Forna AIK-spelare

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Forna AIK-spelare

Post by p-play »

Det känns ännu konstigare när LJ pratar om att bygga organisationen när han är anställd som assisterande tränare. En assisterande tränare brukar ha lite begränsade befogenheter så det kan nog bli intressant framöver. Schweizarna har en lite annorlunda syn på ledarskap så man skall nog akta sig för att trampa in på andras territorier.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Forna AIK-spelare

Post by Lidlund »

Skulle inte vara förvånad över om Lasse å Wallson kör lite likadana roller som förra S men att det skiljer sig på papperet pga media
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Forna AIK-spelare

Post by Trollet »

Lidlund wrote:Skulle inte vara förvånad över om Lasse å Wallson kör lite likadana roller som förra S men att det skiljer sig på papperet pga media
Att en av dem egentligen är sportchef då? Blir ju märkligt vad "sportchefen på papperet" ska syssla med.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Forna AIK-spelare

Post by Lidlund »

Jag sa lite..

Men sen så är det en sak att värva spelare till sin organisation å en sak att få organisationen att utvecklas samt spelarna i den.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Forna AIK-spelare

Post by smogz »

Svårt för oss att veta vad som står i delas avtal. Lasse kan ju förutom att vara assisterande tränare ha något kring att hjälpa till att bygga upp en organisation. Han har ju hyfsat track record just på sportsliga organisationer så det vore ju dumt av Zürich att inte ta lite hjälp där.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Forna AIK-spelare

Post by p-play »

Nej, troligen inte. Det var tidigare en intervju med någon representant från klubben där han sade att Wallson och LJ hade önskat ett delat ledarskap utan huvudtränare, men att klubben inte gått med på det då det inte var så saker gjordes i Schweiz. Han lade dock till att klubben inte skulle lägga sig i hur de fördelade sysslorna mellan sig. Jag tvekar dock inte en sekund på att LJ kommer att lägga näsan i blöt angående organisationen, men hur mycket det verkligen kommer att få genomslag är en annan sak då han faktiskt bara är assisterande tränare.
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Forna AIK-spelare

Post by nr86 »

Blir intressant att följa Sebastian Selin i vinter.
Har alltid gillat det jag sett av honom. Hoppas han fortsätter och utvecklas så vi plockar hem honom till nästa år.
Verkar redan producera i Almtuna.
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Forna AIK-spelare

Post by msoe »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... tort-jubel" onclick="window.open(this.href);return false;

Bellemare ger bort priset som matchens bästa spelare. Stort!
John
Posts: 250
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Forna AIK-spelare

Post by John »

Fredrik Lindgren åker på en tvåa för roughing efter endast två minuter borta mot Löven!
John
Posts: 250
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Forna AIK-spelare

Post by John »

John wrote:Fredrik Lindgren åker på en tvåa för roughing efter endast två minuter borta mot Löven!
Och följer upp det med att vara inne på alla Leksands mål!
John
Posts: 250
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Forna AIK-spelare

Post by John »

John wrote:
John wrote:Fredrik Lindgren åker på en tvåa för roughing efter endast två minuter borta mot Löven!
Och följer upp det med att vara inne på alla Leksands mål!
Tyvärr också inne på alla Lövens mål...
dovienya
Posts: 2169
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Forna AIK-spelare

Post by dovienya »

Ja faktiskt. Sjukt.
Känns rätt ovanligt att en utespelare på elitnivå är inne på samtliga mål i en niomålsmatch...
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Forna AIK-spelare

Post by nomercy »

Chrippe 40. Han trivdes tydligen väldigt bra här :)

(Saxat från artikel i Sundsvalls Tidning):

"Därefter gick karriären vidare i Skellefteå AIK. Där blev det två raka SM-finaler innan han åter vände hem igen 2012.

– Jag gjorde några dåliga val, att sticka från Skellefteå innan de tog två SM-guld var en liten miss, men det får man ta. Jag ville ju ändå hem.

– Jag tror det var en kontraktsfråga, jag ville ha tre år och de erbjöd två för jag hade skadat mig den säsongen, den enda gången i karriären jag skadat mig. Det var då jag fick diskbråck. Då får man skylla sig själv, det var två SM-guld i sjön, säger Crippe.

Trots det var åren i Skellefteå den tid då Christian Söderström hockeymässigt kanske stod på topp. En tid han också minns tillbaka på med glädje.

– Jag var ju med när vi började den där resan. Det var kul att en så liten klubb som det ändå var då tog över. Dessutom så passade deras spelstil mig, jag är ju en som gillar att lira och det var det de förespråkade, att hålla i pucken och vara kreativ i stort sett hela tiden."

"Förutom att du är verksam i Timrå IK, har du någon kontakt i övrigt med dina andra klubbar du varit i?

– Skellefteå framför allt följer jag. Min gamla radarpartner Forsell (Erik) är ju general manager där nu, så jag brukar åka upp någon gång per år och träffa dem och se någon match."

https://www.st.nu/artikel/sorakers-wayn ... nde-som-20
gvargo
Posts: 102
Joined: 25 Sep 2020, 18:02

Re: Forna AIK-spelare

Post by gvargo »

10 minuters intervju från finsk TV, med Viktor Arvidsson, på engelska som tur va :)

I hadd aller vorte aintjeli
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Forna AIK-spelare

Post by Ultron »

Marcus Pettersson flygs in till VM. https://www.expressen.se/sport/hockey/b ... re-kronor/

Det här är nog den spelare som fått mig att gapa störst/tappa hakan längstbortast av alla våra backar genom tiderna (nåja, åtm de 32 säsonger jag följt laget). Så sjukt kul att han som var så valpig och medioker här lyckades åver där. Som defensiv back dessutom. Minns mest att han ramlade baklänges över sin egen kropp eller klubba. Vore skoj att se honom i det riktiga svartgult igen någon gång i framtiden.
lobo
Posts: 1524
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Forna AIK-spelare

Post by lobo »

Så vi har alltså 3 Skellefteå-födda backar i VM +Pudas. ganska häftigt

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Lubbe
Posts: 1315
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Forna AIK-spelare

Post by Lubbe »

Interview med Jonatan "Johnny Burger" Berggren i Detroit Red Wings youtube-kanal

Lubbe
Posts: 1315
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Forna AIK-spelare

Post by Lubbe »

Grymt läckert mål av Linus Karlsson och kommentatorn går bananas....
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Forna AIK-spelare

Post by Ultron »

Marcus Pettersson får rubriker i Expressen:
Den svenske fightern i NHL
Ja, han har börjat växa ut till det, Marcus Pettersson. Inom loppet av ett år har Pettersson gått fyra ronder (kan vara fler, har i sådana fall missat det) med spelare som Jonah Gadjovich, Nicolas Deslauriers, Tom Wilson och Dylan Larkin. Enligt sajten hockeyfights.com har Pettersson nio registrerade slagsmål sedan hösten 2018. Och bara den senaste veckan har han droppat handskarna med tungviktaren Wilson och Detroits kapten Larkin.
Post Reply