Champions Hockey League

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Champions Hockey League

Post by Special Brew »

Mig gör det inget om vi åker ur CHL. För mig gäller bara SHL och jag ser bara en risk med CHL-matcherna.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Champions Hockey League

Post by Chippen »

smogz wrote:Jag kan aldrig hoppas att AIK ska förlora någon match. Speciellt när det är tävling och vinna eller åka ut. Säkert bra för SHL om man åker ut tidigt. Men jag har ändå nån form av hopp att det ska gå ändå. Att truppen är tillräckligt bred (när alla är tillbaka) för att klara två tävlingar. Jag menar Frölunda klarar ju det ifjol. Då ska väl fan AIK klara det i år. Vägrar hoppas på förlust.
Uttryckte mig kanske fwl, men mig gör det absolut inget om vi åker ut eller går vidare.
Är så totalt ointressant och bara det faktum att vigick back på skiten ifjol gör ju inte att man jublar ännu mera.

Känns inte som CHL har gått framåt ett dugg sedan start utan är fortfarande en dålig turnering som drar nada folk eller ökar intresset för hockey.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Champions Hockey League

Post by smogz »

Frågan är väl vart dom vill öka intresset. Känslan är att det inte är Sverige eller Skellefteå som är största målgruppen för ökande av hockeyintresse. Men det kanske har ökat intresset i mellaneuropa när Europas bästa lag hälsar på.

Hur har publiktillströmningen varit i de bortamatcher AIK spelat? Jag har inte koll. Börjar det strömma in mer TV-pengar? Känns som att KHL måste gå med innan intresset kan bli riktigt stort. Statistiskt så ser det ju ut som det kommer rätt ok med publik i Tyskland, Vitryssland. Polen (Cracovia?), Österrike och England iallafall. Det kanske är de marknaderna de är mer intresserade av att bygga upp än att sikta på att öka Hockeyintresset i Skellefteå.
Skärmklipp.PNG
Skärmklipp.PNG (108.46 KiB) Viewed 10145 times
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Champions Hockey League

Post by Chippen »

Visst är kanske intresset i små hockeynationer som England om lag från Sverige och Finland kommer, men vad hjälper det CHL som helst? Inte ett dugg kan jag tycka, utan man måste se på helheten och inte försöka sig på att uppfinna hjulet igen.

Inför kvalgrupper till huvudturnering, så att de mindre lagen får spela mot varandra och på så sätt har en större möjlighet att vara med och slåss Guldet och vi får större chans att se skrällar etc. Det är sådant som höjer tempen i CHL anser jag, inte att man bara utökar antalet lag och gör flera matcher etc.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Champions Hockey League

Post by smogz »

Blir England, Polen, Vitryssland och Tyskland mer intresserade av hockey och ser det på TV är det möjligt att sälja helt andra reklambelopp för kanalerna som visar matcherna. Därmed kan CHL sälja rättigheterna dyrare. Börja med mer prispengar. Ha råd att få med KHL. Öka tittarbasen enormt, speciellt med Kina i KHL. Då pratar vi stora pengar och en helt annan status. Jag tror det börjar med Polen, England, Vitryssland och Tyskland. Det är 180 miljoner människor. Hur hjälper det CHL? Beats me..
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Jmaarklund
Posts: 120
Joined: 15 Dec 2014, 20:23

Re: Champions Hockey League

Post by Jmaarklund »

Har ni redan glömt att upplägget i chl ändras nästa säsong?... Det gör att vissa saker som diskuteras här känns ganska irrelevanta. Bl.a. så blir det inte fler lag, det blir färre.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Champions Hockey League

Post by Chippen »

Blir det verkligen färre?
har jag missat i såfall.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Jmaarklund
Posts: 120
Joined: 15 Dec 2014, 20:23

Re: Champions Hockey League

Post by Jmaarklund »

32 lag och inga friplatser. Sen kommer prissumman höjas i framtiden också. http://www.svt.se/sport/ishockey/sa-for ... ta-sasong/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Champions Hockey League

Post by Lidlund »

Sånna här tävlingar tar tiiiid att bygga upp.. Jag är då mer intresserad av CHL iår än jag var för 2 år sen!
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Champions Hockey League

Post by Chippen »

Jmaarklund wrote:32 lag och inga friplatser. Sen kommer prissumman höjas i framtiden också. http://www.svt.se/sport/ishockey/sa-for ... ta-sasong/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, det där är ett steg i rätt riktning.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Champions Hockey League

Post by bsa »

Hur intreserade tror ni Madrid fansen är av en match mot Malmö??????????????????????????????????????? :shock:
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Champions Hockey League

Post by Chippen »

Vääääldigt mycket, eller så inte
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
John
Posts: 250
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Champions Hockey League

Post by John »

Chippen wrote:Blir det verkligen färre?
har jag missat i såfall.
Typiskt att du missade det.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Champions Hockey League

Post by Chippen »

ja visst var det, för nu ökade mitt intresse radikalt för denna superturnering.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Champions Hockey League

Post by ante08 »

Frölunda spelar CHL finalen i ett GARAGE. Det är väl ett bevis på att SHL- lagen inte tar CHL på allvar!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... ett-garage" onclick="window.open(this.href);return false;
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Champions Hockey League

Post by freddus »

ante08 wrote:Frölunda spelar CHL finalen i ett GARAGE. Det är väl ett bevis på att SHL- lagen inte tar CHL på allvar!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... ett-garage" onclick="window.open(this.href);return false;
Ett garage som är större än skellefte kraft arena.
Läs artikeln...
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Champions Hockey League

Post by Markman »

Skönt, vi slipper spela den skitturneringen i vinter!
SHL:s representanter blir semifinallagen (HV71, Malmö, Frölunda och Brynäs) plus Växjö i egenskap av grundseriesegrare. I alla fall så jag förmodar att man har tänkt.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Champions Hockey League

Post by ante08 »

Oj vad Mannheims nordamerikaner skämmer ut sig mot Brynäs ikvällens chl.
shaquille
Posts: 1950
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Champions Hockey League

Post by shaquille »

Så jävla glad att inte AIK är med.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Champions Hockey League

Post by Special Brew »

Vilket jävla pack! Stäng av idioten på livstid!
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Champions Hockey League

Post by nishog04 »

Glädjen över att AIK inte deltar i årets CHL är total.

CHL är en skitturnering med alldeles för många skitlag, där skitspelarna har en alldeles för uppenbar skitattityd. Låt CHL gå i graven för evigt!

I samma veva kanske de europeiska ishockeyförbunden kunde överväga att klubba något form av beslut som gör att en avstängning i t.ex. SHL även gäller i Italien osv.

Hoppas det gick bra för BIF:arna. I år behöver Brynäs ha sina spelare på isen och inte i sjukstugan.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Champions Hockey League

Post by p-play »

nishog04 wrote:Glädjen över att AIK inte deltar i årets CHL är total.

CHL är en skitturnering med alldeles för många skitlag, där skitspelarna har en alldeles för uppenbar skitattityd. Låt CHL gå i graven för evigt!

Hoppas det gick bra för BIF:arna. I år behöver Brynäs ha sina spelare på isen och inte i sjukstugan.
+1. Det enda som händer om man deltar i den här turneringen är att man backar någon miljon samtidigt som man får spelare skadade. Skadorna kommer p g a matcherna kommer för tidigt på säsongen eller att man möter skitlag med spelare som inte hinner med i tempot och orsakar skador eller att man möter lag som har utlänningar som ser spel i Europa som en enda lång semester och skiter i försäsongsträning respekt för andra och mer därtill. Jag hoppas verkligen att Pea och Lindgren har kurage att tacka nej nästa säsong om vi kvalificerar oss.
User avatar
Vitberget
Posts: 153
Joined: 16 Dec 2016, 11:54

Re: Champions Hockey League

Post by Vitberget »

Svensk åklagare har inlett en förundersökning om misshandel efter den uppmärksannade tacklingen i Champions Hockey League mellan Brynäs IF och det tyska hockeylaget Adler Mannheim.


http://www.dagensjuridik.se/2017/11/eft ... misshandel" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Champions Hockey League

Post by Special Brew »

Tycker ärligt talat att AIK ska nobba den där skitturneringen nästa år om vi kvalificerar oss.
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Champions Hockey League

Post by msoe »

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... dnRZGP5r-c" onclick="window.open(this.href);return false;

Skönt att vissa saker förblir sig lika i en föränderlig värld i alla fall..
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Champions Hockey League

Post by nishog04 »

Hahaha, helvetet vad finnarna generar Växjö!

BertStefan, sitter ni med anteckningsblocket i hand? Troligtvis inte!

Herregud, vad frigörande det var att se Växjös tråkiga hockeyfilosofi totalt neutraliseras denna afton.

Det festligaste i tredje perioden var när spelarna i Växjö plötsligt började falla som furor i varje närkamp.
Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Champions Hockey League

Post by Sed »

Dessa svenska lag spelar CHL:
Växjö (Vinnare grundserien)
Djurgården (Tvåa grundserien)
Skellefteå (Semifinal)
Malmö (Semifinal)
Frölunda (Bäst grundserieplacering av kvartsfinallagen)


Speldagarna:
Matchdag 1: 30/31 augusti
Matchdag 2: 1/2 september
Matchdag 3: 6/7 september
Matchdag 4: 8/9 september
Matchdag 5: 9/10 oktober
Matchdag 6: 16/17 oktober


Det lär nog eka tomt på läktaren denna säsong också...
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Champions Hockey League

Post by Special Brew »

Kan man inte tacka nej?
Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Champions Hockey League

Post by Sed »

Och missa alla miljonbonusar och chansen att möta spännande tyska lag.

;)
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Champions Hockey League

Post by nishog04 »

Lindgren lär behöva 25% fler spelare till nästa säsong då...

Hade faktiskt förträngt CHL. Vilken baksmälla att inse att AIK kommande säsong ska spela i tyska landslagsdressen i en tom arena mot en massa benknäckargäng. Hurra!
Post Reply