Souvenirer.

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Special Brew
Posts: 9862
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Souvenirer.

Post by Special Brew »

Ok. Tackar.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Souvenirer.

Post by Markman »

Måste säga att båda zip-hoodsen är riktigt snygga, men att den med tigerränderna är grym! Nya "jersey-mössorna", den svart-gul-vita kepsen och lite andra nya grejer är också riktigt fina!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Souvenirer.

Post by svartgulsubkultur »

Tigerstripade är som du säger snyggare och kostar också en hunka mer (700 vs 600).Den andra har en vertikal gul rand på ryggen som jag tycker hottade upp den något.
Stort plus på båda är det gula innerfodret i huvan, mycket snyggt.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Souvenirer.

Post by freddus »

Var ju riktigt läckra nyheter. Som nämnt, hoodsen och mössorna verkar lockande!
Tog lite för lång tid, det får man väl fortfarande klaga på. Men nu tycker jag att lite beröm kan ges för designen på nyheterna!
User avatar
Talbot25
Posts: 1018
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Souvenirer.

Post by Talbot25 »

Var nere på intersport i dag för att klämma lite på souvenirerna. Och jag måste tyvärr säga att det inte är några förbättringar på den fronten.
Jag förstår att de vill få maximal förtjänst på kläderna de kränger, men jag tror de förlorar på den undermåliga kvaliteten i längden.
Luvtröjorna de säljer idag kostar väl kanske 60-70kr styck att köpa in och de säljer de för 500-600, så nog har man råd att öka materialkostnaderna.
Och det är inte bara tyget som är dåligt, trycken är skrynkliga och fula.
Det skulle vara som på den gamla goda tiden då de exempelvis sålde jättesnygga kepsar som var "made in U.S.A"
Och för er som inte är bevandrade inom kläder och dess kvalitet så ska jag säga er att det är top notch!
BigC
Posts: 4
Joined: 28 Sep 2011, 00:10

Re: Souvenirer.

Post by BigC »

Idag blev jag sugen på att införskaffa mig lite nya souvernirer. Surfade därför in på AIKs webshop, och det var då det slog mig. Fan så helvetes jävla usel jävla webshop! Det finns ingenting av värde i den shoppen. Och det skit som finns är det ockerpriser på.
En puck me ett klistermärke på för 60 spänn. En extremt ful one-piece som endast kan användas i plojjsyfte för 900! När jag ser hur kepsarna ser ut så får börjar jag direkt tänka på Solkraft och Samhall av någon anledning. Och för dessa vider till kepsar tar de 200-250 spänn!
Pissiga IKEA-glas som där kostar 5 spänn har de asen mage att kräva ut 90 spänn för!

Tänk om Skellefteå skulle kunna ta fram riktiga kepsar av liknande modell NHL-lagen kör
http://shoppittsburghnow.net/wp-content ... k-hats.jpg

Snygga jackor, tröjor med kvalitet, t-shirtar med kvalitet.
Solna har slutit avtal med seriösa klädmärken som tar fram deras kläder. I Solnas fall är det Lyle and Scott, Adidas, Reebok och säkert fler.
Varför kan inte Skellefteå göra liknande?

Något måste göras åt denna skam till souvernirshop.

Edit: Den äckliga one-piecen kostar 1100! ännu värre!
User avatar
Special Brew
Posts: 9862
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Souvenirer.

Post by Special Brew »

BigC wrote:Idag blev jag sugen på att införskaffa mig lite nya souvernirer. Surfade därför in på AIKs webshop, och det var då det slog mig. Fan så helvetes jävla usel jävla webshop! Det finns ingenting av värde i den shoppen. Och det skit som finns är det ockerpriser på.
En puck me ett klistermärke på för 60 spänn. En extremt ful one-piece som endast kan användas i plojjsyfte för 900! När jag ser hur kepsarna ser ut så får börjar jag direkt tänka på Solkraft och Samhall av någon anledning. Och för dessa vider till kepsar tar de 200-250 spänn!
Pissiga IKEA-glas som där kostar 5 spänn har de asen mage att kräva ut 90 spänn för!

Tänk om Skellefteå skulle kunna ta fram riktiga kepsar av liknande modell NHL-lagen kör
http://shoppittsburghnow.net/wp-content ... k-hats.jpg

Snygga jackor, tröjor med kvalitet, t-shirtar med kvalitet.
Solna har slutit avtal med seriösa klädmärken som tar fram deras kläder. I Solnas fall är det Lyle and Scott, Adidas, Reebok och säkert fler.
Varför kan inte Skellefteå göra liknande?

Något måste göras åt denna skam till souvernirshop.

Edit: Den äckliga one-piecen kostar 1100! ännu värre!
Håller med på varje punkt. Souvenirerna är ett skämt! Tänkte också köpa ett ölglas, men som du säger så är det billiga och skitfula glas som säljes till ockerpriser. Dessutom så är det nog Sveriges dyraste fraktavgifter på skiten!
Chippen
Posts: 14207
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Souvenirer.

Post by Chippen »

BigC wrote:Idag blev jag sugen på att införskaffa mig lite nya souvernirer. Surfade därför in på AIKs webshop, och det var då det slog mig. Fan så helvetes jävla usel jävla webshop! Det finns ingenting av värde i den shoppen. Och det skit som finns är det ockerpriser på.
En puck me ett klistermärke på för 60 spänn. En extremt ful one-piece som endast kan användas i plojjsyfte för 900! När jag ser hur kepsarna ser ut så får börjar jag direkt tänka på Solkraft och Samhall av någon anledning. Och för dessa vider till kepsar tar de 200-250 spänn!
Pissiga IKEA-glas som där kostar 5 spänn har de asen mage att kräva ut 90 spänn för!

Tänk om Skellefteå skulle kunna ta fram riktiga kepsar av liknande modell NHL-lagen kör
http://shoppittsburghnow.net/wp-content ... k-hats.jpg

Snygga jackor, tröjor med kvalitet, t-shirtar med kvalitet.
Solna har slutit avtal med seriösa klädmärken som tar fram deras kläder. I Solnas fall är det Lyle and Scott, Adidas, Reebok och säkert fler.
Varför kan inte Skellefteå göra liknande?

Något måste göras åt denna skam till souvernirshop.

Edit: Den äckliga one-piecen kostar 1100! ännu värre!
souvernirer håller väl ungefär Korpen klass skulle jag vilja säga.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Souvenirer.

Post by schteffe »

Mejla ansvariga på AIK och påtala detta och ge konstruktiv feedback vad man bör göra åt saken.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Souvenirer.

Post by anton95uppsala »

BigC wrote:Idag blev jag sugen på att införskaffa mig lite nya souvernirer. Surfade därför in på AIKs webshop, och det var då det slog mig. Fan så helvetes jävla usel jävla webshop! Det finns ingenting av värde i den shoppen. Och det skit som finns är det ockerpriser på.
En puck me ett klistermärke på för 60 spänn. En extremt ful one-piece som endast kan användas i plojjsyfte för 900! När jag ser hur kepsarna ser ut så får börjar jag direkt tänka på Solkraft och Samhall av någon anledning. Och för dessa vider till kepsar tar de 200-250 spänn!
Pissiga IKEA-glas som där kostar 5 spänn har de asen mage att kräva ut 90 spänn för!

Tänk om Skellefteå skulle kunna ta fram riktiga kepsar av liknande modell NHL-lagen kör
http://shoppittsburghnow.net/wp-content ... k-hats.jpg

Snygga jackor, tröjor med kvalitet, t-shirtar med kvalitet.
Solna har slutit avtal med seriösa klädmärken som tar fram deras kläder. I Solnas fall är det Lyle and Scott, Adidas, Reebok och säkert fler.
Varför kan inte Skellefteå göra liknande?

Något måste göras åt denna skam till souvernirshop.

Edit: Den äckliga one-piecen kostar 1100! ännu värre!
Kan inte annat än hålla med. När jag var uppe i Skellefteå i finalen planerade jag att köpa någon pryl, men det var inget jag fastnade för. Allt är liksom sådär halvsnyggt, och med de skyhöga priserna blir det mer och mer ointressant. Så jag kör på min hemstickade halsduk helt enkelt. Och NPSthlm-tischan ibland.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Souvenirer.

Post by kurtivar »

har hört flera stycken som klagar på urvalet och dom höga priserna. köpte en fin halsduk i SKA för 3-4 år sen, den har klubbmärket i ändarna och sen står det SKELLEFTEÅ AIK, den tycker jag är snygg. men den finns ej kvar.
User avatar
Special Brew
Posts: 9862
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Souvenirer.

Post by Special Brew »

Inte mycket vettiga nyheter på souvenirfronten direkt. I klädväg är det väl förutom den obligatoriska matchtröjan bara en sån där bäbisdräkt för vuxna som är nytt. Annars är det mest krimskrams som magneter, pennor och nån jävla låtsastatuering. Tycker att det liknar ett stort skämt allting vad gäller souvenirerna. Antar att någon firma ska ta fram prylar men dom verkar sakna fantasi. Dessutom är det snart jul och jag vill inte ha en låtsastatuering eller en bäbisdräkt i julklapp!
Avgå alla.
Chippen
Posts: 14207
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Souvenirer.

Post by Chippen »

Hur ligger vi till mot resten av ES lagen rent prismässigt? Någon som har koll på detta?

Spontant känns det som om vi ligget högt, men det kanske vi inte gör om man tittar runt.

Det jag hört från andra och även råkat ut för är dålig kvalité på kläder. Blixtlås som går sönder direkt och kläder som krymper efter första tvätten.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Os72
Posts: 853
Joined: 22 Jun 2011, 17:21

Re: Sv: Souvenirer.

Post by Os72 »

Chippen wrote:Hur ligger vi till mot resten av ES lagen rent prismässigt? Någon som har koll på detta?

Spontant känns det som om vi ligget högt, men det kanske vi inte gör om man tittar runt.

Det jag hört från andra och även råkat ut för är dålig kvalité på kläder. Blixtlås som går sönder direkt och kläder som krymper efter första tvätten.
Även en del andra saker är av sämre kvalitet. Kaffemuggarna får jag säga att jag upplever sådär (har gått sönder vid inte särskilt omild behandling). Märket på baby-haklappen försvann vid handdisk.
User avatar
Flottbomben
Posts: 38
Joined: 15 Jun 2011, 16:58
Location: Bureå

Re: Souvenirer.

Post by Flottbomben »

Utan att överdriva kan jag lugnt säga att jag köpt på mig rätt mycket AIK-prylar genom åren och kan konstatera att NP:s sortiment håller klart högre kvalitet, och framför allt, klart lägre priser än vad AIK:s gör.
Sen törs du tvätta NP:s budgetkläder utan att riskera att de färgar av sig...
Sista två åren har jag inte vågat köpa av AIK, hoppas det blivit bättre.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Souvenirer.

Post by Skidrow »

Ju mer olika steg det är mellan tillverkare och kund ju dyrare blir det.
dovienya
Posts: 2152
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Souvenirer.

Post by dovienya »

Så är det, Skidrow, men det behöver inte betyda att kvaliteten blir lidande på vägen....

Tycker passformen på mina köpta grejer är nära inköpsstandard, men däremot inte färgäktheten efter några tvättar.. de gula ränderna är rätt bleka nu, tyvärr.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Souvenirer.

Post by Skidrow »

Ja men då blir ofta valet billigare produkt för att inte priset ska bli för högt.
Se på på kylskåpsmagneten, den kostar säg 5kr att tillverka och frakta mm, sen tar AIK 10kr och då Intersport 17kr vilket gör att den landar på 40kr (32kr exkl moms). Med det här menar jag inte att AIK lr intersport tar för mycket betalt utan man måste för att leva över och tar du bort ett steg kan man sänka priset med säg 10kr (8kr exkl) men det ger andra bekymmer.
dovienya
Posts: 2152
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Souvenirer.

Post by dovienya »

Japp!

Jag menar inte på att grejerna i sig är för dyra, men att kvaliteten från leverantör kanske borde undersökas noggrannare?

Nu finns det ju ett sponsoravtal med Intersport, så de är ju säkerligen ganska låsta vad gäller märke på souvenirkläder, men ändå:

Ett par mjukisar från ICAMaxi kostar 80 kronor och håller färg och form i stort sett lika bra som ett par från Intersport... Skillnaden är att Intersport tar 400 kronor för sina (ja, jag inser att ICA säljer 20ggr fler byxor, men avansen från en ICAbyxa hos ICA kanske är 10 kronor, medan avansen för en IS-byxa hos IS är 250 kr om det är en låg upplaga)..

Sen specialbeställs kläder med gul revär eller liknande och/eller tryck, vilket naturligtvis höjer inpriset med, säg 100kr. Sedan ska AIK självklart ha sitt påslag. Men då pris redan från begynnelsen är för högt i förhållande till kvalitet blir det lite segt.

Tilläggas bör att jag ändå tycker kvaliteten på de saker jag köpt är fullt godkänd.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Souvenirer.

Post by Rampa »

Kanske något att sälja i souvernirshoppen. Finns på Arken Zoo på Solbacken.
Till och med guppys i svart-gult. :D

Image
User avatar
PackSwede
Posts: 994
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Sv: Souvenirer.

Post by PackSwede »

Såg det där senast jag var upp till Skellefteå , blev lite sugen på att skaffa akvarium faktiskt :-)
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Souvenirer.

Post by Markman »

En sån här vill jag se, fast givetvis i AIK-färger: Image
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14207
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Souvenirer.

Post by Chippen »

Jag hoppas att AIK inte tar in en sådan där för man skulle bara bli förbannad på priset, tyvärr.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14207
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Souvenirer.

Post by Chippen »

Ingen officiell souvenir, men det är nästan så att det borde vara det.
Grymt snygga och välgjorda.

Tydligen en tjej i Skellefteå som gör dem, och hon har en sida på Facebook med olika smycken som hon gör.
AIK-örhängena verkar kosta 200 kr + frakt.
Attachments
314385_10150495479352788_2057146275_n.jpg
314385_10150495479352788_2057146275_n.jpg (72.94 KiB) Viewed 4394 times
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Souvenirer.

Post by nomercy »

Markman wrote:En sån här vill jag se, fast givetvis i AIK-färger: Image
Max Friberg??? :shock: Han är ju kass....
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Souvenirer.

Post by Markman »

nomercy wrote:Max Friberg??? :shock: Han är ju kass....
Hahaha! :lol: ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Souvenirer.

Post by Markman »

Årets slutspels-t-shirt: http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7435_n.jpg
(bilden var lite för stor för att passa på forumet, så det fick bli länk istället)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Souvenirer.

Post by StigVig »

Markman wrote:Årets slutspels-t-shirt: http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7435_n.jpg
(bilden var lite för stor för att passa på forumet, så det fick bli länk istället)
Underbar MÅSTE HA 8-)
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
Special Brew
Posts: 9862
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Souvenirer.

Post by Special Brew »

Ser det som en Jinx att köpa en sån tröja. Även om den är snygg. :?
User avatar
Special Brew
Posts: 9862
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Souvenirer.

Post by Special Brew »

Vill ha en guldtröja NU!!!!
Post Reply