Löven

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Post Reply
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Löven

Post by 374 »

Visst måste vi ha en tråd där vi diskuterar våra ärkerivaler?

Jag har börjat sakna matcherna mot Löven, saknar att ha ärkerivalerna i samma serie.

Västerbottensderbyna var de hetaste matcher jag någonsin har varit på och då har jag varit på stockholmsderbyn etc.

Förvisso njuter jag av deras misär men samtidigt finns det ju inget lag som är roligare att möta och att vinna mot. Löven skulle vara det klart roligaste laget att vinna mot i en SM-final.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Löven

Post by Colton »

Hata löven. Kommer aldrig kunna hata luleå som man hatar löven, så är det bara. Nån som har ett bra minne av äckliga löven? Kanske till och med nån som var med på den tiden när vaktmästaren släckte lyset?
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Löven

Post by Special Brew »

Hatlista: 1. Linköping (för jag bor där).
2. Luleå
3. Färjestad

Löven slutade jag bry mig om när dom slutade spela hockey på riktigt.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Löven

Post by Lidlund »

Special Brew wrote:Löven slutade jag bry mig om när dom slutade spela hockey på riktigt.
+1
Fox
Posts: 166
Joined: 18 Jun 2011, 12:40

Re: Löven

Post by Fox »

Björklöven får ett tillskott på 20 miljoner från Mr.Abramovitj
http://www.folkbladet.nu/268837/2011/09 ... a-miljoner
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Löven

Post by King Kong »

20 mille är ju ingenting för Löven...
Det bränner dom på 1 säsong vilt pådrivna av fansen..
Sportsligt går det väl som vanligt..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Löven

Post by lazerkrobbe »

King Kong wrote:20 mille är ju ingenting för Löven...
Det bränner dom på 1 säsong vilt pådrivna av fansen..
Sportsligt går det väl som vanligt..
Då summan är uppdelad på 3 år så torde t.o.m. Löven få svårt att bränna dom på 1 säsong.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Löven

Post by Trollet »

lazerkrobbe wrote:
King Kong wrote:20 mille är ju ingenting för Löven...
Det bränner dom på 1 säsong vilt pådrivna av fansen..
Sportsligt går det väl som vanligt..
Då summan är uppdelad på 3 år så torde t.o.m. Löven få svårt att bränna dom på 1 säsong.
Inte då. Finns gott om exempel i svensk idrott där klubbar har spenderat kommande intäkter innan de existerat :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Löven

Post by lazerkrobbe »

Trollet wrote:
lazerkrobbe wrote:
King Kong wrote:20 mille är ju ingenting för Löven...
Det bränner dom på 1 säsong vilt pådrivna av fansen..
Sportsligt går det väl som vanligt..
Då summan är uppdelad på 3 år så torde t.o.m. Löven få svårt att bränna dom på 1 säsong.
Inte då. Finns gott om exempel i svensk idrott där klubbar har spenderat kommande intäkter innan de existerat :)
Ja, det är ju sant, och är det några som är bäst i klassen på det så är det antagligen "Cirkus Skott" i Skellefteå Södra...
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Löven

Post by svartgulsubkultur »

Kan tänka mig att det redan nu finns en fastslagen spelarinvesteringsplan på TCIM.:D
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Löven

Post by Trollet »

Halvt offtopic fast ändå inte. Det var underbart skönt att höra klacken sjunga "Hata löven" upprepade gånger igår.
"We must never forget".
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Löven

Post by Trollet »

lazerkrobbe wrote: Ja, det är ju sant, och är det några som är bäst i klassen på det så är det antagligen "Cirkus Skott" i Skellefteå Södra...
Kan ju kika på Frölunda i fjol. Budgeterade väl med fullt hus (12000 pers) i nära nog varenda hemmamatch. Samt förstås att slutspel fanns med i budgeten. Spenderade därefter och gick 27 miljoner back.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Löven

Post by svartgulsubkultur »

Trollet wrote:Halvt offtopic fast ändå inte. Det var underbart skönt att höra klacken sjunga "Hata löven" upprepade gånger igår.
"We must never forget".
Kan ju inte låta Uffe Dahlén slippa undan bara för att det gått 24 år sen han lirade i Löven.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Talbot25
Posts: 1027
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Löven

Post by Talbot25 »

Nej inte kan man ha pengar på banken längre än nödvändigt, så nu har man redan värvat Palmebjörk från Örebro.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Löven

Post by Trollet »

Talbot25 wrote:Nej inte kan man ha pengar på banken längre än nödvändigt, så nu har man redan värvat Palmebjörk från Örebro.
Han kom väl därifrån från början? Från Löven alltså.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Talbot25
Posts: 1027
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Löven

Post by Talbot25 »

Trollet wrote:
Talbot25 wrote:Nej inte kan man ha pengar på banken längre än nödvändigt, så nu har man redan värvat Palmebjörk från Örebro.
Han kom väl därifrån från början? Från Löven alltså.
Ja vad det nu har med saken att göra? Jon är en habil allsvensk spelare, han platsar lätt i hälften av lagen i allsvenskan.
Så det är klart att det är miljonerna som har börjat rulla.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Löven

Post by Skidrow »

Lr så är det som förra gången dom skulle få in massor av miljoner att det bara var prat och aldrig klart så dom använde pengar som aldrig fanns.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Löven

Post by Trollet »

Talbot25 wrote:
Trollet wrote:
Talbot25 wrote:Nej inte kan man ha pengar på banken längre än nödvändigt, så nu har man redan värvat Palmebjörk från Örebro.
Han kom väl därifrån från början? Från Löven alltså.
Ja vad det nu har med saken att göra? Jon är en habil allsvensk spelare, han platsar lätt i hälften av lagen i allsvenskan.
Så det är klart att det är miljonerna som har börjat rulla.
Vet inte om du irriterades av mitt inlägg men det var inte min avsikt, det var bara en snabb fråga. Fick för mig att han kom från Löven från början och det stämde tydligen :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Löven

Post by don_tomassso »

svartgulsubkultur wrote:
Trollet wrote:Halvt offtopic fast ändå inte. Det var underbart skönt att höra klacken sjunga "Hata löven" upprepade gånger igår.
"We must never forget".
Kan ju inte låta Uffe Dahlén slippa undan bara för att det gått 24 år sen han lirade i Löven.
Daniel Rahimi har väl lirat där?
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Löven

Post by smogz »

Jag som saknar derbyna mot Löven har för mig att en förutsättning för att få dessa pengar var att man hade en väl genomarbetad affärsplan godkänd av det sponsrande företaget. Nu har man tydligen det och det kan ju borga för att man kanske inte blåser dom på 1 år. Jag hoppas det iallafall.

Även om det inte skulle bli ett elitserielag av löven så skulle jag tycka det var trevligt om dom kunde ligga på gränsen till kvalserien varje år och varför inte fungera som farmarklubb till AIK. Om jag bortser från känslor i AIK för Löven så skulle det vara väldigt bra för AIK att ha möjlighet att låna ut lovande junisar och förstaårsseniorer till ett i allsvenskan spelande löven istället för några ströspelare här och där.

Sen varför inte en försäsongsturnering med två derby mellan AIK och Löven..
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Löven

Post by Trollet »

smogz wrote:Även om det inte skulle bli ett elitserielag av löven så skulle jag tycka det var trevligt om dom kunde ligga på gränsen till kvalserien varje år och varför inte fungera som farmarklubb till AIK. Om jag bortser från känslor i AIK för Löven så skulle det vara väldigt bra för AIK att ha möjlighet att låna ut lovande junisar och förstaårsseniorer till ett i allsvenskan spelande löven istället för några ströspelare här och där.
Tror helvetet fryser innan Löven blir farmarklubb för oss 8-)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Löven

Post by smogz »

är inte så säker på det. På ledningsnivå måste det börja bli lite mer business. Ser både AIK och Löven att de tjänar på det så tror jag det är klart möjligt. Även om man inte kommer att kalla det Farmarklubb..
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Löven

Post by Trollet »

smogz wrote:är inte så säker på det. På ledningsnivå måste det börja bli lite mer business. Ser både AIK och Löven att de tjänar på det så tror jag det är klart möjligt. Även om man inte kommer att kalla det Farmarklubb..
Du kan kalla det vad du vill, samarbetsavtal eller något annat. Jag tror det är helt otänkbart.
Det kallades ju till presskonferens i Umeå i våras, gemensamt av AIK och Löven. Det blev ett satans liv från alla håll innan det visade sig att det bara handlade om träningslandskampen mot Lettland.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Löven

Post by svartgulsubkultur »

don_tomassso wrote:
svartgulsubkultur wrote:
Trollet wrote:Halvt offtopic fast ändå inte. Det var underbart skönt att höra klacken sjunga "Hata löven" upprepade gånger igår.
"We must never forget".
Kan ju inte låta Uffe Dahlén slippa undan bara för att det gått 24 år sen han lirade i Löven.
Daniel Rahimi har väl lirat där?
Jo, men jämfört med Dahlén är han en fullkomlig nobody.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Löven

Post by smogz »

Trollet wrote:
smogz wrote:är inte så säker på det. På ledningsnivå måste det börja bli lite mer business. Ser både AIK och Löven att de tjänar på det så tror jag det är klart möjligt. Även om man inte kommer att kalla det Farmarklubb..
Du kan kalla det vad du vill, samarbetsavtal eller något annat. Jag tror det är helt otänkbart.
Det kallades ju till presskonferens i Umeå i våras, gemensamt av AIK och Löven. Det blev ett satans liv från alla håll innan det visade sig att det bara handlade om träningslandskampen mot Lettland.

Det blåser fort över, ser båda klubbarna att man tjänar på det så blir det utlåningar om Löven är i allsvenskan, det är min förutsägelse. Det har ju gått rätt många spelare åt båda hållen genom åren och rivaliteten är inte vad den en gång var, snart minns inte halva ståplats hatmatcherna mot löven...
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Löven

Post by ante08 »

Sundström kan bli nästa hemvändare för Löven.

http://blogg.vk.se/lovenbloggen/2011/10 ... are-311305
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Löven

Post by svartgulsubkultur »

Lövens poängmaskin från EIHL skapar derbykänsla i ettan, drygt två minuter in i klippet.
http://www.youtube.com/watch?v=4KW0hBY3 ... r_embedded#!
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Lubbe
Posts: 1315
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Löven

Post by Lubbe »

svartgulsubkultur wrote:Lövens poängmaskin från EIHL skapar derbykänsla i ettan, drygt två minuter in i klippet.
http://www.youtube.com/watch?v=4KW0hBY3 ... r_embedded#!
Men hur fan kunde Löven få straff? (just före i klippet) Helt sjukt. Och inte går det skylla på löven-domare heller, för han är väl från ursviken...
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Löven

Post by ante08 »

möter Clemensnäs på hemmais idag.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Löven

Post by ante08 »

ska möta Juniorkronorna i en Träningsmatch.

http://www.bjorkloven.com/index.php/con ... Arena.html
Post Reply