahahaha.

Skickat från min F5121 via Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by Chippen »

Inte oväntat är Martin Johansson klar för FBK och Telkan lämnar DIF
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by jokarfo »

http://hockeybladet.nu/silly-season/rit ... te-flyger/" onclick="window.open(this.href);return false;

Är kanske bara jag men om jag varit Leksands-supporter hade jag helt ärligt varit ganska syrak på Ritola. Inte för att jag inte hajar att han själv vill - och till och med borde - spela på en nivå som motsvarar hans skills och att kontraktet skrevs på ett visst sätt av den anledningen men nog fan skulle det kännas surt att läsa sånt här när han kom hem med dunder, brak och stora ord om hur han ville "komma dit han hör hemma" och hur LIF är klubben i hans hjärta. Sure, ingen lätt sits för honom och branschen är som den är men damn så epigt det ser ut.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by Chippen »

Jag tycker mest synd om honom om jag ska vara ärlig, inte pga hans öron utan för hans inställning. Visst kanske hans kontrakt upphävdes nu, men hette det inte: "nu flyttar vi hem till Leksand, klubben i mitt hjärta" precis som du skriver etc?

Jag tycker det att det är rätt enkelt. Han vill inte flyga, är där han vill vara i sitt hjärta. Vad är problemet? Stanna kvar då, för Leksand lär inte flyga mycket nu och han har chansen att utvecklas som människa och spelare genom att om han stannar så lär han få en stor roll och vara en del i det som ska ta Leksand tillbaka till SHL.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by p-play »

Det handlar naturligtvis om pengar. Leksand har knappast råd att betala honom samma lön i Allsvenskan även om en del av lönen var i form av en sign-on. Jag antar att det blir Brynäs eller Örebro för honom för till Mora kan han knappast gå och de har antagligen inte eller råd med honom för den delen. Leksand har dock ganska många riktigt duktiga unga spelare så de borde kunna göra bra ifrån sig i Allsvenskan. Oskar Lang borde även kunna vara ett intressant prospekt för oss.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by nishog04 »

Det blir väl Finland för honom nu. Där gäller i princip bara buss till matcherna och dessutom är det så gott som omöjligt för lagen att åka ut. Ett tryggt val för en kille som Ritola!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by jokarfo »

p-play wrote:Det handlar naturligtvis om pengar. Leksand har knappast råd att betala honom samma lön i Allsvenskan även om en del av lönen var i form av en sign-on. Jag antar att det blir Brynäs eller Örebro för honom för till Mora kan han knappast gå och de har antagligen inte eller råd med honom för den delen. Leksand har dock ganska många riktigt duktiga unga spelare så de borde kunna göra bra ifrån sig i Allsvenskan. Oskar Lang borde även kunna vara ett intressant prospekt för oss.
Solklart är det en fråga om pengar men vore jag Leksands-fan skulle det smaka lite beskt när det var så mycket prat om hur stort hjärta han har för klubben och hur det var där han ville vara osv. Klubbhjärta brukar ju just exemplifieras genom att välja klubben framför mer lukrativa anbud, inte kräva den absolut högsta lönen som går att hitta osv. Sen kan jag absolut tycka att Ritola rent kvalitetsmässigt är en spelare som hör hemma i SHL men är det det som är det viktiga kanske man ska akta sig för att använda sig av den typen av stora uttryck när risken är så pass överhängande att man kommer söka sig nån annanstans. Men men, nu är jag inte LIF:are så jag kan luta mig tillbaka i njugg och beskåda :mrgreen:
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by Chippen »

Från sportbladet:
Under en medlemsträff i kväll meddelade Karlskrona HK om förändringar i nuvarande herrtruppen och presenterade inte mindre än tre nyförvärv: Cory Murphy, Carl Persson samt Henrik Törnqvist. Veteranbacken Murphy kommer från Växjö och Carl Persson kommer från succélaget BIK Karlskoga och Henrik Törnqvist ansluter från Linköping.
/Jörgen Källström, redaktionen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lh=1
Posts: 533
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by lh=1 »

Jasså, P Cehlin till Lule. Synd
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by p-play »

Cehlin är en vass spelare, men det var ett bra beslut att avstå den värvningen.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by Chippen »

Roger Melin tar över Brynäs..otippat
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by Chippen »

Rahimi väntas krita på för Växjö inom kort
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by ante08 »

Mora får ta klivet upp i SHL, utan Jeremy Colliton. Han lämnar klubben.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by GroovyEd »

Shit vad Växjö ligger i på värvningsfronten. Kl 14.00 ska de presentera ett nyförvärv.

Edit: Är väl säkert Rahimi förresten. Insåg sen att han inte blivit offentliggjord.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by Chippen »

Kan ju även vara Fasth, men Rahimi låter troligare
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
MBB

Re: Silly season övriga lag 17/18

Post by MBB »

Rahimi klar för VLH. Hur i helvete kan dom ha så mkt deg?


Skickat från min iPad med Tapatalk
Post Reply