Publiken

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

krysset
Posts: 1998
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Publiken

Post by krysset »

Räkna ut för skojs skull 3 till 500 mer åskådare per match. Lek med tanken de betalar 200 var per match inkl korv o dyl. Är de öldrickande så säger vi 250 per match. Ta det ggr antal hemmamatcher...... Lite bättre stämning kanske och kanske då som tändvätska 10 fler mål på hemmaplan.
Inga småpengar direkt....
lobo
Posts: 1561
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Publiken

Post by lobo »

ca 2 miljoner på en säsong (grundserie). Jag tycker tvärtom att det är småpengar, och jag tror det är exakt detta som gör att det inte tas på fullt allvar på kansliet. TV pengar, sponsorer etc kan balansera upp det..
Det jag ser som ett mycket allvarligare problem är just stämningen och "snacket på stan" att det är dåligt med folk, att det inte är särskilt kul, att det inte är en hockeystad. DET är tamejfan katastrof. Vi vet alla hur tokiga folk är i AIK, det måste gå att hitta morötter och incitament att komma till arenan några ggr per säsong (pratar om sällanbesökarna) Vi måste tillbaka till känslan att biljetterna ryker snabbt, att det kommer vara drag, och att det är häftigt att se matchen på plats.
Helheten (fixa några av de ca 1000 saker som gemene man stör sig på), priser, incitament, enkelhet, känslor och givetvis spelet som AIK bjuder på kommer förhoppningsvis att kunna lösa detta.
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
krysset
Posts: 1998
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Publiken

Post by krysset »

Då är lösningen att AIK slänger ut tv kameror från matcherna?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Publiken

Post by Skidrow »

Trodde dom hade byggt för med en höj och sänkbar "vägg" bakom västra på första träningen men tyvärr hade dom inte gjort det.
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Publiken

Post by smogz »

p-play wrote: 16 Sep 2019, 21:58
kriwi wrote: 16 Sep 2019, 18:48
p-play wrote: 16 Sep 2019, 13:15 Det är inte så konstigt att man inte har någon publik på matcherna när man har ett sådant här bokningssystem. Det känns som ett helt projekt att kunna se priserna och sedan boka in en önskvärd plats. Har de ansvariga ens använt systemet själva? Nu blir det TV-soffan istället mot Färjestad.
Vilken pissig ursäkt att inte gå. Är det inte kyla, snöstorm, eller dagar före lön så är det något annat. Absolut att man skulle kunna önska än bättre översiktlig bild av prissättningen, men så jobbigt är det inte att trycka nån gång extra på en hemsida. Övriga lag gissar jag kör på samma system men lyckas ändå sälja sina biljetter.

Är som Pudas sa i intervjun i bladet. Det börjar på stå men en bra stämning. Folk drar folk. Kom igen nu.
När man sitter i 20-25 minuter på arbetstid (istället för att fakturera kund) och försöker boka och hela tiden måste göra om proceduren därför att det av ena eller andra anledningen inte fungerar så är något fel. Det är obegripligt att man fortfarande inte har implementerat ett smidigt bokningssystem. Jag har gjort mina matcher i både kyla och snöstorm och det när vi harvade lägra ned i seriesystemet så jag har nog lite till godo där. ;)
320 kr för en relativt central sittplats är mycket och det avskräcker definitivt folk från att gå på regelbunden basis. Och när man tappar publik så tappar man merförsäljning. Det är så mycket som skulle kunna förbättras, men man fortsätter i princip bara på samma sätt. Det känns som att man bara sitter med sitt spreadsheet och räknar på hur mycket man måste höja biljettpriserna för att täcka de ökade personalkostnaderna med allt annat oförändrat.
Jag testade, det är iallafall jävligt smidigt fram till betalning, den försökte jag förstås inte eftersom jag bor i sundsvall. Men det kanske är då det börjar strula?

Sen är det så att en prissänkning på 20% kräver 25% mer folk för att gå plus minus noll. Det är tufft som fan att ta igen. Skulle det vara fullt ikväll om priserna halverades? (och hur mycket mindre skulle det innebära i kassan?)
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Sed
Posts: 1611
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Publiken

Post by Sed »

Det blev väl inte ens fullt när man kunde hämta gratisbiljetter till nån match ifjol?
User avatar
kopitar
Posts: 2544
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Publiken

Post by kopitar »

krysset wrote: 13 Sep 2019, 21:43
kopitar wrote: 13 Sep 2019, 17:57 Skellefteå hockeystad tillåt mig att skratta!
Mycket beror på vad du prioriterar. Varför skrattar du åt att Skellefteå är en hockeystad?
Hur mycket publik är det ikväll på matchen knappt 2500? För mig är inte skellefteå en hockeystad tyvärr.
p-play
Posts: 6770
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken

Post by p-play »

smogz wrote: 17 Sep 2019, 11:56
p-play wrote: 16 Sep 2019, 21:58
kriwi wrote: 16 Sep 2019, 18:48

Vilken pissig ursäkt att inte gå. Är det inte kyla, snöstorm, eller dagar före lön så är det något annat. Absolut att man skulle kunna önska än bättre översiktlig bild av prissättningen, men så jobbigt är det inte att trycka nån gång extra på en hemsida. Övriga lag gissar jag kör på samma system men lyckas ändå sälja sina biljetter.

Är som Pudas sa i intervjun i bladet. Det börjar på stå men en bra stämning. Folk drar folk. Kom igen nu.
När man sitter i 20-25 minuter på arbetstid (istället för att fakturera kund) och försöker boka och hela tiden måste göra om proceduren därför att det av ena eller andra anledningen inte fungerar så är något fel. Det är obegripligt att man fortfarande inte har implementerat ett smidigt bokningssystem. Jag har gjort mina matcher i både kyla och snöstorm och det när vi harvade lägra ned i seriesystemet så jag har nog lite till godo där. ;)
320 kr för en relativt central sittplats är mycket och det avskräcker definitivt folk från att gå på regelbunden basis. Och när man tappar publik så tappar man merförsäljning. Det är så mycket som skulle kunna förbättras, men man fortsätter i princip bara på samma sätt. Det känns som att man bara sitter med sitt spreadsheet och räknar på hur mycket man måste höja biljettpriserna för att täcka de ökade personalkostnaderna med allt annat oförändrat.
Jag testade, det är iallafall jävligt smidigt fram till betalning, den försökte jag förstås inte eftersom jag bor i sundsvall. Men det kanske är då det börjar strula?

Sen är det så att en prissänkning på 20% kräver 25% mer folk för att gå plus minus noll. Det är tufft som fan att ta igen. Skulle det vara fullt ikväll om priserna halverades? (och hur mycket mindre skulle det innebära i kassan?)
Man kan inte se priset på biljetten förrän man redan valt den och när man sedan i det här fallet försökte ta bort den från varukorgen så kraschade det och man fick börja om helt från början genom att ladda ned startsidan. Efter att ha gjort det ett antal gånger så tröttnade jag. Det fungerar inte att man ska behöva backa i systemet. Om systemet dessutom inte är stabilt så är det ett effektivt hinder för spontanköp av biljetter.
User avatar
Special Brew
Posts: 10003
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Special Brew »

Skickade ett mail till Billing.
Vet ni hur usel eran onlinesida för biljetter är? När man valt antal biljetter och klickar in sig på en sektion så ser man inte ens alla platserna. Ser ut som om det är fel upplösning eller nåt. Har testat både hemma och på jobbet med olika webbläsare.
Sedan om man vill klicka sig tillbaka för att se en ny sektion så kommer man inte till arenavyn, utan man hamnar där man ska välja antal biljetter igen. Otroligt frustrerande.
Vill ni att det ska vara enkelt att beställa biljetter så får ni se över detta.
Kebabtallriken
Posts: 14
Joined: 23 Jul 2011, 15:39

Re: Publiken

Post by Kebabtallriken »

Det går att se alla platser på en sektion men då måste man in med markören i platserna tills det blir en pil i alla riktningar, då kan man flytta kartan. Fast det är inte helt uppenbart när man bara kollar. Kasst system. Kolla HVs https://secure.tickster.com/sv/63pc80e9 ... oductgroup
Där får man en full överblick och kan även zooma ut och in.
User avatar
Special Brew
Posts: 10003
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Special Brew »

Kebabtallriken wrote: 17 Sep 2019, 20:07 Det går att se alla platser på en sektion men då måste man in med markören i platserna tills det blir en pil i alla riktningar, då kan man flytta kartan. Fast det är inte helt uppenbart när man bara kollar. Kasst system. Kolla HVs https://secure.tickster.com/sv/63pc80e9 ... oductgroup
Där får man en full överblick och kan även zooma ut och in.
Ok. Det såg inte jag. Man ska inte behöva smyga med markören längs kanterna för att kunna flytta runt på sektionen. Verkar helt uruselt som du säger. Hur tänker man?
Att backa på sidan verkar funka skituselt också.
claymore
Posts: 64
Joined: 21 Jun 2011, 19:49

Re: Publiken

Post by claymore »

Oj! Kändes som jag förflyttade mig 20 år fram i tiden när jag kollade på HV:s biljettsida efter att ha harvat runt på AIK:s dito. Nej, klar förbättringspotential för AIK här.
Empress
Posts: 7143
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken

Post by Empress »

3500 idag. Snart kommer nog ”gratismatchen”.
lundkvist
Posts: 104
Joined: 21 Jun 2011, 20:53

Re: Publiken

Post by lundkvist »

Det vi supportrar kan göra är att sluta gnälla om allt och istället prata positivt om att gå till arenan. Dra med en kompis. Ska man prioritera tid med familjen kan man sluta titta på bortamatcher på tv och istället endast gå på hemmamatcherna. Ändras inte attityden så har vi inget shl-lag inom kort.
dovienya
Posts: 2204
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Publiken

Post by dovienya »

Inte oviktig synpunkt, lundqvist... men vi är ju från Skellefteå :)
krysset
Posts: 1998
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Publiken

Post by krysset »

Jag ser matcherna på plats. Hur många inne på forumet bor inom 2 mils avstånd och stannar hemma eller kikar gratis hos grannen? Förstår folk som har långt men hoppas bara att inte folk på forumet kastar sten i glashus. Hemsidans fel att man inte ids köppa biljetter....
Familjen...... Hört talas om egentid? Visste inte frun om att ni gick på hockey eller la ni av då ni började lyfta kjol? 😀
User avatar
Special Brew
Posts: 10003
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Special Brew »

Fick svar på mitt mail till Billings. ”
Tack för ditt mail, vår leverantör AXS arbetar med för fullt med detta. Efter en uppgradering som skulle leda till förbättringar har något gått snett.”.
Kostsamt misstag från AIK:s leverantör.
lundkvist
Posts: 104
Joined: 21 Jun 2011, 20:53

Re: Publiken

Post by lundkvist »

dovienya wrote: 17 Sep 2019, 21:20 Inte oviktig synpunkt, lundqvist... men vi är ju från Skellefteå :)
Jo, jag vet, det tog mig 7 år innan polletten föll ner. Som en sann skelleftebo var jag knappt nöjd med SM-guld :?
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Publiken

Post by svea_man »

Jag var på matchen ikväll så tomt som det var ikväll har jag aldrig sett.. skämdes lite nästa men kön till baren var kort😁
User avatar
Special Brew
Posts: 10003
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Special Brew »

Hade tyckt att 4500 hade varit lite. Men detta är en pinsam siffra.
krysset
Posts: 1998
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Publiken

Post by krysset »

Bör vara 5000 på sån här match med tanke på vi vann premiären. Laget vände underläge 2 ggr då. Broberg stundtals värd entréslanten ju.
petterrr_dd
Posts: 327
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: Publiken

Post by petterrr_dd »

Har följt AIK länge, sista 6 åren utan säsongskort pga plugg, bott utomlands och nu småbarn. Har äntligen börjat kunna få mig iväg på en del matcher och hoppas på ännu fler iår. Men vart fan är dom som jag var före vuxenlivet? Alltså personerna mellan 16-25 år? Har dom dött?

ELLER kan det vara så enkelt att dom tycker inte det är särskilt kul att gå på matcherna? Vi vet att i princip alla pratar om AIK i den här staden så intresset finns. Kan svaret vara att känslorna på arenan har tvingats bort bla genom AIKs häxjakt på vissa personer i klacken, eller att AIKs ledning började fokusera mer på sina sponsorer istället för de riktiga fansen, eller att en viss person från AIKs ledning följer med till Timrå för att hålla koll på oss så att vi sköter oss...

En annan anledning kan också vara att ett fåtal personer som anser att skrika ”hata löven” är det värsta som finns har lyckas påverka ledningen så pass mkt att direkt någon skriker något i klass med ”hata löven” så går man ut och tar avstånd från det. Helt enkelt så finns inga känslor kvar för man får inte visa dem längre... Vi anklagar Umeå för att vara mini Stockholm men visst har vi tagit över den rollen med råge.

Sen kan man undra vad billing gör? Hade det varit en vanlig försäljare hade den fått sparken för länge sen, jag har skrivit Mail till han ett antal gånger och ifrågasatt hur de jobbar för att få sålt biljetter, svaren har alltid varit att de genom Mail och Instagram når ut till 40k. Hur svårt ska de vara? Jag undrar vad dom säger när de Dan före match ser att det är sålt 2000 biljetter... för de första måste dom ut och träffa folket... på matchdag skicka ut folk till varje jäkla mataffär och sälja biljetter personligen, för de andra så måste dom när de ser att de inte sålt något sälja ut biljetterna som är kvar billigare, för de tredje GÅ TILL EN SKOLA och ge bort biljetter till ungdomar som sedan tvingar sina föräldrar till att köpa en...

Det finns massor att göra och det vi kan göra är att sluts gnälla här och sedan börja bomba AIK med Mail om att något måste ske för nu är vi påväg att dö ut.

Är fruktansvärt frustrerad men AIKs ledning samt alla dessa feministfans som inte bryr sig när spelare som spelat i denna klubb hela livet byter klubb inom SHL anser jag är en stor orsak till problemet.

Självklart ”hatar” man inte spelarna på riktigt MEN man måste få kunna bua när Martin Lundberg rör pucken...
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Publiken

Post by svea_man »

Kommigen nu folk nu jävlar måste vi dra folk till nästa match för att ledningen gör de är bara glömma
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Publiken

Post by svea_man »

Kommigen nu folk nu jävlar måste vi dra folk till nästa match för att ledningen gör de är bara glömma
User avatar
Erwynn
Posts: 2410
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Publiken

Post by Erwynn »

Ståplats måste byggas om och det är nu. Kolla hur det såg ut igår, fullsatt längs kanterna och raderna längst upp, men mot kärnan var det otroligt glest. Alla glidare kommer lätt undan utan att behöva bidra till någon stämning i arenan så som den är utformad nu. Bygg igen och tvinga folk bort från gångarna och in mer mot mitten. Stäng av delar av ståplats när det väntas lite folk och öppna upp vid behov e.tc, något måste göras.

Akustiken blir helt lidande av utformingen också, som i matchen mot KHK för några säsonger sedan tror jag att västra och de som faktiskt kan räknas bidra till någon form av stämning hade gjort sig bättre på bortastå igår med tanke på utformningen av den. Ska bortasupportar verkligen ges bättre förutsättningar till att skapa drag än ens egen hemmapublik?
Hata allt.
User avatar
Erwynn
Posts: 2410
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Publiken

Post by Erwynn »

petterrr_dd wrote: 17 Sep 2019, 23:24 Har följt AIK länge, sista 6 åren utan säsongskort pga plugg, bott utomlands och nu småbarn. Har äntligen börjat kunna få mig iväg på en del matcher och hoppas på ännu fler iår. Men vart fan är dom som jag var före vuxenlivet? Alltså personerna mellan 16-25 år? Har dom dött?

ELLER kan det vara så enkelt att dom tycker inte det är särskilt kul att gå på matcherna? Vi vet att i princip alla pratar om AIK i den här staden så intresset finns. Kan svaret vara att känslorna på arenan har tvingats bort bla genom AIKs häxjakt på vissa personer i klacken, eller att AIKs ledning började fokusera mer på sina sponsorer istället för de riktiga fansen, eller att en viss person från AIKs ledning följer med till Timrå för att hålla koll på oss så att vi sköter oss...

En annan anledning kan också vara att ett fåtal personer som anser att skrika ”hata löven” är det värsta som finns har lyckas påverka ledningen så pass mkt att direkt någon skriker något i klass med ”hata löven” så går man ut och tar avstånd från det. Helt enkelt så finns inga känslor kvar för man får inte visa dem längre... Vi anklagar Umeå för att vara mini Stockholm men visst har vi tagit över den rollen med råge.

Sen kan man undra vad billing gör? Hade det varit en vanlig försäljare hade den fått sparken för länge sen, jag har skrivit Mail till han ett antal gånger och ifrågasatt hur de jobbar för att få sålt biljetter, svaren har alltid varit att de genom Mail och Instagram når ut till 40k. Hur svårt ska de vara? Jag undrar vad dom säger när de Dan före match ser att det är sålt 2000 biljetter... för de första måste dom ut och träffa folket... på matchdag skicka ut folk till varje jäkla mataffär och sälja biljetter personligen, för de andra så måste dom när de ser att de inte sålt något sälja ut biljetterna som är kvar billigare, för de tredje GÅ TILL EN SKOLA och ge bort biljetter till ungdomar som sedan tvingar sina föräldrar till att köpa en...

Det finns massor att göra och det vi kan göra är att sluts gnälla här och sedan börja bomba AIK med Mail om att något måste ske för nu är vi påväg att dö ut.

Är fruktansvärt frustrerad men AIKs ledning samt alla dessa feministfans som inte bryr sig när spelare som spelat i denna klubb hela livet byter klubb inom SHL anser jag är en stor orsak till problemet.

Självklart ”hatar” man inte spelarna på riktigt MEN man måste få kunna bua när Martin Lundberg rör pucken...
Amen, AIK's häxjakt har skördat frukt och dragit ner intresset rejält för de som drev på ståplats. Det var så här dom ville ha det, grattis.
Hata allt.
User avatar
kopitar
Posts: 2544
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Publiken

Post by kopitar »

Erwynn wrote: 18 Sep 2019, 10:02
petterrr_dd wrote: 17 Sep 2019, 23:24 Har följt AIK länge, sista 6 åren utan säsongskort pga plugg, bott utomlands och nu småbarn. Har äntligen börjat kunna få mig iväg på en del matcher och hoppas på ännu fler iår. Men vart fan är dom som jag var före vuxenlivet? Alltså personerna mellan 16-25 år? Har dom dött?

ELLER kan det vara så enkelt att dom tycker inte det är särskilt kul att gå på matcherna? Vi vet att i princip alla pratar om AIK i den här staden så intresset finns. Kan svaret vara att känslorna på arenan har tvingats bort bla genom AIKs häxjakt på vissa personer i klacken, eller att AIKs ledning började fokusera mer på sina sponsorer istället för de riktiga fansen, eller att en viss person från AIKs ledning följer med till Timrå för att hålla koll på oss så att vi sköter oss...

En annan anledning kan också vara att ett fåtal personer som anser att skrika ”hata löven” är det värsta som finns har lyckas påverka ledningen så pass mkt att direkt någon skriker något i klass med ”hata löven” så går man ut och tar avstånd från det. Helt enkelt så finns inga känslor kvar för man får inte visa dem längre... Vi anklagar Umeå för att vara mini Stockholm men visst har vi tagit över den rollen med råge.

Sen kan man undra vad billing gör? Hade det varit en vanlig försäljare hade den fått sparken för länge sen, jag har skrivit Mail till han ett antal gånger och ifrågasatt hur de jobbar för att få sålt biljetter, svaren har alltid varit att de genom Mail och Instagram når ut till 40k. Hur svårt ska de vara? Jag undrar vad dom säger när de Dan före match ser att det är sålt 2000 biljetter... för de första måste dom ut och träffa folket... på matchdag skicka ut folk till varje jäkla mataffär och sälja biljetter personligen, för de andra så måste dom när de ser att de inte sålt något sälja ut biljetterna som är kvar billigare, för de tredje GÅ TILL EN SKOLA och ge bort biljetter till ungdomar som sedan tvingar sina föräldrar till att köpa en...

Det finns massor att göra och det vi kan göra är att sluts gnälla här och sedan börja bomba AIK med Mail om att något måste ske för nu är vi påväg att dö ut.

Är fruktansvärt frustrerad men AIKs ledning samt alla dessa feministfans som inte bryr sig när spelare som spelat i denna klubb hela livet byter klubb inom SHL anser jag är en stor orsak till problemet.

Självklart ”hatar” man inte spelarna på riktigt MEN man måste få kunna bua när Martin Lundberg rör pucken...
Amen, AIK's häxjakt har skördat frukt och dragit ner intresset rejält för de som drev på ståplats. Det var så här dom ville ha det, grattis.
Vad ska man göra åt saken, när klubben styrs av svågerpolitik? Sitta å hata framför Tv:n? Eller hata på läktaren? Jag tror många väljer det första alternativet, Eftersom risken är stor att man blir avstängd.
petterrr_dd
Posts: 327
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: Publiken

Post by petterrr_dd »

kopitar wrote: 18 Sep 2019, 12:17
Erwynn wrote: 18 Sep 2019, 10:02
petterrr_dd wrote: 17 Sep 2019, 23:24 Har följt AIK länge, sista 6 åren utan säsongskort pga plugg, bott utomlands och nu småbarn. Har äntligen börjat kunna få mig iväg på en del matcher och hoppas på ännu fler iår. Men vart fan är dom som jag var före vuxenlivet? Alltså personerna mellan 16-25 år? Har dom dött?

ELLER kan det vara så enkelt att dom tycker inte det är särskilt kul att gå på matcherna? Vi vet att i princip alla pratar om AIK i den här staden så intresset finns. Kan svaret vara att känslorna på arenan har tvingats bort bla genom AIKs häxjakt på vissa personer i klacken, eller att AIKs ledning började fokusera mer på sina sponsorer istället för de riktiga fansen, eller att en viss person från AIKs ledning följer med till Timrå för att hålla koll på oss så att vi sköter oss...

En annan anledning kan också vara att ett fåtal personer som anser att skrika ”hata löven” är det värsta som finns har lyckas påverka ledningen så pass mkt att direkt någon skriker något i klass med ”hata löven” så går man ut och tar avstånd från det. Helt enkelt så finns inga känslor kvar för man får inte visa dem längre... Vi anklagar Umeå för att vara mini Stockholm men visst har vi tagit över den rollen med råge.

Sen kan man undra vad billing gör? Hade det varit en vanlig försäljare hade den fått sparken för länge sen, jag har skrivit Mail till han ett antal gånger och ifrågasatt hur de jobbar för att få sålt biljetter, svaren har alltid varit att de genom Mail och Instagram når ut till 40k. Hur svårt ska de vara? Jag undrar vad dom säger när de Dan före match ser att det är sålt 2000 biljetter... för de första måste dom ut och träffa folket... på matchdag skicka ut folk till varje jäkla mataffär och sälja biljetter personligen, för de andra så måste dom när de ser att de inte sålt något sälja ut biljetterna som är kvar billigare, för de tredje GÅ TILL EN SKOLA och ge bort biljetter till ungdomar som sedan tvingar sina föräldrar till att köpa en...

Det finns massor att göra och det vi kan göra är att sluts gnälla här och sedan börja bomba AIK med Mail om att något måste ske för nu är vi påväg att dö ut.

Är fruktansvärt frustrerad men AIKs ledning samt alla dessa feministfans som inte bryr sig när spelare som spelat i denna klubb hela livet byter klubb inom SHL anser jag är en stor orsak till problemet.

Självklart ”hatar” man inte spelarna på riktigt MEN man måste få kunna bua när Martin Lundberg rör pucken...
Amen, AIK's häxjakt har skördat frukt och dragit ner intresset rejält för de som drev på ståplats. Det var så här dom ville ha det, grattis.
Vad ska man göra åt saken, när klubben styrs av svågerpolitik? Sitta å hata framför Tv:n? Eller hata på läktaren? Jag tror många väljer det första alternativet, Eftersom risken är stor att man blir avstängd.
Helt sant... knappt så att man vågar kritisera i ett mail för då kommer dem leta bilder på en när man har kastat en snus eller nått...
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Publiken

Post by kriwi »

Erwynn wrote: 18 Sep 2019, 10:01 Ståplats måste byggas om och det är nu. Kolla hur det såg ut igår, fullsatt längs kanterna och raderna längst upp, men mot kärnan var det otroligt glest. Alla glidare kommer lätt undan utan att behöva bidra till någon stämning i arenan så som den är utformad nu. Bygg igen och tvinga folk bort från gångarna och in mer mot mitten. Stäng av delar av ståplats när det väntas lite folk och öppna upp vid behov e.tc, något måste göras.

Akustiken blir helt lidande av utformingen också, som i matchen mot KHK för några säsonger sedan tror jag att västra och de som faktiskt kan räknas bidra till någon form av stämning hade gjort sig bättre på bortastå igår med tanke på utformningen av den. Ska bortasupportar verkligen ges bättre förutsättningar till att skapa drag än ens egen hemmapublik?
Därför måste AIK och ledningen för NP mötas. PA och company måste lyssna på kärnan och diskutera vad som kan förbättras omgående angående akustik osv, är faktiskt inte så svårt att lösa. Lyssnar klubben på NP skapas en vi känsla. Titta på Luleås klubbledning...
krysset
Posts: 1998
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Publiken

Post by krysset »

Skrev till Billing. Fick svar att "vi ständigt ser över och förbättrar produkten" även något med "vi försöker erbjuda bra produkt med lokala spelare och tagit hem Burström och Lundberg. Juniorer som på allvar är på väg att lära höra talas om sig" även något med "den hockey kultur i staden bland företag och innevånare"
Post Reply