J-20

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

J-20

Post by Zimme »

behövs också.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Miklosoft
Posts: 288
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: J-20

Post by Miklosoft »

Intressanta träningsmatcher i SKA för J20:

11-08-17 AIK - Piteå Hockey a-lag 19.00 Skellefteå Kraft Arena
11-09-07 AIK - Löven a-lag 19.00 Skellefteå Kraft Arena
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: J-20

Post by Lappmössan »

För oss med dåligt minne: är det Wallmark, Burström och Lindholm som flyttas upp?

– Vår ambition att bygga en träningshall för i första hand ungdoms- och juniorlagen hoppas vi realiseras hösten 2012.
Det har väl pratats om detta i flera år nu och det känns oerhört viktigt att det faktiskt blir av då och inte fortsätter skjutas upp. Visst, det blev strul med kommunen, dyra driftkostnader mm. men jag ser då detta som en nödvändig utgift till skillnad från en ny ljudanläggning, bättre intro och allt vad det nu var, även om jag är en av de som klagar mest på just introt.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: J-20

Post by Colton »

Jo, dom tre är klara för upplyftning men tror att det finns fler killar som har chansen och fortfarande kör en try-out till j20, bla sundqvist.
perra
Posts: 32
Joined: 16 Jun 2011, 00:20

Re: J-20

Post by perra »

wallmark (marcus) ska väl lira med Karlskrona i vinter?
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: J-20

Post by Markman »

Wallmark har till och med kontrakt med Karlskrona över de kommande två åren, så han tillhör inte ens AIK längre..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: J-20

Post by Colton »

Lillebror Wallmark, häng med grabbar... 8-)
Ludomir
Posts: 31
Joined: 17 Jun 2011, 16:47

Re: J-20

Post by Ludomir »

Lappmössan wrote:För oss med dåligt minne: är det Wallmark, Burström och Lindholm som flyttas upp?

– Vår ambition att bygga en träningshall för i första hand ungdoms- och juniorlagen hoppas vi realiseras hösten 2012.
Det har väl pratats om detta i flera år nu och det känns oerhört viktigt att det faktiskt blir av då och inte fortsätter skjutas upp. Visst, det blev strul med kommunen, dyra driftkostnader mm. men jag ser då detta som en nödvändig utgift till skillnad från en ny ljudanläggning, bättre intro och allt vad det nu var, även om jag är en av de som klagar mest på just introt.
Känns för mig inte alls som en nödvändig utgift för Skellefteå AIK. Och missförstå mig inte - jag inser också att juniorsatsningen är nödvändig för att vi ska vara ett topplag över en längre tid. Dock så tycker det är orimligt att klubben ska bekosta detta, det gör knappast hockeyklubbar i andra städer och inte heller lär ju t.ex. Skellefteå FF lägga sitt hårt förvärvade mångmiljonöverskott ( :lol: ) på diverse fotbollstält som nu verkar finnas över hela staden.

Nä vi har fan en rik kommun och ett brinnande hockeyintresse i hela bygden, det är dags att slanta upp och bygga isytor!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: J-20

Post by Lappmössan »

Jag är av samma åsikt som du, men tänk nu att kommunen fortsätter snåla, ska vi bara skita i det som någon form av protest? Och se på medan andra klubbars ungdomsverksamheter kommer ifatt/springer ifrån? (Nåja, en ishall gör inte allt men ni förstår hur jag menar.)
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: J-20

Post by ante08 »

ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: J-20

Post by ante08 »

någon som vet vilken tid J20 går på is på Söndag?
lundkvist
Posts: 104
Joined: 21 Jun 2011, 20:53

Re: J-20

Post by lundkvist »

Ludomir wrote:
Lappmössan wrote:För oss med dåligt minne: är det Wallmark, Burström och Lindholm som flyttas upp?

– Vår ambition att bygga en träningshall för i första hand ungdoms- och juniorlagen hoppas vi realiseras hösten 2012.
Det har väl pratats om detta i flera år nu och det känns oerhört viktigt att det faktiskt blir av då och inte fortsätter skjutas upp. Visst, det blev strul med kommunen, dyra driftkostnader mm. men jag ser då detta som en nödvändig utgift till skillnad från en ny ljudanläggning, bättre intro och allt vad det nu var, även om jag är en av de som klagar mest på just introt.
Känns för mig inte alls som en nödvändig utgift för Skellefteå AIK. Och missförstå mig inte - jag inser också att juniorsatsningen är nödvändig för att vi ska vara ett topplag över en längre tid. Dock så tycker det är orimligt att klubben ska bekosta detta, det gör knappast hockeyklubbar i andra städer och inte heller lär ju t.ex. Skellefteå FF lägga sitt hårt förvärvade mångmiljonöverskott ( :lol: ) på diverse fotbollstält som nu verkar finnas över hela staden.

Nä vi har fan en rik kommun och ett brinnande hockeyintresse i hela bygden, det är dags att slanta upp och bygga isytor!
Rögle byggde träningshall för egna pengar om jag inte minns helt fel. Jag gissar att kommunen resonerar som så att de lägger driftkostnader på hallarna i burträsk, boliden och kopparhallen, räknar man så bekostar skellefte kommun fler isytor än de flesta jämförbara kommuner? problemet är ju att det behovet av ytterligare isyta i stan är större än de som finns utanför stan. Jag tycker inte att det ena skulle utesluta det andra men man kan tänka sig att politiker resonerar så.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2963
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: J-20

Post by Foppas skridskocoach »

Ja, de måste ju ställa de utgifterna mot utgifter som skola, äldreomsorg etc som vi hockeynördar inte funderar särskilt mycket på.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: J-20

Post by svartgulsubkultur »

Dean Kukan, schweizisk U18-landslagsspelare ska enligt ep på tryout nånstans i Sverige.
AIK?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: J-20

Post by Markman »

Haha, somewhat unfortunate name there! :P
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
hillbilly
Posts: 845
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: J-20

Post by hillbilly »

Hur slutade matchen mot Piteås a-lag?
Fetisov
Posts: 131
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: J-20

Post by Fetisov »

hillbilly wrote:Hur slutade matchen mot Piteås a-lag?
Förlust med 1-2. En spelmässigt ganska jämn match där PHC:s bättre PP/BP blev matchavgörande
User avatar
Miklosoft
Posts: 288
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: J-20

Post by Miklosoft »

Fetisov wrote:
hillbilly wrote:Hur slutade matchen mot Piteås a-lag?
Förlust med 1-2. En spelmässigt ganska jämn match där PHC:s bättre PP/BP blev matchavgörande
Första perioden var grym från AIK J20... Sjukt högt tempo..
Såg faktiskt streamade matchen samtidigt som J20. (Nördigt nog)
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: J-20

Post by schteffe »

Nördigt, men ger fett med respect här på forumet! ;)
pioneer
Posts: 92
Joined: 15 Jun 2011, 23:04

Re: J-20

Post by pioneer »

5 AIKare uttagna i J20 landslaget 1-3 september:

Sehlstedt (Piteå-utlånad), Granberg, Petterson, Granlund o Sörensen. + Mustonen till Finland.
Lubbe
Posts: 1315
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: J-20

Post by Lubbe »

Träningsmatch J20 i Fjällräven center, idag...

Modo-Skellefteå 4-5 (1-2,3-0,0-3), skott: 35-39

Viktor Arvidsson-Sam Marklund-Lars Bryggman
Adam Svensson-Anton Lindholm

Oskar Fredriksson-Anton Tano-Petter Emanuelsson
Jonathan Pudas-John Lundmark

Markus Hägglund-Ludvig Marklund-Sebastian Selin
Gustav Burström-Emil Lundmark

Joakim Brännström-Emil Wrenman-Alexander Steen

0-1 PP Oskar Fredriksson (Jonathan Pudas, Sebastian Selin) -direktskott på crosspass
1-1 modo
1-2 Markus Hägglund
2-2 modo
3-2 modo
4-2 modo
4-3 Emil Wrenman (Adam Svensson)
4-4 Viktor Arvidsson utan assist -åker upp snabbt på kanten, slagskott rakt i krysset
4-5 PP Adam Svensson (Viktor Arvidsson) -backskott från blå efter väldigt bra powerplay

Tyvärr fick jag tag på laguppställningarna först efter matchen, och vissa har bytt nr så jag hängde med lite halvdåligt...

-Väldig dominans av Skellefteå i första och tredje, och väldigt tillbakapressade i andra
-Arvidssons mål var sjukt snyggt. Han har väldigt bra skott, kusmarkarn. Sköt mycket idag.
-Fredriksson är förbaskat snabb på grillorna. Han är ju nästan som en kopia på Arvidsson.
-Emanuelsson var lite osynlig, tyvärr.
-Emil Lundmark stod för matchens propp när han desarmerade en två-mot-en-situation på
egen hand.
-Ludvig Marklund såg väldigt pigg ut. Inget snack om att han har en plats i laget.
-Pudas & Svensson bäst på backsidan.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: J-20

Post by marre »

Trevlig läsning! Är Selin Junior fortfarande?
Lubbe
Posts: 1315
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: J-20

Post by Lubbe »

marre wrote:Trevlig läsning! Är Selin Junior fortfarande?
Ja, han är 92a. Bara han, Emil Lundmark & Ludvig Marklund som är 92or i dagens uppställning. Så det var ganska ungt. Laget domineras av 93-kullen. Märktes framförallt på backsidan att det var lite halvskakigt i egen zon ibland. Albin Wikström saknades...och det lär väl ofta vara med någon av Alm, Edström, Granberg i J20-laget gissar jag, när det blir dags för seriematcher...
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: J-20

Post by marre »

Tycker Selin blivit lite bortglömd..men är väl tempot kanske han faller på..
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2963
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: J-20

Post by Foppas skridskocoach »

Arvidsson är ju också en lirare som man gärna skulle se i ett par a-lagsmatcher i år.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: J-20

Post by Sketch »

Lyx. Någon mer som har tänkt vara gammalmodig och dra till ladan? Tänkte hinna se andra och tredje.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: J-20

Post by marre »

Se hockey Live? på riktigt? Går det längre? :shock: :lol:
User avatar
Miklosoft
Posts: 288
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: J-20

Post by Miklosoft »

Ska bli kul att se Löven åka på däng i afton..
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: J-20

Post by lazerkrobbe »

"Västerbottensnytt väljer att sända matchen mellan J20 och Björklöven i kväll".
Allt enligt Norrans blogg.
Post Reply