Souvenirer.

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Souvenirer.

Post by Bilderberg »

Instämmer.
User avatar
Special Brew
Posts: 9862
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Souvenirer.

Post by Special Brew »

Såg just vad jag tror var årets "guld t-shirt" på TV. Den var snyggare i år, bland annat en bild på armar som höjer bucklan i luften. Jag ska bara ha en. Hoppas den släpps på nätbutiken snart.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Souvenirer.

Post by Lidlund »

Helt klart att den ska köpas.. BAra beklagligt att dom inte släppte den till försäljning direkt på nätet!
a.f.n
Posts: 24
Joined: 19 Apr 2012, 15:17

Re: Souvenirer.

Post by a.f.n »

Tidigare i höstas var jag in och kikade i webbshopen efter nya t-shirts att jobba i. Till min stora glädje konstaterade jag att det hade kommit en del nya varianter som jag tyckte var oerhört cleana. Nu när jag skulle beställa ett gäng upptäckte jag emellertid att det bara fanns de gamla modellerna kvar. Någon som vet vart de nya designerna tagit vägen?
User avatar
Special Brew
Posts: 9862
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Souvenirer.

Post by Special Brew »

a.f.n wrote:Tidigare i höstas var jag in och kikade i webbshopen efter nya t-shirts att jobba i. Till min stora glädje konstaterade jag att det hade kommit en del nya varianter som jag tyckte var oerhört cleana. Nu när jag skulle beställa ett gäng upptäckte jag emellertid att det bara fanns de gamla modellerna kvar. Någon som vet vart de nya designerna tagit vägen?
Som vanligt när prylarna tar slut så tar det en evighet att få in dom igen. Bra timing att dom är slut lagom till julhandeln. Och var är den där almanackan som det står om på Skellefteå AIK:s hemsida. Den skulle ju säljas online också.
a.f.n
Posts: 24
Joined: 19 Apr 2012, 15:17

Re: Souvenirer.

Post by a.f.n »

Men de nya designerna är ju rent av bortplockade från shopen, och inte bara "slut på lager".
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Souvenirer.

Post by freddus »

Special Brew wrote:
a.f.n wrote:Tidigare i höstas var jag in och kikade i webbshopen efter nya t-shirts att jobba i. Till min stora glädje konstaterade jag att det hade kommit en del nya varianter som jag tyckte var oerhört cleana. Nu när jag skulle beställa ett gäng upptäckte jag emellertid att det bara fanns de gamla modellerna kvar. Någon som vet vart de nya designerna tagit vägen?
Som vanligt när prylarna tar slut så tar det en evighet att få in dom igen. Bra timing att dom är slut lagom till julhandeln. Och var är den där almanackan som det står om på Skellefteå AIK:s hemsida. Den skulle ju säljas online också.
"inom kort" skulle den dyka upp i webbshoppen. Vet inte hur snabba de är på att leverera, beställningar från webbshoppen, men är ju lite ont om tid för en julklapp om den inte dykt upp än.
Som medlem fick jag den hemskickad nu i veckan. Har dock inte kollat i den än.
bobbyorr
Posts: 6
Joined: 16 Jun 2011, 16:16

Re: Souvenirer.

Post by bobbyorr »

Jag skulle gärna ha minikopior på SM-GULD banners att hänga i taket på tv-rummet eller i en mancave.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Souvenirer.

Post by Lappmössan »

Måste säga att de nya matchreplicorna med broderat klubbmärke är en riktigt stor förbättring!
https://www.intersport.se/produkter/ske ... um-p216330" onclick="window.open(this.href);return false;
Image
User avatar
Biocellatus
Posts: 351
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: Souvenirer.

Post by Biocellatus »

Äntligen kom de där rejäla stadiga replikatröjorna av samma kvalla som de som säljs till NHL! Tjatade för många år sedan att de skulle styra upp såna! Love it! Nästa steg är att ha den som matchtröja - utan reklam :D
ajokko
Posts: 8
Joined: 16 Apr 2014, 20:40

Re: Souvenirer.

Post by ajokko »

Det är inte riktigt samma kvalitet som NHL-replikor men oerhört mycket bättre än de som funnits till hands tidigare.
Dessutom finns de i större storlekar, åtminstone har jag aldrig hittat rätt storlek av de gamla tröjorna.

Det enda som är negativt är att trycket fortfarande är av samma typ (namn/nummer då). Det förtar lite av kvalitetskänslan.
User avatar
Special Brew
Posts: 9862
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Souvenirer.

Post by Special Brew »

Har det släppts någon ny halsduk för den här säsongen? På webbshoppen händer inte jättemycket.
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: Souvenirer.

Post by mellan 3 & 20 tecken »

SHL har startat en egen webbshop där de säljer AIK-prylar. Finns väl inga jättebra grejer där just nu och jag vet inte hur stor del av kakan SHL tar av köp där.
http://shop.shl.se/Servlet?page=categor ... L2015_SAIK" onclick="window.open(this.href);return false;
Det känns som att det kommer att bli mer i framtiden.
User avatar
TigerShark
Posts: 3694
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Souvenirer.

Post by TigerShark »

mellan 3 & 20 tecken wrote:SHL har startat en egen webbshop där de säljer AIK-prylar. Finns väl inga jättebra grejer där just nu och jag vet inte hur stor del av kakan SHL tar av köp där.
http://shop.shl.se/Servlet?page=categor ... L2015_SAIK" onclick="window.open(this.href);return false;
Det känns som att det kommer att bli mer i framtiden.
Matchtröjorna där saknade ju ränder, går ju inte för sig...

Huvtröjan såg rätt schysst ut dock!
User avatar
TigerShark
Posts: 3694
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Souvenirer.

Post by TigerShark »

Någon som vet när man kommer kunna köpa en 18/19 matchtröja replica?
User avatar
Special Brew
Posts: 9862
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Souvenirer.

Post by Special Brew »

Såg just att en av mina AIK-halsdukar är felstavad. Det står ”Skelleftå AIK” med stor text längs hela halsduken. Ganska dåligt att den kommer ut till kund.
dovienya
Posts: 2152
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Souvenirer.

Post by dovienya »

S-k-e-l-l-e-f-t-å, lets go!
Post Reply