Tränarna

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tränarna

Post by Markman »

p-play wrote: 27 Apr 2018, 18:09 Jag tror inte att vi har ekonomi att byta ut båda tränarna. Gör man sådana förändringar så gör man det nog efter nästa säsong.
Bert mot Jimmie i år, ersätta klockare nästa år, om det bara går med en. Jag älskar Berts inställning och kämpainstinkt, men han känns tyvärr inte som den moderna ledaren som ska ta oss nästa steg framåt. Pratet börjar också gå lite väl långt, så även om det inte ligger någon sanning bakom det tror jag att det skadar föreningen i slutänden.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Tränarna

Post by krysset »

Om Aik skulle vunnit guld vore Bert hyllad. Tror på Wernblom.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Tränarna

Post by snorhyveln »

Wernblom verkar vettigt.
Han har väl tränat ett J18 lag med tveksamt utfall.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Tränarna

Post by p-play »

Det man hoppas på är ju att Lindgren kan hitta någon som tänker i nya banor. Hur mycket man än gillar Wernblom så har han ju aldrig direkt framstått som någon hockeyfilosof.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tränarna

Post by smogz »

Skulle vara trevligt med ett team en riktigt duktig ledare ackompanjerad av en eller två duktiga analytiker och taktiker.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Vitberget
Posts: 153
Joined: 16 Dec 2016, 11:54

Re: Tränarna

Post by Vitberget »

Jag fick syn på den här tweeten av Jonte Hedström. Enligt han så är Bert problemet iaf. Jag har ingen aning om vilken insyn Jonte har i AIK och han har dragit ur sig både det ena och andra förut. Ni avgör själva..


Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tränarna

Post by Chippen »

Jonte har nog bra med kontakter ska du se.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Tränarna

Post by marre »

Tror inte han vet ett skit,stor i käften bara.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tränarna

Post by smogz »

Det enda jag vet är att det sällan är någon rök utan eld. Är det det i detta fallet så tycker jag ärligt synd om Bert. Men känslan är tyvärr att det inte står riktigt rätt till. Jävligt, jävligt synd om spelare väljer bort som hemmaklubb pga en tränare. Jag hoppas innerligt att det inte är så, eller att, om det är så, någon gör något åt det fort som fan.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Knut
Posts: 35
Joined: 29 Jul 2013, 23:16

Re: Tränarna

Post by Knut »

smogz wrote: 28 Apr 2018, 17:57 Det enda jag vet är att det sällan är någon rök utan eld. Är det det i detta fallet så tycker jag ärligt synd om Bert. Men känslan är tyvärr att det inte står riktigt rätt till. Jävligt, jävligt synd om spelare väljer bort som hemmaklubb pga en tränare. Jag hoppas innerligt att det inte är så, eller att, om det är så, någon gör något åt det fort som fan.
Finns folk som misstar vattenånga för rök...
Tycker vi bör ställa oss frågan hur så många spelare valt att stanna/återvända till AIK trots att Bert varit så förjävlig.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Tränarna

Post by nishog04 »

Jag tycker det är dags att sluta smutskasta Bert när ingen verkar ha ett hum om någonting ändå. Killen är svart och gul så det bara knakar om det och ändå sitter folk och spinner vidare på rykten hela tiden. Ljuger folk tillräckligt länge blir det till slut sanningar i folkmun. Stackars sate, som ska behöva genomlida ett sånt här koppel med dyngspridare!

Man kan tycka att Berts hockeyfilosofi är passé och att det börjar bli dags att förnya tränarstaben. Men att hålla på med detta strunt om mobbning och dylikt tycker jag är ovärdigt.

Den dag bevis för någonting hittas kan folk tycka och tänka just vad fan de vill, men för tillfället är det bara pajasfasoner och spekulationer.
MBB

Re: Tränarna

Post by MBB »

nishog04 wrote:Jag tycker det är dags att sluta smutskasta Bert när ingen verkar ha ett hum om någonting ändå. Killen är svart och gul så det bara knakar om det och ändå sitter folk och spinner vidare på rykten hela tiden. Ljuger folk tillräckligt länge blir det till slut sanningar i folkmun. Stackars sate, som ska behöva genomlida ett sånt här koppel med dyngspridare!

Man kan tycka att Berts hockeyfilosofi är passé och att det börjar bli dags att förnya tränarstaben. Men att hålla på med detta strunt om mobbning och dylikt tycker jag är ovärdigt.

Den dag bevis för någonting hittas kan folk tycka och tänka just vad fan de vill, men för tillfället är det bara pajasfasoner och spekulationer.
+1
User avatar
PackSwede
Posts: 999
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Tränarna

Post by PackSwede »

nishog04 wrote:Jag tycker det är dags att sluta smutskasta Bert när ingen verkar ha ett hum om någonting ändå. Killen är svart och gul så det bara knakar om det och ändå sitter folk och spinner vidare på rykten hela tiden. Ljuger folk tillräckligt länge blir det till slut sanningar i folkmun. Stackars sate, som ska behöva genomlida ett sånt här koppel med dyngspridare!

Man kan tycka att Berts hockeyfilosofi är passé och att det börjar bli dags att förnya tränarstaben. Men att hålla på med detta strunt om mobbning och dylikt tycker jag är ovärdigt.

Den dag bevis för någonting hittas kan folk tycka och tänka just vad fan de vill, men för tillfället är det bara pajasfasoner och spekulationer.
Jag önskar att jag kunnat uttrycka det lika bra själv, bra skrivet!
MrA
Posts: 97
Joined: 16 Jun 2011, 00:33

Re: Tränarna

Post by MrA »

nishog04 wrote: 28 Apr 2018, 19:34 Jag tycker det är dags att sluta smutskasta Bert när ingen verkar ha ett hum om någonting ändå. Killen är svart och gul så det bara knakar om det och ändå sitter folk och spinner vidare på rykten hela tiden. Ljuger folk tillräckligt länge blir det till slut sanningar i folkmun. Stackars sate, som ska behöva genomlida ett sånt här koppel med dyngspridare!

Man kan tycka att Berts hockeyfilosofi är passé och att det börjar bli dags att förnya tränarstaben. Men att hålla på med detta strunt om mobbning och dylikt tycker jag är ovärdigt.

Den dag bevis för någonting hittas kan folk tycka och tänka just vad fan de vill, men för tillfället är det bara pajasfasoner och spekulationer.
Var det inte någon här inne som skrev att de varit på en träning och reagerat på Berts behandling av någon yngre spelare?
Vad tänkte du när du pratar om bevis? Oavsett om det är sant eller inte kommer nog inte något som skulle hålla i domstol att komma fram..
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tränarna

Post by smogz »

På något sätt är detta ett forum, där diskuterar man.

Bevis finns som sagt inte men rätt många indicier.

- intervjuerna kring Calof
- ett flertal presskonferenser som tyder på att Bert är grymt emotionell och inte klarar av att hantera sina känslor.
- ett vittnesmål som säger att han betedde mot juniorer.
- Lundberg, Burström väljer bort laget när de kommer hem.
- Jonte Hedströms tweet (borde ha viss insyn, säger dock inte att det är sant).
-Tim drar.

Så att kalla en diskussion om hur Bert är och om han borde vara kvar eller inte har inget med att smutskasta att göra, det är en diskussion. Det är vad man gör på forum. Att försöka stoppa sådana diskussioner däremot har inget att hitta på forum.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Poet
Posts: 2476
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Tränarna

Post by Poet »

.
2012-05-19
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Tränarna

Post by nishog04 »

Det är väl bara att börja följa träningarna på plats och föra anteckningar för varje incident, skulle jag säga. Att min chef bränt av på en kollega en gång anser jag inte är orsak nog till att säga att chefen är ett svin. Bara för att jämföra, menar jag. Att jag dessutom, i detta högst hypotetiska fall, har hört det hela berättas av en kollega, eftersom jag själv inte såg det, gör det bara än mer orimligt.

Så jag är helt egal i frågan Bert. Men jag tycker inte man ska hälla bensin på brasan bara för att.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Tränarna

Post by Erwynn »

smogz wrote:På något sätt är detta ett forum, där diskuterar man.

Bevis finns som sagt inte men rätt många indicier.

- intervjuerna kring Calof
- ett flertal presskonferenser som tyder på att Bert är grymt emotionell och inte klarar av att hantera sina känslor.
- ett vittnesmål som säger att han betedde mot juniorer.
- Lundberg, Burström väljer bort laget när de kommer hem.
- Jonte Hedströms tweet (borde ha viss insyn, säger dock inte att det är sant).
-Tim drar.

Så att kalla en diskussion om hur Bert är och om han borde vara kvar eller inte har inget med att smutskasta att göra, det är en diskussion. Det är vad man gör på forum. Att försöka stoppa sådana diskussioner däremot har inget att hitta på forum.
Hedströms ord väger inte tungt i min värld, judas
Hata allt.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Tränarna

Post by nishog04 »

smogz wrote: 29 Apr 2018, 08:46 På något sätt är detta ett forum, där diskuterar man.
Jag är den förste att hålla med dig gällande den frågan, Smogz!

Jag tycker bara att alla dessa rykten om Bert inte verkar leda någon vart, vilket får mig att tvivla på dess sanningshalt. Det i sin tur gör mig ledsen när det hittills egentligen bara är en enda persons vittnesmål om en eventuell utskällning på en träning som får folk att bekräfta samma rykte om och om igen och sen blir det plötsligt ett faktum. Jag har hört samma rykte, jag har även läst det här. Men jag vet egentligen ingenting. Det var konstigt snack om Calof förra säsongen - det håller jag med dig om. Men samtidigt finns det väl spelare som tidigare lyft fram just Bert som den man vill hålla i handen när det blåser? Och från vänsterflanken dyker dessutom Jonte Hedström upp och antyder någonting han sedan inte förklarar. Säg då allt istället för att antyda, kan jag tycka. Vem vet vad Jonte har för ont öga till Bert, om vi vänder på det. Han fick ju ingen plats i truppen när det begav sig, till exempel. Men åter en gång, jag har ingen aning om det heller.

Var ska man ställa sig i denna fråga, egentligen? Jag vill då själv inte vara den som eldar på när jag inte själv har sett ett smack. Däremot kan jag själv tycka att AIK:s sätt att spela hockey inte längre är kul - och där torde Bert ändå vara en av de ansvariga. Men det är förstås en helt annan diskussion.

Vad jag däremot hoppas är att föreningen Skellefteå AIK aldrig accepterar dålig attityd, mobbning eller utfrysningar av olika slag. Så jag HOPPAS att om det finns problem i föreningen, tar föreningen hand om det på ett vettigt vis - inte mörkar problemen.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Tränarna

Post by p-play »

Berts oberäkneliga uppträdande eller rättare sagt brist på självbehärskning i rampljuset har väl bidragit ganska mycket till diskussionen. Det har ibland känts som att vad som helst kan hända. Så fort Rönnberg eller någon annan har triggat honom lite på presskonferenser har det spårat ur. Det är ganska många som har börjat tröttna på det här och det är liksom inte vad som förväntas av en representant för föreningen. Jag tror att man har insett att man behöver ta in någon lugnande ledargestalt. Rent hockeymässigt är backcoachningen Berts ansvarsområde och där finns det inte mycket att anmärka på. Den delen var väldigt bra under slutspelet.
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Tränarna

Post by ossian »

Huvudet på spiken pplay. Backspelet, backcoachningen och BP har vart strålande.

Tror absolut att vissa spelare inte gillar Bert, men så är det på alla arbetsplatser. Vissa gillar man, vissa gillar man mindre. Om man anser sig få en mindre roll än man förtjänar, då är tränarna dåliga och man söker sig bort, och är det då dålig personlig kemi på det så funkar det inte.

Gillar själv Bert och hans stil, det behövs fler sådana ledare inom idrotten. Skapar känslor, skapar rivalitet. Mardrömmen är väl att alla ska vara välpolerade Hallams och så blir det 14 köpelag och 52 omgångar utan känslor och skandaler. Urtrisst!
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Tränarna

Post by karjala »

Vitberget wrote:Jag fick syn på den här tweeten av Jonte Hedström. Enligt han så är Bert problemet iaf. Jag har ingen aning om vilken insyn Jonte har i AIK och han har dragit ur sig både det ena och andra förut. Ni avgör själva..

Som jag svarade honom på twitter så har Bert iaf åstadkommit något med Skellefteå AIK och till skillnad från Jonte så har Bert ett hjärta för föreningen.
dovienya
Posts: 2169
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Tränarna

Post by dovienya »

Wow, hyfsat påhopp från en som har en hel del följare.
Frågan är om Jonte har haft att göra med Bert överhuvudtaget?

Att Jonte har svårt för Skellefteå (AIK) är ju ibte så svårt att fatta. Dockan var ett hyfsat polisanmälansbart övertramp...
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Tränarna

Post by kopitar »

dovienya wrote: 30 Apr 2018, 11:18 Wow, hyfsat påhopp från en som har en hel del följare.
Frågan är om Jonte har haft att göra med Bert överhuvudtaget?

Att Jonte har svårt för Skellefteå (AIK) är ju ibte så svårt att fatta. Dockan var ett hyfsat polisanmälansbart övertramp...
Japp han hatar Skellefteå AIK även Skellefteå som stad, men ändå bor han kvar. Ska man lita på en sådan människa?
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tränarna

Post by Chippen »

kopitar wrote: 30 Apr 2018, 11:37
dovienya wrote: 30 Apr 2018, 11:18 Wow, hyfsat påhopp från en som har en hel del följare.
Frågan är om Jonte har haft att göra med Bert överhuvudtaget?

Att Jonte har svårt för Skellefteå (AIK) är ju ibte så svårt att fatta. Dockan var ett hyfsat polisanmälansbart övertramp...
Japp han hatar Skellefteå AIK även Skellefteå som stad, men ändå bor han kvar. Ska man lita på en sådan människa?
Vem fan hatar inte denna stad emellanåt?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Tränarna

Post by kopitar »

Chippen wrote: 30 Apr 2018, 12:06
kopitar wrote: 30 Apr 2018, 11:37
dovienya wrote: 30 Apr 2018, 11:18 Wow, hyfsat påhopp från en som har en hel del följare.
Frågan är om Jonte har haft att göra med Bert överhuvudtaget?

Att Jonte har svårt för Skellefteå (AIK) är ju ibte så svårt att fatta. Dockan var ett hyfsat polisanmälansbart övertramp...
Japp han hatar Skellefteå AIK även Skellefteå som stad, men ändå bor han kvar. Ska man lita på en sådan människa?
Vem fan hatar inte denna stad emellanåt?
Då gör man något åt saken och flyttar i stället för att gnälla kan jag tycka.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tränarna

Post by Chippen »

kopitar wrote: 30 Apr 2018, 13:06
Då gör man något åt saken och flyttar i stället för att gnälla kan jag tycka.
Riktigt naivt kan jag tycka. Nu har det verkligen inte hit och blir riktigt off-topic men du kan aldrig få mig att tro på att du hela tiden tycker att det är guld och gröna skogar i staden du bor i.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Tränarna

Post by kopitar »

Chippen wrote: 30 Apr 2018, 13:08
kopitar wrote: 30 Apr 2018, 13:06
Då gör man något åt saken och flyttar i stället för att gnälla kan jag tycka.
Riktigt naivt kan jag tycka. Nu har det verkligen inte hit och blir riktigt off-topic men du kan aldrig få mig att tro på att du hela tiden tycker att det är guld och gröna skogar i staden du bor i.
Jag trivs mycket bra i staden jag bor i, jag har hockeyn jakt&fiske, en sambo och ett jobb jag trivs med. Resten skiter jag egentligen i aja nu släpper vi mitt och ditt, och fokuserar på BertStefan.
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Tränarna

Post by schteffe »

... och på Tommy, borde han inte presenteras snart? Varför vänta?
User avatar
gurra
Posts: 77
Joined: 15 Jun 2011, 19:26

Re: Tränarna

Post by gurra »

Vad är det som antyder på att det just är Bert som jonte syftar till med den tweeten? Vet vi att det är så? Kan det inte lika gärna vara exempelvis löneläget i växjö kontra skellefteå? (Frågor från en utan twitter och närmare insyn i jonathan hedströms nuvarande liv samt åsikter).
Post Reply