Löven

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Löven

Post by Wolfman »

Absolut. Men ska Jöven få medial uppmärksamhet för det? Spela roll att det är en hata-ramsa...
User avatar
Humlannitton
Posts: 1494
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Löven

Post by Humlannitton »

Wolfman wrote:Absolut. Men ska Jöven få medial uppmärksamhet för det? Spela roll att det är en hata-ramsa...
Jag tycker främst att den är rolig att köra mot Luleå, så att de inte får för sig att de är våra lokala rivaler. Sen kan det väl vara lite kul att hålla liv i en gammal ärkerivalitet också, man ska inte glömma sin historia. :)
User avatar
PackSwede
Posts: 1008
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Sv: Löven

Post by PackSwede »

Sparkar tränaren Jens Öhman.

Noterar att fler och fler i Umeå medger att dom håller på AIK, får många kommentarer då jag i dessa tider alltid är klädd i svart och gult.
User avatar
Talbot25
Posts: 1058
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Sv: Löven

Post by Talbot25 »

PackSwede wrote:Sparkar tränaren Jens Öhman.

Noterar att fler och fler i Umeå medger att dom håller på AIK, får många kommentarer då jag i dessa tider alltid är klädd i svart och gult.
Läste på HK att 300000 i Sverige håller på AIK och av de återfinns 30000 i Umeå. Har dock ingen aning om det stämmer.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Löven

Post by karjala »

Fick då nästan bara positiva kommentarer när jag bar en North Power -piké förra våren i Umeå.

På Shell fick jag till och med gratis kaffe för att jag hade "så fin tröja".
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Löven

Post by King Kong »

Wolfman wrote:Är det bara jag som börjat ogilla att sjunga "Hata Löven" på matcherna? Gillar inte alls den uppmärksamhet Löven får genom oss. Får känslan av att dom mer myser åt ramsan. Personligen vill jag VERKLIGEN se ett slut på den. För på något sätt känns det som att Löven motarbetas bäst genom att inte ge dom uppmärksamhet. Speciellt inte i riksmedia.

Att Lövens J20 missade kvalet till superelit känns... GÖTT!!
Jag gillar inte heller det faktiskt, och jag gillar det inte ens när det riktar sig mot tex Rahimi..
Jag tror bara det sporrar en sån som han och jag håller med i övrigt vad gäller den gratis uppmärksamhet Löven får genom oss..
Nu ska man inte dra för stora växlar på det, absolut inte, men dom kan gott själv kämpa för att synas i media, det behöver inte vi hjälpa dom med..tyck ja..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Löven

Post by Ante »

Fansen har som vanligt stora förhoppningar den här tiden av året! Siktet är SHL nästa år!
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Löven

Post by Jablonic »

Traditionen att bura ut gamla Löven-spelare måste vi ju bevara! Tycker det är skitkul när vi hackar på spelare som bara gjort några matcher på lån i Löven för 12 år sedan. Tror inte någon lövare där hemma sitter och njuter av det. Det här är ett av få sätt vi kan använda för att lägga lite ved på den gamla brasan, och vi gör det på ett fyndigt sätt.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Löven

Post by karjala »

+1 Jablonic
Foffe
Posts: 47
Joined: 12 Jul 2011, 19:12
Location: Kusmark
Contact:

Re: Löven

Post by Foffe »

Ante wrote:Fansen har som vanligt stora förhoppningar den här tiden av året! Siktet är SHL nästa år!
Som vanligt då. När ska dom vakna upp ur sina fantasifulla drömmar?
LÖVEN FINNS DOM ???
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Löven

Post by Ante »

Presskonfa idag! Kommer Baltic-pengarna nu? Fan att inte patrasket åkte ur...
User avatar
PackSwede
Posts: 1008
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Sv: Löven

Post by PackSwede »

Gissar på ny sportchef och/eller tränare. Alternativt att man storsatsar mot elitserien :rolleyes:
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Löven

Post by King Kong »

Kommer säkert att satsa vilt för att gå upp kommande säsong..
Det känns som att några klubbar kommer att köra en riktig all in, där det blir uppgång eller KK..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
PackSwede
Posts: 1008
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Löven

Post by PackSwede »

Fredrik Grönberg ny sportchef var enda nyheten såvitt jag kan se.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Löven

Post by snokia »

Äckel löven är och rycker i Kallio..
http://www.dragskott.blogspot.se/2014/0 ... t.html?m=1" onclick="window.open(this.href);return false;
ante08
Posts: 2582
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Löven

Post by ante08 »

Viasatsport.se kan avslöja att Mats Waltin tar över Björklöven nästa säsong.

http://www.viasatsport.se/nyheter/hocke ... jorkloven/" onclick="window.open(this.href);return false;
number 7
Posts: 776
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Löven

Post by number 7 »

å så dagens garv... :lol:

http://www.umeatidning.se/bloggar-sm/ho ... m/calle-ri" onclick="window.open(this.href);return false;

Calle Ridderwall ryktas till Löven !!!!
User avatar
Erwynn
Posts: 2408
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Löven

Post by Erwynn »

Det gick sådär..
Hata allt.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Löven

Post by snokia »

Björklövens ordförande siktar på ett SHL-avancemang inom fem år och vill samarbeta med Skellefteå<br />http://dragskott.blogspot.se/2014/08/bj ... t.html?m=1<br/>
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Löven

Post by Bilderberg »

Är marknadsunderlaget tillräckligt stort för att ha två lag ifrån Västerbotten med i SHL?

Hade Skellefteå AIK på sikt kunnat knyta till sig alla lovande talanger från länet om även Björklöven hade varit ett givet alternativ i högsta serien? - Om inte, hade det i såna fall påverkat klubben negativt ifall talangerna istället valde Löven emellanåt? Och hade Skelelfteå i större utsträckning varit tvingade till att lita på chansvärvningar ifrån både när och fjärran? Hade det varit en bättre lösning än dagens ohotade upptagningsområde för juniorverksamhet i Västerbottens-regionen? Hade det kostat mer pengar i.o.m. ett tunnare närområde ?

Eller hade rivaliteten från ett fåtal inbördes möten per säsong täckt upp för alla övriga förlorade marknadsandelar?

Vill ni hjälpa IF Björklöven till framgång?
Last edited by Bilderberg on 29 Aug 2014, 13:04, edited 1 time in total.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Löven

Post by Lappmössan »

Självklart inte. När B-löven är bra är vi dåliga.
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Löven

Post by Chippen »

Löven är tydligen ute efter att förstärka mrd Fredrik Warg
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
norrbaggen
Posts: 32
Joined: 17 Jun 2011, 23:26

Re: Sv: Löven

Post by norrbaggen »

Chippen wrote:Löven är tydligen ute efter att förstärka mrd Fredrik Warg
Warg förnekade detta under kvällens webbsändning. Vad nu det är värt.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Löven

Post by Markman »

Avd. "Jag fångade ett lövensvin..."
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9868679.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Empress
Posts: 7142
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Löven

Post by Empress »

http://www.vk.se/1326812/waltin-sagade- ... gern?mobil" onclick="window.open(this.href);return false;
Tänk höra Wallson säga ngt liknande efter en dålig AIK-period?
User avatar
Special Brew
Posts: 10003
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Löven

Post by Special Brew »

Lövenspelare rasisthånade motståndare.
http://www.expressen.se/kvp/sport/motst ... asistiskt/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Löven

Post by svartgulsubkultur »

Verkar värva Jack Combs.
http://allenamericansblog.blogspot.se/2 ... o.html?m=1" onclick="window.open(this.href);return false;
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
fulltreble
Posts: 38
Joined: 02 May 2012, 22:29

Re: Löven

Post by fulltreble »

Måste påpekas att med dagens OT-vinst mot Karlskoga så har Löven tagit 6 raka vinster och ligger tillräckligt bra till i tabellen för att ha en chans att kvala upp sig.

15/16 derby-hype? ;)
Hedman
Posts: 285
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: Löven

Post by Hedman »

Blir kanske riktiga derbyn nästa säsong istället för pseudoderbyn mot Groko!
anterio
Posts: 255
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: Löven

Post by anterio »

Frågan är om man peakat för tidigt? Är väl fem omgångar kvar av HA. Sen ska man genom en "slutspelsserie på fem matcher på tio dagar där man i nuläget startar på 0 poäng (1,2 och 3 poäng bakom topp 3) och måste vara topp 3 för att gå vidare. För att om man går vidare spela bäst av 7 mot ett av SHL-lagen eller förloraren från Allsvenska finalen.
Men sen ska man givetvis räkna in lövenflytet i det hela så det jämnar ju ut oddsen och ger dem rätt bra chans att ta klivet upp.
Post Reply