Forna AIK-spelare

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Forna AIK-spelare

Post by TS_ »

Intervju på Hockeysverige.se med Hardy Åström
http://hockeysverige.se/article/1217265 ... -syndabock
Åren mellan 1974 fram till och med 1977 kommer jag ihåg med mycket glädje. Då var det samma intresse för Skellefteå AIK som idag ute på stan. Alla pratade hockey och fansen i Skellefteå var… Säga vad man vill om supportrarna till olika lag men det jag upplevde under mina år däruppe var något helt fantastiskt. Den här tiden och supportrarna gjorde att Skellefteå AIK alltid kommer att vara laget i mitt hjärta.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Forna AIK-spelare

Post by Markman »

Mycket intressant läsning, tack för det! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
andy
Posts: 94
Joined: 16 Jun 2011, 21:41

Re: Forna AIK-spelare

Post by andy »

Kan väl bara vara den Martin som var spelade hos oss! Från Leksands matchrapport mot Bofors igår, på Sv Fans:
"Redan efter två minuter hade helvetet brakat löst ocn nyförvärvet Martin Sandgren, en notorisk buse, fick efter en uppgörelse med Gabriel Karlsson 2+2+2+10 minuter." :lol:
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Forna AIK-spelare

Post by Colton »

andy wrote:Kan väl bara vara den Martin som var spelade hos oss! Från Leksands matchrapport mot Bofors igår, på Sv Fans:
"Redan efter två minuter hade helvetet brakat löst ocn nyförvärvet Martin Sandgren, en notorisk buse, fick efter en uppgörelse med Gabriel Karlsson 2+2+2+10 minuter." :lol:
Jadå, han ska spela med Bofors i år, lirade med Sundsvall förra året. Världsklass att få 2+2+2, har aldrig varit med om att nån har fått det förut.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Forna AIK-spelare

Post by Markman »

Ja, hittar du någon annan Martin Sandgren i laguppställningen blir jag imponerad! ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Forna AIK-spelare

Post by Markman »

"Åke" tar ett snack med Aftonslasken.. http://www.aftonbladet.se/incoming/article13464746.ab
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Forna AIK-spelare

Post by svartgulsubkultur »

And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Mikey
Posts: 5
Joined: 10 Sep 2011, 00:34

Re: Forna AIK-spelare

Post by Mikey »

Markman wrote:"Åke" tar ett snack med Aftonslasken.. http://www.aftonbladet.se/incoming/article13464746.ab
Kung Åke är 39 år nu. Återvänder han inte till AIK nästa säsong, så kan vi glömma honom. Saknar fortfarande Johan Åkerman!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Forna AIK-spelare

Post by Lappmössan »

Underbart!
AIK var i SM-final ifjol men ändå inbillar man sig ibland att det var bättre förr..
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Forna AIK-spelare

Post by Chippen »

Alltså vad fan hände i Allsvenskan igår?
Martin Sandgren går in och gör 2 mål. När fan gjorde han det senast i en match?
Johan Burlign går in och dyngar dit 3 puckar. Har hans ens gjort det tidigare?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Forna AIK-spelare

Post by lazerkrobbe »

Då vi flyttade i början på Augusti så använde vi Skellefteå Stadsbud. En av hjälplastarna var Erik Karlberg. H-vete så stor pojken är! Måste ju ha haft alla dom fysiska förutsättningarna för att bli en ES spelare? Vad gick snett? Talangen, inställningen, eller bägge?
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Forna AIK-spelare

Post by Chippen »

Blev inte Karlberg skadad?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Talbot25
Posts: 1027
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Forna AIK-spelare

Post by Talbot25 »

Efter hans 39p säsong i J20 så ringde Malmö, så PEO fick panik och kastade ut ett 3års kontrakt med alldeles för mycket betalt.
Sen blev han utlånad och less så han drog till Norge och arbetade. Pratades väl om en comeback förra vintern men nu har jag inte hört något mer.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Forna AIK-spelare

Post by lazerkrobbe »

Någon som har koll på vad The Pumba sysslar med nu och hur det går?
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Forna AIK-spelare

Post by Chippen »

Pumba spelar ju i Örebro och jag har lyckats se två matcher, i brist på elitseriematcher. Tycker han sett relativt bra ut, och han verkar vara den som är förste målis.
Spelar lugnt och säkert, och ser faktiskt tätare ut i sin spelstil än tidigare.

Jag tror att han är på sin rätta nivå just nu faktiskt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Forna AIK-spelare

Post by lazerkrobbe »

Chippen wrote:Pumba spelar ju i Örebro och jag har lyckats se två matcher, i brist på elitseriematcher. Tycker han sett relativt bra ut, och han verkar vara den som är förste målis.
Spelar lugnt och säkert, och ser faktiskt tätare ut i sin spelstil än tidigare.

Jag tror att han är på sin rätta nivå just nu faktiskt.
Kul! Tack för info! Tar han ett kliv till så kanske han kan bli backup till Jocke då Hade lägger plocken i förrådet? (-:
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Forna AIK-spelare

Post by Zimme »

Utan att ha speciellt mycket att stödja min teori på så tror jag att planen för nästa år är Backlund+Eriksson
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Forna AIK-spelare

Post by lazerkrobbe »

Utan att ha någon som helst aning så gissar jag att det inte ingår i Pumbas framtidsplaner att återigen öppna båsdörren i SKA...(-;
Backe och Jocke låter riktigt bra tycker jag.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Forna AIK-spelare

Post by Zimme »

Det som är problemet är att Jocke är UFA och fortsätter han som hittills så lär buden inte saknas..
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Forna AIK-spelare

Post by lazerkrobbe »

Zimme wrote:Det som är problemet är att Jocke är UFA och fortsätter han som hittills så lär buden inte saknas..
Menar du från NHL/AHL? Det har jag ju svårt att se, men har å andra sidan inte sett någon match med nye Jocke...
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Forna AIK-spelare

Post by Chippen »

Kan lägga till att Pumba är 1:a i Allsvenska vad gäller både räddningsprocent, 93.75 %, och insläppta mål per match, 1.67.
Han har startat 6 av 10 matcher, så jag hade kanske lite fel i att han är klart uttalad etta. I vilket fall så har han riktigt bra stat, men jämför man med Andro Michel, som är den andra keepern och har 90.00 % och 3.03 insläppta mål per match, på 4 matcher så ser man ju ganska enkelt vilken målvakt Örebro ska ställa i målet.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ante08
Posts: 2554
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Forna AIK-spelare

Post by ante08 »

Fredrik Öberg gjorde sin första match som Hockeydomare idag.

http://norran.se/2011/10/sport/clemensn ... ladhockey/
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Forna AIK-spelare

Post by Ante »

Pumba lirar riktigt bra i Örebro!
kurin
Posts: 111
Joined: 19 Jun 2011, 19:49

Re: Forna AIK-spelare

Post by kurin »

Ante wrote:Pumba lirar riktigt bra i Örebro!
Enligt Backlunds farsa så kommer han att lägga av efter denna säsong,kan ju ändra sig.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Forna AIK-spelare

Post by Lidlund »

kurin wrote:
Ante wrote:Pumba lirar riktigt bra i Örebro!
Enligt Backlunds farsa så kommer han att lägga av efter denna säsong,kan ju ändra sig.
Vad har Backlunds farsa med Pumba att göra? :O
User avatar
zoogin
Posts: 49
Joined: 02 Aug 2011, 20:07

Re: Forna AIK-spelare

Post by zoogin »

Säger som Kossu efter maratonmatchen mot Linköping, "pomba e kong".
kurin
Posts: 111
Joined: 19 Jun 2011, 19:49

Re: Forna AIK-spelare

Post by kurin »

lidlund wrote:
kurin wrote:
Ante wrote:Pumba lirar riktigt bra i Örebro!
Enligt Backlunds farsa så kommer han att lägga av efter denna säsong,kan ju ändra sig.
Vad har Backlunds farsa med Pumba att göra? :O
Var BAcklund jag menade,förlåt.
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: Forna AIK-spelare

Post by Konk »

Jörsaren Linus Lundström lightin' it up för Nyköping i Division 1 D. 37 poäng på 19 matcher. Överträffar bla. Daniel Despotovic.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Forna AIK-spelare

Post by 374 »

35 poäng på 17 matcher för Nynäshamn. I övrigt var det rätt.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Forna AIK-spelare

Post by svartgulsubkultur »

374 wrote:35 poäng på 17 matcher för Nynäshamn. I övrigt var det rätt.
Konk var nog helt rätt ute beträffande poängen.
stats.swehockey.se wrote:Rk No Name Team Pos GP G A TP PIM +/-
1 15 Lundström, Linus NYN RW 19 19 18 37 4 27:24
Att kolla dagsfärsk statistik på eliteprospects.com funkar inte alltid klockrent då uppdateringarna släpar efter litegrann, framförallt i de lägre serierna.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Post Reply