Luleå HF

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

MrA
Posts: 97
Joined: 16 Jun 2011, 00:33

Re: Luleå HF

Post by MrA »

Om det stämmer vad Luleås pressansvarige skrev på twitter, så var det nog lite annorlunda den här gången. Melart blev uttagen i finska landslaget, och iom att avstängningen även gäller landslag hade de två matcherna förvandlats till fem (går på datum). När detta kom till DNs kännedom rekommenderade de Luleå att överklaga och även finska landslaget tryckte på för överklagan..

Stämmer det låter det väl inte helt fel..
ante08
Posts: 2540
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Luleå HF

Post by ante08 »

Expressen skriver att Fagervall med stor sannolikhet lämnar inför nästa säsong.
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -varandra/" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14207
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Luleå HF

Post by Chippen »

Skulle utan vidare ta Fagervall i AIK
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
John
Posts: 250
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Luleå HF

Post by John »

Chippen wrote:Skulle utan vidare ta Fagervall i AIK
Jag är beredd att ta en lifetime-avstängning för detta, men av allt korkat du skrivit, är det här det mest sinnessjuka hittills!
Chippen
Posts: 14207
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Luleå HF

Post by Chippen »

Tack, men vad är det för fel på Fagervall?
Väntar spänt på att höra en riktigt briljant förklaring från geniet John.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Luleå HF

Post by Larzon »

Kommentarer överflödiga.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Luleå HF

Post by smogz »

Ni får båda chansen att förklara tycker jag. Vad är det du ser hos honom Chippen, förutom hans sexiga mustasch? Och vad har du emot honom John.

Jag tycker nog personligen att han saknar en tydlig linje i hur han vill spela. Tycker inte att Luleås spel på två säsonger har blivit särskilt tydligt. Han har tagit bort det extremt aggressiva försvarsspelet och ersatt det med, ja jag vetefan, klassiskt svenskt styra ut mot kanterna, ligga-rätt-zonförsvar med lite attack mot puckhållaren. Och anfallsspelmässigt känns inte heller särskilt uppstyrt. Mycket upp till egna spelares skicklighet.

Gillar Fagervall i sättet att hantera press och ärlighet när han får frågor. Men vetefan. Saknar spelfilosofi. Säger inte blankt nej men inte heller ja. Kan han anamma AIKs sätt att spela hockey och utveckla det ytterligare? Tveksamt. Wallson är fortfarande förstavalet. Men känslan är väl att han skulle vara förlängd om han och eller AIK ville det.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Luleå HF

Post by p-play »

Fagerwall är en utpräglad styrspelstränare och egentligen räcker det så för att konstatera att han inte är rätt man för oss. Av vad jag sett hitintills i SHL och allsvenskan så tycker jag att han verkar vara en mycket medioker tränare, även om han verkar vara en ärlig och bra person. Jag hoppas verkligen att Luleå förlänger med honom.
Chippen
Posts: 14207
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Luleå HF

Post by Chippen »

Grejen är ju den att oavsett den tränare som kommer, om någon i trojkan ska ersättas, inte kommer att vara en uttalad huvudtränare som andra lag har (utgår nu från Wallssom då han har utgående kontrakt).

Där tror jag att Fagervall skulle kunna smälta in bra. Han verkar ändå rätt bra på att få ihop truppen, då man ser på hur Luleå ligger till i tabellen trots stor spelaromsättning.
Att han skulle vara en utpräglad styrspelscoach ser jag som en liten del bara. Han blir ju trots allt inte ytterst ansvarig för det är ju fortfarande GM som är det (om jag inte minns fel).
Däremot blir han väl ytterst ansvarig under match och jag tycker att han är en relativt bra matchcoach oxå.
Att han skulle sakna spelfilosofi spelar inte någon roll, då vi har det färdiga paket till honom.

Men visst, Wallson går självklart först men där känns det som om han inte kommer vara kvar. Jag gissar på att han är ny GM och Lasse återfinns trots allt i Ryssland nästa säsong.
Så ska en ny coach tas in ser jag verkligen Fagervall som ett alternativ.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 9862
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Luleå HF

Post by Special Brew »

Fagervall på väg till Björklöven enl Madhawk
Chippen
Posts: 14207
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Luleå HF

Post by Chippen »

Verkar så ja, och det som GM.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Luleå HF

Post by burk »

Skulle aldrig vilja se fagervall i AIK, de är ju bara se vilket sjukt tråkigt spel Luleå kör med fastän att dom har fler bättre offensiva spelare än vad AIK har
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Luleå HF

Post by Markman »

burk wrote:Skulle aldrig vilja se fagervall i AIK, de är ju bara se vilket sjukt tråkigt spel Luleå kör med fastän att dom har fler bättre offensiva spelare än vad AIK har
Bara en tanke: Det kan ju vara Luleås spelfilosofi, och inte Fagervalls. AIK har ju sin spelfilosofi genom hela klubben, och den är inte beroende på vilken tränare som är ansvarig för A-laget. Jag kan inte påstå mig ha sån koll på Fagervall att jag känner till hur han har tänker gällande hockey. Av statsen för Västerås kan man dock tolka det som att han har en förkärlek för stark defensiv iofs. Det behöver ju inte betyda allt för mycket i slutänden.

AIK har ju trots allt haft ett samarbete med Västerås tidigare, då just Fagervall var tränare, och bland annat lånat ut Rasmus Edström, Sam Marklund och Rasmus Bengtsson, så då bör man ju från AIKs håll i vart fall ha sett det som att det finns förutsättningar för dem att utvecklas under hans domvärjo.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Luleå HF

Post by schteffe »

Men herregud, F är ju bland de minst analytiska man hört, det är ju bara kämpa och jävlaranamma och rynkad panna som han kan prestera.
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Luleå HF

Post by Perli »

Kan väl vara lite det som saknas ibland? Analys och spelidé kan andra stå för.. Säger inte att han är rätt person för jobbet, det var bara en reflektion.
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Luleå HF

Post by schteffe »

Vi har Bert.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Luleå HF

Post by Bilderberg »

Intressant att Ostens s.k. "pinnhål" visade sig vara seriens största spelarbudget med god marginal...
Last edited by Bilderberg on 13 Mar 2016, 22:19, edited 1 time in total.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Luleå HF

Post by Bilderberg »

smogz wrote:Men om jag tittar på antal sidor med inlägg på Luleå, HV, Färjestad, Brynäs, Frölunda och Växjö så är ju Luleå den klart dominerande. och kollar jag era inlägg Skidrow, BIlderberg i respektive tråd så är också känslan att ni bryr er mer om Luleå än om de andra lagen ni pratat om. Så rena fakta säger så har ni fel ;)
Helt fel har du inte, efter miljonregnet räknar jag Luleå att på sikt bli den överlägset största rivalen. Men i skrivande stund så känns matcherna mot Frölunda hetare - av den enkla anledningen att man är just bättre än Luleå.
User avatar
tord
Posts: 101
Joined: 15 Jun 2011, 17:54

Re: Luleå HF

Post by tord »

Hur det gick till när Luleå skickade DIF till playin

http://youtu.be/7sZvdn1o62s" onclick="window.open(this.href);return false;
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Luleå HF

Post by Rampa »

Har just sett Luulä avancera till semifinal. genom att slå Fbk med 5-2.
Huuvva så dålig hockey. Helt tempolöst och ett Karlstadsgäng utan både spelglädje och finess. Såg bara andra halvan, men enligt hörsägen var hela matchen likadan.
Chippen
Posts: 14207
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Luleå HF

Post by Chippen »

Rampa wrote:Har just sett Luulä avancera till semifinal. genom att slå Fbk med 5-2.
Huuvva så dålig hockey. Helt tempolöst och ett Karlstadsgäng utan både spelglädje och finess. Såg bara andra halvan, men enligt hörsägen var hela matchen likadan.
Jag såg första halvan och FBK var riktigt usla. I första perioden vette fan vilket lag som var sämst faktiskt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lobo
Posts: 1509
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Luleå HF

Post by lobo »

Så vad... Är det bättre att möta Luleå än Växjö. Jag känner att tyngd och gris passar oss sämre än skills och anfallslust, därför hellre Växjö nu, och Frölunda i final.
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Luleå HF

Post by smogz »

Vi skulle få fullsatt och folkfest mot Lule. Många kan åka på bortamatcher. Helt enkelt mer känslor än mot Växjö. Luleå är iofs ett bättre lag. Nja. Jag röstar på Luleå om jag fick välja.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14207
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Luleå HF

Post by Chippen »

Ur en publiksynvinkel är ju Luleå en bra motståndare.
Lär bli fullt hus varje hemmamatch och känslor, så där håller jag med smogz.

Däremot tror jag att vi skulle ha lättare att slå ut Växjö än Luleå, då jag tycker Växjö är ett sämre lag.
Iofs har de gjort det riktigt bra i Kvarten och borde inte slagit ut LHC (går händelserna i förväg)

Knepigt som fan, men sportsligt tror jag Växjö är bättre för oss
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
PackSwede
Posts: 994
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Luleå HF

Post by PackSwede »

Jag har slutat "önska" motståndare sedan jag var glad över att vi fick Brynäs i finalen för några år sedan, det kommer säkert att bli en tuff matchserie oavsett vilka vi får.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Luleå HF

Post by smogz »

Håller med Packswede därför är min önskning inte sportslig utan mer baserad på stämning och tillgänglighet och hype.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
lobo
Posts: 1509
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Luleå HF

Post by lobo »

Som sagt..
http://dragskott.blogspot.se/2016/04/la ... uleas.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Luleå HF

Post by Bilderberg »

Hade varit intressant att se Luleå under Jonas Rönnqvist kombinerat med Frukthamster's pengar!

Rakt, enkel checking tillsammans med snabba och pucksäkra spelare, typ Sweatt, Norman osv.

Tror ett sådant lag skulle vart bra.

Numera spelar ju ändå i princip alla med Rönnqvist högpress-hockey i alla fall, förutom typ Luleå och några få andra :D

Och folk tycker att Wallson är en bakåtsträvare :)
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Luleå HF

Post by don_tomassso »

Va då kasta sten i ett glashus.Deras klack e ju lika grova i orden


http://blogg.bjornbroder.se/dax-att-ta-avstand/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Luleå HF

Post by smogz »

Bilderberg wrote:Hade varit intressant att se Luleå under Jonas Rönnqvist kombinerat med Frukthamster's pengar!

Rakt, enkel checking tillsammans med snabba och pucksäkra spelare, typ Sweatt, Norman osv.

Tror ett sådant lag skulle vart bra.

Numera spelar ju ändå i princip alla med Rönnqvist högpress-hockey i alla fall, förutom typ Luleå och några få andra :D

Och folk tycker att Wallson är en bakåtsträvare :)
AIK har väl lagt ner hög press också
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Post Reply