Luleå HF

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: Luleå HF

Post by Konk »

Empress wrote:Luläää:

http://www.videoactive.eu/VideoActive/V ... &curpage=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Så jävla hårt när "Lick It Up" spelas där vid slutet!
User avatar
ossian
Posts: 3657
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Luleå HF

Post by ossian »

Konk wrote:
Empress wrote:Luläää:

http://www.videoactive.eu/VideoActive/V ... &curpage=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Så jävla hårt när "Lick It Up" spelas där vid slutet!
På den tiden hade de t om spelare från Luleå och Norrbotten i laget.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Luleå HF

Post by lazerkrobbe »

Ante wrote:Sekvens från senaste Luleåmatchen?

http://www.youtube.com/watch?v=uEKE8QTb ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
:lol:
Chippen
Posts: 14278
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Luleå HF

Post by Chippen »

Fan, vad man än tycker om Luleå etc, så fastnade jag på den matchen på Canal +.
Tycker det är riktigt stort av dem och Norrbottens Kuriren, där fansen fått rösta fram Bästa Femman och hur de blev hedrade inför matchen ikväll.
Riktigt snyggt med Myllys oxå, som var en otrolig målvakt som Luleå förfogade över.

Det var så att jag satt och var lite avundsjuk över det hela, och jag hoppas att vi kan få se något liknande i Skellefteå (vilket inte känns så troligt tyvärr)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Luleå HF

Post by Lidlund »

Kommer förmodligen aldrig få uppleva liknande stjärnor längre.. Idag lockar schweiz, KHL, NHL mer.. Faan.. Många gånger AHL
Chippen
Posts: 14278
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Luleå HF

Post by Chippen »

Mest troligt inte nej, men det känns som om det är att problem som inte bara Luleå dras med..utan typ hela Elitserien.

Men det förtar trots allt inte det hela som Luleå gjorde.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Luleå HF

Post by Lidlund »

Absolut inte! tycker det är riktigt bra gjort.. Skulle ju vilja hissa Mr aiks tröja TEX
Chippen
Posts: 14278
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Luleå HF

Post by Chippen »

Jo, men det känns som det är en dröm för oss fans som Skellefteå aldrig kommer att genomföra. Det verkar ju vara en motsträvighet att hedra det förflutna utan man ska endast titta framåt, och det är något som jag verkligen inte gillar alls.

Tänka om Norran tillsammans med Skellefteå kunde göra samma sak som Luleå gjorde. Visst skulle det nu uppfattas som plagiat om vi gjorde det till denna säsong, men låt denna säsong vara och sätt det i verket till nästa säsong.

En annan sak som jag funderar på är ang pensionerade tröjor. Ingen får ju bära det tröjnumret som pensioneras, och det innebär ju då att ingen målvakt får ha #35 i Luleå.
Innebär det att det är stopp i hela föreningen eller är det bara i A-truppen?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Luleå HF

Post by Lidlund »

Chippen wrote:Jo, men det känns som det är en dröm för oss fans som Skellefteå aldrig kommer att genomföra. Det verkar ju vara en motsträvighet att hedra det förflutna utan man ska endast titta framåt, och det är något som jag verkligen inte gillar alls.
Framtiden och historien är som dvärgen och jätten.

så länge dvärgen vet sin plats, dvs sitter ovanpå jätten, kan det se längre än jätten. Men så fort dvärgen inte tar hänsyn till jätten, ser den längre ingenting
Chippen
Posts: 14278
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Luleå HF

Post by Chippen »

Håller helt och fullt med.
Jag önskar bara att det kunde visas mera av det förflutna. Hela hallen osar ju bara nutid, och man ser inte ett dugg av det som tog oss upp till Elitserien ens.

Jag har sagt det förut. Sätt upp lagbilder/spelare som betytt något för klubben på väggen i södra gången mot Västra. Det blir ju lite ev en Walk of Fame.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Tompa
Posts: 506
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Luleå HF

Post by Tompa »

Chippen wrote:Håller helt och fullt med.
Jag önskar bara att det kunde visas mera av det förflutna. Hela hallen osar ju bara nutid, och man ser inte ett dugg av det som tog oss upp till Elitserien ens.

Jag har sagt det förut. Sätt upp lagbilder/spelare som betytt något för klubben på väggen i södra gången mot Västra. Det blir ju lite ev en Walk of Fame.
Helt rätt, tror 99% av alla som går på arenan är av samma uppfattning, lika givet borde det vara med en championship banner i taket från guldsäsongen. När ska dom ansvariga vakna?
Winning isn't everything, it's the only thing
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Luleå HF

Post by lazerkrobbe »

Lite ironiskt ändå att samma säsong som Luleå visat sin totala brist på respekt för klubbens korta historia genom att sätta en varulv på tröjan i.s.f. klubbmärket, så kommer detta drag. Eller kanske just därför, kompensation?
(jo, jag vet att dom hade någon typ av björn där innan varulven, men man hade ju chansen att städa upp då man bestämde sig för att ändra tröjan och gå tillbaka till orginalet)
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3045
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Luleå HF

Post by Foppas skridskocoach »

Jag tycker att det var lite väl taffligt utfört. Ljudet var verkligen inte bra (åtminstone inte på tv men det kanske var bättre synkat i arenan iofs). Och varför skulle de köra det där "tidernas femma" jippot? Hylla Myllys, fine. Men dra då inte in en massa andra lirare.

Det är lite både och det här med pensionerade tröjnummer. Jag tycker personligen att man bör reservera dem för spelare som går bort under sin karriär, eller som gör typ 15 säsonger i klubben. Samtidigt är det ju inte fel att hylla föreningens ikoner.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Luleå HF

Post by smogz »

Jag är också lite kluven kring vilka man ska hylla. Dock är jag inte det minsta kluven. Är det nån som ska hyllas i Luleå så är det Myllis. Pluggade där uppe i 5 år, otroligt populär, fantastisk målvakt, häftig att se. Nä helt rätt att hylla honom. Dock är han ingen språkbegåvning. När jag pluggade delade jag lägenhet med Öhlunds kusin så Öhlund var och hälsade på ibland. Han var förvånad att efter 7 år i Sverige så pratade aldrig Myllis svenska. Han förstod men pratade alltid engelska.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Luleå HF

Post by Hank »

Så länge man inte börjar pensionera nummer och hissa tröjor i taket får spelare gärna hyllas på annat sätt.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Luleå HF

Post by svartgulsubkultur »

Lagbilder från 1943 och framåt uppsatta på väggarna på södra sidan känns givet.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Luleå HF

Post by Rampa »

Vaff....? Ska ni börja hylla luuulespelare nu också? :shock:
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Luleå HF

Post by svartgulsubkultur »

Rampa wrote:Vaff....? Ska ni börja hylla luuulespelare nu också? :shock:
Blev lite OT...
Men om du tror Groko har lagbilder från -43 så överskattar du deras anor.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Luleå HF

Post by Rampa »

svartgulsubkultur wrote: Blev lite OT...
Men om du tror Groko har lagbilder från -43 så överskattar du deras anor.
Nähädå, skämtade naturligtvis. Groko bildades 1977 genom sammanslagning av hockesektionerna i IFK och SK med Luleå som gemensam nämnare.

Lyssnade på webbradion från Lule-Timrå och kommentatorn sammanfattade första perioden med orden,
" En tråkig period".
Vad mer behöver sägas?
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Luleå HF

Post by Rampa »

Några röster om Skellefteå AIK från luleforumet på SF.

"Usch vad saik öste in mål. effektiva som tusan. Det ser mörkt ut inför torsdagen. Huvvaligen!
Dessutom gilar jag dem inte så visst fan svider det när de gör så många mål och ligger i topp i tabellen."

"Fast 3 mål på fyra pp:n är faktiskt oroande. Där kan vi inte sätta emot något verkar det som."

"Blir lite orolig när jag ser dom ikväll, vi ska ju till deras skitarena på torsdag. Såg även deras förra match och man såg även då mer spring i benen än tidigare. "

Jojo, börja huka er bumbibjörnar. 8-)
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3045
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Luleå HF

Post by Foppas skridskocoach »

Någon fler än jag som såg matchen mot Timrå igår? Jag flippade mellan den och Sundsvallsmatchen mot Leksand och, utan att överdriva, "stämningen" på läktarplats var helt klart jämförbar.

Jag har aldrig sett en match med Luleå där så många stolar gapat tomma och där varje sargstuds ekat så högt. Man kunde i princip urskilja varje enskild stämma på de fem personerna som stod i klacken.

Skitskumt med tanke på att Luleåsupportrarna trots allt har tagit sig rejält i kragen de senaste två åren.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Luleå HF

Post by Zimme »

Inget nytt, en random serielunkmatch i SKA är betydligt livligare än en dito i Coop.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Luleå HF

Post by schteffe »

Ca 4500 pers. Ingen hysteri direkt.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Luleå HF

Post by smogz »

Kul på NSD-bloggen - Rödgul röra
Det där, mina damer och herrar, var en sån präktig skitmatch att jag i två perioder satt och kallsvettades över vad jag skulle skriva hem om.

Men ur ett längre perspektiv, då? Luleå har sju raka med poäng, innan den här matchen var det bara två (jag chansar här, men jag tror jag minns rätt) lag som var bättre i november.

Man kan se det så.

Eller så kan man se det som den här Bloggläsaren, som hörde av sig direkt efter matchen.


"Publiken kommer aldrig offra en tisdagkväll för en 0-0 match utan utvisningar.

Publiken lämnar först, sedan sponsorerna...Själv så tänker jag avsluta abonnemanget på csports.

Vilket ineffektivt spelsystem.
"
Tror det pyr ett litet missnöje med Rönkens tråkhockey i Norrbotten
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Luleå HF

Post by Rampa »

"Tror det pyr ett litet missnöje med Rönkens tråkhockey i Norrbotten"

Litet var nog veckans "understatement". Har läst senaste matchtråden på SF:s Luleforum och där pyr det av missnöje mot "Rönnkenhockey", målsumpare, mm.
Till och med moderatorn verkarta ut sitt sura missnöje över Luules tråkspel på en av debattörerna.

"Rönnken dags att skrota spelsystemet...kan inte göra mål på Timrå på hemmaplan liksom då står något inte rätt. 2p av 9 mot Timrå varav två hemmamatcher. Ska man skratta eller gråta?"

Ska du klaga eller skriva något mer konstruktivt???
Du tillför inte mycket i debatten så skärp dig!
//Moderatorn


Och i webbradion satt kommentatorn och bisittare L-G Niemi (norbottensradions eget hockeyorakel) och sammanfattade matchen med; Tråkig match.
Säger allt.
Undrar om Rönnkvist tränar nallarna någon fler säsong.
doc.Holiday
Posts: 163
Joined: 25 Sep 2011, 20:18

Re: Luleå HF

Post by doc.Holiday »

från norrbottenskuriren;

4.600 och halva priset på biljetterna,Rönken håller på döda intresset, med
detta lag som gör 1-2 mål per match.
Skandallöst tråkig hockey, och alldeles för lite hjärta i detta lag,
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Luleå HF

Post by Rampa »

Fjorton timmar och trettio minuter till match och bara 9 inlägg på SF-Luleforum. Dessutom ingen Inför-match analys.
Verkar som dom get upp hoppet, björnungarna.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Luleå HF

Post by don_tomassso »

Rampa wrote:Fjorton timmar och trettio minuter till match och bara 9 inlägg på SF-Luleforum. Dessutom ingen Inför-match analys.
Verkar som dom get upp hoppet, björnungarna.
och dom kommer bara med en liten buss.
Tim
Posts: 23
Joined: 15 Jun 2011, 21:50

Re: Luleå HF

Post by Tim »

"Var och en har sin egen filosofi. Jag tror att offensiv hockey är vinstgivande och utvecklar individen." Jonas Rönnqvist 2010
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Luleå HF

Post by Bobby »

Tim wrote:"Var och en har sin egen filosofi. Jag tror att offensiv hockey är vinstgivande och utvecklar individen." Jonas Rönnqvist 2010
Jojo...
Dä ä bra Mikalsån!
Post Reply