Hockeyallsvenskan

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

gvargo
Posts: 102
Joined: 25 Sep 2020, 18:02

Re: Hockeyallsvenskan

Post by gvargo »

Ibland är det rätt skönt att se att Löven faktiskt har några tvättäkta egna produkter i laget. Vem ska annars göra dom mest korkade misstagen och förstöra för laget?
Rahimi 4 matcher, Hellström 3 matcher.
Bommar dom att gå upp i år, så kan dom tacka Rahimi/Hellström för det.
I hadd aller vorte aintjeli
anterio
Posts: 254
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: Hockeyallsvenskan

Post by anterio »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... e-fran-shl

Nån som sitter på plus och vill dela?
Rent principiellt av det som går läsa av ingressen så tycker man ju SHL-klubbar ska neka löven att få förlänga eventuella lån och att jag uppmuntrar spelare som inte vill förlänga sin säsong i löven.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Chippen »

anterio wrote: 22 Apr 2021, 18:28 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... e-fran-shl

Nån som sitter på plus och vill dela?
Rent principiellt av det som går läsa av ingressen så tycker man ju SHL-klubbar ska neka löven att få förlänga eventuella lån och att jag uppmuntrar spelare som inte vill förlänga sin säsong i löven.
Det är inte allvarligt som det låter. Går ut typ på att de som redan skrivit kontrakt med en SHL-klubb måste lånas ut för att få spela klart kvalet.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Ultron »

Slökollar lite allsvensk statistik, och i tacklingsligan återfinns 8 (!) Västervik-spelare på top 10 (platserna 1-4 och 7-10). Har inte sett dem spela i år, men det måste ha dånat i sargerna där nere den här säsongen.
Empress
Posts: 6993
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Empress »

Ja nu luktar det väl Modo i SHL. Å Rövens närmsta match blir då mot Brynäs.
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Ultron »

Imponerande med 13 mål i en finalmatch.
#hatacoachsegrar
User avatar
Larstage
Posts: 681
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Larstage »

:lol: :lol: Jag hoppas verkligen att Modo håller i det här och går upp till SHL. Jag tror att Djurgården fortsätter sin hårda satsning, Brynäs kommer nog att ge järnet för att inte fastna i allsvenskan. Solna AIK har aviserat en storsatsning. Jag tror att Björklöven får mycket svårt att komma ifrån det allsvenska träsket på flera år. :D :D
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
jowa
Posts: 463
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Hockeyallsvenskan

Post by jowa »

Fan vad skönt att modo är tillbaka. Ett klassiskt lag med billiga resor för oss.

Tror dif har många år med allsvenskt spel att se fram emot. Deras lag i år kan inte ha varit billigt och en likadan satsning tror jag inte dom har pengar till.

Skickat från min XQ-AU52 via Tapatalk

p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Hockeyallsvenskan

Post by p-play »

jowa wrote: 30 Apr 2023, 21:01 Fan vad skönt att modo är tillbaka. Ett klassiskt lag med billiga resor för oss.

Tror dif har många år med allsvenskt spel att se fram emot. Deras lag i år kan inte ha varit billigt och en likadan satsning tror jag inte dom har pengar till.

Skickat från min XQ-AU52 via Tapatalk
Det finns en hel del riktigt tunga finansiärer i bakgrunden så de kan nog hitta pengar. Problemet för dem är väl att de troligtvis kommer att tappa minst 4 av deras unga talanger och det kommer inte att bli lätt att ersätta dem. Det finns också frågetecken på sportchefspositionen där han misslyckades med backsidan. Det känns mycket märkligt att Adam Engström inte fick kontrakt med tanke på hur bra han har varit i Rögle.
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Hockeyallsvenskan

Post by haggloader »

Vilka tunga finansierer har Djurgården?
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Hockeyallsvenskan

Post by p-play »

haggloader wrote: 01 May 2023, 08:47 Vilka tunga finansierer har Djurgården?
Ägarfamiljen till ett klädmärke på två bokstäver är ett exempel. Sedan är det svårt att veta hur mycket deras externa finansiärer stoppar in i verksamheten och är villiga att göra så i framtiden. Det finns dock helt klart personer med finansiell kapacitet som kan bidra med finansiering till vissa nyförvärv. Deras största problem är dock sportchefspositionen.
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Hockeyallsvenskan

Post by haggloader »

Vad har du för belägg att H&M skulle satsa pengar på Djurgården? Länk önskas?
Har dom ens sargreklam??
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Erwynn »

Det är väl ingen nyhet att Stefan Persson med familj är stora djurgårdssupportrar. Har väl främst vart knutet till fotbollen där man gått in med pengar genom något affärsnätverk och öppnat för satsning. Hur är det med hockeyn låter jag vara osagt.
Hata allt.
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Hockeyallsvenskan

Post by ossian »

Djurgarden har nog ganska stora chanser att fixa externa finansiarer som gar in med pengar. Troligtvis bast mojkigheter av alla svenska lag, tvaa ar val Frolunda.
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Ultron »

Garpen får foten, Säcken på väg in. Lite kontraster i både ledarstil och föredraget spelsätt tänker man.
User avatar
TigerShark
Posts: 3751
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Hockeyallsvenskan

Post by TigerShark »

Albin Grewe i djurgårn blir avstängd för 4e gången denna säsong. Han fick göra ett utlåtande gällande situationen och säger "jag är först till pucken och har full puckkontroll". På klippet kan man se att situationen uppstår typ direkt han kommer i närheten av pucken och rör inte ens pucken. Kan man ha full puckkontroll i det läget?

https://www.hockeyallsvenskan.se/articl ... -1el1/view

Skickat från min IN2023 via Tapatalk

Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Ultron »

Han är absolut först till pucken och sedan är det väl milisekunder som avgör om han rör pucken innan han sätter in tacklingen eller är på väg att göra det. Kollade på hockeyförbundets informationsfilm och där verkar det i a f som att det inte behöver vara kontakt med pucken, bara att man är först in. Går man på den så kan jag tycka att Grewes argumentation är riktig i det fallet.



Sedan är ju frågan om tacklingen tar i huvudet eller inte. Tar den i skallen så ska det vara matchstraff, punkt. (Om den inte är oavsiktlig(tm) förstås :roll: )
Post Reply