C More

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

C More

Post by nr86 »

Tänkte bara få ventilera lite av vad jag tycker om C More.
Saknar Leif Boork som var den ende som kunde komma med mothugg och inte stryka medhårs varenda gång. Höll själv ofta inte med honom men hans "tjurskalliga attityd" var sund för helheten.
Nu är det alldeles för mycket "försvara varandra" och inte våga tycka annorlunda och röra om i grytan.
Tänker faktiskt på när LHF blev ansatta för sin spelarbudget av Helber som aldrig blev ifrågasatt från "eget" håll utan han hölls om ryggen trots att han inte kunde bevisa ett skit. Då skattade jag bara åt eftersom det var LHF som hamnade i skottgluggen men så här i efterhand tycker jag inte det var bra gjort av varken c more eller Helber.
Har också börjat reta mig på Sanny som hela tiden dömer så kategoriskt efter eget huvud och får det att verka som sanningar. Inte det objektiva utan väldigt kategoriserande.
- Det där en utvisning
- Det ska vara 5 matchers avstängning
- osv osv
Rönnqvist har även han de tendenserna men inte alls lika mycket.

När Ankan kom med detta på Facebook http://www.aftonbladet.se/sportbladet/s ... 3936296.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
kunde jag inte annat än tycka det var lite kul att det rörs om lite.....

Sedan vore det bra om man kunde ta bort kommentatorn i sändningarna! Det finns några riktiga stolpskott som jag hellre vore utan. Lars Lindberg ger jag inte mycket för tex
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: C More

Post by Markman »

Själv saknar jag inte Boork det minsta! Han tillför inget bra i svensk hockey, över huvud taget!
Visst, i viss mån kanske de håller varandra om ryggen, men jag tycker inte att de gör det hela tiden, och definitivt inget problem för mig. Wikegård är ju inte känd för att vara en "följa-strömmen-kille" direkt.

Sanny är en av de bättre i mina ögon, klar och tydlig med en nyanserad åsikt.
Intressant också att du först klagar på att de inte vågar tycka annorlunda, och sedan gnäller på någon som faktiskt säger vad han tycker.

Utan kommentatorer tror jag att det skulle det bli ganska tråkiga sändningar, men jag håller med dig om att de har en hel del kassa som skulle behöva bytas ut, Lindberg inte minst!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: C More

Post by nr86 »

Om jag förtydligar.
Visst Wikegård är rak och hymlar inte med vad han tycker. När Boorken satt i studion blev det ofta en bra diskussion kring situationer som ju nästan aldrig uppstår nu för tiden. De saknar jag. Rönnqvist kan komma med något i stil med att "jag är inte villig att dra det så långt etc"
Det jag skulle vilja är att någon ifrågasätter mer. När Sanny kommenterar/bloggar säger han ofta saker som jag nämner ovan. Hans ord blir sanningar och känns inte objektiva. Bara att säga JAG tycker skulle vara bättre. Det framstår ofta som att han har rätt punkt.

Helber hade inga fakta alls att komma med. Jo han hade varit sportchef så........han borde ju veta. Synar den listan som han kom med.
Tror HV,FHC, VLH och FBK låg högre. C more fick det att framstå som sanningar vilket det inte alls var.
När sedan Osten och co gick i taket höll man Helber om ryggen och ifrågasatte ingeting. Vilka fakta har du förutom din känsla. =Inga. Rätt värdelös undersökning om ni frågar mig.
Sedan backar Sanny upp honom på sin blogg.
Det irriterar mig.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: C More

Post by Skidrow »

Om man kollar på vad Sanny skriver så ger han en ordentlig förklaring varför han tycker som han tycker och oftast håller jag med honom.

Vad Helber hade baserat sin lista på vet jag inte men den kändes iaf trolig.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: C More

Post by Markman »

Skidrow wrote:Om man kollar på vad Sanny skriver så ger han en ordentlig förklaring varför han tycker som han tycker och oftast håller jag med honom.

Vad Helber hade baserat sin lista på vet jag inte men den kändes iaf trolig.
Håller med på båda punkterna! Har för mig att han hade frågat runt bland klubbarna vad de hade för budget eller något sånt.. Tror också att det sades att det inte var några officiella siffror, men jag minns inte säkert!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
jowa
Posts: 467
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: C More

Post by jowa »

Wikegård är bra på många sätt men att se honom stå och intervjua tränare nere vid rinken var nästan jobbigt. Oj vad spänd han såg ut att vara.
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: C More

Post by nr86 »

Sanny och Kuben var INTE överens i förrgår ang knätacklingar.
Riktigt uppfriskande att se. :D
Var som att min önskan gick i uppfyllelse. Äntligen lite åsikter som går isär.'
Precis sånt jag vill se mer av.
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: C More

Post by msoe »

Nåt som jag saknar är riktiga analyser av spelet. Alltså inte bara Wikegårds tacklingsräknande, hur många pp-minuter per mål AIK har i tredjeperioden på bortaplan, eller klyschor som att spelarna måste gå rakare på mål eller att man måste vinna närkamperna. Eftersom man som tv-publik får en begränsad bild av planen så tycker iaf. jag att man missar linjerna i spelet många gånger. I diverse fotbollsstudios är man mycket bättre på att prata spel och taktik i paus och efter matcherna. Tyvärr gäller det inte bara cmore utan hockeyjournalistiken generellt lider en brist på detta.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: C More

Post by Hank »

Tycker C More generellt håller hög kvalitet i sina huvudsändningar, inklusive analys av spelet.
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: C More

Post by schteffe »

Nu sänder ju CMORE guldmatcherna. Skulle kännas tryggt om man kunde spara ner dem för evigt. Har någon tips på hur man kan ordna det?
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: C More

Post by Trollet »

Ganska klurigt med DRM-skyddat material. Men kan ingen med en sån där inspelningsbox banda alltihop och få ut det i nåt format?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: C More

Post by Skidrow »

OBS lr Bandicam borde fungera.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: C More

Post by Trollet »

Är inte det skärminspelningsverktyg? Det brukar aldrig bli särskilt bra
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: C More

Post by Skidrow »

Typ, inte testat men iaf OBS-Studio borde fixa det via ta ström direkt den kommer in i webläsaren.
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: C More

Post by schteffe »

Försöker. Är inte så haj på detta. Men om jag försöker fånga "browser" så tar den bara själva startskärmen, som ni ser nedan, trots att sändningen rullar.

obs aik2.jpg
obs aik2.jpg (53.08 KiB) Viewed 4393 times
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: C More

Post by Trollet »

DRM-skyddet fungerar alltså. Tyvärr.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: C More

Post by Sed »

Om du tar Display Capture istället för Browser så kan du spela in. Men blir ju inte bästa kvalitén.

Blir det lite osynk går det fixa till någorlunda med MKVToolnix (audio delay under ljudfilen).
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1570
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: C More

Post by Dwight_Shrute »

Förresten avskyr jag Björn Oldeen. Extremt enkelspårig och en otroligt ljummen journalist som har väldigt svårt att hålla ens en halv boll i luften. Nu är det sagt.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: C More

Post by Skidrow »

Vikegårds vs Nord var bra.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: C More

Post by päran »

Nu har Tidningskungen.se mellandagsrea på abonnemang. Nu kan man köpa Cmore premium plus rabatterat. Använd dessutom rabattkoden mellan2022 för ytterligare rabatt. Helår blir 3229 / 269 per månad. 3 månader om 977 / 325 per månad.
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: C More

Post by haggloader »

Det finns rykten om att Cmore ska försvinna eller gå ihop med viaplay....
Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: C More

Post by Sed »

Källa?

Telia kanske köper nent/viaplay. Så slipper de bråka framöver och konkurrera bort jätten discovery. Men är tveksam.
Tommy och Annika
Posts: 93
Joined: 16 Jun 2011, 00:55

Re: C More

Post by Tommy och Annika »

päran wrote: 25 Dec 2022, 10:40 Nu har Tidningskungen.se mellandagsrea på abonnemang. Nu kan man köpa Cmore premium plus rabatterat. Använd dessutom rabattkoden mellan2022 för ytterligare rabatt. Helår blir 3229 / 269 per månad. 3 månader om 977 / 325 per månad.
Har du/någon annan testat det här? Så att det inte finns någon baksida med erbjudandet menar jag. Det låter ju nästan för bra för att vara sant när man själv f.n. hostar upp 549 kr/mån för samma paket.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: C More

Post by päran »

Tommy och Annika wrote: 25 Dec 2022, 18:17
päran wrote: 25 Dec 2022, 10:40 Nu har Tidningskungen.se mellandagsrea på abonnemang. Nu kan man köpa Cmore premium plus rabatterat. Använd dessutom rabattkoden mellan2022 för ytterligare rabatt. Helår blir 3229 / 269 per månad. 3 månader om 977 / 325 per månad.
Har du/någon annan testat det här? Så att det inte finns någon baksida med erbjudandet menar jag. Det låter ju nästan för bra för att vara sant när man själv f.n. hostar upp 549 kr/mån för samma paket.
Har kört det i två år. Köper alltid på mellandagsrean. Finns ingen baksida.
Tommy och Annika
Posts: 93
Joined: 16 Jun 2011, 00:55

Re: C More

Post by Tommy och Annika »

päran wrote: 25 Dec 2022, 18:43
Tommy och Annika wrote: 25 Dec 2022, 18:17
päran wrote: 25 Dec 2022, 10:40 Nu har Tidningskungen.se mellandagsrea på abonnemang. Nu kan man köpa Cmore premium plus rabatterat. Använd dessutom rabattkoden mellan2022 för ytterligare rabatt. Helår blir 3229 / 269 per månad. 3 månader om 977 / 325 per månad.
Har du/någon annan testat det här? Så att det inte finns någon baksida med erbjudandet menar jag. Det låter ju nästan för bra för att vara sant när man själv f.n. hostar upp 549 kr/mån för samma paket.
Har kört det i två år. Köper alltid på mellandagsrean. Finns ingen baksida.
Tack för snabbt svar! Får kolla upp.
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: C More

Post by haggloader »

Sed wrote: 25 Dec 2022, 13:40 Källa?

Telia kanske köper nent/viaplay. Så slipper de bråka framöver och konkurrera bort jätten discovery. Men är tveksam.
Tror snarare att Telia säljer Cmore till viaplay..
Har läst på någon affärssajt, minns ej vilken.
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: C More

Post by haggloader »

Om några dagar slutar cmore-appen att fungera.
Man behöver ladda ner tv4-play och länka från Teliaplay.

Är det någon som blir klok på hur många stream man kan köra samtidigt??
Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: C More

Post by Sed »

Hur många enheter kan jag se på samtidigt?
Du kan se på två enheter samtidigt, dock inte samma sportsändning på två enheter, du kan däremot titta på två olika sportsändningar på samma konto.

Men går det inte se alla "kanaler" via teliaplay också? Så man kan se på både tv4play och kanal tv4hockey på teliaplay ? Det fungerar iaf för tele2play(kan dela samma sändning med 3 stycken då, 1 tv4play och 2 tele2play).
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: C More

Post by haggloader »

Jag läste att tv4-play skulle länkas från teliaplay.

Förhoppningsvis går det att se samma match på linjär telia-tv, teliaplay-appen respektive tv4-playappen...?
Alltså, sammanlagt 3 användare.
Post Reply