Publiken

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
PackSwede
Posts: 999
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Publiken

Post by PackSwede »

User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Publiken

Post by schteffe »

AIK kan lära av DIF hur man lägger upp och informerar om ett biljettsläpp.


DIF:

Code: Select all

 På fredag den 15:e mars klockan 10:00 kommer vi öppna upp försäljningen av biljetter till våra medlemmar, säsongskortsinnehavare och järnkaminernas medlemmar. De grupperna kommer att kunna köpa biljetter till båda våra första kvartsfinaler fram till klockan 09:00 på måndag. Då stänger förtursfönstret.
Klockan 10:00 på måndag öppnar vi biljettförsäljningen för allmänheten och säljer tills det är slutsålt.
Släppen till övriga slutspelsmatcher kommer att ske med förtur från matchkväll till 09:00 dagen efter och sen allmänheten från 10:00 framåt.
Du som har säsongskort med slutspel kan använda samma kort som du haft i grundsäsongen – vi skickar inte ut ett nytt.
Bli medlem här . Du som ska ha förtur kommer få ett mail med biljettlänk så ha koll på inboxen. Om du inte fått mailet ska de kolla skräpposten annars kontakta biljetter@difhockey.se
Bra att veta när du bokar
AIK:

Code: Select all

 BILJETTSLÄPP: fredag 15 mars kl 10:00
Köp biljett här
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Special Brew »

Som vanligt inget större intresse för de första slutspelsmatcherna. Lär nog inte bli så många fler hemmamatcher så folk borde passa på.
dovienya
Posts: 2169
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Publiken

Post by dovienya »

Ska dit p fredagen :)
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Publiken

Post by ossian »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... liken-svek

Jag tycker att det är otroligt svagt. Finns det för mycket att göra i Skellefteå en måndagskväll? Är hockeyintresset för lågt?
ante08
Posts: 2554
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Publiken

Post by ante08 »

Jag var på kvällens match! Skulle vilja påstå att AIK hade underskattad kvällens publiksiffra inte en chans att det hade rymts tusen pers mer i Arenan ikväll kring 5000 på plats ikväll är min gissning.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

Du tror att de räknade fel på antal sålda biljetter alltså.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Publiken

Post by ossian »

Fint tifo, bra stämning i rutan, tack till alla som var där och bidrog till stämningen. Men hur kan det vara 1000 tomma stolar? Svagt!
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Publiken

Post by schteffe »

Grymt tifo! Eloge!
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Publiken

Post by Skidrow »

Känns som dom glömde räkna biljetterna dom gav bort.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Publiken

Post by Erwynn »

Hoppas på 4300 på fredag, vi vinner aldrig så fort det blir lite klös i arenan
Hata allt.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Skidrow wrote: 26 Mar 2019, 11:36 Känns som dom glömde räkna biljetterna dom gav bort.
Gavs det bort biljetter?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Publiken

Post by Skidrow »

Chippen wrote: 26 Mar 2019, 19:59
Skidrow wrote: 26 Mar 2019, 11:36 Känns som dom glömde räkna biljetterna dom gav bort.
Gavs det bort biljetter?
Om dom gav till crif ungdomarna lr i utbyte mot tröjorna, sålde billigare lr vad vet jag inte.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Publiken

Post by snorhyveln »

Man säljer biljetter grisbilligt till den förening som samarbetsdagen gäller.
Åtminstone ruggigt billigt när det var KAIFmatchen.
Vetti faan hur man redovisar sånt mot SHL.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Skidrow wrote: 27 Mar 2019, 13:45
Chippen wrote: 26 Mar 2019, 19:59
Skidrow wrote: 26 Mar 2019, 11:36 Känns som dom glömde räkna biljetterna dom gav bort.
Gavs det bort biljetter?
Om dom gav till crif ungdomarna lr i utbyte mot tröjorna, sålde billigare lr vad vet jag inte.
Ungdomarna och föräldrar fick köpa biljetter privat. Dock gick 50 kr/biljett tillbaka till i detta fall Clemens.
Om det sedan var billigare eller inte vette fan, men det var på familjeläktaren de satt och en förälder och 2 barn gick lös på 528 kr. SÅ jag vet inte om jag kallar det så jättebilligt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

snorhyveln wrote: 27 Mar 2019, 13:58 Man säljer biljetter grisbilligt till den förening som samarbetsdagen gäller.
Åtminstone ruggigt billigt när det var KAIFmatchen.
Vetti faan hur man redovisar sånt mot SHL.
Vad är det för oklarheter där? SHL bryr sig inte om vad biljetten har kostat. En utfärdad biljett räknas som en besökare.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Special Brew »

Blir det ens över 5000 i publiken till nästa kvartsfinalsmatch?? Många biljetter kvar. Patetiskt intresse i Skellefteå!
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Publiken

Post by StigVig »

Special Brew wrote: 01 Apr 2019, 20:03 Blir det ens över 5000 i publiken till nästa kvartsfinalsmatch?? Många biljetter kvar. Patetiskt intresse i Skellefteå!
Ser det som positivt att det blir lite folk på matchen, vi spelar bättre då ;)
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Special Brew »

StigVig wrote: 01 Apr 2019, 21:37
Special Brew wrote: 01 Apr 2019, 20:03 Blir det ens över 5000 i publiken till nästa kvartsfinalsmatch?? Många biljetter kvar. Patetiskt intresse i Skellefteå!
Ser det som positivt att det blir lite folk på matchen, vi spelar bättre då ;)
Just ja. Enda chansen typ. 😂💪
Empress
Posts: 7008
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken

Post by Empress »

Special Brew wrote: 02 Apr 2019, 05:55
StigVig wrote: 01 Apr 2019, 21:37
Special Brew wrote: 01 Apr 2019, 20:03 Blir det ens över 5000 i publiken till nästa kvartsfinalsmatch?? Många biljetter kvar. Patetiskt intresse i Skellefteå!
Ser det som positivt att det blir lite folk på matchen, vi spelar bättre då ;)
Just ja. Enda chansen typ. 😂💪
Well kortsidan ser ut att knappt fyllas till hälften så 4750 känns som en rimlig publiksiffra i kväll.
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Publiken

Post by msoe »

Fast lite folk har det ju varit hela säsongen och vi har ändå varit ganska klena på hemmaplan..
dovienya
Posts: 2169
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Publiken

Post by dovienya »

Tack för den här säsongen.

Kändes som klart mer än 5000 på läktaren ikväll genom TV-rutan.
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Publiken

Post by schteffe »

Code: Select all

 Årskortet är laddat med:
- Träningsmatcher 14/8 och 23/8
- 26 Grundseriematcher i SHL (Vid säsongskort även slutspelet i SHL)
- 3 Grundspelsmatcher i CHL (Vid säsongskort även slutspelet i CHL)
- Medlemskap i NorthPower
- FEM extra ståplatsbiljetter då kortet köps innan 30/6
Dessutom ger kortet dig fri entré alla matcher till J18 och J20. 
5 extra ståplåtar, är det nytt för i år? Förmånligt och fiffigt!
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Publiken

Post by snorhyveln »

Fortfarande inte fri entre till dammatcherna.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Publiken

Post by Skidrow »

Dom har höjt priset igen på NP stå.
Gezim
Posts: 160
Joined: 03 Jul 2011, 17:49

Re: Publiken

Post by Gezim »

Det jag personligen upplever att jag inte vill gå på Örebro hemma en tisdag i november är att stämningen/atmosfären är sämre. Och då sparar jag mig till HV på lördag. Och då har jag inte tillgång till alla matcher på tv.
Min fråga är inte tv/live för det går inte jämföra.

Men hur ska vi få folk att vilja gå på ALLA matcher live?
Hur har FBK gjort tex?
Varflr får NHL lagen publik?
Det finns inget bättre än att se matcherna live.
Att det handlar om ekonomi köper jag bara delvis.
Tror största orsaken är att man inte vill betala om det sämre anslutning, därav väntar till lördagsmatcherna som också varit pinsamt dåliga siffror på
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Publiken

Post by Akerman2 »

En enkel åtgärd är att gynna säsongskortinnehavare MER. Andelen säsongskortsinnehavare har minskat och det är ju dessa som är navet i hela publiktillströmmningen. Har du säsongskort tar du kanske med dig polare trots att det är tisdag, har du inte säsongskort så stannar ni hemma och ser den på TV istället.

Orimligt att säsongsinnehavare ska betala p-avgift. Bjud istället på kaffe+kaka, skicka hem en matchtröja/halsduk etc. Gör det mer exklusivt att vara säsongs. Finns ju massor med saker att hitta på.

Nu får en säsongare istället se på hur grannfamiljen betalar 300kr för 4st sittplatser osv. De blir ju inte lika sugna på punga ut 8-10k nästa år igen..
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Publiken

Post by schteffe »

+1 ang säsongs där vi tappat 500. Väldigt stort tapp.

Code: Select all

 För att locka ny publik till Kinnarps Arena fortsätter projektet ”Min första HV-match”, som har utvidgats till fler kommuner än bara Jönköping. Projektet startade 2014 och erbjuder skolor en sektion i arenan med 340 platser vid vissa utvalda matcher.

– Det är en viktig del i att locka ny publik och det känns positivt att vi har utökat området till ett par kommuner utanför Jönköping. Vi ser att intresset ökar i andra delar av länet och har lagt krut på att synas i kanaler på Höglandet och i GGVV-regionen. Vi jobbar hårt med att bli ett regionalt lag, och ett led i det var att vi hade ett stort antal ledare på besök förra veckan. På sikt hoppas vi att intresset ska bli större även där, säger Johan Skogeryd.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken

Post by p-play »

Det största misstaget är de där gratismatcherna. Det är mycket svårt att börja ta rejält betalt för något som man gav bort gratis förra veckan. Det sänder också ut fel signaler till de som har betalat fullt pris för samma eller närliggande match. Jag och många med mig har föreslagit åtgärder här i flera års tid. Det händer dock ingenting förutom att det i varje intervju kommer ut en strid ström av floskler. Inget kommer att förändras så länge Pea och Billing är kvar. Den förstnämnda ryktas försöka få in en fot på batterifabriken. Vi får stans bästa hoppas att så inte sker. Varje tid har sitt ledarskap och hockeyn har kommersialiserats och det ställs numera ett helt allt annat krav på faktisk marknadsföringskunskap. Det räcker inte längre med att bara vara en bra ledare.
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Publiken

Post by haggloader »

P-play, vi får stans bästa hoppas att så inte sker.
Vad menar du med det?
Post Reply