Champions Hockey League

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Hockeys Champions League

Post by nomercy »

Men nått så jävla ful. SHC kom tillbaka, allt är förlåtet.... Finns det INGA gränser för hur mycket klubbarna i denna turnering måste förnedra sig?

Imorgon knallar jag upp till SCA´s HK och anmäler AIK till SCA-cupen -15. Där får man iaf lira med egna tröjor.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Hockeys Champions League

Post by freddus »

Fattar inte varför folk klagar. Klubbarna verkar ju fått behålla sin klubbmärken, ge det här lite tid att utvecklas så är nog det borta också :D
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Hockeys Champions League

Post by barrskog »

smogz wrote:Barrskog. Det är lätt att kasta ur sig ett sådant påstående. Vad baserar du det på? På vilket sätt tar hockeyn stryk av dagens upplägg?
Se MBBs bild. I rest my case. 8-) :P
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

Tydligen kommer Challe och Patrik Ross att vara experterna i TV
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Hockeys Champions League

Post by Hank »

Ett rejält uppköp mot Renberg.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

Fast jag tycker det är lite konstigt att Challe ska sitta som expert då hans lag är med i CHL.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Hockeys Champions League

Post by nomercy »

Hank wrote:Ett rejält uppköp mot Renberg.
Fast visst är väl Renberg kvar?
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Hockeys Champions League

Post by barrskog »

SVT: "Cecilia Edström ny bloggare
Inför den här hockeysäsongen presenteras även en ny bloggare på svt.se/sport. Hon heter Cecilia Edström och kommer framför allt att skriva om SHL och CHL.

– Det ska bli jätteroligt och kul att nå ut till fler än vad jag gjort tidigare. Jag kommer lyfta upp lite annorlunda perspektiv, och mer än bara resultatrapportering, säger hon.

– Cecilia är en spännande profil. Hon driver en sportpodd och har bloggat mycket om ishockey tidgare. Hon är oerhört hockeyintresserad och tanken är att hon ska skriva om hockey ur ett litet annat perspektiv, säger projektledaren Marcus Törngren."
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Hockeys Champions League

Post by kurtivar »

http://www.expressen.se/sport/hockey/pl ... atchserie/" onclick="window.open(this.href);return false;

chl vill möta SC-mästarna
Fetisov
Posts: 131
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Hockeys Champions League

Post by Fetisov »

Det ska tydligen vara två 70 sekunders powerbreaks i varje period i CHL
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Hockeys Champions League

Post by Lidlund »

Perfa! Då hinner man både pissa och hämta öl 2 gånger per period istället för att behöva planera under pauserna!
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hockeys Champions League

Post by Markman »

Lidlund wrote:Perfa! Då hinner man både pissa och hämta öl 2 gånger per period istället för att behöva planera under pauserna!
Behöver du pissa två gånger per period tror jag att du borde kolla upp det med en läkare! ;) :lol:
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Hockeys Champions League

Post by smogz »

För att öka intresset för Champions League kunde man ju önska att AIK dumpade biljettpriserna på matcherna i första slutspelet. En hunka för att sitta och en guling för att stå skulle kanske fylla arenan ganska bra. Men man kanske inte vill gå den vägen. Just när man ska lansera en ny turnering med förhoppningen om att den ska bli bra kan ett lägre pris ses som en marknadsåtgärd för att öka intresset.

Men det kanske är gjort, har ingen koll då jag bor för långt bort och inte kommer att gå på matcherna.

Samtidigt är jag medveten om devisen sänk priset med 20% och du måste sälja 25% mer för att gå plusminus noll.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Hockeys Champions League

Post by Erwynn »

Matcherna har börjat tuffa igång och det verkar vara ett jäkla drag i Finland iaf.
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 7830_o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

:D
Hata allt.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Hockeys Champions League

Post by freddus »

Vissa hade lite mer flyt med tröjdesignen http://www.twitter.com/Koelner_Haie_72/ ... 77/photo/1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Reklamen var verkligen diskret här.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Hockeys Champions League

Post by Draper »

Erwynn wrote:Matcherna har börjat tuffa igång och det verkar vara ett jäkla drag i Finland iaf.
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 7830_o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

:D
Varför glad gubbe? Tammefan tragiskt mot Europas kanske äldsta och mest anrika hockeylag. Lyckligtvis så verkar vissa ta det seriöst, Linköping bland andra har ju slut sålt på biljetter. Mot PCE av alla.

Nu kör vi. Grymt kul att det äntligen drar igång!
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Hockeys Champions League

Post by freddus »

Draper wrote:
Varför glad gubbe? Tammefan tragiskt mot Europas kanske äldsta och mest anrika hockeylag. Lyckligtvis så verkar vissa ta det seriöst, Linköping bland andra har ju slut sålt på biljetter. Mot PCE av alla.

Nu kör vi. Grymt kul att det äntligen drar igång!
Vet du vad de haft för erbjudande då? 4 biljetter till alla med säsongskort eller gett till skolor eller liknande? Tvivlar starkt på att de sålt ut (om det inte kostade typ 50kr) iaf.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Hockeys Champions League

Post by Lidlund »

Alla som jobbar på Saab får upp till 6 biljetter gratis. (Bland annat...)
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Hockeys Champions League

Post by freddus »

Haha, ja man borde ju få bort några biljetter då :)
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Hockeys Champions League

Post by Lidlund »

Finns det nån app som stödjer CHL!? :O (IOS)
User avatar
Poet
Posts: 2476
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Hockeys Champions League

Post by Poet »

Resultatapp så har du sportstats.
2012-05-19
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Hockeys Champions League

Post by cechise »

smogz wrote:För att öka intresset för Champions League kunde man ju önska att AIK dumpade biljettpriserna på matcherna i första slutspelet. En hunka för att sitta och en guling för att stå skulle kanske fylla arenan ganska bra. Men man kanske inte vill gå den vägen. Just när man ska lansera en ny turnering med förhoppningen om att den ska bli bra kan ett lägre pris ses som en marknadsåtgärd för att öka intresset.

Men det kanske är gjort, har ingen koll då jag bor för långt bort och inte kommer att gå på matcherna.

Samtidigt är jag medveten om devisen sänk priset med 20% och du måste sälja 25% mer för att gå plusminus noll.
Kommer vara fritt inträde till grundseriematcherna i CHL om man är medlem i NP.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Sv: Hockeys Champions League

Post by snokia »

cechise wrote:
smogz wrote:För att öka intresset för Champions League kunde man ju önska att AIK dumpade biljettpriserna på matcherna i första slutspelet. En hunka för att sitta och en guling för att stå skulle kanske fylla arenan ganska bra. Men man kanske inte vill gå den vägen. Just när man ska lansera en ny turnering med förhoppningen om att den ska bli bra kan ett lägre pris ses som en marknadsåtgärd för att öka intresset.

Men det kanske är gjort, har ingen koll då jag bor för långt bort och inte kommer att gå på matcherna.

Samtidigt är jag medveten om devisen sänk priset med 20% och du måste sälja 25% mer för att gå plusminus noll.
Kommer vara fritt inträde till grundseriematcherna i CHL om man är medlem i NP.
Helt fritt eller är det dom tre matcherna som man får på NP-kortet då? För det är ju en viss skillnad isf..
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Hockeys Champions League

Post by Erwynn »

snokia wrote: Helt fritt eller är det dom tre matcherna som man får på NP-kortet då? För det är ju en viss skillnad isf..
Helt fritt.
Hata allt.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

freddus wrote: Vet du vad de haft för erbjudande då? 4 biljetter till alla med säsongskort eller gett till skolor eller liknande? Tvivlar starkt på att de sålt ut (om det inte kostade typ 50kr) iaf.
Spelar ju egentligen inte någon roll kan jag tycka.
De får in folk i sin arena, de får folk som handlar i kioskerna och passerar runt andra köpställen i arenan. De får en positiv stämning runt matcherna.

De har ju även naturligtvis en del som betalar oxå.

Sedan så skiter nog spelarna i hur föreningen har gjort för att få in folket. Om de skrinnar in inför en fullsatt hall gör nog att moralen höjs kontra att de skrinnar in inför en dåligt belagd arena.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Hockeys Champions League

Post by snokia »

Det hade jag faktiskt helt missat, tack för infon :)
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Hockeys Champions League

Post by Lidlund »

Erwynn wrote:
snokia wrote: Helt fritt eller är det dom tre matcherna som man får på NP-kortet då? För det är ju en viss skillnad isf..
Helt fritt.
Riktigt bra erbjudande!

Dum fråga, men har NP gått ut med det?
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hockeys Champions League

Post by Trollet »

Hej på er

Informationen om chl var med på de gula infoblad som delades ut under brännbollen och isträningen. Däremot har vi inte gått ut med något på Facebook ännu, eftersom vi fram till i förrgår förhandlade rabatter med ett par företag.

NP-kortet gäller utan klipp till de tre matcherna i grundserien. Vi kommer att posta komplett information om årets medlemskort senare idag, och jag kan säga redan nu att det är bättre än någonsin. Bara att köpa! :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Hockeys Champions League

Post by freddus »

Chippen wrote:
freddus wrote: Vet du vad de haft för erbjudande då? 4 biljetter till alla med säsongskort eller gett till skolor eller liknande? Tvivlar starkt på att de sålt ut (om det inte kostade typ 50kr) iaf.
Spelar ju egentligen inte någon roll kan jag tycka.
De får in folk i sin arena, de får folk som handlar i kioskerna och passerar runt andra köpställen i arenan. De får en positiv stämning runt matcherna.

De har ju även naturligtvis en del som betalar oxå.

Sedan så skiter nog spelarna i hur föreningen har gjort för att få in folket. Om de skrinnar in inför en fullsatt hall gör nog att moralen höjs kontra att de skrinnar in inför en dåligt belagd arena.
Har inte lagt in några personliga värderingar i mitt inlägg. Var bara tveksam till att de sålt ut arenan vilket de inte heller gjort.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Hockeys Champions League

Post by Lidlund »

Utöver det kostade biljetterna 10 kronor styck!
Post Reply