Publiken

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

petterrr_dd
Posts: 299
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: Publiken

Post by petterrr_dd »

Har kollat igenom lediga platser på sitt till på lördag. Visst det är bara onsdag men Jä*lar så lite sålda biljetter 😳 lutar åt super fiasko 😢
Gezim
Posts: 160
Joined: 03 Jul 2011, 17:49

Re: Publiken

Post by Gezim »

Köpte biiljetter till lördag men som nån var inne på tidigare så är den sidan totalt värdelös, går det zooma ut på nåt vis så man ser hela läktaren?
petterrr_dd
Posts: 299
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: Publiken

Post by petterrr_dd »

Gezim wrote: 09 Oct 2019, 19:04 Köpte biiljetter till lördag men som nån var inne på tidigare så är den sidan totalt värdelös, går det zooma ut på nåt vis så man ser hela läktaren?
Ne man måste kolla på en sektion sen avbryta och sen gå in på en annan...
Gezim
Posts: 160
Joined: 03 Jul 2011, 17:49

Re: Publiken

Post by Gezim »

Ja det är jag medveten om men om jag trycker på tex J så syns inte hela sektionen, ska jag kolla högre eller lägre så blir den snabbt fast på 2 platser och det går ibte längre fara upp eller ned. Det borde gå zooma ut så man ser hela J när man väljer J. Har testat både via mobilen och datorn
Empress
Posts: 7008
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken

Post by Empress »

Jaha, nu har vi sämre hemmasnitt än Röven!!

IF Björklöven 4317

SKE AIK 4316
petterrr_dd
Posts: 299
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: Publiken

Post by petterrr_dd »

Gezim wrote: 09 Oct 2019, 21:18 Ja det är jag medveten om men om jag trycker på tex J så syns inte hela sektionen, ska jag kolla högre eller lägre så blir den snabbt fast på 2 platser och det går ibte längre fara upp eller ned. Det borde gå zooma ut så man ser hela J när man väljer J. Har testat både via mobilen och datorn
Jaha du tänkte på det! Ja det är fruktansvärt störande 😂samt att man måste avbryta... borde bara finnas en pil eller nått till nästa sektion 😴
Empress
Posts: 7008
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken

Post by Empress »

petterrr_dd wrote: 09 Oct 2019, 18:07 Har kollat igenom lediga platser på sitt till på lördag. Visst det är bara onsdag men Jä*lar så lite sålda biljetter 😳 lutar åt super fiasko 😢
Vad är lägsta publiksiffran AIK haft på en lördagsmatch sista åren? Har det varit under 4300?
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Publiken

Post by smogz »

Istället för att öppna Norrans kanske de borde öppna en egen blogg/vlog, kanske de skulle ta in en nyutexad journalistudent med lite driv och hockeyintresse som kan driva en i AIKs regi. Se till att skapa det Norran inte längre gör runt laget. Hur svårt kan det vara?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Publiken

Post by krysset »

De som ser på cmore och bor inom 10 km från arenan vet bevisligen att det är hockey. Om en del av dessa kommer är det fullsatt.
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Publiken

Post by kriwi »

krysset wrote: 11 Oct 2019, 16:30 De som ser på cmore och bor inom 10 km från arenan vet bevisligen att det är hockey. Om en del av dessa kommer är det fullsatt.
Är väll fortfarande många bostadsrättsföreningar som visar hockey i sina kvarterslokaler? Såg en annons idag när jag passerade myntgatan om SHL-hockey kvarterslokalen. Vet att det enligt folk iaf har varit liknande på Kågevägen och stora delar av Anderstorp. Detta drar nog bort en hel del folk från ladan. Gissar att det knappast finns giltiga avtal heller.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Publiken

Post by krysset »

Alkoholföräljning utan tillstånd? Fylla? Slagsmål?
king_louie
Posts: 544
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Publiken

Post by king_louie »

Fick P-böter igår på matchen.
Stod på "fel" sida Slalomvägen tydligen (dvs på höger sida sett uppifrån backen).
Uselt skyltat, det finns en P-förbud skylt nedanför infarten till tennishallen med några pilar under som betyder att P-förbudet gäller både före och efter skylten. Parkerade en bra bit upp i backen, typ 150m från skylten. Gick och pratade med en polare, tänkte inte på skylten när vi passerade. Klantigt, jag vet, man ska naturligtvis alltid vara 100% uppmärksam på skyltningen även ett tag efter man parkerat... Kanske finns det en skylt uppe vid övre infarten till Eriksberg också, vet inte för jag kom nerifrån och vände i backen före infarten.
325 för biljetten + 400 böter (+ torsk dessutom). Nej jag var inte på speciellt bra humör då.
Var tvungen gå lite före slutsignalen. Noterade att alla bilar i raden från korsningen vid El & Diesel upp till övre infarten till Eriksberg var lappade, runt 30-40st? Alla som inte stod snyggt uppradade, dvs kors och tvärs i grässlänter eller var som helst utanför vägen där det gick klämma in sig, fick såklart inga böter.
Det hjälper inte säga jävla klantskalle, betala för p-platsen (vilket jag vanligtvis brukar göra) eller ha koll på vart du kan stå eller inte.
Jag är sur och kommer att sitta hemma i soffan och kolla på C More nu. Undrar hur många av de 30-40 andra som fick böter som tänker samma sak?
Konsten att på ett enkelt sätt minska publiksiffrorna.
Oavsett böter eller inte är parkerings-kaoset vid SKA för min del den största anledningen att stanna hemma.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Publiken

Post by Snuskhummern »

Hade varit intressant att veta hur det ser ut på andra SHL arenor, någon som har erfarenhet?
lobo
Posts: 1525
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Publiken

Post by lobo »

Mmmmm så är det, de som står i slänterna står väl i praktiken inte på Qparks reglerade platser..

Men det är för mig helt OBEGRIPLIGT (Billing, hallå, PeA hallå) att inte AIK gör en t y d l i g karta var man skall stå. Deras försvar är garanterat attdet är utanfr deras kontroll, jo det fattar jag, är ju allmän väg etc. Men, omm man vill att sina besökare skall ha en bra upplevelse, då ser man till att enkel och korrekt info går ut. Har fått nåt mail nån gång där AIK i löpande text försöker förklara.. Har inte kvar maielt men det stog typ: "Parkeringsbud på västra sidan av den och den gatan, samt södra delan av, ovanför bla bla.. . Inget man minns när man kommer.
En karta, GRÖNT , RÖTT - Tack jag fattar och minns.

Detta är den info som finns.
https://www.skellefteaaik.se/artikel/5b ... raft-arena
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
king_louie
Posts: 544
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Publiken

Post by king_louie »

lobo wrote: 23 Oct 2019, 15:32 Mmmmm så är det, de som står i slänterna står väl i praktiken inte på Qparks reglerade platser..

Men det är för mig helt OBEGRIPLIGT (Billing, hallå, PeA hallå) att inte AIK gör en t y d l i g karta var man skall stå. Deras försvar är garanterat attdet är utanfr deras kontroll, jo det fattar jag, är ju allmän väg etc. Men, omm man vill att sina besökare skall ha en bra upplevelse, då ser man till att enkel och korrekt info går ut. Har fått nåt mail nån gång där AIK i löpande text försöker förklara.. Har inte kvar maielt men det stog typ: "Parkeringsbud på västra sidan av den och den gatan, samt södra delan av, ovanför bla bla.. . Inget man minns när man kommer.
En karta, GRÖNT , RÖTT - Tack jag fattar och minns.

Detta är den info som finns.
https://www.skellefteaaik.se/artikel/5b ... raft-arena
Vet inte om det är Qpark? De har väl såna där gula remsor? Det här var mer en gammeldags papperslapp, står utfärdad av Skellefteå Kommun.
Oavsett tänker jag mer på de stackare som är där sällan och inte har en aning var de får stå, själv brukar (brukade) jag vara där rätt ofta och borde såklart veta bättre. Sällanbesökarna som inte är så jätteintresserade eller har lång väg åka tror jag inte kommer tillbaka i första taget.
Texten på AIKs hemsida är inte helt enkel at hitta, såg den efter att ha sökt på 'parkering', så den fanns där men väl gömd.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Lidlund »

Ni har aldrig ställt er frågan varför det är parkeringsförbud? Är det för att kommunen hade lite att göra en onsdag så det länge ut lite parkeringsförbud och begränsningar i parkeringen eller är det så att det inte anser det är säkert om man parkerar där med tanke på de övriga parkeringsmöjligheterna i området?

Man SKA inte parkera där det är förbud, man FÅR inte.. Det är som att gnälla på polise för dom bötfällde dig när du körde för fort hem till Byske.. Tog ju så inåthelvete lång tid att komma ut från trafikkaoset..

Har noll och ingen förståelse för dom som anser Skellefteå AIK och Skellefteå Kommun inte ska efterleva dom trafikregler som finns bara för det är folk i arenan.
shaquille
Posts: 1955
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Publiken

Post by shaquille »

Konstigt resonemang att stanna hemma för att man fått böter för felparkering, gör om gör rätt, inte AIKs fel att du inte kan läsa, finns hänvisade parkeringar ta dom istället så slipper du böter.
lobo
Posts: 1525
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Publiken

Post by lobo »

Jag argumenterar inte att det fel att ställa sig där man inte får, jag säger att AIK borde hjälpa till och vara övertydliga (karta) vad som gäller

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Lidlund »

lobo wrote: 23 Oct 2019, 19:34 Jag argumenterar inte att det fel att ställa sig där man inte får, jag säger att AIK borde hjälpa till och vara övertydliga (karta) vad som gäller

Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Det finns en skylt du borde ha sett före du parkerade.. Att du är blind när du kör är inte AIKs problem. Hade dom satt upp den vid dörrarna/ingångarna så hade du gnäll att det såg man inte när man parkerade.
lobo
Posts: 1525
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Publiken

Post by lobo »

Nä inte jag, jag har aldrig fått böter där för jag har förstått / läst / fattat, så jag håller med er. Jag tycker dock att informationen från AIK kunde vara mycket tydligare OM man vill hjälpa sina sällanbesökare till en bra upplevelse (ref skribenten ovan)

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Så nu är det AIK's fel att man får böter och då ska man i protest stanna hemma?
Nyss var det för jobbigt att klicka sig runt och köpa biljett på webben och nu detta.
Fan, vill folk bara hitta anledningar att inte åka och se Live?

AIK ska vara tydliga hit och dit. Vad fan? Det finns anvisad plats att stå på, annars gäller vanlig skyltning. Hur svårt ska det vara och varför blev det AIK's uppgift att "lära ut" vart man får parkera?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
shaquille
Posts: 1955
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Publiken

Post by shaquille »

Exakt man har väl fan eget ansvar vart man parkerar, sjukt löjligt att lägga ansvaret på aik.
lobo
Posts: 1525
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Publiken

Post by lobo »

Men läs vad jag skriver, det är INTE AIKs ansvar. Vi förstår reglerna. Vi accepterar reglerna.

Vi har samma mål härinne, i denna tråd: hur får vi fler besökare till matcherna?
Eftersom det även bör vara AIKs mål tycker jag, som jag skriver, att AIK borde göra allt som går för att hjälpa besökarna, underlätta för besökarna, ge dem en så bra upplevelse som möjligt, undvika sura miner så långt det är möjligt. Till exempel informera tydligt med en karta hur parkeringssituationen är, var får man parkera, vad det kostar, var hockeybussarna stannar, avgår etc etc. Man kan inte vara övertydlig.

Service service service. INTE ansvar, utan service om man vill hjälpa till.

Jag hänvisar alltid till NFL när det gäller marknad, service, evenamang för dom kan detta. Gå in på godtycklig lags hemsida så hittar ni en tydlig karta med priser etc vad som gäller
https://www.denverbroncos.com/stadium/parking/
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
king_louie
Posts: 544
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Publiken

Post by king_louie »

Läs igen! Det är ingen som påstått att det är AIKs varken fel eller ansvar, självklart är det upp till mig och alla andra att ta ansvar för var man parkerar. Det är inte där skon klämmer.
Poängen med mitt inlägg var inte att beklaga mig för mitt misstag, utan poängtera att jag tror sådant här har en inverkan på publiksiffrorna.
Det är väldigt lätt tro som sällanbesökare att här står det 10 bilar i rad, jag ställer mig som nr 11, det måste vara ok.
Vidhåller att skyltningen är usel, vilket jag tycker bevisas av att 30-40 andra mindre begåvade förutom mig felparkerade.
Jag tror fler än mig skulle uppskatta om det fanns en tydlig karta var man kan parkera och inte, vilket såklart inte är AIKs ansvar men likafullt skulle underlätta för att ge alla en positiv upplevelse.
Och därmed mer publik.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Publiken

Post by Skidrow »

Alla gator runt hallen är det parkeringsförbud åt ena hållet förutom gatan som går förbi hallen där ör det åt båda hållen och skället är för att brandbilar osv ska komma fram.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Publiken

Post by Erwynn »

Kan hålla med om att det är wilda western när det kommer till parkering runt arenan men något som gör en tokig är när det står bilar på båda sidorna av Slalomvägen från badet och uppåt så att enbart en liten fil i mitten är öppen när det kommer bilar åt båda hållen, fyfan.
Hata allt.
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Special Brew »

Kan tycka att eftersom det är en hel del folk som vill gå på matcherna som måste ta sig dit med bil så borde man ha en megastor parkeringsplats för besökarna.
dovienya
Posts: 2169
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Publiken

Post by dovienya »

Hade varit intressant att veta hur många platser som faktiskt finns när man kommer och parkerar (tänk Nolia etc, där de har parkeringspekare som hjälper en att guida till lediga parkeringar på gräsmattorna etc.. Ska man nu ta betalt så kan det ju ingå en service också?
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Publiken

Post by StigVig »

Folk blir mer och mer bortskämda med åren, man skall ha allt serverat på ett fat.
Så det är bara för AIK att bita i det sura äpplet och jobba hårdare med att ta hand om publiken som kommer till arenan allt från parkering till köp av biljetter. Lägger man mer resurser på tillmötesgåendet gentemot publiken så ökar naturligtvis den och det är väl det man strävar efter
Krossa Skiten!!!!!
Empress
Posts: 7008
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken

Post by Empress »

Nästsist nu- när det inte ens kommer 4500 på en lördag...


12. VÄX 4603
13 SKE 4576
14 IKO 3210
Post Reply