Champions Hockey League

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Hockeys Champions League

Post by Draper »

smogz wrote:Helt ärligt, sönderjysk. Det kanske minst intressanta laget i gruppen. Ja ja, vi utsocknes får iallafall se laget.
Sönderjyske är ju intressanta ur den vinkeln att det är det enda laget i gruppen man inte har full koll på.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Hockeys Champions League

Post by smogz »

Vi det jay du rätt i men frågan är om de ger ner motstånd än ett div 1, lag
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

Man kan väl enkelt säga att ur publiksynpunkt drog vi nitlotter i lottningen.
Ur avancemangssynpunkt drog vi vinstlotter, som det känns iaf.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Hockeys Champions League

Post by Draper »

smogz wrote:Vi det jay du rätt i men frågan är om de ger ner motstånd än ett div 1, lag
Det tror jag, och hoppas. Har ju trots allt varit rätt så dominerande i danska ligan senaste 10 åren. Allsvensk toppnivå minst skulle jag tippa, utan att ha någon koll alls ;)

Sen är ju frågan om det hade spelat någon roll rent publikmässigt om vi fått Briancon eller Zlin istället för Vojens (kunde ju inte bara få "storlag" i gruppen). Tror inte ens att Berlin eller Bern hade lockat mer än Krefeld och Helsingfors. Visar det här sig bli ett publikt fiasko på hemmaplan så visar det ju en gång för alla hur "hockeyintresserad" den här staden är.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Hockeys Champions League

Post by kurtivar »

Draper wrote:
smogz wrote:Vi det jay du rätt i men frågan är om de ger ner motstånd än ett div 1, lag
Det tror jag, och hoppas. Har ju trots allt varit rätt så dominerande i danska ligan senaste 10 åren. Allsvensk toppnivå minst skulle jag tippa, utan att ha någon koll alls ;)

Sen är ju frågan om det hade spelat någon roll rent publikmässigt om vi fått Briancon eller Zlin istället för Vojens (kunde ju inte bara få "storlag" i gruppen). Tror inte ens att Berlin eller Bern hade lockat mer än Krefeld och Helsingfors. Visar det här sig bli ett publikt fiasko på hemmaplan så visar det ju en gång för alla hur "hockeyintresserad" den här staden är.
vart går gränsen för publikt fiasko? 2000? 3000? 4000? själv tycker jag man borde kunna få över 3000 i publik i alla fall. över 4000 är det bra.
bara jag som är lite småtaggad på CHL? känner mig mer taggad att se CHL än omgång 9 mot örebro en tisdag.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Hockeys Champions League

Post by Draper »

kurtivar wrote:vart går gränsen för publikt fiasko? 2000? 3000? 4000? själv tycker jag man borde kunna få över 3000 i publik i alla fall. över 4000 är det bra.
bara jag som är lite småtaggad på CHL? känner mig mer taggad att se CHL än omgång 9 mot örebro en tisdag.
Rent personligt känner jag att varför ska vi acceptera en lägre siffra i CHL jämför med seriespel?
Men för att vara snäll, lägsta publiksiffran hemma ifjol låg på 4319. Så 4000 i snitt hemma är väl bra/godkänt. Vilket jag inte tror vi kommer upp i tyvärr.

Oerhört taggad!
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hockeys Champions League

Post by Lappmössan »

Har lika stort intresse för "CHL" som alla andra träningsmatcher. Hoppas resultatmässigt att vi åker ur direkt så vi slipper lira mer under brinnande säsong.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Hockeys Champions League

Post by Draper »

Lappmössan wrote:Har lika stort intresse för "CHL" som alla andra träningsmatcher. Hoppas resultatmässigt att vi åker ur direkt så vi slipper lira mer under brinnande säsong.
Idiotiskt tänk. Det är totalt 15 miljoner att spela om vilket dessutom lär stiga om det här tar sig och får fäste.
CHL är en briljant idé på alla sätt, bara synd att tog IIHF till 2014 att få tummen ur arslet.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hockeys Champions League

Post by Lappmössan »

Det kommer läggas ned inom ett par år.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Hockeys Champions League

Post by Special Brew »

Draper wrote:
Lappmössan wrote:Har lika stort intresse för "CHL" som alla andra träningsmatcher. Hoppas resultatmässigt att vi åker ur direkt så vi slipper lira mer under brinnande säsong.
Idiotiskt tänk. Det är totalt 15 miljoner att spela om vilket dessutom lär stiga om det här tar sig och får fäste.
CHL är en briljant idé på alla sätt, bara synd att tog IIHF till 2014 att få tummen ur arslet.
Totalt 15 mille låter inte mycket. Känns som att det finns mer att förlora än att vinna om man tänker på flygresor, hotellnätter mm. I och för sig kostar "vanliga" träningsmatcher lite också men inte lika. Hur som helst så är det lite intressantare än en vanlig försäsong. Men det som suger är matcherna som man får i landslagsuppehållen när man skulle tjäna på att träna och läka skador mm.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Hockeys Champions League

Post by Draper »

Special Brew wrote:Totalt 15 mille låter inte mycket. Känns som att det finns mer att förlora än att vinna om man tänker på flygresor, hotellnätter mm. I och för sig kostar "vanliga" träningsmatcher lite också men inte lika. Hur som helst så är det lite intressantare än en vanlig försäsong. Men det som suger är matcherna som man får i landslagsuppehållen när man skulle tjäna på att träna och läka skador mm.
Det är stora pengar för många klubbar vad nu än vinnaren får(någon som sett några siffror på det än ?). Sen kommer ju marknadsföringsbiten in i det hela. Om det här tar sig och att hockey-Europa ser någorlunda likadant ut kommande åren så kommer det finnas marknadsandelar att ta främst i Norge och Danmark men även i andra europeiska länder. På samma sätt som att skitlag som Millwall har fler svenska supportrar än ett klassiskt svenskt lag som IFK Norrköping till exempel. Sen känns det ju som ganska givet att vinnaren av CHL redan i år kommer att få mer i prispengar än vad vinnaren av SHL får. Det om något lockar ju iaf de svenska lagen. Vad jag har hört så här långt så verkar alla SHL-lag satsa hårt på CHL vilket säger en hel del.

Sen tror jag inte att charterkostnaden av ett plan en dag till Skåne till exempel kostar mer än ett chartrat plan till Vojens, Krefeld eller Helsingfors. Tror att om AIK skulle betala allt till "träningslägret" i Strömsund så hade det kostat ganska mycket mer än en matchdag utan övernattning i till exempel Helsingfors. Men det är bara en kvalificerad gissning.

På samma sätt är det ju i fotbollen. Sparta Prag måste tidigarelägga sitt träningsläger och har bara hunnit gå två träningsmatcher innan det var dags för allvar i CL-kval mot Malmö. Deras förmodligen viktigaste match ren ekonomiskt denna säsong.

Du menar dom där landslagsuppehållen där vi haft minst 5 spelare på landslagsuppdrag varje gång dom senaste åren? EHT borde ju givetvis läggas ner. Det är sedan gammalt. Typ 3 spelare som varit med i EHT som tar sig in i VM-truppen till slut så skiten är helt meningslöst.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

Draper:
http://www.hockeysverige.se/2014/03/11/ ... rispengar/

Detta är det jag hittade lite snabbt iaf.
Var ju inte så mycket i rena prispengar, men jag gissar att den totala vinstsumman för laget som vinner CHL är större.
Gissar nämligen att det finns vinstbonus per vunnen match oxå, för annars blir det svårt att fördela ut de 1.5 mille Euro.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Hockeys Champions League

Post by cechise »

Är också lite smått taggad på chl.

Vad jag dock skulle vilja ha klarhet i är hur tanken är att ägarfördelningen ska se ut i framtiden och hur ev ekonomiska vinster fördelas.

Om det blir så att turneringen bara göder de fd European Trophy-lagen tycker jag man kan fundera på om man verkligen ska vara delaktig.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Hockeys Champions League

Post by Jablonic »

Ja, jag tycker också att det ska bli intressant och på sikt kan det nog bli en trevlig krydda till säsongerna. Och som dräparen säger finns det mycket ekonomiskt att vinna på det också, förutom vinstpengar. Det kommer ju in en del på biljettintäkter också. SHL-säsongslunken är ändå så pass lång att det blir kul med ett avbrott i det då och då.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hockeys Champions League

Post by Lappmössan »

Säg det när någon nyckelspelare skadas och blir borta resten av säsongen. ;)
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Hockeys Champions League

Post by msoe »

Det finns ju helt klart potential i konceptet, om man valde att fokusera mer på det sportsliga och verkligen satsade på att bygga upp turneringen så skulle den nog kunna växa till hockeyns motsvarighet till CL, dvs. minst lika prestigefullt som att vinna den inhemska ligan. Förra säsongen t.ex. hade det ju varit mer intressant att se hur AIK stod sig mot övriga europeiska topplag än mot de svenska dito..
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Hockeys Champions League

Post by Bilderberg »

Draper wrote:
Special Brew wrote:Om det här tar sig och att hockey-Europa ser någorlunda likadant ut kommande åren så kommer det finnas marknadsandelar att ta främst i Norge och Danmark men även i andra europeiska länder. På samma sätt som att skitlag som Millwall har fler svenska supportrar än ett klassiskt svenskt lag som IFK Norrköping till exempel.
Precis, och med samma synsätt gjorde AIK en tabbe som inte antog utmaningen från AHL ifjol. Färjestad var dock intelligenta som insåg potentialen med två jippo-matcher mot nordamerikanerna.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

Ser ju ut att bli en riktigt snygg tröja i CHL.
Attachments
CHL.JPG
CHL.JPG (55.76 KiB) Viewed 3619 times
Last edited by Chippen on 14 Aug 2014, 11:19, edited 1 time in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Hockeys Champions League

Post by Special Brew »

Den var inte snygg. Det röda på vänster arm ser bedrövligt ut.
MBB

Re: Hockeys Champions League

Post by MBB »

Inga ränder?! Helt vansinnigt!
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Hockeys Champions League

Post by Hank »

Jag gillar den.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hockeys Champions League

Post by svartgulsubkultur »

Kraftigt minus för avsaknad av ränder, plus för tyskalandslagetkänslan den inger.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hockeys Champions League

Post by svartgulsubkultur »

Bild på bortastället?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

De har inte lagt ut någon på instagram ännu iaf. Håller utkik efter det och kommer att posta så fort jag ser den.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

HV71 kör oxå med den där röda delen på vänsterarmen.
Attachments
CHL2.JPG
CHL2.JPG (44.25 KiB) Viewed 3547 times
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2963
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Hockeys Champions League

Post by Foppas skridskocoach »

Det är säkert obligatoriskt.
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

Det börjar ju verka som om det är en obligatorisk del av matchtröjan.
Såg en skiss över hur Luleås tröjor kommer att se ut och på den så är det en annan färg på den delen av armen som bakgrund. De måste ju gå ifrån den röda bakgrunden då deras tröjor i grunden innehåller så mycket rött.

Såg dock en skiss över FBK´s tröja, eller snarare tre stycken för de låter tydligen fansen rösta på vilken tröjdesign de ska ha och där fanns det inget rött område på vänsterarmen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
PackSwede
Posts: 999
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Sv: Hockeys Champions League

Post by PackSwede »

svartgulsubkultur wrote:Kraftigt minus för avsaknad av ränder, plus för tyskalandslagetkänslan den inger.

Exakt! Tigerränderna känns som en stor del av vår identitet, om dom utlämnats av någon annan anledning än att det inte gick Pga andra obligatoriska är det fanimej tjänstefel!
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Hockeys Champions League

Post by msoe »

Hade det inte räckt med ett litet emblem? Det där stora röda blaffan ser verkligen inte bra ut.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hockeys Champions League

Post by Lappmössan »

Ser ut som ett korkat träningsställ och hör till en korkad träningsturnering så det känns väl passande.

;)
Post Reply