Publiken

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Publiken

Post by Skidrow »

Största problemet med Tv4 är att man inte kan se i efterhand, lr spola tillbaka.

Får se nu om 1-2veckor när Cmore går över till html 5 om det blir bättre, dock så har jag haft lite problem med cmore.
mrlim
Posts: 77
Joined: 09 Apr 2012, 23:17

Re: Publiken

Post by mrlim »

Skidrow wrote:Största problemet med Tv4 är att man inte kan se i efterhand, lr spola tillbaka.

Får se nu om 1-2veckor när Cmore går över till html 5 om det blir bättre, dock så har jag haft lite problem med cmore.
Lustigt nog kan jag kika på (de som finns) repriser på Cmore, även fast jag bara har en användare utan abbonemang! Visst har de även tagit bort arkivet?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Publiken

Post by Skidrow »

Dom har några veckor bakåt kvar.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Publiken

Post by Markman »

Matchtröjans dag nu i morgon lördag 21/11:
Alla som har på sig matchtröja har chansen att vinna en bortaresa med laget för två, alternativt två sittplatsbiljetter till en hemmamatch.
http://skellefteaaik.se/artikel/72962/" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Lidlund »

Chippen wrote:Lustigt att de har samma pris kan jag tycka.
Nja.. Köper du C-more får du c mores streaming utbud, filmer/serier och sport.. Köper du tv4 får du tv4 premiums utbud och c more sport.
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Lidlund wrote:
Chippen wrote:Lustigt att de har samma pris kan jag tycka.
Nja.. Köper du C-more får du c mores streaming utbud, filmer/serier och sport.. Köper du tv4 får du tv4 premiums utbud och c more sport.
Det som kostar 299 kr från Cmore är väl bara sporten. Ska du ha filmer etc så blir det 349 kr?

TV4 Premium+Sport kostar 299 kr oxå, så jag anser att det är samma peng.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Publiken

Post by Lubbe »

Sådärja. 2st God Jul-paket inhandlade. Julefriden är uppsäkrad.
Biljettstatusen är att det verkar va svårt få tag på enkelmatchbiljetter 26 & 28/12 ovanför rad 2, just nu.
God Jul-paketen finns dock en del biljetter på rad 5 och 6.
ante08
Posts: 2582
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Publiken

Post by ante08 »

Vakna Skellefteåbor!
http://blogg.folkbladet.nu/elithockeybl ... kelleftea/" onclick="window.open(this.href);return false;
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

ante08 wrote:Vakna Skellefteåbor!
http://blogg.folkbladet.nu/elithockeybl ... kelleftea/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoppades att den handlade om laget. Det gjorde den inte.

Man bör komma ihåg att publiken betalar, laget får betalt. Frågan borde ha varit varför laget inte kan prestera om de inte kommer till dukat bord (mycket folk och bra tryck). Istället läggs skulden på att folk inte går dit. Det måste alltid börja med prestationen på isen, det är den folk ska betala för att se. Börjar bli rätt tröttsamt att höra "vi var inte påkopplade".

Vardagsmatcher i serielunken = ganska trött inställning från laget. Så har det varit några år men tidigare har vi varit så bra att vi vunnit ändå. Nu räcker det inte att gå på halvfart.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
p-play
Posts: 6768
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken

Post by p-play »

Jag tror inte att den där bloggaren har helt koll på läget. De flesta människor värderar biljett- och bensinkostnaden för matchen mot att man numera kan se varje match helt gratis i en förenings- eller företagslokal. Det spelar ingen roll för individen att det praktiskt sett är olagligt då det inte blir någon påföljd. Om man ger någon någonting gratis blir det svårare att få någon att börja betala för det. Upplevelsen i arenan spelar också roll och den är inte topp och det har också diskuterats.
Sedan kan man börja diskutera själva huvudprodukten,det sportsliga. Även om tabelläget är mer än bra och jag uppskattar framgången så tycker jag personligen att många allsvenska matcher är roligare att se på än våra p g a ett mycket rakare spel. Ständiga burskydd, snurrande i offensiva hörnen i all oändlighet avslutat med ett alibiskott, mer styrspelsinriktad defensiv än förut, inga omställningar, inget fysiskt spel (inga tacklingar) och ett allmänt ganska blekt lag gör att man inte direkt springer benen av sig för att ta sig till arenan. Faktum är att många matcher är rätt så tråkiga. Det är möjligt att det är otacksamt, men jag tycker att vi har tappat ganska mycket av vår tidigare publikfriande hockey.
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Publiken

Post by smogz »

Det är ju dessutom högre snitt hittills i år än ifjol. 5090 mot 5030 tror jag det var. Kollade tidigare idag så mina inte exakt. Och då har vi en match kvast mor Luleå hemma.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Jmaarklund
Posts: 120
Joined: 15 Dec 2014, 20:23

Re: Publiken

Post by Jmaarklund »

Då hade vi ju dock två mellandagsmatcher i år, förra säsongen bara en
Empress
Posts: 7140
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken

Post by Empress »

5500 eller 4500 kan väl kvitta - nog är det ett faktum att det är betydligt tystare och mindre drag på läktaren
denna säsong.
User avatar
Special Brew
Posts: 10003
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Special Brew »

3665 åskådare mot Rögle. Frågan är om det varit så usel publiksiffra sen vi gick upp igen. Visserligen spelar vi ju allt annat än publikfriande hockey just nu, men ändå. Otroligt dåligt.
shaquille
Posts: 1968
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Publiken

Post by shaquille »

Det är bedrövligt, folk påstår att dom spelar tråkigt därför lite folk, köper inte det argumentet, att vi vinner och ligger i topp i serien borde locka, hade knappast varit mer folk om laget spelat skitkul hockey men förlorat var och varannan match.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Publiken

Post by Larzon »

mja, skulle vilja påstå att det var bra mycket mer roligare att kolla på när Jocke, Möller mfl hade lekstuga jämfört med professor-Forsell som följer mönster.

Bara att få se en match med dom mot ett bottenlag skulle locka fler IMO.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Publiken

Post by Bobby »

En orsak till det mediokra intresset anser jag vara hur spelarna verkligen uppför sig som robotar. Noll glädje, noll känslor, noll engagemang. Bara ett jobb som utförs liksom. Maskinen har blivit något negativt som jag ser det.

Att säga att det beror på att serielunken är så lång håller inte heller. Se bara på NHL där det blir klang och jubel över varje mål trots att det är många fler matcher.
Dä ä bra Mikalsån!
shaquille
Posts: 1968
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Publiken

Post by shaquille »

Larzon wrote:mja, skulle vilja påstå att det var bra mycket mer roligare att kolla på när Jocke, Möller mfl hade lekstuga jämfört med professor-Forsell som följer mönster.

Bara att få se en match med dom mot ett bottenlag skulle locka fler IMO.
Nu går det ju inte att jämföra med det lag vi hade 2013 ett sånt lag kommer vi aldrig ha någon fler gång.
Nog tycker jag att så länge vi ligger i topp och slåss om SM guldet så borde det locka mer än 3600
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Publiken

Post by Larzon »

Alla har tyvärr inte samma villkorslösa kärleken till laget/föreningen.

Då är det produkten som levereras som spelar roll, och det är tyvärr inte samma produkt som det var för några år sedan.

Skulle dock säga att AIK lider av samma problem som resten av Skellefteå Kommun, folk flyttar och letar sig till andra ställen, men har fortfarande Skellefteå i hjärtat.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
p-play
Posts: 6768
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken

Post by p-play »

Ett nyförvärv skulle nog kortsiktigt kunna lyfta intresset en aning. Det vimlar ju inte av offensiva profiler nu när Pesonen är skadad. Egentligen är det bara Norman som framkallar ett wow för tillfället. Calof blixtrar till i vissa matcher men kan också vara helt anonym i perioder.
Balotelli
Posts: 323
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Publiken

Post by Balotelli »

jag som lokal företagare tycker aktiviteten runt laget är väldigt låg, skrivs i princip ingenting i norran ( förutom träningsrapporter ) har de munkavle?
Under de år jag drivit företaget har vi inte blivit besökta av en säljare från dem en enda gång heller, vi hade tidigare sargreklamavtal i två år men blev inte ens kontaktade med frågan om vi ville förlänga / se över andra alternativ.
Hamnade lite snett här men kontentan är att de borde vara lite mer aktiva utanför rinken också för att generera intresse.
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Publiken

Post by smogz »

shaquille wrote:Det är bedrövligt, folk påstår att dom spelar tråkigt därför lite folk, köper inte det argumentet, att vi vinner och ligger i topp i serien borde locka, hade knappast varit mer folk om laget spelat skitkul hockey men förlorat var och varannan match.
Är det lite folk då? Mer än ifjol i snitt efter förra matchen iallafall. Men vadå köper inte? Vad är det du inte köper?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
shaquille
Posts: 1968
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Publiken

Post by shaquille »

Ja det är lite folk på många matcher, en anledning till snittet är gratismatchen, då jävlar orkade alla snåla jävlar masa sig ur tv soffan.det jag inte köper är argumentet att det är lite folk för att laget spelar tråkigt. Då menar dom att om dom spelat underhållande men legat i botten istället så hade det vart mer folk. Det köper jag inte.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Publiken

Post by Skidrow »

Problemet är för många matcher, ta upp 2 lag till och kör hem borta, alltså 30matcher då kommer det att vara mer publik per match, dock blir det ju mindre totalt.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Publiken

Post by bsa »

Att ligga i topp blir tillsist vardag. Både lag och publike segrar ihjäl sig.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3020
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Publiken

Post by Foppas skridskocoach »

bsa wrote:Att ligga i topp blir tillsist vardag. Både lag och publike segrar ihjäl sig.
Tror detta ligger närmast sanningen.

Vad har folk egentligen för förväntningar när vi exempelvis möter Rögle hemma? Vinst med 4-1? Gäääsp. Mindre vinstmarginal? Skärpning! Oavgjort? Katastrof! Förlust? Avgå alla! Större segermarginal? Det här ser stabilt ut, jag måste se till att fixa finalbiljetter till våren!

Vi har fastnat i ett läge där allt annat än total dominans ses som någon form av nederlag. I de flesta matcher kan vi bara överraska negativt. Då blir det där allt fokus läggs. Fan, vi leder serien och allt folk gör är att drömma sig tillbaka ett par år till en tid då vi ledde serien med några fler poäng och hade ett av tidernas bästa lag på pappret. Skellefteborna som kollektiv kanske borde nyktra till och inse att det inte alltid kan se ut på det sättet?

Det är bara att kika härinne för a ätt se hur tugget går. Det enda som kommenteras är i princip hur värdelöst lag vi har och vilka spelartyper som behöver värvas. Matchtrådar efter förluster har långt mer än dubbelt så många inlägg som matchtrådar efter vinster.

Poängen är att allt fokus har landat på de få brister laget har medan alla förtjänster tas för givna till 100%. Här tycker jag att var och en har ett ansvar. När ni snackar hockey med bekanta, se för fan till att fokusera mer på att vi har ett lag som leder serien med ett stort antal egn produkter än på att fokusera på att Vi hade ett ännu bättre lag för ett par år sedan.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Publiken

Post by BigGuyJohan »

Foppas skridskocoach wrote:
bsa wrote:Att ligga i topp blir tillsist vardag. Både lag och publike segrar ihjäl sig.
Tror detta ligger närmast sanningen.

Vad har folk egentligen för förväntningar när vi exempelvis möter Rögle hemma? Vinst med 4-1? Gäääsp. Mindre vinstmarginal? Skärpning! Oavgjort? Katastrof! Förlust? Avgå alla! Större segermarginal? Det här ser stabilt ut, jag måste se till att fixa finalbiljetter till våren!

Vi har fastnat i ett läge där allt annat än total dominans ses som någon form av nederlag. I de flesta matcher kan vi bara överraska negativt. Då blir det där allt fokus läggs. Fan, vi leder serien och allt folk gör är att drömma sig tillbaka ett par år till en tid då vi ledde serien med några fler poäng och hade ett av tidernas bästa lag på pappret. Skellefteborna som kollektiv kanske borde nyktra till och inse att det inte alltid kan se ut på det sättet?

Det är bara att kika härinne för a ätt se hur tugget går. Det enda som kommenteras är i princip hur värdelöst lag vi har och vilka spelartyper som behöver värvas. Matchtrådar efter förluster har långt mer än dubbelt så många inlägg som matchtrådar efter vinster.

Poängen är att allt fokus har landat på de få brister laget har medan alla förtjänster tas för givna till 100%. Här tycker jag att var och en har ett ansvar. När ni snackar hockey med bekanta, se för fan till att fokusera mer på att vi har ett lag som leder serien med ett stort antal egn produkter än på att fokusera på att Vi hade ett ännu bättre lag för ett par år sedan.
Aaaaaamen 2 that
p-play
Posts: 6768
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken

Post by p-play »

p-play wrote:Ett nyförvärv skulle nog kortsiktigt kunna lyfta intresset en aning. Det vimlar ju inte av offensiva profiler nu när Pesonen är skadad. Egentligen är det bara Norman som framkallar ett wow för tillfället. Calof blixtrar till i vissa matcher men kan också vara helt anonym i perioder.
Man kan inte nog berömma LJ. Han läste mitt inlägg igår och handlade direkt. :D
Nu får vi hoppas att Bert och Wallsson läser inlägget om presspel också. 8-)
Empress
Posts: 7140
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken

Post by Empress »

Blir nog extra livat på lördag - Goa Gubbar kommer med ett flyg.

http://www.goagubbar.org/gg/Article.aspx?id=272" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Grymt. Ogillar fan när bortastå är helt tom.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply