Publiken

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Sportis
Posts: 633
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Publiken

Post by Sportis »

Är ju bara att lägga ner säsongen. Att spela inför tomma läktare skulle vara förödande för många klubbar framöver.
SimonL
Posts: 89
Joined: 10 Jun 2017, 18:36

Re: Publiken

Post by SimonL »

Kvalet till SHL lär nog spelas, det är ju lite annars när det handlar om upp/nerflyttning.
Fdskebo
Posts: 1099
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Publiken

Post by Fdskebo »

SimonL wrote: 11 Mar 2020, 18:55 ...och om en spelare i nått av lagen skulle drabbas hamnar hela laget i karantän, och vad gör man då?
Faktiskt inte ens tänkt den tanken. Det gör (i kombination med tomma läktare) att jag tror att slutspelet ställs in.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Publiken

Post by svea_man »

p-play wrote: 11 Mar 2020, 19:03
svea_man wrote: 11 Mar 2020, 17:58 Jag tycker de är löjligt det är en jävla influensa herr jävlar det är ju inte ebola som härjar...
Äldre personer och personer i riskgrupper riskerar att avlida och alla andra att få men för livet i form av nedsatt immunförsvar, skador på nervsystem och inre organ. Läget är faktiskt rätt så allvarligt.
Kan hålla med om att jag uttalade mig lite klumpigt.
Med frågan är om detta är värre för riskgrupperna en alla andra sjukdomar som går magsjuka,streptokocker höstblåsor, vattkoppor, vanlig influensa, mm. Att stänga alla idrottsevenemang tror jag inte gör varken till eller ifrån när det kommer till smittspridning. Vill man stoppa smittspridningen är det nog bara bomma igen alla förskolor o skolor till o börja med. Att Aik spela med tomma läktare kommer inte göra nån skillnad.
SimonL
Posts: 89
Joined: 10 Jun 2017, 18:36

Re: Publiken

Post by SimonL »

närmare 10% av kommunens befolkning går på en fullsatt match, klart som fan att det gör skillnad.
och nä, Corona är inte jämförbart med nån av de sjukdomar du räknade upp.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken

Post by p-play »

svea_man wrote: 11 Mar 2020, 19:21
p-play wrote: 11 Mar 2020, 19:03
svea_man wrote: 11 Mar 2020, 17:58 Jag tycker de är löjligt det är en jävla influensa herr jävlar det är ju inte ebola som härjar...
Äldre personer och personer i riskgrupper riskerar att avlida och alla andra att få men för livet i form av nedsatt immunförsvar, skador på nervsystem och inre organ. Läget är faktiskt rätt så allvarligt.
Kan hålla med om att jag uttalade mig lite klumpigt.
Med frågan är om detta är värre för riskgrupperna en alla andra sjukdomar som går magsjuka,streptokocker höstblåsor, vattkoppor, vanlig influensa, mm. Att stänga alla idrottsevenemang tror jag inte gör varken till eller ifrån när det kommer till smittspridning. Vill man stoppa smittspridningen är det nog bara bomma igen alla förskolor o skolor till o börja med. Att Aik spela med tomma läktare kommer inte göra nån skillnad.
Ja, det är värre. Alla de du räknar upp har människan stött på tidigare och upparbetat ett visst försvar mot.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken

Post by p-play »

svea_man wrote: 11 Mar 2020, 19:21
p-play wrote: 11 Mar 2020, 19:03
svea_man wrote: 11 Mar 2020, 17:58 Jag tycker de är löjligt det är en jävla influensa herr jävlar det är ju inte ebola som härjar...
Äldre personer och personer i riskgrupper riskerar att avlida och alla andra att få men för livet i form av nedsatt immunförsvar, skador på nervsystem och inre organ. Läget är faktiskt rätt så allvarligt.
Kan hålla med om att jag uttalade mig lite klumpigt.
Med frågan är om detta är värre för riskgrupperna en alla andra sjukdomar som går magsjuka,streptokocker höstblåsor, vattkoppor, vanlig influensa, mm. Att stänga alla idrottsevenemang tror jag inte gör varken till eller ifrån när det kommer till smittspridning. Vill man stoppa smittspridningen är det nog bara bomma igen alla förskolor o skolor till o börja med. Att Aik spela med tomma läktare kommer inte göra nån skillnad.
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... ng-40.html
Fdskebo
Posts: 1099
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Publiken

Post by Fdskebo »

Nu tror jag tyvärr inte att man kommer att kunna stoppa det här men vi måste göra allt vi kan för att försöka minska takten på smittspridning för att ge sjukvården en chans att kunna behandla dem som blir svårt sjuka. Om vi inte lyckas med det så kommer många att dö pga att resurserna inte räcker till. Jag är inte speciellt orolig för min egen eller min familjs hälsa men det är vår förbannade skyldighet som medborgare att göra det vi kan för att minska spridningen av det här viruset.
Os72
Posts: 868
Joined: 22 Jun 2011, 17:21

Re: Publiken

Post by Os72 »

User avatar
TigerShark
Posts: 3749
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Publiken

Post by TigerShark »

Regeringen gick klockan 20.15 ut med beslutet att man förbjuder folksamlingar på 500 personer och över. SHL och allsvenskan sitter tydligen i krismöte nu och klurar på lösningar.

Om man väljer att spela vidare ska man då spela inför tomma läktare eller ha in 500 pers i arenan? Hur bestäms då vilka som får gå?

Många frågor just nu.
Os72
Posts: 868
Joined: 22 Jun 2011, 17:21

Re: Publiken

Post by Os72 »

TigerShark wrote: 11 Mar 2020, 21:34 Regeringen gick klockan 20.15 ut med beslutet att man förbjuder folksamlingar på 500 personer och över. SHL och allsvenskan sitter tydligen i krismöte nu och klurar på lösningar.

Om man väljer att spela vidare ska man då spela inför tomma läktare eller ha in 500 pers i arenan? Hur bestäms då vilka som får gå?

Många frågor just nu.
Det tänkte jag inte ens på men det är klart att man kan ta in några hundra istället för tomma läktare. Kanske bättre än inget? 450 (plus personal o s v) sittplatspubliken som sitter tysta är ju dock inte så mycket bättre.
SimonL
Posts: 89
Joined: 10 Jun 2017, 18:36

Re: Publiken

Post by SimonL »

Enda rimliga är tomma läktare.
Larionov
Posts: 209
Joined: 10 Aug 2011, 10:07

Re: Publiken

Post by Larionov »

Men de tillåter 499. Det borde bli en hyfsad klack, låt publiken söka biljetter för att få komma med krav att får du en biljett ska du stå i klacken (kanske lite utspridd) och skrika utav helvete. Kan bli hyfsad stämning.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Publiken

Post by Erwynn »

Vad ska dom göra med folk som köpt årskort isåfall?
Hata allt.
SimonL
Posts: 89
Joined: 10 Jun 2017, 18:36

Re: Publiken

Post by SimonL »

De tillåter inte alls 499 på läktaren. spelare, ledare domare, funktionärer mfl räknas också in i de 500..
Och begränsningen är som sagt ur smittskyddssynpunkt och det enda resonabla är att inte ha några alls på läktaren. Det är inte ett läge då man ska försöka tänja på det så långt det går utan hellre vara mer restriktiv än vad påbudet säger.
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Publiken

Post by kriwi »

NLA ställer in slutspelet nu, SHL kommer följa efter känns det som. Smittas en spelare, ledare eller dylikt i exempelvis en semi blir det ju karantän på det laget. Kommer inte fungera. Även om det såklart är sekundärt så hoppas jag det startas en insamling när beslutet är taget så man köpa några "låtsas" biljetter till slutspelet för att minska det ekonomiska fallet. Klubben kommer givetvis inte göra det men kanske något för NP att eventuellt styra upp när ett sådant beslut är taget. Tror en hel del både privatpersoner och företag skulle chippa in.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

kriwi wrote: 12 Mar 2020, 10:58 NLA ställer in slutspelet nu, SHL kommer följa efter känns det som. Smittas en spelare, ledare eller dylikt i exempelvis en semi blir det ju karantän på det laget. Kommer inte fungera. Även om det såklart är sekundärt så hoppas jag det startas en insamling när beslutet är taget så man köpa några "låtsas" biljetter till slutspelet för att minska det ekonomiska fallet. Klubben kommer givetvis inte göra det men kanske något för NP att eventuellt styra upp när ett sådant beslut är taget. Tror en hel del både privatpersoner och företag skulle chippa in.
Modo har redan gjort det inför kvällens match.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Trollet wrote: 12 Mar 2020, 11:31
kriwi wrote: 12 Mar 2020, 10:58 NLA ställer in slutspelet nu, SHL kommer följa efter känns det som. Smittas en spelare, ledare eller dylikt i exempelvis en semi blir det ju karantän på det laget. Kommer inte fungera. Även om det såklart är sekundärt så hoppas jag det startas en insamling när beslutet är taget så man köpa några "låtsas" biljetter till slutspelet för att minska det ekonomiska fallet. Klubben kommer givetvis inte göra det men kanske något för NP att eventuellt styra upp när ett sådant beslut är taget. Tror en hel del både privatpersoner och företag skulle chippa in.
Modo har redan gjort det inför kvällens match.
Leksand och Luleå kör på det nu.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

Och Löven.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
SimonL
Posts: 89
Joined: 10 Jun 2017, 18:36

Re: Publiken

Post by SimonL »

Är ju kanske enklare när man har en match att spela, AIK kan ju inte sälja biljetter till nått än.
Frantisek Pospisil
Posts: 1370
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Publiken

Post by Frantisek Pospisil »

Spännande!
Bara sittplatspublik vad jag förstår, men jag förstår ju inte så mycket.
Jirikucera
Posts: 65
Joined: 21 Feb 2019, 21:47

Re: Publiken

Post by Jirikucera »

Bättre halvfullt än heltomt iaf....för alla klubbar. Men blir märkligt oavsett....☺️
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Publiken

Post by bsa »

1/4 av publikmax på sin höjd, det är väl vad som ryms.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Publiken

Post by Erwynn »

bsa wrote:1/4 av publikmax på sin höjd, det är väl vad som ryms.
Hur många säsongskort har sålts en säsong som denna? En fjärdedel av arenan är ca 1400. Har vi sålt årskort i ungefär samma antal riskerar vi väl större utgifter än inkomster iom att biljettinkomsten redan är ”säkrad”? Istället kommer det krävas ett större arrangemang runt matchen med personal, vakter etc. Krävs rejäl merförsäljning för att göra upp för den posten.
Hata allt.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

Inkomsten är ju inte riktigt säkrad eftersom säsongarna får pengarna tillbaka för varje match de inte blir insläppta på.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Publiken

Post by Erwynn »

Trollet wrote:Inkomsten är ju inte riktigt säkrad eftersom säsongarna får pengarna tillbaka för varje match de inte blir insläppta på.
Man vågar ju drömma att många av de som köpt inte känner sig nödgade att kräva pengar tillbaka i denna situation. Men sen är vi å andra sidan skelleftebor och bör inte förvänta oss annat.
Hata allt.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

Tycker en lämplig åtgärd är att lista samtliga som efterskänkt sina pengar, och samtliga som krävt pengar tillbaka. Gärna med adrressuppgifter.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Jirikucera
Posts: 65
Joined: 21 Feb 2019, 21:47

Re: Publiken

Post by Jirikucera »

Är ju en allvarlig epedemi, men varannan plats o ansiktsmask på alla o eget omdöme (om man känner sig snuvig eller sjuk att inte gå), borde väl vara en lösning. Sista matchen mot er blev ju en gäspning. Hockey helt utan publik känns som träningsmatcher för nåt div 3 lag. Bör finnas en vettig lösning o balans mellan epedemi o ekonomi.
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Publiken

Post by haggloader »

Trollet wrote: 22 Aug 2020, 15:32 Tycker en lämplig åtgärd är att lista samtliga som efterskänkt sina pengar, och samtliga som krävt pengar tillbaka. Gärna med adrressuppgifter.
Jag tror inte det skulle höja publikintresset...
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

haggloader wrote: 22 Aug 2020, 17:00
Trollet wrote: 22 Aug 2020, 15:32 Tycker en lämplig åtgärd är att lista samtliga som efterskänkt sina pengar, och samtliga som krävt pengar tillbaka. Gärna med adrressuppgifter.
Jag tror inte det skulle höja publikintresset...
Det skulle höja egenintresset i att inte kräva pengar tillbaka!
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Post Reply