Luleå HF

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Luleå HF

Post by Markman »

För diskussioner om vår nordliga granne.

Riktigt kul grej i Expressen:
"I Luleå gillar man inte Skellefteå. Det vet många redan. Jag fick ett roligt kvitto på det idag när jag snackade med supporterklubbens ordförande idag, för att ställa några snabba frågor till vår Hockeybilaga som kommer senare.

Jag frågade vilken värsta motståndarspelaren är för alla Luleåfans.

– Yared Hagos, svarade han snabbt.

Visste, tänkte jag och jobbade vidare. Sedan ringde telefonen efter några minuter.

– Tjena, det är Jonas här. Du, jag kom på att Hagos inte spelar i Skellefteå längre. Vi kör på Hadelöv i stället. Det är givet att det är en Skellefteåspelare på den frågan.

Snart dags för derbyn igen…"


Snacka om att vara välinformerad! :lol:
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Luleå HF

Post by anton95uppsala »

Haha!
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Luleå HF

Post by Zimme »

Wallin skadad och missar helgens matchande. Manskapet blir:
Lukas Kilström – Daniel Gunnarsson
Johan Fransson – Elias Fälth
Topi Jaakola - Marcus Fagerudd
Robin Jonsson
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Luleå HF

Post by Trollet »

Han kunde ju sagt Fredrik Styrman men dit räckte väl inte intelligensen.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Luleå HF

Post by Trollet »

Markman wrote:För diskussioner om vår nordliga granne.

Riktigt kul grej i Expressen:
"I Luleå gillar man inte Skellefteå. Det vet många redan. Jag fick ett roligt kvitto på det idag när jag snackade med supporterklubbens ordförande idag, för att ställa några snabba frågor till vår Hockeybilaga som kommer senare.

Jag frågade vilken värsta motståndarspelaren är för alla Luleåfans.

– Yared Hagos, svarade han snabbt.

Visste, tänkte jag och jobbade vidare. Sedan ringde telefonen efter några minuter.

– Tjena, det är Jonas här. Du, jag kom på att Hagos inte spelar i Skellefteå längre. Vi kör på Hadelöv i stället. Det är givet att det är en Skellefteåspelare på den frågan.

Snart dags för derbyn igen…"


Snacka om att vara välinformerad! :lol:
Finns den här på nätet?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Luleå HF

Post by Markman »

Här har du länk till inlägget i fråga: http://bloggar.expressen.se/hockeyblogg ... ar-i-norr/

Dock består blogginlägget bara av en genomgång av Luleå som lag utöver det kursiverade du kan läsa här ovan, men ändå.. ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Luleå HF

Post by BubbelVe »

Oj vad det stryks medhårs på Luleå i kvällspressen. "Maktfaktor" "Bara en sak som gäller SM-guld "öööööh med en allsvensk forwardsuppsättning plus 3 och seriens sämsta målvakter? Tja anfallsspel kanske inte är så viktigt som alla vi andra trodde. Vinner man SM-Guld med energizerbunny-styrspel och tråkar ihjäl både motstånd och publik så hoppas jag de lägger ner serien. Hade inte velat vinna guld då vi hade Säcken som coach heller .... kalla mig knäpp men ska vi vinna ska vi vinna snyggt också ! Hoppas Luleå kan nå en sjätteplats eller nått som bäst så vi ses i slutspelet iaf
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Luleå HF

Post by Ante »

Klart Luleå är en av favoriterna på förhand! Laget ser starkt ut! Dom brukar dock mjuka framåt jul och har ju fått en än mer gamnacke i Harju.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Luleå HF

Post by smogz »

Håller med BubbelVe - tycker inte alls Luleå ser så starka ut. Medelforwards och inga målvakter vägs inte upp av superbackar. 5-6a nånstans gissar jag om inte deras målis överträffar förvätningarna nått överjävligt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
claymore
Posts: 64
Joined: 21 Jun 2011, 19:49

Re: Luleå HF

Post by claymore »

http://www.nsd.se/nyheter//artikel.aspx ... Id=6324701
Otroligt vilken otur Fransson haft med sina två bilar.
Undrar vad Sofia OO gör nuförtiden? Gissar att hon inte jobbar på NSD i alla fall. :lol:
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Luleå HF

Post by Zimme »

En "Hinz 2.0"
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Luleå HF

Post by Markman »

Det verkar dröja ett tag innan vi får se båda bröderna Abbott på isen.. Cam har fått spelförbud till dess hans hjärnskakning + sviter sedan ett år tillbaka är utredd..
http://www.hockeykanalen.se/1.2241118/2 ... spelforbud
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Luleå HF

Post by svartgulsubkultur »

And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Luleå HF

Post by Markman »

Haha! Inga vidare studieskulder där inte.. :lol:
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Luleå HF

Post by smogz »

Zimme wrote:En "Hinz 2.0"

Det känns oerhört sannolikt att det inte gått till enligt Franssons version. Dock lär ju polisen få svårt att göra nått utan vittnen.

Vad försäkringsbolaget gör åt saken är säkert en helt annan sak, skulle tippa att det blir väldigt mycket svårare att få "rätt där". Klantigt att inte rensa lite hemma också, ny tv, stereo, lite elverktyg hade väl inte varit helt fel att kasta med. För trovärdighetens skull menar jag.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Luleå HF

Post by BubbelVe »

Osten tror inte på att Skellefteå har med toppstriden att göra och tycker att det är HAN som lyckats bäst med lagbygget... ok lycka till då mot SM-guldet mr Cheese


HI HI


HO HO HOOO


HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA JAG DÖÖÖÖÖÖRRR
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Luleå HF

Post by Lidlund »

Det roliga är att han som sportchef inte tycker han har värvat bäst av alla lag..

- För mig ser Färjestad, Djurgården och HV 71 starka ut, så det är en lång väg att gå för oss.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Luleå HF

Post by Trollet »

Luleå HF - Oulun Kärpät 1 - 2
efter första perioden. 15-5 i skott till LHF.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Luleå HF

Post by King Kong »

Streamas inte en sån match någonstans?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Sed
Posts: 1589
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Luleå HF

Post by Sed »

King Kong wrote:Streamas inte en sån match någonstans?
TV10 och viasat hockey visar den så tror inte det finns nån "laglig" stream.

Lule dominerar men släpper in skitmål. 4-3 till Lule nu iaf.
marre
Posts: 3134
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Luleå HF

Post by marre »

Olausson kommer va en av ES bästa centrar i år.. :cry: Fan så bra Lulä är.. :cry:
claymore
Posts: 64
Joined: 21 Jun 2011, 19:49

Re: Luleå HF

Post by claymore »

marre wrote:Olausson kommer va en av ES bästa centrar i år.. :cry: Fan så bra Lulä är.. :cry:
Snyggt mål av ex-AIK:aren Koskenkorva, fast det såg långt från otagbart ut.
Tur att målvakterna också är en del av laget :lol:
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Luleå HF

Post by Trollet »

marre wrote:Olausson kommer va en av ES bästa centrar i år.. :cry: Fan så bra Lulä är.. :cry:
Bra framåt, rätt mediokra bakåt. Typisk match som de borde stängt för länge sen.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Luleå HF

Post by smogz »

Har varit inblandad i en liten twitterdiskussion pga att jag tippat Luleå som 8a i årets elitserie och känner att mitt tipps inte var så himla underbyggt men efter att ha studerat lite laguppställning osv. så kan jag bara konstatera att jag står fast vid mitt tips - Luleå 8a. Och det bygger jag på följande:

Målvakterna: Luleå förlitar sig till David Rautio som när han är bra visserligen är bra men som däremellan kan vara rätt dålig. Eller till Johan Gustafsson, en 19 årig talang som visst är en stor talang men det är en jävla skillnad mellan att göra en riktigt bra J20 turnering och att vara bra i en hel säsong i elitserien.

Backarna: Javisst - en av elitseriens bästa backuppsättningar. Åtminstone offensivt. Möjligen att mängden stjärnbackar kan vara lite negativt då alla inte får jätteistid, men skit i den risken. En av de bästa backuppsättningarna, om inte den bästa. Det jag ställer mig lite frågande är om den uppsättningen passar klockrent med det jävulskt uppoffrande spelet som Luleå spelar. Det återstår att se.

Forwards: Visst har dom Harju men han ska ersätta Arhlbrant, det borde han kunna göra. Dom har också tagit in tre poängmaskiner från Allsvenskan, de är ett risktagande som kan gå men också som kan gå åt skogen. Ett exempel från förra säsongen är Sebastian Meijer som gick från 27p i västerås till 3 i Luleå. Eller från Skellefteå där Bellemare gick från 49 p i Leksand till 14 i Skellefteå året efter. Iår skall alltså Sami Sandell (47p i troja ljungby), Mattias Persson (53p i Troja Ljungby) och Damien Flery (37p i Västerås) försöka klara transitionen till Elitserien, nån av dom kommer att klara det men långt ifrån alla.

På papperet så tycker jag att Luleå har en av de svagare forwardsuppställningarna även om det finns potential och talang, men då måste de har lite tur också.

Är också osäker på hur väl Rönkens tokaggressiva defensiv funkar så bra som den gjorde ifjol. I år har lagen Luleå möter studerat defensiven och hur de lag som faktiskt spöade Luleå ifjol hanterade den defensiven och det innebär att en del av överraskningsmomentet går förlorat. Det i kombination med att flera stjärnbackar som kommer att få lite istid i Luleå måste underkasta sig en riktig grishockey (i försvaret), risk finns att deras ego antingen gör att dom inte gör jobbet ordentligt eller att dom skapar dålig stämning i omklädningsrummet.

En bra backsida räcker inte. Bajen fotboll skulle inte spela i Allsvenskan även om dom hade en backlinje bestående av Nesta, Ferdinand, Maicon och Alves - eftersom resten av laget är så mediokert. Därför kvarstår mitt tips - Luleå 8a.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Luleå HF

Post by smogz »

Å Marre - du är ett troll
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2940
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Luleå HF

Post by Foppas skridskocoach »

Sägs att de har fått till en bra introfilm i år...
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Jathy
Posts: 372
Joined: 15 Jun 2011, 23:59
Location: Göteborg / Kiruna

Re: Luleå HF

Post by Jathy »

Foppas skridskocoach wrote:Sägs att de har fått till en bra introfilm i år...

Måste säga att deras introfilm var bland de sämsta jag skådat på väldigt länge..
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Luleå HF

Post by Trollet »

Jathy wrote:
Foppas skridskocoach wrote:Sägs att de har fått till en bra introfilm i år...

Måste säga att deras introfilm var bland de sämsta jag skådat på väldigt länge..
Nån länk?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Luleå HF

Post by svartgulsubkultur »

And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Luleå HF

Post by Trollet »

Tack. Några reflektioner då:

1. Han uppvisar alla tecken på pågående hjärtattaack. Stickningar i bröstet och kramper.
2. Skådespelet var inte direkt lysande.
3. Björnskallen (den "äkta") var inte snyggt gjord.
4. Övergången äkta björnskalle -> animerad dopad travhäst (eller vafan det är för nåt) var ännu fulare.
5. Filmen är 2.17 lång men slutar efter 1.24. Eh?

Men det triggar säkert någon, inte minst deras enorma vi-mot-resten-underdog-mentalitet.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Post Reply