Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK i media

Post by snorhyveln »

Jösses Amalia!
5 AIK:are uttagna I J20 landslaget.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by krysset »

Tror faktiskt att alla 5 kan komma med till JVM.
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Skellefteå AIK i media

Post by StigVig »

snorhyveln wrote: 21 Oct 2019, 16:32 Jösses Amalia!
5 AIK:are uttagna I J20 landslaget.
Kul för spelarna, mindre bra för AIK
Kommer dom med till JVM, hur många SHL matcher missar dom?
Krossa Skiten!!!!!
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Skellefteå AIK i media

Post by marre »

6 st
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Skellefteå AIK i media

Post by marre »

Sundsvik kommer knappast med.Men dom andra har nog stor chans.
User avatar
nr86
Posts: 5253
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nr86 »

Vilken kul intervju med Ohlsson i Aftonbladet!!
Det svartgula går inte att tvätta bort😂😂
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... eritlistan
Hällgren
Posts: 197
Joined: 01 Oct 2013, 17:40

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Hällgren »

Det citatet gör att han alltid är välkommen tillbaka till AIK.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Jocko Homo
Posts: 483
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Jocko Homo »

Håller med!
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Erwynn »

Buhähä man ska inte ha känslor och hata i hockey! Fyfan
Hata allt.
MBB

Re: Skellefteå AIK i media

Post by MBB »

Haha king!
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Snuskhummern »

Säger det igen, in med Ohlsson i nästa års trupp!
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by krysset »

Om han godtar en roll som i en 4e keja och BP så är det ok.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Snuskhummern »

Får väl slåss om platsen hierarkin som alla andra.
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Skellefteå AIK i media

Post by StigVig »

nr86 wrote: 24 Oct 2019, 08:50 Vilken kul intervju med Ohlsson i Aftonbladet!!
Det svartgula går inte att tvätta bort😂😂
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... eritlistan
Klockrent :D
Krossa Skiten!!!!!
persson82
Posts: 653
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by persson82 »

Armalis följer med till Gbg...spelar med match redan ikväll enligt norran....j20?
Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Sed »

persson82 wrote:Armalis följer med till Gbg...spelar med match redan ikväll enligt norran....j20?
Jepp. Armalis står mot DIF J20 ikväll.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Skellefteå AIK i media

Post by bsa »

Någon på Expressen har lagt in en Skellefteå bild på en Solna match :lol: :lol: :lol:
Nu har någon vaknat och bytt ;)
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Skellefteå AIK i media

Post by kopitar »

Erwynn wrote: 24 Oct 2019, 10:23 Buhähä man ska inte ha känslor och hata i hockey! Fyfan
#hatahat
lobo
Posts: 1523
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lobo »

Men alltså, Lars L kanske är en bra kille och duktig journalist, men jag tål inte honom som kommentator.. Känns som en sliskig maskin och man exakt vilka frågor, vilka fakta, och vilka saker han ska säga...

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
petterrr_dd
Posts: 298
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by petterrr_dd »

https://www.norran.se/nyheter/blaljus/t ... den-det-a/

Bara jag som blir sjukt irriterad på att AIK inte tar på sig något av detta? Även fast de inte är okej att börja slåss så tycker jag att de är en skandal att som jag såg det minst 3 lulefans står på västra... tycker verkligen att säkerhetsansvarig bör ta sitt ansvar! Framförallt när de är en ”högriskmatch”.

Som sagt inte okej att börja slåss men också extremt klantigt av de ansvariga.
Chippen
Posts: 14238
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Om man ser, på halsdukar/klädesel etc, att det är motståndarsupportrar så bör vakter ta den/dessa personer från hemmaklacken.
Om inte är det svårt att lasta någon som jobbar runt matcherna för detta.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lobo
Posts: 1523
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lobo »

Inte AIK i media, men media.
Synpunkter? Jag tycker SHL är trist att se på, press, press, press, spelförstörande och skära av, sarg, gnugg, sarg.. Mycket lite spelkombimationer och passningsspel. Tror han har en poäng.
https://www.hockeysverige.se/2019/11/15 ... ga-mot-shl

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nishog04 »

lobo wrote: 18 Nov 2019, 10:04 Inte AIK i media, men media.
Synpunkter? Jag tycker SHL är trist att se på, press, press, press, spelförstörande och skära av, sarg, gnugg, sarg.. Mycket lite spelkombimationer och passningsspel. Tror han har en poäng.
https://www.hockeysverige.se/2019/11/15 ... ga-mot-shl

Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Han har rätt. Gäspfaktorn är 100% när det gäller SHL och jag har rent av börjat glömma bort matcher. När frun frågar om det är hockey på TV har jag redan missat halva första perioden.

Man vet att SHL är illa ute när t.o.m Euro hockey tour börjar bjuda på bättre matcher.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Skellefteå AIK i media

Post by bsa »

Problemet med SHL är att alla (nästan alla) spelare med spetskompetens spelar i Nord Amerika,Ryssland eller Schweiz. Kvar blir bra skolade hårt arbetande spelare som tar ut varandra. 70 80 tals spelarna var mycket sämre men skillnaderna mellan toppspelare och bottenspelare var så mycket större. Tittade på en del fotboll lokalt på den tiden de tråkigaste att se var fyran alla kunde markera ut sin gubbe och alla hade en ok fysisk status. Trean var bra och femman, där fanns allt från rätt så dåliga till skickliga som inte ville lägga ner tiden för högre divisioner, där hände roliga saker.
Men något som skulle förändra spelet vore om man följde regelboken på försvarande spelare framför mål.
Att tillåta BOXA UT är att ta död på hockeyn.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nishog04 »

Bra synpunkter! Jag håller med dig i resonemanget om regelboken.

Dessutom tycker jag att zonernas storlek också förstör väldigt mycket för spelet, då backarna numera endast täpper till luckorna framför målvakten och sällan känner sig frestad att utmana utanför boxen. Detta betyder att det aldrig uppstår situationer där någon "gör sin gubbe" och att det därmed öppnas ytor (för ovanlighetens skull hände det faktiskt förra matchen när Brynäs gjorde 5-4). Likväl är hybridicingen värdelös, då det i sin tur enbart betyder att man kan dumpa och sedan idiotåka för att hinna först. Lag som dumpar puck ska bestraffas med icing och inget annat.

Och som du säger, följer man regelboken skulle utvisningsbåsen (i nuläget) vara proppfullt med hakande och slashande spelare. Det är för dåligt att tillåta sånt!
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Erwynn »

petterrr_dd wrote: 18 Nov 2019, 08:30 https://www.norran.se/nyheter/blaljus/t ... den-det-a/

Bara jag som blir sjukt irriterad på att AIK inte tar på sig något av detta? Även fast de inte är okej att börja slåss så tycker jag att de är en skandal att som jag såg det minst 3 lulefans står på västra... tycker verkligen att säkerhetsansvarig bör ta sitt ansvar! Framförallt när de är en ”högriskmatch”.

Som sagt inte okej att börja slåss men också extremt klantigt av de ansvariga.
Kanske det sista sundhetstecknet vi såg på västra innan ståplatsen är död i enlighet med SAIKarnas värderingar.
Hata allt.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

Erwynn wrote: 18 Nov 2019, 14:30
petterrr_dd wrote: 18 Nov 2019, 08:30 https://www.norran.se/nyheter/blaljus/t ... den-det-a/

Bara jag som blir sjukt irriterad på att AIK inte tar på sig något av detta? Även fast de inte är okej att börja slåss så tycker jag att de är en skandal att som jag såg det minst 3 lulefans står på västra... tycker verkligen att säkerhetsansvarig bör ta sitt ansvar! Framförallt när de är en ”högriskmatch”.

Som sagt inte okej att börja slåss men också extremt klantigt av de ansvariga.
Kanske det sista sundhetstecknet vi såg på västra innan ståplatsen är död i enlighet med SAIKarnas värderingar.
Spelarna har backat åtminstone en av de anklagade (den andra vet jag inte) betydligt mer än vad klubben har gjort. Säkerhetschefen går inte att prata med längre, SHL:s förlängda arm till 100 %. "Som att försökta dansa med en myndighet" som Winnerbäck en gång sjöng.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by p-play »

nishog04 wrote: 18 Nov 2019, 12:02 Bra synpunkter! Jag håller med dig i resonemanget om regelboken.

Dessutom tycker jag att zonernas storlek också förstör väldigt mycket för spelet, då backarna numera endast täpper till luckorna framför målvakten och sällan känner sig frestad att utmana utanför boxen. Detta betyder att det aldrig uppstår situationer där någon "gör sin gubbe" och att det därmed öppnas ytor (för ovanlighetens skull hände det faktiskt förra matchen när Brynäs gjorde 5-4). Likväl är hybridicingen värdelös, då det i sin tur enbart betyder att man kan dumpa och sedan idiotåka för att hinna först. Lag som dumpar puck ska bestraffas med icing och inget annat.

Och som du säger, följer man regelboken skulle utvisningsbåsen (i nuläget) vara proppfullt med hakande och slashande spelare. Det är för dåligt att tillåta sånt!
Jag påpekade redan när man flyttade ut blålinjerna och gjorde zonerna större att det blev en försämring. Man ser nästan aldrig de där stenhårda slagskotten som går direkt i mål numera. Istället handlar allt om att man skall kasta puckar på mål och samtidigt skymma målvakten. Det är också enklare att spela med större marginaler med större zoner. Närkampsspelet minskar och det blir handbollsliknande anfall där spelarna försöker luckra upp motståndarnas försvarsbox. När man ser en NHL-match är det första man märker hur rent spelet är med ett minimalt antal spelförstörande moment. Det allra största problemet är dock att det är 50 svenska spelare i AHL. Det är alldeles för billigt för NHL-lagen att signa upp spelare.
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ossian »

SHL har for fa skickliga spelare som kan bjuda publiken pa nagot extra. NHL, AHL, KHL och NLA lockar de skickliga for att lonerna ar otroligt mycket battre. SHL gar tyvarr samma vag som allsvenskan i fotboll eftersom det ar pengarna och lonerna som styr.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nishog04 »

ossian wrote: 18 Nov 2019, 19:02 SHL har for fa skickliga spelare som kan bjuda publiken pa nagot extra. NHL, AHL, KHL och NLA lockar de skickliga for att lonerna ar otroligt mycket battre. SHL gar tyvarr samma vag som allsvenskan i fotboll eftersom det ar pengarna och lonerna som styr.
Ja, så är det. Och det blir dessutom hönan eller ägget när man skapar förutsättningar som gynnar de mindre tekniska spelarna. Färre återvändare blickar mot SHL, om det som Hersley säger är sant. Det i sin tur kommer i långa loppet att ge svagare siffror för ligan, lägre inkomster för spelarna och... ja, den onda spiralen är igång.

Nåja, förr eller senare spräcks presspelsbubblan. Det blir som med Hardys torpedhockey. När finnarna (eller var det tjeckerna?) knäckte den var det över. Å andra sidan kanske torpedhockeyn måste dammas av för att få slut på presspelet?
Post Reply