Publiken

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Empress
Posts: 7101
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken

Post by Empress »

Erwynn wrote: 17 Feb 2020, 21:47 Man lärde sig noll av hymnfadäsen
Var den enbart för att supporta Wannadies-Pär?
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Publiken

Post by kriwi »

Fyra raka vinster, två nyförvärv men ändå rätt lite sålda biljetter :x .
Hoppas på ett hyfsat välfyllt stå och på ett bra tryck iaf!
Strffa
Posts: 255
Joined: 21 Nov 2019, 14:15

Re: Publiken

Post by Strffa »

Välrdens medgångsvåg nu! Nu gasar vi på Västra!!
User avatar
StigVig
Posts: 1561
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Publiken

Post by StigVig »

kriwi wrote: 18 Feb 2020, 13:46 Fyra raka vinster, två nyförvärv men ändå rätt lite sålda biljetter :x .
Hoppas på ett hyfsat välfyllt stå och på ett bra tryck iaf!
Märkligt Skansen brukar väl alltid dra publik :roll:
Krossa Skiten!!!!!
Empress
Posts: 7101
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken

Post by Empress »

Löven: 4725
AIK: 4716

Fast nu är det säkert dopade siffror- Röven kör en hel del gratisbiljetter, men möjligt även AIK skänker biljetter off the market.

Borde bli 5200/5300 i morgon mot Rögle.
petterrr_dd
Posts: 310
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: Publiken

Post by petterrr_dd »

Är typ inga sittplatser sålda till idag... har aldrig fattat varför man inte far runt till kommunens alla skolor och ger bort biljetter?? För det första så kanske man skapar ett intresse hos barnen och för det andra så kanske barnen får med sig sina föräldrar. Hade mitt barn kommit hem med en biljett så hade då jag absolut köpt en för att låta han fara och se.

Man kan ju också sälja ut 500 biljetter för 50kr?! Tycker att de som jobbar med detta har dålig känsla, slutet av februari dom flesta har slut pengar samt att man har vabbat så man får ingen lön... GUD så irriterande detta är! VAFAN får de ansvariga betalt för?
Trollet
Posts: 8474
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

Rekommenderar dig att gå på nästa NP-träff, vi hade en förra måndagen. Ganska ineffektivt med biljetterna till skolor, är barnen inte intresserade så går de inte ändå och det som hänt sista åren är att ungarna lägger ut biljetterna till försäljning istället för att använda dem själva.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Publiken

Post by kriwi »

Nu gissar jag men det känns som att man faktiskt blivit aningen bättre att sälja lösbiljetter denna säsong? Problemet är ju att det är så pass få säsongare på sitt så att man måste sälja rätt mycket lösbiljetter varje match för att nå upp till anständiga siffror. Vi har ju tappat en hel del säsongskort senaste säsongerna men snittet i år är ju aningen bättre.

Målet till nästa säsong bör ju vara att med alla möjliga medel försöka skapa en större grund (säsongare) att stå på. Vilket såklart är en stor utmaning.
Strffa
Posts: 255
Joined: 21 Nov 2019, 14:15

Re: Publiken

Post by Strffa »

Skellefteå behöver en publiksiffra på 5543 i sista hemmamatchen för att slå Röven.
Det känns tyvärr svårt.

Snitt
AIK: 4722
Röven: 4754
Sed
Posts: 1606
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Publiken

Post by Sed »

Blir väl nu snart publikfria matcher i slutspelet.... Passar oss soffliggare. :)

I Norge och Danmark ingen slutspelshockey alls.
User avatar
Special Brew
Posts: 9963
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Special Brew »

Hatar Corona!
User avatar
GroovyEd
Posts: 1839
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Publiken

Post by GroovyEd »

Special Brew wrote: 09 Mar 2020, 22:04 Hatar Corona!
Jag tycker det är kul att vi står inför att kanske behöva ställa in/skjuta upp både SM-slutspelet och kvalet upp till SHL året då Luleå är guldfavorit och Löven är favorit att gå upp från Allsvenskan.
Rollie
Posts: 2041
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Publiken

Post by Rollie »

GroovyEd wrote: 10 Mar 2020, 08:38
Special Brew wrote: 09 Mar 2020, 22:04 Hatar Corona!
Jag tycker det är kul att vi står inför att kanske behöva ställa in/skjuta upp både SM-slutspelet och kvalet upp till SHL året då Luleå är guldfavorit och Löven är favorit att gå upp från Allsvenskan.
:lol: Håller med. Är det nåt år Corona ska ställa in saker inom hockeyn är det i år
cleo
Posts: 656
Joined: 17 Aug 2011, 11:23

Re: Publiken

Post by cleo »

GroovyEd wrote: 10 Mar 2020, 08:38
Special Brew wrote: 09 Mar 2020, 22:04 Hatar Corona!
Jag tycker det är kul att vi står inför att kanske behöva ställa in/skjuta upp både SM-slutspelet och kvalet upp till SHL året då Luleå är guldfavorit och Löven är favorit att gå upp från Allsvenskan.
Skippar men slutspelet lär väl grundserien bli sluttabellen och Lule blir svenska mästare. Hemska tanke..😲
Jocko Homo
Posts: 484
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Publiken

Post by Jocko Homo »

Ja men även det är rätt roligt i så fall: Det enda slutspelet där Luleå står som vinnare är ett som inte spelats.
User avatar
Erwynn
Posts: 2404
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Publiken

Post by Erwynn »

Tror inte ens supportrarna själva räknar det som ett guld
Hata allt.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1839
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Publiken

Post by GroovyEd »

Jag skulle knappt räkna ett guld som ingen såg bärgas på plats.
User avatar
PackSwede
Posts: 1005
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Publiken

Post by PackSwede »

Om det inte blir mer spel kanske man som någon sa ger guldet till Luleå, ett guld som i alla tider kommer att ha en stor fet asterisk bredvid sig.

Men hur gör man med dom allsvenska lagen? Bättre lycka nästa gång? 16 lag i SHL nästa år?
Trollet
Posts: 8474
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

Det tror jag inte att man gör. Tyska och österrikiska ligan strök sina slutspel och utser ingen vinnare just för att grundserien inte är en tävling om guldet.

De allsvenska lagen blir otroligt svårt att förutse. Kanske att man anser att det är såpass få matcher att man spelar dem utan publik för att utse nästa års SHL-lag? Men ett helt SHL-slutspel utan publik medför ju groteska kostnader i jämförelse.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken

Post by p-play »

Ett slutspel utan publik är i princip helt omöjligt att genomföra för oss. Resekostnaderna är enorma och skulle försätta klubben i en svår ekonomisk situation. Det är bättre att tacka nej i sådana fall.
marre
Posts: 3169
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Publiken

Post by marre »

Jo,det är ju vi och Lulä som drabbas hårdast.Skillnaden är ju att vi har ingen mångmiljardär i ryggen.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken

Post by p-play »

Slutspelet lär säkert ställas in eller avbrytas så småningom. FHM och regeringen planerar ju inga större åtgärder gällande smittspridning och man verkar till stora delar ha slutat med smittspårning då det inte fungerar längre. Det är väl ganska troligt just nu att det blir om inte som i Italien åtminstone en väldigt svår samhällssituation och då är ishockey det sista folk kommer att vilja lägga sin kraft på.
Trollet
Posts: 8474
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

Det som är sagt är ju att FHM och regeringen ska diskutera klart under dagen, därefter kommer ett besked om större folksamlingar.
Men enligt Tegnell är det hög sannolikhet att Folkhälsomyndigheten inom kort kommer råda regeringen att fatta beslut om allmänna sammankomster
– Vi för en dialog med regeringen. Det här arbetet inleddes under morgonen och vi räknar med att få det klart under dagen, säger han.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Publiken

Post by svea_man »

Jag tycker de är löjligt det är en jävla influensa herr jävlar det är ju inte ebola som härjar...
gestur
Posts: 114
Joined: 27 Jun 2011, 22:46

Re: Publiken

Post by gestur »

svea_man wrote: 11 Mar 2020, 17:58 Jag tycker de är löjligt det är en jävla influensa herr jävlar det är ju inte ebola som härjar...
Otroligt nonchalant kommentar
User avatar
GroovyEd
Posts: 1839
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Publiken

Post by GroovyEd »

svea_man wrote: 11 Mar 2020, 17:58 Jag tycker de är löjligt det är en jävla influensa herr jävlar det är ju inte ebola som härjar...
Försöker du provocera eller? Visst, om du inte är sjuk eller gammal är det nog lugnt men till exempel min son som är infektionskänslig och äter mediciner som dämpar hans immunförsvar kan, faktiskt, riskera livet.
SimonL
Posts: 89
Joined: 10 Jun 2017, 18:36

Re: Publiken

Post by SimonL »

I Italien är intensivvården på väg mot kollaps, de får välja vilka som är värda att räddas. En fullskalig pandemi skulle få den svenska sjukvården att kollapsa. Utvecklingen i Kina, Iran mfl visar att det blir totalt jävla kaos om du inte agerar resolut från början. Dödligheten bland 65+ är typ 8% och det finns många i den åldern...
Det handlar inte om oss unga och friska, det handlar om att undvika en sjukvårdskollaps och om att skydda riskgrupperna. Mot influensa finns vaccin och viss immunitet, mot Corona finns inget öht.

Jag röstar på att helt skippa slutspelet, det finns ingen vits att vinna inför tomma läktare ändå, och om en spelare i nått av lagen skulle drabbas hamnar hela laget i karantän, och vad gör man då?
SimonL
Posts: 89
Joined: 10 Jun 2017, 18:36

Re: Publiken

Post by SimonL »

Dela ut guldet eller inte är skitsamma för min del, bucklan är ändå helt värdelös utan resan på vägen.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken

Post by p-play »

svea_man wrote: 11 Mar 2020, 17:58 Jag tycker de är löjligt det är en jävla influensa herr jävlar det är ju inte ebola som härjar...
Äldre personer och personer i riskgrupper riskerar att avlida och alla andra att få men för livet i form av nedsatt immunförsvar, skador på nervsystem och inre organ. Läget är faktiskt rätt så allvarligt.
Last edited by p-play on 11 Mar 2020, 19:04, edited 1 time in total.
Post Reply