Publiken

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Musslan
Posts: 367
Joined: 20 Jun 2011, 22:10

Re: Publiken

Post by Musslan »

Ca 1450
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

Musslan wrote:Ca 1450
Exakt 1600. Jag blev också förvånad men så är det. Frågan kom upp i samband med att vi sålde årskorten, därav att jag vet exakt.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Special Brew »

Verkar säljas dåligt med sittplatsbiljetter till FBK-matchen. Är folk så jävla bekväma? Eller kommer försäljningen igång i veckan? Hoppas på det senare.
Empress
Posts: 7008
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken

Post by Empress »

Halva J och större delen av sektion L och A är helt gröna. Kommer det 4500 på torsdag ?
shaquille
Posts: 1955
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Publiken

Post by shaquille »

Sjukt dålig hype både här och på AIKs hemsida, bl.a. Det jag menade med självspelande piano i ett tidigare inlägg.
User avatar
Biocellatus
Posts: 352
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: Publiken

Post by Biocellatus »

Precis. Om jag inte vore intresserad så skulle jag inte ha nån aning om att det var hemmapremiär på torsdag....
shaquille
Posts: 1955
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Publiken

Post by shaquille »

Biocellatus wrote:Precis. Om jag inte vore intresserad så skulle jag inte ha nån aning om att det var hemmapremiär på torsdag....
Exakt, där har hockeyn mycket att lära av allsvenska lagen i fotboll, just nu är det noll tändning både här och på officiella. Blir det någon gemensam marsch ? Blir det nåt från NP sida ? Det enda man läser är extra årsmöte och inget annat.
Empress
Posts: 7008
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken

Post by Empress »

http://www.blt.se/blekingesport/smallen ... erar-nytt/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tänk den dagen AIK permanent kör kiss-cam på matcherna....

Skulle vara intressant höra vad AIKs marknadschef har för visioner och planer för säsongen 17/18...
Måste var klubbens mest anonyma person alla fall....
lobo
Posts: 1525
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Publiken

Post by lobo »

Jag blir så trött på SHL... Hoppas det går riktigt jävla dåligt i år, så dom fattar vad problemet är. Alla klubbar kan finslipa upplevelsen och ordna med ditten och datten, men det hjälper inte mot grundproblemet.
DET FINNS INGEN SPÄNNING. MATCHERNA BETYDER FAN INTE ETT SKIT. JAG BRYR MIG INTE FÖRRÄN I FEBRUARI. JAG LÄNGTAR TILL SLUTSPEL

Så länge det är 0 spänning i serien, så kommer inte folk runtom i Sverige att ta sig till arenorna. Då är det enklare att slötitta hemma.

Ska man få någon som helst effekt på att det är trevligare och enklare att vara på arenan och uppleva hockeyn på plats så måste det ju vara något som kittlar en aning i alla fall. Strecken finns ju knappt längre, dessutom känner man ingenting för (emot) motståndarna. Vi håller liv i Löven-hatet och det bevisar ju bara hur tragiskt tråkigt det är då dom inte ens spelar i samma serie..

- Tajtare och betydelsefullare sträck
- Sista plats, rakt ut till Hockeyllsvenskan
- Ingen Play-in
- Fulla omgångar Tisdag, Torsdag, Lördag. Punkt. Sluta sprida ut och splittra serien
- Skapa 60s Inför videos med nya och gamla känslofulla highlights (ref NFL som är KUNGAR på att skapa hype). Dessa ska vevas på respektive hemsida, TV4, lokala sajter, butiker kan få lov att veva, Turistbyråns skyltfönster. Sportbarere. Överallt.
- Mot Färjestad ska det vara nån gammal smäll Jimmie vs Tollefsen, Perras ansikte, Samuelsson, Mackans räddning på Tollefsen , AIK - FBK 8-1 i Final 3.. ja ni fattar. SAKER VI MINNS och SOM VÄCKER KÄNSLOR. Kostar ju ingenting för SHL att klippa ihop 14x13 = 182 sådana filmer!

Sen kan man göra ca 1000 saker för att det ska vara bättre på plats, och det är bra, det kan varje förening jobba med. Det viktiga är dock att SHL skärper sig.
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Publiken

Post by svea_man »

Nja jag vet inte vad man ska göra men man måste ju vissa på mer ställe än Norran att det är match på torsdag.
SJ ska jag dit i vilket fall behöver jippo för o gå hockey men sen är jag lite svag för grymma intron o vårat skulle kunna
Göras bättre !
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Publiken

Post by ossian »

lobo wrote:Jag blir så trött på SHL... Hoppas det går riktigt jävla dåligt i år, så dom fattar vad problemet är. Alla klubbar kan finslipa upplevelsen och ordna med ditten och datten, men det hjälper inte mot grundproblemet.
DET FINNS INGEN SPÄNNING. MATCHERNA BETYDER FAN INTE ETT SKIT. JAG BRYR MIG INTE FÖRRÄN I FEBRUARI. JAG LÄNGTAR TILL SLUTSPEL

Så länge det är 0 spänning i serien, så kommer inte folk runtom i Sverige att ta sig till arenorna. Då är det enklare att slötitta hemma.

Ska man få någon som helst effekt på att det är trevligare och enklare att vara på arenan och uppleva hockeyn på plats så måste det ju vara något som kittlar en aning i alla fall. Strecken finns ju knappt längre, dessutom känner man ingenting för (emot) motståndarna. Vi håller liv i Löven-hatet och det bevisar ju bara hur tragiskt tråkigt det är då dom inte ens spelar i samma serie..

- Tajtare och betydelsefullare sträck
- Sista plats, rakt ut till Hockeyllsvenskan
- Ingen Play-in
- Fulla omgångar Tisdag, Torsdag, Lördag. Punkt. Sluta sprida ut och splittra serien
- Skapa 60s Inför videos med nya och gamla känslofulla highlights (ref NFL som är KUNGAR på att skapa hype). Dessa ska vevas på respektive hemsida, TV4, lokala sajter, butiker kan få lov att veva, Turistbyråns skyltfönster. Sportbarere. Överallt.
- Mot Färjestad ska det vara nån gammal smäll Jimmie vs Tollefsen, Perras ansikte, Samuelsson, Mackans räddning på Tollefsen , AIK - FBK 8-1 i Final 3.. ja ni fattar. SAKER VI MINNS och SOM VÄCKER KÄNSLOR. Kostar ju ingenting för SHL att klippa ihop 14x13 = 182 sådana filmer!

Sen kan man göra ca 1000 saker för att det ska vara bättre på plats, och det är bra, det kan varje förening jobba med. Det viktiga är dock att SHL skärper sig.
Precis så. Skulle lägga till att Lärking tvingas till pension.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken

Post by p-play »

Vi ha ju diskuterat detta i flera år utan att speciellt mycket har hänt. Ledningen och marknadssidan lever i sin egen bubbla och förstår inte sina kunder. Det påminner lite grann om när Ericsson och Nokia försvann som mobiltelefontillverkare. :?
SHL kan också göra mycket genom de åtgärder som nämnts tidigare, men även en sådan sak som att flytta fram premiären 2-3 veckor skulle göra mycket. Det är inte direkt så att vintersportstämning infinner sig i mitten av september.
Sedan skall man inte förringa produkten på isen. Aggressiviteten i spelet som fanns under Forsberg har förvandlats i mer och mer styrspel för varje år som går. Backarna kommer garanterat också att spela mindre aggressivt och överbelasta mindre i år. Med andra ord är vi nästan tillbaka till det spel som vi hade för 10 år sedan. Dessutom tyder allt på att vi även i år kommer att hålla till mycket i sarghörnen och spela runt. Man måste vara ärlig och säga att spelet inte alls är lika underhållande som för 5 år sedan. Det finns ett antal lag som spelar mer underhållande hockey numera.
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Publiken

Post by msoe »

Kan bara hålla med dig Lobo, mer måste göras för att matcherna ska betyda någonting. Det är ju trots allt hockeyn som är "produkten de ska sälja" för att låna lite av den jargong som troligtvis råder i styrelserummen. Och utan matcher som engagerar kan de ha hur jävla mycket runtomkringevenemang de vill utan att öka intresset nämnvärt. vem vill t.ex. höra intervjuer med spelarna i pausen? Låt dem vila upp sig och ladda inför nästa period istället för att stapla floskler. Mer intressant i såna fall att göra som AIK gjorde för nåt år sedan i slutspelet och låta Engström analysera matchbilden i pauserna. Har aldrig känt mig så opeppad inför en säsong som nu. Hade jag bott i Skellefte hade jag ändå köpt ett säsongskort, men i år blir första året på länge som jag inte kommer betala för Cmore, utan det blir nog istället några strömatcher på nån sportbar, nån bortamatch och förhoppningsvis nån hemmamatch om man kan tima in det.
De 52 omgångarna fram till slutspelet känns bara som en enda lång transportsträcka och de går inte ens att använda till att förbereda sig inför slutspelet, eftersom spelet och regelboken blir helt annorlunda då.

ett sätt att öka betydelsen av serien förutom de du nämner är att helt enkelt ge ekonomiska incitament för att vinna. Prispengarna för att vinna serien är alldeles för låga idag. om t.ex. placeringarna 1-4 gav en rejäl ekonomisk belöning skulle betydelsen av seriematcherna öka betydligt.

Och precis som man borde satsa mer på att haussa upp matcherna borde man satsa mer på att marknadsföra sina profiler. Bara Jocke Lindström samlar ju t.ex. ihop till åtminstone ett minutslångt highlightsklipp/match om nån bara tar sig tid att klippa ihop det. och sen satsa på spridning i såväl traditionella som sociala medier. Det skulle göra succé på Twitter/FB/insta/youtube osv. med en rätt liten arbetsinsats från SHL:s sida.

Helt sjukt också hur lite de pushar för typ veckans lag/veckans räddning/veckans mål osv. För att inte tala om hur dåliga de är på att uppmärksamma och dela ut utmärkelser efter säsongen. Där är ju NHL ett föredöme som borde gå att kopiera mer eller mindre rakt av.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Jag kan hålla med om att SHL är för dåliga på att marknadsföra årets säsong, samtidigt som det även ligger ansvar på den enskilda klubben att skapa hype runt sina matcher och där är ju inte AIK i framkant precis.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Publiken

Post by Skidrow »

Om vi ställer frågan så här till er som anser man ska göra massor med reklam hur många miljoner ska AIK plöja ner i reklam 1, 5, 10, 15Miljoner?
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Publiken

Post by svea_man »

Kan Inte klubben göra det får Vell vi.
Har alla här dragit med sig en polare eller 2 till matchen på torsdag ..
Tycker väldigt lite drag från NP håll inför torsdag också.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Publiken

Post by svea_man »

Komigen nu gott folk inte negga fullt drag snart premiär!!!!!
shaquille
Posts: 1955
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Publiken

Post by shaquille »

Hur många biljetter är sålda ?
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Publiken

Post by svea_man »

Hoppas på över 5000 imorgon
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Publiken

Post by nr86 »

Frågan är om det är rimligt med tanke på datumet. Tänker på att lönen inte kommit ännu. Tror på en siffra runt 4000 tyvärr.
User avatar
Biocellatus
Posts: 352
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: Publiken

Post by Biocellatus »

Vad är det här?
Fanns det ingen klackledare ledig? Är det nå protest eller vad är det frågan om?? Visst fan är det hemmapremiär?
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Vilket bra premiärtifo det var idag.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Publiken

Post by Erwynn »

Chippen wrote:Vilket bra premiärtifo det var idag.
Ta tag i det själv då?
Hata allt.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Har inte tid under match. Har andra saker att göra då
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Publiken

Post by Erwynn »

Chippen wrote:Har inte tid under match. Har andra saker att göra då
Tror du tifon skapas under match eller?
Hata allt.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Japps, på handikapptoaletten
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Publiken

Post by Jokard »

Tycker också det är synd att vi inte har någon klackledare. Men det beror till största del på att det inte finns mycket till klack att ens tala om. Jag trummade lite igår och insåg att det enda som verkligen hördes var mina slag. Unisonta trumslag utan sång är inte läktarkultur.

Problemet ligger inte hos dom som är där. Problemet ligger tyvärr hos dom som inte är där. Folk stannar hemma eller låter andra stå för stämningen, eftersom man själv bara är där för att ta del av stämnigen istället för att delta i den.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Toktobbe
Posts: 248
Joined: 17 Jun 2011, 08:42

Re: Publiken

Post by Toktobbe »

Marknadsdelen gör ju verkligen allt för att få folk att stanna hemma och välja tvn istället, när det första som kommer upp då man kommer in på Aiks egna sida är en popup-annons för cmore. Här borde det ju snarare varit fet reklam för nästa hemmamatch men Icke!!!

Förstår ju också att den marknadsföringen för cmore säkert ingår i något avtal eller dylikt men ändå liksom.....
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Publiken

Post by Erwynn »

Helt otroligt att det säljs säsongskort på I och C då det knappt bär sig att köpa dessa. Snittpris om du går på alla 26 hemmamatcher är 342kr och samma biljetter kostar 300kr i styckpris exklusive matcherna mot Luleå då dom kanske ligger aningen högre? Utan dom två matcherna mot Luleå är det ju en backaffär på 1000kr.

Och vad hände med nya sektionen E? Verkar ju blivit en rejäl flopp. Kollade läget inför Växjömatchen på torsdag och knappt sålts en biljett på E vänster.
Hata allt.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Erwynn wrote:Helt otroligt att det säljs säsongskort på I och C då det knappt bär sig att köpa dessa. Snittpris om du går på alla 26 hemmamatcher är 342kr och samma biljetter kostar 300kr i styckpris exklusive matcherna mot Luleå då dom kanske ligger aningen högre? Utan dom två matcherna mot Luleå är det ju en backaffär på 1000kr.

Och vad hände med nya sektionen E? Verkar ju blivit en rejäl flopp. Kollade läget inför Växjömatchen på torsdag och knappt sålts en biljett på E vänster.
Är det seriekort eller säsongskort du räknat på? För visst är det en skillnad prismässigt?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply