Luleå HF

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Fdskebo
Posts: 1097
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Luleå HF

Post by Fdskebo »

don_tomassso wrote:Va då kasta sten i ett glashus.Deras klack e ju lika grova i orden


http://blogg.bjornbroder.se/dax-att-ta-avstand/" onclick="window.open(this.href);return false;
Han har likförbannat rätt.
Särskilt sista stycket tycker jag är tänkvärt.
User avatar
Special Brew
Posts: 9862
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Luleå HF

Post by Special Brew »

Osten lämnar Luleå efter säsongen. Synt tycker jag då han gjort ett mycket dåligt jobb. Nu kan det bara bli bättre för dom.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... lea-hockey" onclick="window.open(this.href);return false;
Hedman
Posts: 281
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: Luleå HF

Post by Hedman »

Jo bra för Luleå och dåligt för oss!
User avatar
Erwynn
Posts: 2386
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Luleå HF

Post by Erwynn »

Synd
Hata allt.
KurreKloss
Posts: 63
Joined: 08 Jun 2012, 12:37

Re: Luleå HF

Post by KurreKloss »

Rönken blir GM, Wallson tränare.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Luleå HF

Post by p-play »

Tro eller vetskap? Att den förstnämnde kommer in på någon position är väl en lågoddsare då det ryktats om det länge och han själv spätt på de ryktena ytterligare. Wallson sitter dock på tvåårskontrakt så han tror jag inte kommer.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Luleå HF

Post by BigGuyJohan »

Rönken visst. men Wallson? nja.. ytterst tveksamt skulle jag säga. om 4-5 år kanske Wallson skulle kunna tänka sig LHF men så här nära inpå så tror jag inte han vill träna nåt lag i SHL som inte är Skellefteå. plus hans kontrakt i NLA.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Luleå HF

Post by Larzon »

Känns nästan som att Lasse och Walle har ögonen på NHL istället för SHL.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Talbot25
Posts: 1018
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Luleå HF

Post by Talbot25 »

Spekuleras i vissa Luleå-kretsar att det är Ostens bror som ska ta över. Vem det nu är?
Chippen
Posts: 14207
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Luleå HF

Post by Chippen »

Talbot25 wrote:Spekuleras i vissa Luleå-kretsar att det är Ostens bror som ska ta över. Vem det nu är?
Skinka?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Luleå HF

Post by Skidrow »

Chippen wrote:
Talbot25 wrote:Spekuleras i vissa Luleå-kretsar att det är Ostens bror som ska ta över. Vem det nu är?
Skinka?
Fil kanske.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Luleå HF

Post by bsa »

Stora förändringar :lol:
lobo
Posts: 1509
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Luleå HF

Post by lobo »

Hahahaa.. bra för oss, snacka om att rensa ur leden. Dom ersätter Osten med Skuggan, i mitt tycke en komplett Luleå-GM.. :lol: :lol: :lol: :o :o :D Moohoohhahaha!!
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Rollie
Posts: 2019
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Luleå HF

Post by Rollie »

Skuggan blir dom aldrig av med, Osten och han är de stora maktfaktorerna i Groko.
Fdskebo
Posts: 1097
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Luleå HF

Post by Fdskebo »

Skönt att se hur de tar tag i problemen! :roll:
Det här blir en följetong, var så säkra.

Känns extremt likt MODOs resa med att tillsätta gamla storspelare och sukta efter en svunnen tid.

Man får lite distans till saker och ting när man tänker efter, ett indianpass är kanske inte hela värden trots allt... ;)
Akerman2
Posts: 814
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Luleå HF

Post by Akerman2 »

Bulan hamnar i samma sits som Anders Forsberg hade när vi sparkade honom. Tvivlar inte en sekund på att han är klar som huvudtränare för nästa säsong.

Angående Skuggan är det märkligt att han gått från J18 tränare till GM på 6år utan att ha visat särskilt stor framgång.

Kul för alla andra dock :lol:
Chippen
Posts: 14207
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Luleå HF

Post by Chippen »

Luleå är fan en unik klubb. Första gången jag hört någon klubb som bokstavligt använt sig av uttrycket: "sparka uppåt" :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Luleå HF

Post by nishog04 »

Chippen wrote:Luleå är fan en unik klubb. Första gången jag hört någon klubb som bokstavligt använt sig av uttrycket: "sparka uppåt" :)
Haha!
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Luleå HF

Post by Lidlund »

Chippen wrote:Luleå är fan en unik klubb. Första gången jag hört någon klubb som bokstavligt använt sig av uttrycket: "sparka uppåt" :)
Färjestad?
Chippen
Posts: 14207
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Luleå HF

Post by Chippen »

Funderade på dem, men kom inte på någongång de gjort så här under säsong.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Luleå HF

Post by BubbelVe »

Ungefär som när man inte längre duger som fackordförande och blir stadsminister istället ... :roll:
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Luleå HF

Post by smogz »

Eller som svetsare och satsar på en karriär i facket.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Luleå HF

Post by Larzon »

Chippen wrote:Luleå är fan en unik klubb. Första gången jag hört någon klubb som bokstavligt använt sig av uttrycket: "sparka uppåt" :)
Man kan helt klart säga att dom kör sitt egna rejz.

Fascinerande
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Scandic24
Posts: 1824
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: Luleå HF

Post by Scandic24 »

Krönika i NSD ang. matchen LHF-Kärpät (2-6)
"Luleå Hockey? Det här såg bara ut som en blek kopia av fjolårslaget. Fem herrelösa traktorer från tidigt 50-tal, en utspridd samling Bolinder Munktell-maskiner som stånkade fram i samma takt oavsett situation, helt oberoende av varandra."

http://www.nsd.se/sport/johansson-det-s ... 29821.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Luleå HF

Post by bsa »

De ser inte bra ut för LHF, om inte Bulan kan trolla.Verkar som de tror att en man ska lösa allt. :o
Chippen
Posts: 14207
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Luleå HF

Post by Chippen »

Jomen man måste ge det lite tid.
Ny tränare, nya spelare. Det gör ju inte att det blir perfekt direkt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5211
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Luleå HF

Post by nr86 »

Copy and paste på vår match mot kärpet. Vi verkar vara lika usla som kollegan i norr.
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Luleå HF

Post by cechise »

Verkar ha varit stök på stan efter premiären mot Örebro:
http://www.kuriren.nu/sport/hockeyfans- ... 47193.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
MrA
Posts: 97
Joined: 16 Jun 2011, 00:33

Re: Luleå HF

Post by MrA »

Resultatet verkar bli +17 mille i år:
Omsättningsökningen på ca 43 Mkr förklaras främst av ökade marknadsintäkter på 10 Mkr, höjd ersättning från SHL på 10 Mkr, gåvor på 22 Mkr och övrigt på 1 Mkr. De ökade marknadsintäkterna avser till stor del biljetter och säsongskort och gåvorna har nyttjats till teknikinvesteringen.
https://www.luleahockey.se/artikel/riic ... ekonomiskt
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Luleå HF

Post by schteffe »

”Gåvor 22mkr” dvs utan Porser hade man gått back 5 miljoner.
Post Reply