Champions Hockey League

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Champions Hockey League

Post by Markman »

mellan 3 & 20 tecken wrote:
Markman wrote:Om jag inte har räknat alldeles fel så har vi i nuläget 4 lag på högre poäng än oss (HV71, Frölunda, Kärpät och Zurich), ett lag på samma poäng (LHC) och två lag som har möjlighet att gå om oss i dag när de spelar sin sista match (Litvinov och Munich, båda med 9 poäng och en match kvar).. Jag vet inte säkert hur rankingen görs mellan lag på samma poäng, men det innebär ju i alla fall att vi som sämst är 8:e lag, och som bäst 5:e när det gäller seedning till sextondelsfinal.
Micke Renberg förklarade lottningen under sändningen igår. Alla gruppettor lottas mot grupptvåorna utan någon seedning.
Det måste jag ha missat då! Då är det först senare som grundseriepoängen spelar roll då?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Karius
Posts: 30
Joined: 23 Jun 2011, 22:26

Champions Hockey League

Post by Karius »

Jimmyfan_98 wrote:Åh, jag tycker tröjorna är en klar förbättring i årets upplaga av CHL.
Roligare grupp än i fjol för AIKs del också. Bra lag, riktiga hockeynationer. Jag tyckte det var rätt kul i år, faktiskt.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Champions Hockey League

Post by smogz »

Jag håller med. Grymt tryck på läktarna på Nitramatchen borta också.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Champions Hockey League

Post by 374 »

Kosice och sedan Berlin eller Stavanger är en ganska bra lottning.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Champions Hockey League

Post by Chippen »

smogz wrote:Jag håller med. Grymt tryck på läktarna på Nitramatchen borta också.
Pratade med en Nitrasupporter då de var på besök. En stor anledning till deras tryckl är ju att de får dricka alkhol på läktaren, plus att hallen inte tar in så mycket folk. Officiellt 3600 pers, tror jag ha sa. Inofficiellt ca 5000 pers :)

Sedan verkar de ha riktigt trogna supportrar som åker med laget. Var 6 st bussar som skulle åka på på bortamatchen mot Liberec.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Champions Hockey League

Post by kurtivar »

374 wrote:Kosice och sedan Berlin eller Stavanger är en ganska bra lottning.
oerhört tråkigt att man kanske möter LHC senare, ska vi måsta slå ut dom igen? sjukt less på att se deppiga LHC-spelare
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Champions Hockey League

Post by Skidrow »

kurtivar wrote:
374 wrote:Kosice och sedan Berlin eller Stavanger är en ganska bra lottning.
oerhört tråkigt att man kanske möter LHC senare, ska vi måsta slå ut dom igen? sjukt less på att se deppiga LHC-spelare
Det blir man väl aldrig less på 8-)
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Champions Hockey League

Post by kurtivar »

Skidrow wrote:
kurtivar wrote:
374 wrote:Kosice och sedan Berlin eller Stavanger är en ganska bra lottning.
oerhört tråkigt att man kanske möter LHC senare, ska vi måsta slå ut dom igen? sjukt less på att se deppiga LHC-spelare
Det blir man väl aldrig less på 8-)
ingen spänning i matcherna, man behöver ju inte ens engagera sig
ante08
Posts: 2554
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Champions Hockey League

Post by ante08 »

Hemmamatchen mot HC Kosice har nedsläpp redan kl. 17.30 tisdagen den 6 oktober.
http://skellefteaaik.se/artikel/68932/" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Champions Hockey League

Post by Chippen »

Mycket märklig starttid måste jag säga.
Spontant känns den dålig ur publiksynpunkt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
TigerShark
Posts: 3761
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Champions Hockey League

Post by TigerShark »

Det går inte bra för LHC! Ligger under med 1-5 när det gått 5 min av andra perioden, totalt står det alltså 2-9 nu till Liberec. Ska LHC stå för ett mirakel? :P
User avatar
TigerShark
Posts: 3761
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Champions Hockey League

Post by TigerShark »

Trodde Luleå älskade CHL men det är fan tomt på läktarna nu i returmötet mot FBK som visas på SVT24 och SVTplay.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Champions Hockey League

Post by 374 »

Wallmarks filmning.... :lol:
User avatar
TigerShark
Posts: 3761
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Champions Hockey League

Post by TigerShark »

374 wrote:Wallmarks filmning.... :lol:
Haha helt horribel, trodde han att den skulle lura någon eller?

Synd att det inte var i SHL, känns ju inte som att CHL kommer ge några böter.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Champions Hockey League

Post by Chippen »

Riktigt dålig måste jag säga :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
TigerShark
Posts: 3761
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Champions Hockey League

Post by TigerShark »

Fan också, kom igen nu bollklubben!
Empress
Posts: 7008
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Champions Hockey League

Post by Empress »

Im Achtelfinale treffen die Eisbären Berlin nun am 3. November im Wellblechpalast auf das schwedische Spitzenteam aus Skelleftea. Am 10. November gibt es dann das Rückspiel in Nordschweden.

Jojo, spetslaget AIK...
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Champions Hockey League

Post by 374 »

Berlin, sen Liberec eller Davos.
xv1600
Posts: 8
Joined: 07 Mar 2012, 13:41

Re: Champions Hockey League

Post by xv1600 »

Om jag har förstått rätt så går man inte in på NP-kortet när vi spelar returen mot Davos..eller?
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Champions Hockey League

Post by Trollet »

Jo, kortet gäller även i kvarten,
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Champions Hockey League

Post by msoe »

Ett antal vettiga förändringar diskuteras för CHL enligt Expressen.
- Färre lag
- Endast sportsliga meriter bakom vilka som deltar
- Högre prispengar
- En liten liten förhoppning om att KHL-lagen börjar visa intresse.

Det verkar som att det är sponsorernas påtryckningar som ligger bakom att dessa frågor diskuteras, vilket är lite konstigt då man tycker att vem som helst borde inse att det här är saker som behövs för att öka intresset.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sa ... rneringen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Champions Hockey League

Post by Perli »

Jag skulle gärna se möjlighet till fler lag men typ de som tagit sig vidare till slutspel ska gå direkt till gruppspel nästa säsong och resterande lag får kvala dit. Antalet lag i gruppspelet kan dock gott vara färre.

KHL måste man försöka få med och varför inte sikta högt och försöka få med även NHL-lag? :)
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Champions Hockey League

Post by Chippen »

Men just biten med "endast sportslig kvalificering" är väl möjlig först efter nästa säsong?
För var det inte ett antal lag, de som betalat pengar, som hade friplats i 3 år till Turneringen?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Frittel
Posts: 41
Joined: 08 Apr 2012, 12:00

Champions Hockey League

Post by Frittel »

En annan sak som dom måste ändra är tröjorna. Förstår att dom har warrior (eller vad dom nu heter) som sponsrar, men kan dom inte trycka upp exakta kopior på lagens vanliga tröjor? Är ju otroligt avtändande med det där röda tjafset och avsaknaden av tigerränderna. Och top-scorer känns också skitlöjligt. Tills dom ändrar det kommer det alltid kännas som en pajasturnering för mig oavsett om KHL är med eller inte
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Champions Hockey League

Post by Skidrow »

Det röda på axeln är ju huvudsponsorn, sen topscorer tröjan känns onödigt.
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Champions Hockey League

Post by msoe »

Att döma av 1:a perioden så kommer frölunda plocka hem den där chl-miljonen ganska enkelt. De känns klart bättre organiserade i spelet än Finnarna.
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: Champions Hockey League

Post by mellan 3 & 20 tecken »

http://norran.se/hockeybloggen/farre-sv ... ten-541466" onclick="window.open(this.href);return false;

Positivt att man bara kvalificerar sig på sportsliga grunder nu.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Champions Hockey League

Post by Chippen »

Borde bli de SM-Guld vinnaren, sedan plats 1-4 i Grundserien. Om sedan Guld-Vinnaren är något av lagen 1-4 så fylls platsen på med lag nr 5.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
bruno
Posts: 565
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Champions Hockey League

Post by bruno »

mellan 3 & 20 tecken wrote:http://norran.se/hockeybloggen/farre-sv ... ten-541466

Positivt att man bara kvalificerar sig på sportsliga grunder nu.
Norran har dock missuppfattat då det är samma upplägg nästa säsong. Det nya upplägget gäller från säsongen 2017/2018 precis som Värmlands Folkblad skriver.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Champions Hockey League

Post by don_tomassso »

Nästa års CL lag.Länder som kommer in.Är Vitryssland.Österrike.Norge.Danmark.Polen.Frankrike..Ja herre gud vilken korpen liga.http://www.hockeysverige.se/2016/04/25/ ... ue-201617/" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply