J-20

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: J-20

Post by smogz »

Matchen slut?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: J-20

Post by ante08 »

smogz wrote:Matchen slut?
12 sekunder.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: J-20

Post by Lappmössan »

Tråkigt att det inte gick hela vägen men jävligt grym säsong!

Danielsson, Thilander, Lindström och Söderlund uttagna till U18-VM:
Image
User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: J-20

Post by nr86 »

Lucas Zetterberg tillbaka till vik.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: J-20

Post by ante08 »

AIK tappar J20-tränaren Mikael Aaro till Karlskrona, där han blir en del av tränartrion i SHL-laget.
http://norran.se/hockeybloggen/j20-tran ... are-602541" onclick="window.open(this.href);return false;
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: J-20

Post by p-play »

Kontrakt är inte mycket värda nu för tiden när ett bättre erbjudande dyker upp någon annanstans.
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: J-20

Post by haggloader »

Kontraktet var det nog inget fel på, men man ska nog försöka undvika att anställa någon som inte flyttar hit med familjen.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: J-20

Post by ante08 »

AIK för diskussioner med Jonte Hedström som ny tränare för J20.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: J-20

Post by p-play »

Fy fan säger jag bara, om så vore fallet. Killen är beskrivningen på trubbel. Om man har någon typ av värdegrund så ska han aldrig släppas in, inte ens på parkeringen. Skulle man signa honom så skulle det vara det största tecknet på att förfallet har börjat. Det borde väl gå att finna andra som är mer stabila som personer. Vad gör t ex "Antos" nu för tiden.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: J-20

Post by smogz »

Du får gärna exemplifiera p-play. Vilken typ av värderingar har Jonte som inte du tycker är förenligt med vad AIK borde ha?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: J-20

Post by p-play »

Allt som halkar ur hans mun. En del tycker det är roligt eftersom det ger rubriker, men med lite betänketid så ger det en ganska fadd eftersmak. Han är den sista jag vill att mina biljettpengar skall gå till.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: J-20

Post by Chippen »

p-play wrote:Fy fan säger jag bara, om så vore fallet. Killen är beskrivningen på trubbel. Om man har någon typ av värdegrund så ska han aldrig släppas in, inte ens på parkeringen. Skulle man signa honom så skulle det vara det största tecknet på att förfallet har börjat. Det borde väl gå att finna andra som är mer stabila som personer. Vad gör t ex "Antos" nu för tiden.
Jag tror snarare Jonte skulle bli en bra tränare i J20. Om man bortser från lite klumpiga uttalanden, så är han ju en frukt av vad hård träning ger.
Han har en bra meritlista och vet vad som krävs för att komma dit.

Om han sedan verkligen blir en bra tränare eller inte kan man aldrig sia om innan man provat, men jag tycker nog att han har större grund att stå på än t.ex Martin Sandgren.
Last edited by Chippen on 09 Jun 2016, 14:21, edited 1 time in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: J-20

Post by LeeGoren »

Jonte har ett stort hjärta och är en bra förebild. Tror han skulle vara kanon att få in i junverksamheten.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: J-20

Post by smogz »

p-play wrote:Allt som halkar ur hans mun. En del tycker det är roligt eftersom det ger rubriker, men med lite betänketid så ger det en ganska fadd eftersmak. Han är den sista jag vill att mina biljettpengar skall gå till.
Ingenting alltså. Bara gnäll.

Personligen uppfattar jag honom bl.a. Baserat på poddar jag lyssnat på som rätt vettig. Sen har han sagt några dumma grejer. Men att säga att han ska spela i AIK, kan jag tycka vara mildare än att skriva på ett långt kontrakt och sedan ändå dra till Ryssland. Han har också sagt att det är hyfsat dött på stan i Skellefteå kvällstid. Och det har han ju rätt i. Vad har han mer sagt som sticker så i dina ögon?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: J-20

Post by Chippen »

Vad han har sagt är ju ganska irrelevant, dessutom var det rätt många år sedan i hans ungdom.
Sedan tycker jag att hans "språk" på isen var betydligt bättre och som jag skrev tidigare så vet han vad som krävs för att nå till toppen.

Tror att hans ledaregenskaper är riktigt stor och jag tror att han skulle vara bra för vårt j20
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: J-20

Post by Lappmössan »

Jonte har avsagt sig rätten att tillhöra Skellefteå AIKs organisation. Men Skellefteå AIK som organisation är numera definitionen av sell-outs så de får väl göra vad fan de vill så länge de inte klagar på att antalet personer som brinner för föreningen minskar.
User avatar
Oliman
Posts: 344
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: J-20

Post by Oliman »

har du möjlighet att dra kriterierna kring definitionen av sell-outs igen? måste missat vad som ingår i detta epitet.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: J-20

Post by Larzon »

Men för helvete, visst tycker ni ändå att vi måste kunna hitta en bättre J20 tränare än Jonte?! Har han ens någon som helst erfarenhet av att jobba med det öht? Ni verkar ju tacka ja till första bästa namedrop som kommer.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: J-20

Post by Chippen »

Larzon wrote:Men för helvete, visst tycker ni ändå att vi måste kunna hitta en bättre J20 tränare än Jonte?! Har han ens någon som helst erfarenhet av att jobba med det öht? Ni verkar ju tacka ja till första bästa namedrop som kommer.
Vad har Sandgren för erfarenhet som tränare? Vad hade Öbba för erfarenhet då han klev in i J18?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: J-20

Post by smogz »

Om det nu skulle vara Jonte så är han ju inte ensam i båset. Både X-et och Marklund är ju inblandade i J20
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: J-20

Post by ante08 »

Nu står det klart att det blir Marcus Norell som kliver in som assisterande tränare till Lasse Marklund tillsammans med Jan Erixon.
http://www.skellefteaaik.se/artikel/ynq9aipnu-5n5bi1/" onclick="window.open(this.href);return false;
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: J-20

Post by p-play »

Han får ett plus i kanten för att han har lärt sig att Gnaget heter Solna AIK. :)
Lubbe
Posts: 1315
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: J-20

Post by Lubbe »

Skellefteå AIK:are som gick i årets NHL-draft

Filip Berglund, 3e rundan, #91 overall (Edmonton)
Linus Lindström, 4e rundan, #96 overall (Calgary)
Hardy Häman Aktell, 4e rundan, #108 overall (Nashville)
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2962
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: J-20

Post by Foppas skridskocoach »

Coolt med tre stycken inom 17 draftval.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: J-20

Post by Lidlund »

Foppas skridskocoach wrote:Coolt med tre stycken inom 17 draftval.
Finland hade 3 av topp-5 :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: J-20

Post by smogz »

Finland är ett land. AIK ett lag.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: J-20

Post by Markman »

Stackars Berglund som hamnar i laget där dreams goes to die...
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: J-20

Post by burk »

Vem är denna Hardy, nån som vet hur han är som spelare ? Borde finnas ganska bra med potential i honom då han blev draftad i 4e rundan och före tex Hugo Danielsson som inte blev draftad alls och han var ändå med i J18 VM
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: J-20

Post by Larzon »

Hardy Häman Aktelll, fyfan vilket grymt jävla namn. Min nya idol.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Lubbe
Posts: 1315
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: J-20

Post by Lubbe »

CHL-draften som fungerar motsatt, man ogillar när våra juniorer draftas, men drar på smilbanden när konkurrentklubbars juniorer draftas, börjar kl.17 idag och följs snabbast/enklast här:

http://chl.ca/importdraft" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply