Souvenirer.

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Souvenirer.

Post by 374 »

Det är ju du som verkar tycka 6000 är mycket pengar, ger väl en liten hint vem som är fattigast av oss.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Souvenirer.

Post by Chippen »

Klart att det är mycket pengar för bara en bara en bok. Känns faktiskt lite som att AIK gör som vanligt och tror att folk betalar vad som helst för varumärket.
Man läser inte av marknaden alls på ett bra sätt i detta fall.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Souvenirer.

Post by Zimme »

Hur riktigt tänkte du nu? Köp den vanliga varianten om du inte vill ha specialupplagan, är väl inte så svårt.
Det kanske är sjäva vitsen med den exklusiva varianten att den ska vara exklusiv, samma sak som att folk köper en merca för närmare miljonen.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Souvenirer.

Post by Chippen »

Förstår inte vitsen med specialutgåvan, var det svårt att förstå Zimme?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Souvenirer.

Post by smogz »

Chippen wrote:Klart att det är mycket pengar för bara en bara en bok. Känns faktiskt lite som att AIK gör som vanligt och tror att folk betalar vad som helst för varumärket.
Man läser inte av marknaden alls på ett bra sätt i detta fall.

Hur har försäljningen gått? Vet du nått om det? Med tanke på att du tycker man läst av marknaden fel menar jag. Själv köpte jag en var till alla i familjen...
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Sv: Souvenirer.

Post by Zimme »

Chippen wrote:Förstår inte vitsen med specialutgåvan, var det svårt att förstå Zimme?
Jo lite, köper jag en exklusiv bokför 6000 vill jag ju inte att vilken Svensson som helst ska ha boken, då försvinner ju vitsen med att köpa den. Förstår man inte det så är man nog inte en del av den tilltänkta målgruppen.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Souvenirer.

Post by Chippen »

smogz wrote:
Chippen wrote:Klart att det är mycket pengar för bara en bara en bok. Känns faktiskt lite som att AIK gör som vanligt och tror att folk betalar vad som helst för varumärket.
Man läser inte av marknaden alls på ett bra sätt i detta fall.

Hur har försäljningen gått? Vet du nått om det? Med tanke på att du tycker man läst av marknaden fel menar jag. Själv köpte jag en var till alla i familjen...
Grattis till minst 15 000 kr minus då, för 3 böcker.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Souvenirer.

Post by Special Brew »

Lyckas man trots det höga priset sälja alla böcker så är ju egentligen priset rätt. Men personligen så väljer jag att avstå.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Souvenirer.

Post by Chippen »

Special Brew wrote:Lyckas man trots det höga priset sälja alla böcker så är ju egentligen priset rätt. Men personligen så väljer jag att avstå.
Så är det ju och iom det höga priset så är det ju en rätt riktad försäljning.
Men det kanske är rätt när man bara säljer 250 st.

Visst vill jag ha ett ex, men det är för mycket pengar för vad som kommer bli en dammsamlare.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Souvenirer.

Post by snorhyveln »

Vet inte om detta är rätt ställe, men har lovat en kompis att försöka hitta en gammal gul bortatröja. Är det någon som har en sådan till salu?
Helst inte replika utan en äkta matchtröja.
Om någon kan skiljas från en sådan är det OK att ringa 070-6681555
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Souvenirer.

Post by svartgulsubkultur »

snorhyveln wrote:Vet inte om detta är rätt ställe, men har lovat en kompis att försöka hitta en gammal gul bortatröja. Är det någon som har en sådan till salu?
Helst inte replika utan en äkta matchtröja.
Om någon kan skiljas från en sådan är det OK att ringa 070-6681555
Ingen äkta replika men en "20 LUNDQVIST" anno 2001. Alltså en Stefan "Slungan" Lundqvist-tröja av den lite enklare souvenirshopstypen.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2963
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Souvenirer.

Post by Foppas skridskocoach »

Jag förstår inte alls varför folk blir upprörda. Den vanliga utgåvan finns ju tillgänglig om man inte vill betala för den mer exklusiva varianten.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Souvenirer.

Post by svartgulsubkultur »

Foppas skridskocoach wrote:Jag förstår inte alls varför folk blir upprörda. Den vanliga utgåvan finns ju tillgänglig om man inte vill betala för den mer exklusiva varianten.
Upprörda?
Men nu efterfrågar han ju en GUL bortatröja som inte funnits sedan 2007.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Souvenirer.

Post by freddus »

svartgulsubkultur wrote:
Foppas skridskocoach wrote:Jag förstår inte alls varför folk blir upprörda. Den vanliga utgåvan finns ju tillgänglig om man inte vill betala för den mer exklusiva varianten.
Upprörda?
Men nu efterfrågar han ju en GUL bortatröja som inte funnits sedan 2007.
Fast skridskocoachen prata om guldboken (antar jag)?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Souvenirer.

Post by svartgulsubkultur »

Ahaaa :)
Då tråden just återuppstått från ett antal dagar i dvala så antog jag att han syftade på de två nya inläggen, haha :D

Det är tillåtet att citera nu, Rampa har lugnat ner sig... ;)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2963
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Souvenirer.

Post by Foppas skridskocoach »

Ber om ursäkt för förvirringen jag skapat. :)
Tigerränderna går aldrig ur.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Souvenirer.

Post by snorhyveln »

Ingen gul tröja till salu.
Märkligt.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Souvenirer.

Post by svartgulsubkultur »

snorhyveln wrote:Ingen gul tröja till salu.
Märkligt.
Inte intresserad av den jag hade att erbjuda då?
Eller sitter du och väntar på att jag ska ringa?
Jag drar iväg ett mess till numret du angav.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Kebabtallriken
Posts: 14
Joined: 23 Jul 2011, 15:39

Re: Souvenirer.

Post by Kebabtallriken »

Finns det någon vänlig själ som vet var man kan få tag i en vit replica i storlek 140. Verkar vara slut på webshopen och även enligt lagersaldot på intersport city och solbacken.

mvh
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Souvenirer.

Post by Skidrow »

Fram till den 19mars får alla som har säsongskort köpa slutspels t-shirt till halvapriset, har inte sett info om det utan fick veta det när jag köpte den.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Souvenirer.

Post by Special Brew »

Det verkar inte gå att skicka efter en slutspels-t-shirt.
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Souvenirer.

Post by arsenal »

Skidrow wrote:Fram till den 19mars får alla som har säsongskort köpa slutspels t-shirt till halvapriset, har inte sett info om det utan fick veta det när jag köpte den.

såg den på intersport solbacken för 229 KR,blir det 114,50 för vi med årskort då?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Souvenirer.

Post by Skidrow »

arsenal jupp.
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Souvenirer.

Post by cechise »

Är det nån som vet om man fortfarande får en sån där speciell pin när man är medlem i Svarte Riddaren? Det var ju en viktig aspekt för att visa att man var en lite finare och bättre människa än alla andra.
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Souvenirer.

Post by arsenal »

Skidrow: Gäller detta pris även onsdag 19?missa köpa idag,tänkte om halva priset gäller hela onsdag
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Souvenirer.

Post by Skidrow »

arsenal wrote:Skidrow: Gäller detta pris även onsdag 19?missa köpa idag,tänkte om halva priset gäller hela onsdag
Erbjudandet gäller i Intersports butiker i Skellefteå mot uppvisande av seriekort t o m onsdag 19 mars
Lubbe
Posts: 1315
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Souvenirer.

Post by Lubbe »

Skulle inte den här loggan, omgjord till "2014 Skellefteå Capital of Hockeyculture" och naturligtvis i svartgult, kunna göra sig som en tisha? Och byta ut det bulliga U:et mot ett bulligt S så att det fortfarande är i samma grafiska stil. Eller vore det en dålig idé?
https://www.ne.se/static/report/images/ ... 4_umea.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Souvenirer.

Post by Humlannitton »

Lubbe wrote:Skulle inte den här loggan, omgjord till "2014 Skellefteå Capital of Hockeyculture" och naturligtvis i svartgult, kunna göra sig som en tisha? Och byta ut det bulliga U:et mot ett bulligt S så att det fortfarande är i samma grafiska stil. Eller vore det en dålig idé?
https://www.ne.se/static/report/images/ ... 4_umea.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag skulle köpa en jävlart direkt! Fantastisk idé!!
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Souvenirer.

Post by Ante »

Klockren idé av Lubbe!
norrbaggen
Posts: 32
Joined: 17 Jun 2011, 23:26

Re: Souvenirer.

Post by norrbaggen »

Oj, vilken grym idè. Om denna idè blir verklighet så kommer jag i alla fall att köpa minst en tröja.
Post Reply