Souvenirer.

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Special Brew
Posts: 9862
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Souvenirer.

Post by Special Brew »

"Skellefteå AIK har bytt souvenirleverantör. Den gamla webbshopen är därför nedlagd och den nya beräknas att vara igång till midsommar med fräscha AIK-souvenirer och en del nyheter."

Så här står det på AIK:s hemsida. Midsommar var det i fredags, när beräknas den öppna? Någon som hört nåt?
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Souvenirer.

Post by nomercy »

Special Brew wrote:"Skellefteå AIK har bytt souvenirleverantör. Den gamla webbshopen är därför nedlagd och den nya beräknas att vara igång till midsommar med fräscha AIK-souvenirer och en del nyheter."

Så här står det på AIK:s hemsida. Midsommar var det i fredags, när beräknas den öppna? Någon som hört nåt?
Nu på fredag (1/7) enligt AIK`s nyhetsbrev.
User avatar
Special Brew
Posts: 9862
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Souvenirer.

Post by Special Brew »

Aha. Tack för svaret.
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: Souvenirer.

Post by Oracle »

Ett par stavfel man möts av på deras sida. Känns inte så proffsigt/bra första intryck.
perra
Posts: 32
Joined: 16 Jun 2011, 00:20

Re: Souvenirer.

Post by perra »

Även detta:

"3. Priser
Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och anges i svenska kronor. Helsingborgs IF reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och ev. postförskottsavgift eller fakturaavgift tillkommer. "

:roll:
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Souvenirer.

Post by Sketch »

Jag antar att det kommer upp fler saker sen? Vi hade ganska lite souvenirer förr och just nu är det inte ens hälften av vad som fanns då.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Souvenirer.

Post by Jablonic »

Skulle sitta fint om det kom mer souvenirer i gult framöver, så det lyser upp läktaren lite. Slutsspelströjorna satte ju verkligen färg på arenan.
Boris67
Posts: 21
Joined: 15 Jun 2011, 18:34

Re: Souvenirer.

Post by Boris67 »

Skulle vilja se en kortärmad matchtröja, för sommarbruk.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Souvenirer.

Post by anton95uppsala »

Finns det bara en halsduk i shoppen just nu, eller är det min dator som krånglar?? Hoppas att det kommer flera!
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Souvenirer.

Post by schteffe »

Nån kan väl fråga klubben hur läget står till med souvenierna?
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Souvenirer.

Post by anton95uppsala »

Jag mailade faktiskt till "kontakta oss" på webbshoppens hemsida. Ganska omgående fick jag svar, och meddelande om att det kommit in nya produkter som skall fotas och sedan kunna läggas ut på internetshoppen.
User avatar
Special Brew
Posts: 9862
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Souvenirer.

Post by Special Brew »

anton95uppsala wrote:Jag mailade faktiskt till "kontakta oss" på webbshoppens hemsida. Ganska omgående fick jag svar, och meddelande om att det kommit in nya produkter som skall fotas och sedan kunna läggas ut på internetshoppen.
Hoppas det är lite roliga produkter för så tråkiga produkter som dom hade innan kan dom knappast presentera igen. Ge mig ett maffigt ölglas där en hel halvlitersburk får plats i och lite bättre kvalitet på t-shirts än de som krymper 1 storlek och ändrar form efter första tvätten. Köpte en t-shirt från en engelsk fotbollsklubb och det är en jävla skillnad på kvalitet! Tidigare verkar det bara ha handlat om att köpa in så billigt som möjligt och sälja dyrt utan tanke på kvaliteten.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Souvenirer.

Post by Lidlund »

Vi får VERKLIGEN hoppas att kvaliten på grejen ökar, precis som du säger..

Köpte en sån där svartgul ryggsäck med aikmärke på, som gick sönder efter nån måndag på grund av att ryggplattan hölls fast med hjälp av ett litet smalt band.
User avatar
Special Brew
Posts: 9862
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Souvenirer.

Post by Special Brew »

För en och en halv vecka sedan fanns det nya prylar som "bara" skulle fotograferas för att sedan läggas ut på nätet. Kanske dom inte hittar kameran eller nåt? Hur som helst så verkar det inte gå så fort eftersom "nyheten" på souvenirsidan fortfarande är en vit haklapp!
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Souvenirer.

Post by anton95uppsala »

Håller med! Går fruktansvärt segt!
User avatar
Special Brew
Posts: 9862
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Souvenirer.

Post by Special Brew »

Nu finns det i alla fall ett ölglas. Jävligt ful modell, men ändå, alltid nåt..
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Souvenirer.

Post by Trollet »

Special Brew wrote:Nu finns det i alla fall ett ölglas. Jävligt ful modell, men ändå, alltid nåt..
Kan bli svårsålt i snål-Skellefteå med tanke på nedanstående:

AIK:s glas, 70 kr:

Image

Ikeas glas, 5 kr:

Image
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Souvenirer.

Post by Lidlund »

Tar dom 70 spänn GLASET? :O Hade det varit för ett 6 pack hade det väl varit okej..
marre
Posts: 3134
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Souvenirer.

Post by marre »

Köp en öl mindre på krogen så har du ett glas...
User avatar
Special Brew
Posts: 9862
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Souvenirer.

Post by Special Brew »

En snyggare modell hade ju varit att föredra.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Souvenirer.

Post by Lidlund »

marre wrote:Köp en öl mindre på krogen så har du ett glas...
Handlar knappast om det.. Om man ska sälja någonting så måste det finnas en rimlig marknad för det.. Och 70 spänn för ett ölglass är faan inte en vettig marknad.. Speciellt inte när dom varken är ett designer märke eller överdrivet snygga!
Henke
Posts: 252
Joined: 25 Jun 2011, 11:56

Re: Souvenirer.

Post by Henke »

Finns 2 olika iPhone skal i shopen ! http://skellefteaaik.jetshop.se/iphone-c-157-1.aspx

Image
User avatar
kopitar
Posts: 2489
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Souvenirer.

Post by kopitar »

User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Souvenirer.

Post by Markman »

kopitar - du får gärna skriva att det handlar om AIK-spinnaren, även fast du länkar (Låt för den skull inte bli att länka bara).. Det gäller naturligtvis inte bara dig, utan jag ser helst att samtliga skulle göra så.. :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Souvenirer.

Post by smogz »

Skulle som fan önska mig att det fanns en Hoodie med tigerränder på axlar och armar...
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Souvenirer.

Post by Markman »

Typ som den här tröjan menar du eller, fast med tigerränder förstås? http://skellefteaaik.jetshop.se/aik-hoo ... c-148.aspx

Det hade nog kunnat bli riktigt snyggt! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Souvenirer.

Post by smogz »

Precis...lite matchtröja-replika i hoodiestuk
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Souvenirer.

Post by smogz »

Nu när jag såg matchen igår så ser jag ju att de där Hoodietröjorna med tigerränder finns. Hela ledargänget utom tränarna hade ju såna på sig. Såna måste klubben fixa för försäljning, överlägsna.


Söker som fan efter en bild på en sådan men kan inte hitta. skit också
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Souvenirer.

Post by svartgulsubkultur »

smogz wrote:Nu när jag såg matchen igår så ser jag ju att de där Hoodietröjorna med tigerränder finns. Hela ledargänget utom tränarna hade ju såna på sig. Såna måste klubben fixa för försäljning, överlägsna.


Söker som fan efter en bild på en sådan men kan inte hitta. skit också
Har då funnits att köpa för vanliga supporters också.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Souvenirer.

Post by Trollet »

De heter "Stripes" och har funnits sedan tidigt i våras.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Post Reply