Hockeyallsvenskan

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Sed »

ante08 wrote:
Chippen wrote:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... llsvenskan

Hoppsan då. Pantern petas från Allsvenskan.
Undra vilket lag från SHL som blir först att tvingas flyttas ned.
Pantern har nu fram till den 5 juli att överklaga!
De blir kvar i Hockeyallsvenskan. 25k i böter...

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Hockeyallsvenskan

Post by nishog04 »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... t-bortdomt

Beviset för svenska domarnas värdelöshet har än en gång blivit tyngre...
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Chippen »

-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Senpai
Posts: 30
Joined: 24 Apr 2018, 18:24

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Senpai »

Stark inledning av Linus Andersson som jag tycker såg oerhört intressant ut när han var uppe och körde med A-laget förra säsongen. Blev förvånad att han inte fick fler matcher.

Fem poäng på tre matcher hittills.

https://www.eliteprospects.com/player/2 ... -andersson
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Hockeyallsvenskan

Post by snorhyveln »

tror det blir Lövens år i år. Maken till flyt och medhåll av domarna i gårdagens match mot MoDo har bara ett lag som går hela vägen.
Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Sed »

snorhyveln wrote:tror det blir Lövens år i år. Maken till flyt och medhåll av domarna i gårdagens match mot MoDo har bara ett lag som går hela vägen.
Och nu etta. Image
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Hockeyallsvenskan

Post by p-play »

Jag har inte följt Allsvenskan lika noga som tidigare år, men efter att ha sett de fyra topplagen (och Modo och Löven ett par gånger) så är Modo det lag som ser ut att ha bäst eget spel.
bruno
Posts: 565
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Hockeyallsvenskan

Post by bruno »

Såg SSK-Timrå ikväll och Wilsby såg ruskigt fin ut måste jag säga. Verkar få väldigt stort förtroende också och snittar 23:20min/match efter tre matcher. Förhoppningsvis slipper vi skador på backsidan så han får vara där en längre tid och få värdefull seniorerfarenhet. Då kan vi ha ett stort utropstecken nästa säsong.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Hockeyallsvenskan

Post by p-play »

Jag hade höga tankar om Kenttä och han var mitt förslag till ny sportchef, men att Löven skulle leda serien överlägset med ett fantasirikt och varierat spel som skulle få Fagerwall att framstå som en topptränare kändes helt osannolikt. Det är helt sjukt vad en person kan ha för inverkan på en organisation. Kenttä är för Löven vad LJ var för oss.
User avatar
TigerShark
Posts: 3749
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Hockeyallsvenskan

Post by TigerShark »

p-play wrote: 05 Jan 2020, 14:34 Jag hade höga tankar om Kenttä och han var mitt förslag till ny sportchef, men att Löven skulle leda serien överlägset med ett fantasirikt och varierat spel som skulle få Fagerwall att framstå som en topptränare kändes helt osannolikt. Det är helt sjukt vad en person kan ha för inverkan på en organisation. Kenttä är för Löven vad LJ var för oss.
Är LJ fortfarande i ryssland? Är det inte dags att komma hem :P
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Hockeyallsvenskan

Post by snorhyveln »

Skulle LJ söka sig hemåt så måste han sinnesundersökas.
Träffade honom i Bratislava under VM:et å han har uppenbarligen en topptjänst inom utvecklingssidan för ungdomar. Han har dessutom ägaren av KHL bakom sig som beskyddare. Förmodligen en lön i klass med vad NHLspelare av klass tjänar.
Tror inte han kommer tillbaka såvida det inte börjar brinna under fötterna av någon anledning. I de där länderna går det som bekant fort upp och ännu fortare ner.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Hockeyallsvenskan

Post by ante08 »

Stänga nedåt och ha öppet uppåt? Då tycker jag man ska stänga SHL för nedflyttning också, av exakt samma orsaker. Man kan inte både ha kakan och äta den - det är sedan gammalt. Förstår Hockeyallsvenskan men om SHL också skulle föra motsvarande resonemang och stänga ligan denna säsong samt hänvisa till dessa skäl blev det nog annat ljud i skällan.

https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... ga-serien/
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Trollet »

Varken Hockeyallsvenskan eller SHL bestämmer om serien ska stängas eller ej.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Skidrow »

Hoppas jag verkligen inte det går igenom.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Hockeyallsvenskan

Post by bsa »

Vi bestämmer att ingen ska flyttas ner, men kräver att ett lag ska flyttas upp.
Underbara människor, förklarar varför det blir krig!
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Trollet »

Tur att de inte får bestämma det alls då.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
gvargo
Posts: 102
Joined: 25 Sep 2020, 18:02

Re: Hockeyallsvenskan

Post by gvargo »

Inte matchdag i SHL men allsvenskan bjuder på glädjeämnen
Skellefteå Södra - Väsby 3-5
Skottstatistik: 45-22
I hadd aller vorte aintjeli
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Chippen »

Först var man glad att Löven torska med 4-8, men det blir jävligt konstig känsla när man sedan läser om eventuell matchfixning etc.
Brukar väl i princip alltid ligga en massa tråkigheter bakom varför man sätter sig i en sådan sits som idrottsutövare.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Hockeyallsvenskan

Post by p-play »

Chippen wrote: 15 Dec 2020, 10:15 Först var man glad att Löven torska med 4-8, men det blir jävligt konstig känsla när man sedan läser om eventuell matchfixning etc.
Brukar väl i princip alltid ligga en massa tråkigheter bakom varför man sätter sig i en sådan sits som idrottsutövare.
Jag såg delar av den här matchen och den var mycket märklig. När man ser tillbaka på det så känns det som att det var lite för mycket konstiga händelser för att det inte skall vara något problem där.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Chippen »

p-play wrote: 15 Dec 2020, 12:00
Chippen wrote: 15 Dec 2020, 10:15 Först var man glad att Löven torska med 4-8, men det blir jävligt konstig känsla när man sedan läser om eventuell matchfixning etc.
Brukar väl i princip alltid ligga en massa tråkigheter bakom varför man sätter sig i en sådan sits som idrottsutövare.
Jag såg delar av den här matchen och den var mycket märklig. När man ser tillbaka på det så känns det som att det var lite för mycket konstiga händelser för att det inte skall vara något problem där.
Såg från 3-5 och framåt.
Att Löven i uppträder dåligt i tredje är ju rätt naturligt kan jag tycka.
Dock såg jag på highlights och Ingram imponerade inte.
Vissa sekvenser var oxå konstiga, och att de släpper 6 mål i PP är riktigt konstigt.

Ska bli intressant att se fortsättningen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Hockeyallsvenskan

Post by p-play »

Ju mer man tittar på vissa spelares uppträdande ju mer suspekt blir det. Det räcker säkert med att det är 4-5 spelare inblandade för att att det skall bli problem för ett helt lag. Ännu mer märkligt är resultatet med tanke på att Mora har varit hårt drabbade av sjukdom och matchat hårt på sistone. De tog slut mot Timrå häromdagen. Att de skall vända 0-3 och göra 8 mål på raken känns mycket konstigt.
gvargo
Posts: 102
Joined: 25 Sep 2020, 18:02

Re: Hockeyallsvenskan

Post by gvargo »

Måste säga att jag var övertygad om att det var nåt fuffens, kanske matchfixning, i görningen.

Men ikväll förlorade Löven igen. Kan tycka att detta mer och mer ser ut som det årligen återkommande Lövensammanbrottet.
Och det är ju inte fy skam det heller.
I hadd aller vorte aintjeli
Torsgatan
Posts: 941
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Torsgatan »

Sett första matchen med bofors ikväll sen vi gick upp. Dom verkar fortfarande vara ett riktigt grisgäng än idag, men det är bara underhållande när dom möter löven :) kvitterade också med 2min kvar!
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Hockeyallsvenskan

Post by bsa »

Kollar på Timrå - Löven, dom ska vara glada att segraren i den serien inte behöver kvala mot ett SHL lag.
Torsgatan
Posts: 941
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Torsgatan »

Man börjar smågilla modo
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Ultron »

Kände samma sak ikväll :)
Jocko Homo
Posts: 483
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Jocko Homo »

Ser Modo–Löven nu. Hade varit vansinnig om man haft Hutchings i laget. Åker på tung smäll, förlorar kamp som leder till 1-1. Han surnar till och tar totalt egoistisk utvisning när han ska puckla på Modoiten som kvitterade. Modo gör sen 2-1 i efterföljande PP.

Härligt att se, men herregud
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Hockeyallsvenskan

Post by GroovyEd »

User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Hockeyallsvenskan

Post by haggloader »

Hur fungerar det med kval till shl, behöver Björklöven vinna 3 matchserier?
Är det bara mot allsvenska lag?
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Hockeyallsvenskan

Post by GroovyEd »

Jepp, enbart allsvenska lag. Kvart - semi - final. Det är ett lag som går upp (de som vinner hockeyallsvenska finalen) och de tar platsen från den som förlorar matchserien mellan Hv71 och det lag som slutar näst sist.
Post Reply