Hockeyallsvenskan

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Hockeyallsvenskan

Post by Markman »

Leksand verkar lägga "another brick in the wall" på sitt eget mausoleum..
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3482756.ab

22 miljoner back för en allsvensk klubb(/koncern) på två räkenskapsår är fan inte bra alltså..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Chippen »

Jag reagerade på det, men jag tror inte att det är så farligt som det låter. Det handlar ju om avskrivningar som skulle varit på flera år som nu fått räknas av omg då de gjort en annan uppdelning i koncernen.
Verkar ju som om övertagande av Arenan är en stor bov i dramat bland annat, för läser man artikeln på DT.se så verkar det ju som om vissa delar av Koncernen gått plus minus noll.

Men visst så låter det dumt, men vad fan, allt är ju en lek med siffror men visst är det skrämmande att Ekonomichefen inte riktigt begriper sig på det hela.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Markman »

Just den delen med ekonomichefen tycker jag är lite komisk.. Har jag missförstått det helt om jag säger att det är hans jobb att ha koll på ekonomin? ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Lidlund »

Markman wrote:Just den delen med ekonomichefen tycker jag är lite komisk.. Har jag missförstått det helt om jag säger att det är hans jobb att ha koll på ekonomin? ;)
En chefs jobb är att ha folk som har koll, som chef behöver man aldrig ha koll själv ;)
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Markman »

Haha! :lol:
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Chippen »

lidlund wrote: En chefs jobb är att ha folk som har koll, som chef behöver man aldrig ha koll själv ;)
Då är ju frågan om hans lyckats med det ens..för -22 mille på 2 år..
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Hank »

Johan Burlin målskytt för Sundsvall. När plockar Timrå upp honom?
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Hank »

Hat-trick!
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Hank »

Samtliga mål utan assist också, mäktigast någonsin!
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Hockeyallsvenskan

Post by karjala »

Nu vet jag inte vad average-Joe tjänar i allsvenskan men jag tycker att Burlins lön lät ganska låg.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Ante »

karjala wrote:Nu vet jag inte vad average-Joe tjänar i allsvenskan men jag tycker att Burlins lön lät ganska låg.
I Sundsvall är det inte mycket till lön att snacka om. Är stor skillnad motför toppklubbarna.
hillbilly
Posts: 845
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: Hockeyallsvenskan

Post by hillbilly »

Åslin i Troja lirar i Elitserien nästa år. Gjorde ett likadant mål som detta :

http://www.youtube.com/watch?v=O3g1x8CC ... re=related
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Lidlund »

Det görs sånna mål 2-3 ggr per år känns det som
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Hockeyallsvenskan

Post by anton95uppsala »

VIK verkar ju bra. Slog Malmö borta. Hoppas dom går upp för då har man liksom nära till Västerås, Stockholm (2 lag tillochmed!! :D) och Gävle!
Lubbe
Posts: 1315
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Lubbe »

detta klipp var ju förjäkla skönt :)
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3694988.ab
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Hockeyallsvenskan

Post by ante08 »

User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Lidlund »

- Den sittande styrelsen borde anstränga sig för att skaka fram pengar så att det här laget kan träna tolv månader per år. Sundsvall är det enda laget i Allsvenskan som bara tränar åtta månader per år, träna hela året, det gör en enorm skillnad, säger Djoos.
Tyckte jag var intressant.

Sen förstår jag inte vad Sundsvall Hockey har för förväntningar? Men när man läser den artikeln så inser man hur dåligt den klubben mår och att dom inte borde ha en AS plats.. Dags att minska lagen i AS?
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Trollet »

lidlund wrote:
- Den sittande styrelsen borde anstränga sig för att skaka fram pengar så att det här laget kan träna tolv månader per år. Sundsvall är det enda laget i Allsvenskan som bara tränar åtta månader per år, träna hela året, det gör en enorm skillnad, säger Djoos.
Tyckte jag var intressant.

Sen förstår jag inte vad Sundsvall Hockey har för förväntningar? Men när man läser den artikeln så inser man hur dåligt den klubben mår och att dom inte borde ha en AS plats.. Dags att minska lagen i AS?
Äh, det har inte med antalet lag att göra. Det där är självsanerande, lag som tränar åtta månader per år åker ur serien på sikt och upp kommer fräscha klubbar som satsar. Du har rätt i att de inte borde ha en allsvensk plats nästa säsong. Den här säsongen har de dock gjort sig förtjänta av den, kom ihåg att de faktiskt höll sig över strecket i fjol! (Hej Pär Lindholm)

Sundsvall hittar på sikt sin normalnivå i seriesystemet som väl lär vara i övre delen av div 1 som det ser ut nu.
Vilket för övrigt även gäller Tingsryd - sämre allsvenskt lag är det längesen jag såg. Även om Halmstad Hammers var riktigt risiga sista året innan konkursen.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Lidlund »

Jo, men jag anser inte att sånna klubbar ska vara såpass högt upp. Det blir inte bra om man måste åka buss från Sundsvall ner till Malmö/ängelholm för att spela en match och sen bussa upp igen.. Blir ingen kvalite på laget därför borde man minska laget med 2-4 lag så att dom klubbar som faktiskt finns och kommer upp har en ekonomi och förning som klarara av det
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Hockeyallsvenskan

Post by schteffe »

Dela allsvenskan i en norr och en söderdel.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Trollet »

schteffe wrote:Dela allsvenskan i en norr och en söderdel.
Så var det ju fram till 2005/2006 när man gick över till en riksomfattande serie. Delar man serien blir kvaliteten ännu mer ojämn. Det är ju en variant av att utöka antalet lag.
TV-pengar osv spelar förstås också in. Lättare att driva upp intresset med en nationell serie än två regionala.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Lidlund »

Ser mer fördelar med en AS och en SA som det var på 'the good old days'
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Trollet »

http://hockey.expressen.se/nyheter/1.25 ... re-i-livet

Gripande om Hellkvists liv med sjukdomen.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: Hockeyallsvenskan

Post by rock »

Det finns mer i livet än hockey. Något att tänka på när man spotar och svär vid nästa förlust.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Hockeyallsvenskan

Post by ante08 »

User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Hockeyallsvenskan

Post by anton95uppsala »

User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Lidlund »

Helt klart nått som AIK borde kika lite på.. Kör tv-reklam för att 'pusha' intresset
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Chippen »

Allsvenskan kär ju fan något ganska intressant efter sina matcher, eller iaf efter Malmö-Rögle. (kan inte svara om det är standard eller inte)
De tar domaren till studion så att han får kommentera lite grann om matchen och ställdes mot väggen. Det är fan något som inte skulle hända i Elitserien på något sätt.

Dock tyckte jag det var intressant.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Hockeyallsvenskan

Post by anton95uppsala »

Chippen wrote:Allsvenskan kär ju fan något ganska intressant efter sina matcher, eller iaf efter Malmö-Rögle. (kan inte svara om det är standard eller inte)
De tar domaren till studion så att han får kommentera lite grann om matchen och ställdes mot väggen. Det är fan något som inte skulle hända i Elitserien på något sätt.

Dock tyckte jag det var intressant.
Finns klippet på nätet? :)
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Lidlund »

Chippen wrote:Allsvenskan kär ju fan något ganska intressant efter sina matcher, eller iaf efter Malmö-Rögle. (kan inte svara om det är standard eller inte)
De tar domaren till studion så att han får kommentera lite grann om matchen och ställdes mot väggen. Det är fan något som inte skulle hända i Elitserien på något sätt.

Dock tyckte jag det var intressant.
Vi pratar om det i tråden om dommarna.
Post Reply