Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lubbe »

Det här handlar ju om något större än bara ihopslagandet av två sportredaktioner på VK & VF. Tidningarna har väl numer samma ägare. Att slopa VFs bevakning av norrsporten kommer att innebära att VF tappar en hel del läsare i norra länsdelen, och det vet man mycket väl när man tar beslutet att lägga ner bev. av norrsporten. Det är ett strategisk beslut som innebär att VK & VF om några år kommer att i ännu högre utsträckning än idag ha samma spridningsområde. Därmed kommer ägarna att ha starkare argument för att ta det ultimata beslutet i den dolda agenda som man har redan nu: -Att lägga ner VF! (jag skulle bli förvånad om VF existerar om 10 år)
Fast man kommer naturligtvis att hävda att man slår ihop, eller förstärker/effektiviserar/konsoliderar eller annan valfri floskel. Både VK & Norran förlorar konkurrensen och därmed undrar man ju vad som händer med kvaliteten...
S-pressen förlorar ännu en tidning, och det blir helblått på Västerbottens mediehimmel. Norran blir väl kanske lite starkare lokalt. Inlandsborna har alltid varit de största förlorarna i länsmedierna, och som helt saknar egen tidning. Men så har det ju typ alltid varit.
Håller med föregående postare. VK borde byta namn till Umeåkuriren eller nåt liknande.
Sorry om detta blev lite offtopic, men för att göra den lite ontopic. Kan vara så att Fahlman känt av att det är svajigt på VF. Fahlman tycks ha en del egna projekt, och då är det förstås bättre satsa på dem än följa det sjunkande skeppet.
Empress
Posts: 7143
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Empress »

C+ visar näst-nästas veckas matcher mot Solna+UFA:

http://www.tvmatchen.nu/matcher/alla" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Skellefteå AIK i media

Post by schteffe »

Och det innebär att Norran inte sänder månne? Nåja, man är ju på plats hursomhelst...
dj_tobias
Posts: 230
Joined: 12 Aug 2011, 10:46

Re: Skellefteå AIK i media

Post by dj_tobias »

David Ekström wrote:Som ni vet kommer Skellefteå AIK att spela sex av sina sju träningsmatcher inför säsongen på bortais. Men precis som ifjol kommer vi att sända bortamatcherna på webben. Det blev klart i dag.

Vi hade 12 000–20 000 tittare per match och det visar att det finns ett enormt intresse för detta.

Matcherna kommer att spelas i bland annat Stockholm, Strömsund och finska Karleby (mot Kärpät) och vi kör precis som ifjol samarbete med Norrstream som kommer att leverera förbättrade sändningar i år med bättre ljud och ljud. Dessutom tillkommer det repriser och efterhandsvisningar.

Matcherna kommer att kommenteras av Norrans sportreportrar (och jag hoppas att jag inte kommenterar då jag var usel).

Bestäms det i efterhand att någon av matcherna visas på Canal + så kommer vi inte att sända den matchen på nätet.
Med andra ord lär de EJ sändas på Norran.se
Forceman
Posts: 66
Joined: 27 Jul 2011, 17:57

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Forceman »

Letade kanske dåligt?? Hittar inget pris på C+-matcherna online? Kommer man kunna köpa dem?
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Skellefteå AIK i media

Post by schteffe »

Här kan man köpa veckans matcher på hovet via csports: http://www.csports.se/cmore/?progId=2211445" onclick="window.open(this.href);return false;

För övrigt, nu har kalenderfilerna för serien äntligen kommit! Bara att ladda hem och in i vilken kalender som man nu har och vips har man koll på när alla AIKs matcher är.
http://hockeyligan.se/artikel/24639/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Rampa »

Kul inslag där Jimmie och Bud delar ut biljetter.

http://www.skellefteaaik.se/artikel/24761/" onclick="window.open(this.href);return false;
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

Rampa wrote:Kul inslag där Jimmie och Bud delar ut biljetter.

http://www.skellefteaaik.se/artikel/24761/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Både #11 och #21 och mottagarna såg rätt obekväma ut emellanåt :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Rampa »

Jo, inget general-rep där inte. :)
dj_tobias
Posts: 230
Joined: 12 Aug 2011, 10:46

Re: Skellefteå AIK i media

Post by dj_tobias »

Haha, jag gillar initiativet!

Killen bakom kameran hade dock gärna fått tvätta linsen först :)
Empress
Posts: 7143
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Empress »

http://www.canalplus.se/kommande/elitserien" onclick="window.open(this.href);return false;

Lite matcher här och där.
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Plissken »

På fredag morgon får ni hålla koll i bloggosfären. Norrans envälde kommer att balanseras upp -rejält. Mer kan jag inte säga, men jag har en känsla av att det blir grymt bra ;)
(Det handlar inte om mitt skrivande)
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Markman »

Plissken wrote:På fredag morgon får ni hålla koll i bloggosfären. Norrans envälde kommer att balanseras upp -rejält. Mer kan jag inte säga, men jag har en känsla av att det blir grymt bra ;)
(Det handlar inte om mitt skrivande)
Högeligen glädjande nyheter! Enbart norran som komplement till NP räcker inte!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

Kommer bli awesome det där.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Skellefteå AIK i media

Post by haggloader »

En Fahlman som varvar upp igen??
(dock ej i vf.)
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Skellefteå AIK i media

Post by 374 »

Micke Leijnegaard tar över Sportnytt?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Skellefteå AIK i media

Post by svartgulsubkultur »

http://jonasfahlman.se/har-ar-mitt-nya-jobb-2/" onclick="window.open(this.href);return false;
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Skönt med Fahlman in action igen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Plissken »

Blir tokbra med en 'otyglad' Fahlman
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
Sed
Posts: 1611
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Sed »

Som nu blivit http://jonasfahlman.se/har-ar-mitt-nya-jobb-3/

Luleborna firar nog. De gillar ju läsa och kommentera allt han skriver.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Markman »

"Ditt lag" kommer i Canal Plus framöver. Den 11/9 är det dags för AIK. http://hockeyligan.se/artikel/24982/" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Skellefteå AIK i media

Post by 374 »

Nyström på Expressen tippar AIK sexa.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Markman »

374 wrote:Nyström på Expressen tippar AIK sexa.
Länk tack, jag hittar inte någon sådan tippning på Expressens hemsida.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
StigVig
Posts: 1564
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Skellefteå AIK i media

Post by StigVig »

374 wrote:Nyström på Expressen tippar AIK sexa.
Brynässupportern kan inget om hockey och kan absolut inte tippa :lol:
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
StigVig
Posts: 1564
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Skellefteå AIK i media

Post by StigVig »

Markman wrote:
374 wrote:Nyström på Expressen tippar AIK sexa.
Länk tack, jag hittar inte någon sådan tippning på Expressens hemsida.

http://www.expressen.se/sport/kronikore ... y-stannar/" onclick="window.open(this.href);return false;
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Markman »

Intressant motivering:
Så går det
Skellefteå blir givetvis ett topplag igen, men jag tror inte på SM-guld. Främst för att flera andra lag rustat så bra inför säsongen. Det avgörande för Skellefteå blir hur de unga spelarna utvecklas.
Till slut
1)
2)FÄRJESTAD
3)LINKÖPING
4)
5)BRYNÄS
6)SKELLEFTEÅ
7)
8)
9)AIK
10)
11)
12)
Är man verkligen ett topplag om man kommer sexa?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
tazman
Posts: 2021
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Skellefteå AIK i media

Post by tazman »

Jag fullkomligt älskar att "experterna" fortsätter att skriva ner oss, det är då AIK är som bäst.

Fortsätt så.....
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

Han rankar som han vill, jag tycker texten stämmer dåligt med att sätta Skellefteå sexa men samtidigt - spela roll.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Markman »

Aftonslasken har en omröstning om vilket lag folk helst vill se vinna SM-guld och vilket man absolut inte vill se som vinnare.
Vi ligger hyfsat bra till i den förstnämnda (1 av 7 lag över 10 %, 4 lag före oss). Det komiska som jag märkte hör väl egentligen mer till andra lag, då det i den andra omröstningen var en solklar ledare i FBK som nästan 28 % hade valt. Gnaget låg på 18 % där, och vi låg på fjärde plats på ca. 9 %. Jag själv satt faktiskt och valde mellan FBK och Gnaget. Hoppas verkligen att mer än 83 % i den sista omröstningen får sin vilja fram! ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

Jag kan tänka mig att Luleåtrollen älskar sånt där. Klart överrepresenterade.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Post Reply