Hall of fame & tröjor i taket?!

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by schteffe »

Kommunen är i det här fallet kommunpolitiker, och dom kanske tycker att arenan ska vara öppet för alla oavsett klubbtillhörighet eller något liknande tokigt. Eller varför inte sälja arenan och lägga allt på barnomsorgen!
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by pttr »

Humlannitton wrote:Jag skulle vilja se en "Wall of History" där allt kan vävas samman. Man börjar i ena änden av en lång vägg, och går i kronologisk ordning igenom säsong för säsong. Laguppställningar, kaptener, resultat med mera. Detta blandas upp med äkta matchtröjor, hjälmar eller vad annat som kan tänkas se visuellt bra ut. Blir det för mycket med alla säsonger, så går det välja ut nyckelsäsonger där man har mer material och information, och bara det nödvändigaste på övriga säsonger. Det går även att "fylla ut" med nyckelspelare.

På så sätt skulle man få plats för allt från Acka Andersson, Hardy Nilsson, Göran Lindblom, X:et, Danne Pettersson, Pär Mikaelsson, Wernblom, Jimmie... och kanske även andra import-profiler som Kontos, Dimitrakos, Gosselin, Randy Heath, Pekka Rampa osv. Alla viktiga på sitt sätt, under sin tid i AIK. En avstickare med NHL-tröjor från The Golden Generation (Rundblad, Erixon, Larsson) kanske?
Det skulle ju faktiskt vara suveränt. Att få följa med AIK genom historien med allt möjligt man kan få tag på, gärna tidningsurklipp också. Man skulle också kunna ha med de tyngre åren som när man spelade bortamatcher mot t.ex. Husum för att se vilken fantastisk resa som gjorts.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1494
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by Humlannitton »

pttr wrote:
Humlannitton wrote:Jag skulle vilja se en "Wall of History" där allt kan vävas samman. Man börjar i ena änden av en lång vägg, och går i kronologisk ordning igenom säsong för säsong. Laguppställningar, kaptener, resultat med mera. Detta blandas upp med äkta matchtröjor, hjälmar eller vad annat som kan tänkas se visuellt bra ut. Blir det för mycket med alla säsonger, så går det välja ut nyckelsäsonger där man har mer material och information, och bara det nödvändigaste på övriga säsonger. Det går även att "fylla ut" med nyckelspelare.

På så sätt skulle man få plats för allt från Acka Andersson, Hardy Nilsson, Göran Lindblom, X:et, Danne Pettersson, Pär Mikaelsson, Wernblom, Jimmie... och kanske även andra import-profiler som Kontos, Dimitrakos, Gosselin, Randy Heath, Pekka Rampa osv. Alla viktiga på sitt sätt, under sin tid i AIK. En avstickare med NHL-tröjor från The Golden Generation (Rundblad, Erixon, Larsson) kanske?
Det skulle ju faktiskt vara suveränt. Att få följa med AIK genom historien med allt möjligt man kan få tag på, gärna tidningsurklipp också. Man skulle också kunna ha med de tyngre åren som när man spelade bortamatcher mot t.ex. Husum för att se vilken fantastisk resa som gjorts.
Precis! Jag vill att vi ska vårda vår historia, även de tunga åren på resan.
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by Chippen »

Humlannitton wrote:
pttr wrote:Varför inte göra en "Wall of Fame"? Som tidigare skrivit finns det perfekta platser i arenan att fylla en vägg med tröjor, kort, spelarinfo osv.
Jag skulle vilja se en "Wall of History" där allt kan vävas samman. Man börjar i ena änden av en lång vägg, och går i kronologisk ordning igenom säsong för säsong. Laguppställningar, kaptener, resultat med mera. Detta blandas upp med äkta matchtröjor, hjälmar eller vad annat som kan tänkas se visuellt bra ut. Blir det för mycket med alla säsonger, så går det välja ut nyckelsäsonger där man har mer material och information, och bara det nödvändigaste på övriga säsonger. Det går även att "fylla ut" med nyckelspelare.

På så sätt skulle man få plats för allt från Acka Andersson, Hardy Nilsson, Göran Lindblom, X:et, Danne Pettersson, Pär Mikaelsson, Wernblom, Jimmie... och kanske även andra import-profiler som Kontos, Dimitrakos, Gosselin, Randy Heath, Pekka Rampa osv. Alla viktiga på sitt sätt, under sin tid i AIK. En avstickare med NHL-tröjor från The Golden Generation (Rundblad, Erixon, Larsson) kanske?
Kul att du kommer med samma förslag som jag tagit upp tidigare, både i denna tråd och i tidigare sammanhang detta varit uppe på tapeten.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by freddus »

PEA var väl gäst hos Fahlman och berättade att de inte var nöjda med hur historian framställdes och att de arbetade på att göra det bättre, vill minnas att han var tveksam till att hissa tröjor?

Personligen tycker jag att det gått någon trend i Sverige att hissa tröjor senaste tiden och det känns ju som att det finns några spelare som förtjänar att få sin tröja i taket i SKA, vilket gör att det kan bli för mycket. Men rejäla hyllningar behöver vi bli bättre på, men hur ger vi spelarna dessa hyllningar utan att tapetsera taket med tröjor?

Hockeykänslan måste in på ett bättre sätt i arenan och diverse snygga utsmyckningar med hyllningar skulle verkligen inte skada. Men här kommer jag in på ovanstående punkt, det är ju en väldigt speciell ceremoni att få hissa tröjor till taket. Hur ska vi få in samma tyngd i en ceremoni av något som man inte kan se hissas upp mot taket utan snarare ska ut på annan plats i arenan. För vi ska fan i mig få fram rejäla hyllningar och inte något tillkrystat och halvhjärtat svammel.

Sen så håller jag med om att även OM man skulle hissa en tröja eller två behöver man inte frysa numret
User avatar
Humlannitton
Posts: 1494
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by Humlannitton »

Chippen wrote:Kul att du kommer med samma förslag som jag tagit upp tidigare, både i denna tråd och i tidigare sammanhang detta varit uppe på tapeten.
Menar du det här?
Chippen wrote:Jag har sagt det förut och säger det igen. En perfekt vägg, för att hedra spelare är ju väggen i Södra gången mot Västra Stå. Där kan man pryda väggen med spelare som betytt väldigt mycket för klubben och det är ju även ett ställe som väldigt många går förbi under match.
Jag tycker nog att mitt förslag är lite mer utförligt. Jag har heller inte sett det där med tidslinjen och kronologisk ordning, laguppställningar och liknande tidigare. Men om du har skrivit det tidigare i andra trådar så får du väl ta åt dig äran och mata ditt ego, jag skiter fullständigt i vilket.
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by schteffe »

Se GHF med Pea, 40 min in i intervjun ang. tröjor i taket m.m.
http://www.folkbladet.nu/276211/2011/11 ... israelsson" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by Chippen »

Humlannitton wrote:
Chippen wrote:Kul att du kommer med samma förslag som jag tagit upp tidigare, både i denna tråd och i tidigare sammanhang detta varit uppe på tapeten.
Menar du det här?
Chippen wrote:Jag har sagt det förut och säger det igen. En perfekt vägg, för att hedra spelare är ju väggen i Södra gången mot Västra Stå. Där kan man pryda väggen med spelare som betytt väldigt mycket för klubben och det är ju även ett ställe som väldigt många går förbi under match.
Jag tycker nog att mitt förslag är lite mer utförligt. Jag har heller inte sett det där med tidslinjen och kronologisk ordning, laguppställningar och liknande tidigare. Men om du har skrivit det tidigare i andra trådar så får du väl ta åt dig äran och mata ditt ego, jag skiter fullständigt i vilket.
Ja, bland annat så har det inlägget men även tidigare då jag beskrivit ganska precis samma sak som dig.
Att du sedan väljer att ha taggen utåt hela tiden är beklagligt, för det har inget något med ego att göra. Tyckte bara att det var skoj att någon annan var inne på samma linje. Det betyder ju att det är något som saknas i Arenan.

Menmen, du ska ju alltid vara otrevlig. Man skulle nästan kunna tro att varje gång någon citerar ett av dina inlägg och inte skriver i klartext att de håller med dig, så har de våldtagit ditt intellekt. Tragiskt tycker jag.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1494
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by Humlannitton »

Kul att du kommer med samma förslag som jag tagit upp tidigare, både i denna tråd och i tidigare sammanhang detta varit uppe på tapeten.
Ja, bland annat så har det inlägget men även tidigare då jag beskrivit ganska precis samma sak som dig.
Att du sedan väljer att ha taggen utåt hela tiden är beklagligt, för det har inget något med ego att göra. Tyckte bara att det var skoj att någon annan var inne på samma linje. Det betyder ju att det är något som saknas i Arenan.
Jag tolkade ditt inlägg (överst här) som att det var skrivet med en smula ironi, och att du ansåg att jag plagierat dina idéer utan att ge dig cred för det. Jag kanske missuppfattade det då, även om jag nu efteråt har svårt att tolka det på annat sätt. Jag tycker fortfarande inte att det var "dina" förslag jag tagit upp, då jag inte sett dig ta upp dem varken i denna tråd eller i tidigare sammanhand då det varit på tapeten.

Jag skiter dock fullständigt i vem som kommer med idéerna så länge de är bra och det finns en liten chans att Skellefteå AIK och kommunen gör något av dem. Och då är vi ju nästan överens...
Menmen, du ska ju alltid vara otrevlig. Man skulle nästan kunna tro att varje gång någon citerar ett av dina inlägg och inte skriver i klartext att de håller med dig, så har de våldtagit ditt intellekt. Tragiskt tycker jag.
För löjligt att kommentera, höj nivån tack.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by Lappmössan »

Chippen wrote:När vi redan är inne på historia och så...
"sportpuben" är ju oxå ett väldigt bra ställe att rama in t.ex gamla matchtröjor och pryda väggarna med. Den är ju så steril och intetsägande så det inte är sant. Att den väljs att kallas Sportpub är nästan ett hån mot betydelsen "sportpub".

Går jag in i en sportpub i en arena så vill jag se att den förknippas med sport och att det finns något som kan härröra till vilken arena jag är inne på. Nu är det förvisso en tabell med klubbmärken på ovanför bardisken, men det räcker som inte för mig.
+1!
Detta har jag också reagerat på. Upp med matchtröjor! Upp med stora bilder på när Lasse Nyström avgjorde, Koskens suddenavgörande, Tims målgest, osv. Allt ska skrika Skellefteå AIK.

Någon som vet om pucken som tog oss tillbaka till elitserien finns sparad? Öbbas klubba? Finns rent av något från 78 kvar? In med dem i en glasmonter som SYNS. Inte i en undanskymd vrå...
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by lazerkrobbe »

Visst är sportbuben i SKA mest en enda lång glasvägg? Kanske svårt att göra så jättemycket av den lokalen, men håller med om att man åtminstone borde känna i vems vardagsrum man är i.
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by Chippen »

Visst är det så att lokalen är lite svår att göra något med då det är mycket fönsterytor. Dock finns ju två kortväggar att göra något med. Man skulle ha klubbmärket på golvet. Finns väl ytor att göra något på både till höger och vänster om hbardisken.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by lazerkrobbe »

Visst skulle det gå förbättra en hel del, men ändå en väldigt begränsad lokal. Inget för en wall of fame, men i alla fall lite svart-gult skulle snygga till det hela. (och nej, du skrev aldrig wall of fame...)
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by King Kong »

Humlans "Wall of history" låter intressant, eller alla typer av "Wall och fame" och dyl.
Men jag vill ändå se tröjor i taket, tröjor som sprider och ger en känsla inne i själva arenan..
Dagens spelare skall kunna sitta i båset och snegla upp och hämta kraft eller inspiration där ifrån..!
Tröjnummer kan man som sagt skippa, namnet och antal matcher eller årtal då spelaren la grillorna på hyllan duger också..!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Talbot25
Posts: 1058
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by Talbot25 »

Jag kom på en idé inatt:) Det skulle vara fint med en vägg där man får följa AIKs historia i kronologisk ordning och även få med de "mörka tiderna". Väggen kan fyllas med bilder, matchtröjor pressklipp och annan memorabilia. Väggen får gärna vara den vägg som är bakom västra stå för det är så trevligt där.
Kom ihåg var ni hörde det här först!
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by Melon »

Image
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
Humlannitton
Posts: 1494
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by Humlannitton »

Talbot25 wrote:Jag kom på en idé inatt:) Det skulle vara fint med en vägg där man får följa AIKs historia i kronologisk ordning och även få med de "mörka tiderna". Väggen kan fyllas med bilder, matchtröjor pressklipp och annan memorabilia. Väggen får gärna vara den vägg som är bakom västra stå för det är så trevligt där.
Kom ihåg var ni hörde det här först!
Image
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by Markman »

Snackar vi historik och att ingjuta en "Skellefteå AIK-själ" i Arenan, då har vi ju grymt mycket att lära från andra sidan pölen. Satt och kollade på lite Lidström-klipp på NHL.com och ramlade över NHL36 med just Lidas, alltså en serie där ett filmteam följer en spelare i 36 timmar vid back-to-back-matcher.

I inledningen av klippet nedan ser man ett par grejer som jag gärna skulle se i SKA - plaketter med hjältar från förr, bilder på spelare, memorial över SM-guldet!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BKTphpZ2 ... re=related[/youtube]
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by lazerkrobbe »

Markman wrote:Snackar vi historik och att ingjuta en "Skellefteå AIK-själ" i Arenan, då har vi ju grymt mycket att lära från andra sidan pölen.
För intresserade - gör ett studiebesök till Bell Centre...där kan man snacka om att hylla historien.
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by Chippen »

Skönt reportage måste jag säga.

Men vilket vanedjur han verkar vara..dock verkar det ju även skörda frukt att vara vanedjur :)

Två saker slog mig..om det bara för för detta reportage eller inte, men han pratar ju alltid engelska, oavsett om det är med barnen, Homer eller i omklädningsrummet.

Sedan, brukar det inte vara standard att C och A sitter på vänster sidan av tröjan? Såg att Detroit har det på höger sida.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by Markman »

Chippen wrote:Skönt reportage måste jag säga.

Men vilket vanedjur han verkar vara..dock verkar det ju även skörda frukt att vara vanedjur :)

Två saker slog mig..om det bara för för detta reportage eller inte, men han pratar ju alltid engelska, oavsett om det är med barnen, Homer eller i omklädningsrummet.

Sedan, brukar det inte vara standard att C och A sitter på vänster sidan av tröjan? Såg att Detroit har det på höger sida.
Riktigt skönt reportage, helt klart!

Efter 20 år i USA är det nog rätt lätt att använda sig av engelskan i första hand, och ungarna lär väl nästan ha fått den till sig först, men lite svenska här och var blandar han nog in i vanliga fall.

Det verkar som att Detroit har kört på båda varianterna, vanligtvis på höger sida (baserat på mängden bilder där det sitter till höger), men ibland har det suttit till vänster också:
Image
Image
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by Chippen »

En sak är då säker. Satan så mycket stilrenare tröjorna är utan all reklam.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by Larzon »

Chippen wrote:En sak är då säker. Satan så mycket stilrenare tröjorna är utan all reklam.
åh fan. trodde inte att du kunde skriva någonting bra. men + 1
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by arsenal »

Mikaelsson,Hadelöv,Wernblom,Söderberg,Åkerman!!!upp med tröjorna genast!!

utan hadelöv,werner,antos,åkerman hade vi aldrig gått upp till elitserien som vi gjorde 06 och kanske lirat hockeyallsvenskan fortfarande,de man inte vet!!
User avatar
Micke
Posts: 742
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by Micke »

Givetvis ska man hylla och hedra legender, men att hissa tröjan och pensionera numret är trams. Nu drar jag paraleller till fotbollen men se på Manchester United, tänk om de hade pensionerat nummer 7 efter George Best. Då skulle man inte få se den legendariska tröjan leva vidare med Robson, Cantona, Beckham, Ronaldo etc som efterträdare....de stora namnen bara radar upp sig efter det. Alla de hedras på ett eller annat sätt, men att pensionera nummer är inte rätt väg. Till slut finns det inga nummer kvar, jag tycker istället folk ska hedras av att få bära samma nummer som till exempel Mikaelsson gjort, eller Hardy Nilsson. Känns det inte nog med alla affischer och tavlor med spelarnas namn och nummer på? Låt dom leva kvar i minnet, dom kommer aldrig glömmas bort ändå. Det kan jag lova till 100%.

Att hissa till exempel Åkermans tröja är dessutom direkt overkill. Okej om han hade spelat i AIK i 20 år och alltid varit trogen, men det har han inte gjort. Långt ifrån. Enligt mig är han självklart en hjälte som varit starkt delaktig i AIKs frammarsch, men trodde sedan inte på lagbygget och gick för mer pengar och glory.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by Jablonic »

Micke wrote:Givetvis ska man hylla och hedra legender, men att hissa tröjan och pensionera numret är trams. Nu drar jag paraleller till fotbollen men se på Manchester United, tänk om de hade pensionerat nummer 7 efter George Best. Då skulle man inte få se den legendariska tröjan leva vidare med Robson, Cantona, Beckham, Ronaldo etc som efterträdare....de stora namnen bara radar upp sig efter det. Alla de hedras på ett eller annat sätt, men att pensionera nummer är inte rätt väg. Till slut finns det inga nummer kvar, jag tycker istället folk ska hedras av att få bära samma nummer som till exempel Mikaelsson gjort, eller Hardy Nilsson. Känns det inte nog med alla affischer och tavlor med spelarnas namn och nummer på? Låt dom leva kvar i minnet, dom kommer aldrig glömmas bort ändå. Det kan jag lova till 100%.

Att hissa till exempel Åkermans tröja är dessutom direkt overkill. Okej om han hade spelat i AIK i 20 år och alltid varit trogen, men det har han inte gjort. Långt ifrån. Enligt mig är han självklart en hjälte som varit starkt delaktig i AIKs frammarsch, men trodde sedan inte på lagbygget och gick för mer pengar och glory.
Bland de bättre inläggen jag läst här inne. Instämmer till fullo. Går ju nästan inflation i det. Ta Anders Huss som ett exempel. Varför hänger Brynäs upp hans tröja först nu? Var ju ganska länge sedan han la av. Samma med Challe Berglund, Anders Hedberg med flera.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by Zimme »

Sen blir det knas om man börjar nu, det finns ju massor av spelare som platsar, Myggkedjan, Klimpen, Hardy mfl. Hur bedömer man spelarna från 50-60 talet? Hur ska de som spelade i Allsvenskan/div1 bedömas? Är deras prestationer att jämföra med Elitseriespelarnas?
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by Chippen »

Såg just att Malmö håller på tröjnummer, och låter inte spelare använda vissa nr som är lediga.

Senast nu är Rensfeldt som inte får ha #19 i Malmö, ifall Malmö skulle få för sig att hissa Jussis tröja i taket.
De verkar även inte dela ut #12 och #21 till nya spelare.

Är Malmö unika i detta, eller det någon som har koll om flera klubbar gör så här? Håller på nummer som suttit på ryggen på betydande spelare, men som inte fått sin tröja upphissad och där ett nummer är starkt förknippat med en Ikon i klubben?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by Oracle »

Är det så många som snackar om att pensionera nummer? Jag upplever inte det. Ärligt talat har jag aldrig egentligen tänkt tanken att nummer pensioneras utan det vackra är ju just att hänga upp en tröja som hyllar spelaren och påminner alla i arenan - spelare som publik - om tider som varit och som förhoppningsvis kan ingjuta extra mod och styrka till spelare och publik när det behövs. Att namnet och numret är på tröjan är väl självklart med tanke på att det är vad folk förknippar med spelaren. Det vore ju synd om "hissa tröjor"-idén faller bara för att några tror att det måste gå hand i hand med att samtidigt pensionera nummer.

Oavsett om man väljer en wall of fame, upphissning av tröjor och/eller utsmyckning av puben, så är det ju positivt. Det viktiga är att AIKs historia börjar belysas mer och att man möts av mer svartgula färger runt om i Arenan (då tänker jag gärna även utanför). Men som sagt, en flagga med 1978 borde åtminstone upp snarast. AIK har ju visat att de kan (tänker på introfilmerna innan matcherna på jumbotronen) och det är just den typen av nostalgi som alla vill se. Man kan väl åtminstone börja lite smått någonstans i Arenan.

Jag var på Arsenals arena i maj och blev imponerad över hur de arbetat med dessa delar. De har statyer i brons på spelare utanför, har målat och tapetserat Arenan utvändigt med cleana bilder och historik, kopplade till matchreferat i radio/tv och tidningar (om bedrifter de gjorde ute på planen). Och inuti var det också mängder av grejer. Man kan se en del av det utvändiga i det här klippet: http://youtu.be/l6vUQiVAfaw" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by Oracle on 16 Jul 2012, 12:14, edited 1 time in total.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hall of fame & tröjor i taket?!

Post by Markman »

Oracle wrote:Text
Väl talat, instämmer! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Post Reply