Champions Hockey League

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Hockeys Champions League

Post by smogz »

Jag orkar inte argumentera med dig chippen. Vi tycker olika, alltid. Men jag skriver en sista grej i ärendet.

Jag tror att om folk i allmänhet (alltså inte chippen i synnerhet) ser det som en tävlingsmatch så är min tro att det lockar mer folk än något allmänheten (inte chippen) ser som en träningsmatch. Om allmänheten alltså tycker det är en tävlingsmatch och faktiskt går på matcherna, ser matcherna på TV, så finns en chans att CL faktiskt utvecklas till något bra. Om alla ser det som träningsmatcher så har inte serien en chans. För alla är inte som du (nu när jag tänker efter tror jag ingen jävel är som du, hoppas jag iallafall) och går på träningsmatcher i vilket fall.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

smogz wrote: För alla är inte som du (nu när jag tänker efter tror jag ingen jävel är som du, hoppas jag iallafall) och går på träningsmatcher i vilket fall.
Så med det menar du att det är dåligt att gå på träningsmatcher för att se AIK spela och du hoppas att ingen går på matcherna trots att det "bara" är en träningsmatch?

Det låter inte som en bra inställning och jag hoppas verkligen att du har fel i detta, för med ett sådant tänk så kan man ju helt lägga ner allt som har med försäsong att göra. Det blir ju enbart en kostnad då.

Och nej, vi tycker inte alltid olika. Det är bara du som bestämt dig för att tycka olika hela tiden, men det kan du få göra om det lättar din dimmiga tillvaro.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Hockeys Champions League

Post by smogz »

Du är rätt usel på att tolka det folk skriver.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

Smogz: du är rätt usel på att uttrycka dig, men jag har överseende med det i ditt skålande.

Men för att återgå till något relevant gällande CHL:
Är det någon som har info om vi kommer att spela våra hemma matcher i Skellefteå btw, för brukar inte SHL-lagen placera ut sina hemmamatcher i närområdena för att profilera sig?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Hockeys Champions League

Post by Lidlund »

Nej, dom gjorde det förut. Men har numera plockat hem matcherna.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Hockeys Champions League

Post by smogz »

Jag tror att om folk i allmänhet ser det som en tävlingsmatch så är min tro att det lockar mer folk än något allmänheten ser som en träningsmatch. Om allmänheten alltså tycker det är en tävlingsmatch och faktiskt går på matcherna, ser matcherna på TV, så finns en chans att CL faktiskt utvecklas till något bra. Om alla ser det som träningsmatcher så har inte serien en chans. För alla är inte som du och går på träningsmatcher i vilket fall.
Om du inte förstår det jag skriver är du dum i huvudet. Men det bevisar du ju i vartannat inlägg iofs så det är ju redan klarlagt (jag tog bort parenteserna och så det blir lite lättare att förstå, om du läser hela texten istället för en mening kanske du också förstår vad jag menar, prova iallafall)

Sen att jag orkar svara igen fast jag vet att det kommer ett lika korkat svar fattar jag inte riktigt. Det har väl med det du förtalar mig för att göra antagligen. Jag vet ju att det snart kommer ett lika korkat svar från dig ändå.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

Lidlund wrote:Nej, dom gjorde det förut. Men har numera plockat hem matcherna.
Oki, på så sätt. Har som inte hängt med så mycket tidigare.
Så att SVT har tvrättigheterna oxå. Nice som fan.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

smogz wrote: Om du inte förstår det jag skriver är du dum i huvudet. Men det bevisar du ju i vartannat inlägg iofs så det är ju redan klarlagt (jag tog bort parenteserna och så det blir lite lättare att förstå, om du läser hela texten istället för en mening kanske du också förstår vad jag menar, prova iallafall)

Sen att jag orkar svara igen fast jag vet att det kommer ett lika korkat svar fattar jag inte riktigt. Det har väl med det du förtalar mig för att göra antagligen. Jag vet ju att det snart kommer ett lika korkat svar från dig ändå.
Tack för du på ett hövligt sätt klargör din ståndpunkt. Tror det är dax att leta upp en admin
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Hockeys Champions League

Post by smogz »

Så du menar att dina anklagelser kring att jag dricker sprit på jobbet och vanliga tisdagar är mindre allvarligt än att konstatera att nån är korkad. För det du gör är förtal. Jag bara konstaterar fakta.

Men nu orkar jag inte diskutera med dig mer. Det ger inget, omöjligt att nå fram.

Rättat så att även en idiot kan förstå
Last edited by smogz on 09 May 2014, 12:40, edited 1 time in total.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

smogz wrote:Då dU menar att dina anklagelser kring du jag dricker sprit på jobbet och vanliga tisdagar är mindre allvarligt än att konstatera att nån är korkad.
Off-topic:
Hur mycket jag än försöker så är den där meningen helt oförståelig.
Men nu kan du väl försöka hålla dig till topicen tack?

On-topic:
Visst är det i dagarna som det skulle lottas grupper i CHL, för det är väl inte gjort ännu?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Hockeys Champions League

Post by 374 »

smogz wrote:Så du menar att dina anklagelser kring att jag dricker sprit på jobbet och vanliga tisdagar är mindre allvarligt än att konstatera att nån är korkad. För det du gör är förtal. Jag bara konstaterar fakta.

Men nu orkar jag inte diskutera med dig mer. Det ger inget, omöjligt att nå fram.

Rättat så att även en idiot kan förstå
Ville bara säga att jag gillar din nya signatur.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Hockeys Champions League

Post by Zimme »

Så klart ska vi ta CHL på allvar. Måste väl vara enbart positivt att få möta lite nya lag. Kan man dessutom bli bäst i nått så måste det ju givetvis vara målet. SM-guld är prio ett men är vi nu med i CHL så ska vi satsa på att vinna.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

Så hoppas jag verkligen att Föreningen tänker oxå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Hockeys Champions League

Post by smogz »

Chippen wrote:Så hoppas jag verkligen att Föreningen tänker oxå.
Så du bryr dig, nyss var det ju bara träningsmatcher? Bra.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

smogz wrote: Så du bryr dig, nyss var det ju bara träningsmatcher? Bra.
Men snälla du, som slänger runt dig att jag är korkad och idiot och inte läser och kan tolka vad andra skrive,r borde kanske ha läst och tolkadat följande tidigare:

Lidlund skrev:
Jag hoppas klubben inte ser det så. För ser klubben detta som träningsmatcher kommer aldrig CHL bli en succe!
Jag svarade:
Jag hoppas oxå att klubben inte ser det så, men jag personligen kan inte undvika att se det som träningsmatcher ännu.
Då det är första året vi är med så har detta ingen som helst status för mig, men jag hoppas att det ändras efter denna säsong.
Så nej, jag har inte infunnit annan sinnesstämning runt detta ännu, men jag hoppas att Föreningen verkligen tar detta på allvar.
Dock kommer jag att vara på alla hemmamatcher ändå och visa mitt stöd. Kommer du att vara det?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Hockeys Champions League

Post by Jokard »

Zimme wrote:Så klart ska vi ta CHL på allvar. Måste väl vara enbart positivt att få möta lite nya lag. Kan man dessutom bli bäst i nått så måste det ju givetvis vara målet. SM-guld är prio ett men är vi nu med i CHL så ska vi satsa på att vinna.
Jag tror inte jag kommer ta CHL på allvar förrän dessa "A-licenser" är borttagna samt tills KHL-lagen är med. De bästa lagen ska spela CHL för att det ska betyda något, punkt.

Jag hoppas hemmamatcherna drar mycket publik för det sitter fint i kassan.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Hockeys Champions League

Post by don_tomassso »

Tror nog många,lär följa CHL hemma i soffan.Är ju nog dyrt som det är.Med ett vanligt säsongskort.Men som hockeyintresserad som man själv är.Så köper jag nog,Oavsett kostnad.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Hockeys Champions League

Post by 374 »

Jokard wrote:
Jag tror inte jag kommer ta CHL på allvar förrän dessa "A-licenser" är borttagna samt tills KHL-lagen är med. De bästa lagen ska spela CHL för att det ska betyda något, punkt.

Jag hoppas hemmamatcherna drar mycket publik för det sitter fint i kassan.
De bästa lagen spelar ju, förutom de från KHL.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

Hur kan man säga att de bästa lagen är med då det inte är på sportsliga grunder en del lag är med.

Sedan undrar jag hur många som hade brytt sig om CHL om AIK inte varit med?
Betvivlar att t.ex smogz hade brytt sig nämnvärt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Hockeys Champions League

Post by haggloader »

Kommer falconsoffan sända alla aik:s matcher och på vilken kanal?
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Sv: Hockeys Champions League

Post by 374 »

Chippen wrote:Hur kan man säga att de bästa lagen är med då det inte är på sportsliga grunder en del lag är med.
Hur kan man säga att det inte är sportsliga grunder då de bästa lagen från alla deltagande nationer är med?

Att sen de lag som faktiskt gått in med pengar och därmed sett till att det faktiskt blir en turnering ska få vara med borde inte ses som något kontroversiellt.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Hockeys Champions League

Post by smogz »

Chippen wrote:Hur kan man säga att de bästa lagen är med då det inte är på sportsliga grunder en del lag är med.

Sedan undrar jag hur många som hade brytt sig om CHL om AIK inte varit med?
Betvivlar att t.ex smogz hade brytt sig nämnvärt.
Nä, så är det ju. Men om några år så kanske.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hockeys Champions League

Post by Lappmössan »

Lite intressant att många av forumets lulehatare vill se "CHL" lyckas bli något. Ni inser att man i Luleå då kommer anse att man blev Europamästare på riktigt 2012/2013? Tål ni det? ;) faktum är att ni låter precis som Lulefansen gjorde ifjol... "Man måste ju ta det på allvar för att det ska kunna utvecklas och bli något!"

Det är inte en turnering med Europas bästa lag. Det är en träningsturneringen.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

374 wrote:
Chippen wrote:Hur kan man säga att de bästa lagen är med då det inte är på sportsliga grunder en del lag är med.
Hur kan man säga att det inte är sportsliga grunder då de bästa lagen från alla deltagande nationer är med?

Att sen de lag som faktiskt gått in med pengar och därmed sett till att det faktiskt blir en turnering ska få vara med borde inte ses som något kontroversiellt.
Då inte alla lag är med på sportsliga grunder så kan inte ens du säga att de bästa sportsliga lagen är med.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jowa
Posts: 470
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Sv: Hockeys Champions League

Post by jowa »

374 wrote:
Chippen wrote:Hur kan man säga att de bästa lagen är med då det inte är på sportsliga grunder en del lag är med.
Hur kan man säga att det inte är sportsliga grunder då de bästa lagen från alla deltagande nationer är med?

Att sen de lag som faktiskt gått in med pengar och därmed sett till att det faktiskt blir en turnering ska få vara med borde inte ses som något kontroversiellt.
Europas bästa lag, förutom khl-lagen, är med i european hockey league men för att ligan ska kunna betraktas som intressant och seriös måste givetvis lagen som inte kvalificerat sig på sportliga grunder bort, håller du inte med?
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hockeys Champions League

Post by Lappmössan »

Europas bästa lag! Nottingham och Vålerenga.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Sv: Hockeys Champions League

Post by 374 »

jowa wrote: Europas bästa lag, förutom khl-lagen, är med i european hockey league men för att ligan ska kunna betraktas som intressant och seriös måste givetvis lagen som inte kvalificerat sig på sportliga grunder bort, håller du inte med?
Jag håller inte med om att de klubbar som har investerat stora pengar för att få till stånd CHL ska kickas ut nu när det blir verklighet. Det om något vore väl orättvist?

Sen kommer det förmodligen att gå dit att det blir enbart sportsliga kriterier.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Hockeys Champions League

Post by Lidlund »

Lappmössan wrote:Europas bästa lag! Nottingham och Vålerenga.
Tycker du att Europas bästa lag är med i fotbollens Champions league?

Typ FC Steaua Bucureşti, rumänska mästarna.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Hockeys Champions League

Post by karjala »

374 wrote: De bästa lagen spelar ju, förutom de från KHL.
Hur kan man säga att det inte är sportsliga grunder då de bästa lagen från alla deltagande nationer är med?

Att sen de lag som faktiskt gått in med pengar och därmed sett till att det faktiskt blir en turnering ska få vara med borde inte ses som något kontroversiellt.
Du säger ju emot dig själv. Hur kan dom bästa lagen vara med när det finns bättre lag som står utanför.

Personligen tycker jag det är kul när du provocerar för det bidrar alltid till nya perspektiv men det här blir ju pinsamt.
jowa
Posts: 470
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Sv: Hockeys Champions League

Post by jowa »

374 wrote:
jowa wrote: Europas bästa lag, förutom khl-lagen, är med i european hockey league men för att ligan ska kunna betraktas som intressant och seriös måste givetvis lagen som inte kvalificerat sig på sportliga grunder bort, håller du inte med?
Jag håller inte med om att de klubbar som har investerat stora pengar för att få till stånd CHL ska kickas ut nu när det blir verklighet. Det om något vore väl orättvist?

Sen kommer det förmodligen att gå dit att det blir enbart sportsliga kriterier.
Jag tycker inte du svarade på min fråga om ligans seriositet. Men jag förstår vart du vill komma, har man varit med och byggt upp något borde man få vara med. Men vart drar man gränsen, laget som betalar mest, ska de vinna turneringen? Eller borde de i alla fall vara garanterade kvart- eller semifinal? Eller räcker det med en garanterad plats? Vad tycker du?
Post Reply