Publiken

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Publiken

Post by Ante »

Nää, du och dom andra i din ålder har ju verkligen stått upp bakom klubben då det blåst snålt... Kom igen nu! Många i klacken idag vet fan inte vad ordet motgång betyder i hockeysammanhang! Vi får väl se hur västra svarar på en medioker säsong om det nu skulle ske!
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Publiken

Post by Ante »

Det verkar nästan vara en öm tå att många av dagens bengaleldande die hards i stort sett bara ridit på en framgångsvåg! Men det är ju sant! Publiken i övrigt är oxå otroligt mätt och bortskämd! Kolla bara de två senaste säsongerna då vi hamnat i våra minisvackor. Det syns direkt på publiksiffrorna och även på stämningen i hallen. Jag skulle bli enormt glatt överraskad om dagens publik knyter näven och ställer upp bakom laget på samma sätt om vi får en mellan säsong. Men jag tvivlar väldigt starkt!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Publiken

Post by Lappmössan »

Helt sant tyvärr. Vid storförlusterna förra säsongen var det väl max 7 pers som lite halvhjärtat försökte med "AIK, vi ger aldrig upp/Vi älskar er Skellefteå".
User avatar
Special Brew
Posts: 10003
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Special Brew »

Det lär krävas en del riktigt intressanta nyförvärv för att få igång säsongsbiljettförsäljningen. Jag tvivlar på att det kommer att ske. Tur att vi har ett antal millar på kontot så vi lär klara oss ändå.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Publiken

Post by 374 »

Tror inte snittet hamnar under 5000.
User avatar
Special Brew
Posts: 10003
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Special Brew »

Det tror jag.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Publiken

Post by karjala »

Haha ja, Ante.
Ditt generaliserande kännetecknar en riktig svammelgubbe. :)
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Publiken

Post by Ante »

karjala wrote:Haha ja, Ante.
Ditt generaliserande kännetecknar en riktig svammelgubbe. :)
Förlåt, du har givetvis stått på barrikaden sedan urminnestider! Känns det bättre nu?
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Publiken

Post by karjala »

Med generaliserande menar jag att allt är väldigt svartvitt för dig.

Tex "dagens bengaleldande die hards"

Bara för att bengaler är ett fenomen som kommit med yngre folk så blir det en väldigt abrupt stämpel bara för att man inte anser att det har något med läktarengagemanget att göra.

Vill du veta något? Jag tycker också att det är idioti att bränna saker inomhus.

I övrigt hoppas jag att laget får det stöd dom förtjänar oavsett hur säsongen kan komma att se ut.

Som flera har varit inne på känns den oviss och spännande vilket jag upplever som positivt.
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Publiken

Post by Chippen »

Generellt tror jag att alla publiksnitt kommer att minska kommande säsong, med undatag för Växjö och Leksand.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Publiken

Post by Bobby »

Jag tror att klacken kommer hålla minst samma nivå som tidigare år. Med det inte sagt att det kommer vara lika mycket folk på västra, säkerligen kommer andelen 'SAIKare' minska, något som inte gör mig ett dugg.

Sedan hoppas jag verkligen att klubben inte får panik ifall skaran jipposupportrar minskar och därigenom bombar ut löjliga påhitt som "NHL-tema".
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Publiken

Post by King Kong »

Jag tror att med all den positivitet som sprids bl.a. här när det gäller publiktapp så kommer snittet bara att öka och öka mer och mer..
Folk blir självklart peppade av att folk sågar ligan, spelarmaterialet, CHL, avsaknaden av profiler, tappet av alla dom bästa spelarna och alla värdelösa värvningar..
Ju fler som för det budskapet högljutt vidare ju mer pepp blir det såklart ute på stan också..
Pepp, pepp..!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
lobo
Posts: 1556
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Sv: Publiken

Post by lobo »

Bobby wrote:Sedan hoppas jag verkligen att klubben inte får panik ifall skaran jipposupportrar minskar och därigenom bombar ut löjliga påhitt som "NHL-tema".
Att kalla förstagångs-, fruar-, vitvinsdrickande tjejgäng-, barn-, företag-, kompisgäng och andra fan-det-vore-ball-att-hitta-på-något-kanske-ska-vi-gå-på-match-tillsammams för jipposupportrar och inte inse att ju fler betalande som kommer på match gynnar alla, inklusive dig, är bara ren och skär dumhet om du frågar mig!
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Publiken

Post by Lappmössan »

NHL-temat de körde var inte så "plastigt", vilket alla som inte tjurade ihop och drog därifrån vet. Nalle-kast och matchens tre stjärnor var roliga inslag.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Sv: Publiken

Post by Jokard »

lobo wrote:
Bobby wrote:Sedan hoppas jag verkligen att klubben inte får panik ifall skaran jipposupportrar minskar och därigenom bombar ut löjliga påhitt som "NHL-tema".
Att kalla förstagångs-, fruar-, vitvinsdrickande tjejgäng-, barn-, företag-, kompisgäng och andra fan-det-vore-ball-att-hitta-på-något-kanske-ska-vi-gå-på-match-tillsammams för jipposupportrar och inte inse att ju fler betalande som kommer på match gynnar alla, inklusive dig, är bara ren och skär dumhet om du frågar mig!
När kallade han alla dessa kategorier för jipposupportrar?

Saken är ju att de ska dit för att gå på just hockey. En jipposupporter är snarare någon som åker till arenan för att få middag, gratis wifi och en stor popcorn, där hockeyn kommer i andrahand. Det blir fel, tycker du inte...?

Inte för att jag stänger ute någon men, det är grymt mycket härligare att se fler eldsjälar i arenan under match, än att se mobil-pillare under matchen.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Publiken

Post by Draper »

Lappmössan wrote:NHL-temat de körde var inte så "plastigt", vilket alla som inte tjurade ihop och drog därifrån vet. Nalle-kast och matchens tre stjärnor var roliga inslag.
Nallekastningen var väl någon insamling om jag inte minns fel? Tre stjärnor är inget som sabbar den kultur många som lämnade vill ha kvar. Båda hade gått att lösa utan att fullständigt köra över allt som NP stått för sedan det grundades vad det gäller läktar- /hockeykultur. Man hade kunnat skippat kisscam och allt annat som faktiskt var plastigt som orgeln på maxvolym som inte hör till svensk hockeykultur. Man hade kunnat skippat att kalla det för "NHL-tema". Många fel begicks iom det där och båda parter är väl överens över att det inte blev så jävla lyckat?
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
lobo
Posts: 1556
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Sv: Publiken

Post by lobo »

Jokard wrote:Saken är ju att de ska dit för att gå på just hockey. En jipposupporter är snarare någon som åker till arenan för att få middag, gratis wifi och en stor popcorn, där hockeyn kommer i andrahand. Det blir fel, tycker du inte...?
Visst vore det roligare om vi kunde fylla 6001 varje match med eldsjälar som vill se AIK spela fin hockey varje match, men det klarar vi inte. Därför gör föreningen olika kringarrangemang för att "locka dit" andra kategorier som kanske har hockeyn i andra hand. Av dessa halvintresserade personer kan det dock födas en "riktig" supporter och det är det som själva grejen! Så stort intresse som det finns i den här stam, och så mycket hoceky som det snackas, så kan det faktiskt bli en supporter även av en kvinna som för första gången går live på hockey med sina tjejkompisar.. Eller ett barn som käkar popcorn och får kasta in en nalle i ett gott syfte. Min åsikt är att vi inte får vara rädda för för plastiga påhitt!! Alla besökare är bra besökare! Dom har av någon anledning valt att komma till SKA för att uppleva en match med AIK, må så vara motivet.. Men av dessa så skapasd det bara positiva saker, arenan fylls, ekonomin stärks, fler får se den fina hockeyn som spelas och så vidare. NorthPower och alla inbitna supportrar får helt enkelt leva med dessa jippon, och jag tycker det är lågt att kritisera föreningen och indirekt dessa jipposuportrar, dom är ju trots allt där på samma ställe som vi andra, och hejar och jublar lite grann i alla fall.
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Publiken

Post by Chippen »

Draper wrote:
Lappmössan wrote:NHL-temat de körde var inte så "plastigt", vilket alla som inte tjurade ihop och drog därifrån vet. Nalle-kast och matchens tre stjärnor var roliga inslag.
Nallekastningen var väl någon insamling om jag inte minns fel? Tre stjärnor är inget som sabbar den kultur många som lämnade vill ha kvar. Båda hade gått att lösa utan att fullständigt köra över allt som NP stått för sedan det grundades vad det gäller läktar- /hockeykultur. Man hade kunnat skippat kisscam och allt annat som faktiskt var plastigt som orgeln på maxvolym som inte hör till svensk hockeykultur. Man hade kunnat skippat att kalla det för "NHL-tema". Många fel begicks iom det där och båda parter är väl överens över att det inte blev så jävla lyckat?
Fast var det så misslyckat om man frågar andra delar av publiken än de som har, eller har haft, anknytning till Västra och NP?

Jag tror faktiskt inte det då jag vet att väldigt många bara har gått att säga om det.

Däremot så är nog alla unisot överens om att det inte borde döpts till NHL-tema.
Last edited by Chippen on 25 Jul 2014, 21:03, edited 1 time in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Publiken

Post by Lappmössan »

Sedan är det ju som någon sa inte bara då orgeln användes, den där klapp klapp-melodin spelas ju rätt ofta i spelaravbrott och det har ingen protesterat om.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Sv: Publiken

Post by Draper »

Chippen wrote:Fast var det så misslyckat om man frågar andra delar av publiken än de som har, eller har haft, anknytning till Västra och NP?
Både och. Var säkert några som tyckte det var bra och roligt men jag vet med mig att några äldre herrar på sittplats där jag satt inte var speciellt nöjda över stämningen på den matchen. Utan att lägga ansvaret på varken klubben eller NP.
Sen är ju frågan hur mycket man ska offra. Dom som tyckte att NHL-temat var det bästa som hänt kommer nog att tappa intresset för vanliga matcher ganska handlöst om dom ens kommer att gå om det inte är sk "jippo". Är det då värt ett missnöje från delar av publiken, vare sig det är fula feta gubbar i slips eller till exempel CD?

Hur som, inte emot varken Ladies Night eller barndagar eller andra mindre "jippon" som kan locka ny publik och göra en match i omgång 28 till fest, men det här sköttes ju bedrövligt. Men det är ju rätt så utagerat nu mellan klubb och supporterklubb som sagt.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Publiken

Post by Bobby »

Någon som sitter på info om hur många säsongskort som sålts kontra förra säsongen?
Dä ä bra Mikalsån!
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Publiken

Post by kurtivar »

någon som vet när säsongskorten skickas ut?
ante08
Posts: 2582
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Publiken

Post by ante08 »

Modo byter ut säsongskorten mot tröjor med chip.

http://www.allehanda.se/ishockey/shl/mo ... yligan+SHL" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Erwynn
Posts: 2408
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Publiken

Post by Erwynn »

ante08 wrote:Modo byter ut säsongskorten mot tröjor med chip.

http://www.allehanda.se/ishockey/shl/mo ... yligan+SHL" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Usch. Hoppas inte AIK apar efter.
Hata allt.
Hedman
Posts: 285
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: Publiken

Post by Hedman »

Känns så plastigt att man mår illa!
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Är det inte någon annan klubb, typ HV tror jag, som skickar med en matchtröja när någon köper ett säsongskort på Ståplats.
Det tycker jag är en bättre väg att gå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Publiken

Post by Skidrow »

Föredrar AIK.s lösning som man hade tidigare år att man fick halvapriset på matchtröja.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Publiken

Post by 374 »

Vill man att publiken ska ha matchtröja på sig är MoDos sätt mycket bra.

Känner mig dock tveksam till huruvida säsongskortsköparna vill ha det på det här sättet.

Edit: Står i artikeln att om det är någon säsongskortsinnehavare som inte vill ha tröjan så går det lösa.
patrik71
Posts: 138
Joined: 24 Jul 2012, 05:07

Re: Publiken

Post by patrik71 »

Hur ser säsongskortsförsäljningen ut för AIK och nån som hört nåt om några andra klubbar? Brukar väl komma nån sammanställning såhär års. Vilka brukar sälja mest?
User avatar
Scandic24
Posts: 1872
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: Publiken

Post by Scandic24 »

374 wrote:Vill man att publiken ska ha matchtröja på sig är MoDos sätt mycket bra.
Känner mig dock tveksam till huruvida säsongskortsköparna vill ha det på det här sättet.
Edit: Står i artikeln att om det är någon säsongskortsinnehavare som inte vill ha tröjan så går det lösa.
Personligen är jag positiv till att man provar alla möjliga, kreativa förslag till att skapa mervärden till årskorten för att öka försäljningen.
En intressant fråga är:
- Om du funderar på att lösa årskort men tvekar, vilket mervärde skulle få dig att slå till?
(Utgå ifrån att priset inte är den avgörande faktorn i frågan)
Post Reply