Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Draper »

GroovyEd wrote:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4714275.ab

Stor kille, den där Widing.
Har du läst artikeln?
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Humlannitton
Posts: 1494
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Humlannitton »

Draper wrote:
GroovyEd wrote:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4714275.ab

Stor kille, den där Widing.
Har du läst artikeln?
Jag har läst den. Widing gör ett patetiskt intryck när han försöker släta över att han fegt i efterhand attackerade Robertsson utan att denne hade en möjlighet att försvara sig. Detta inför tusentals åskådare, och utan adrenalin.

Att han dessutom har mage att säga att "bråket var slut när finalserien var slut" efter en sån erbarmligt feg attack gör det hela ännu mer patetiskt. Hade bråket varit slut och Widing haft någon som helst heder i kroppen hade han förstås hållit käften om Robertsson och firat guldet istället.
jowa
Posts: 470
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Skellefteå AIK i media

Post by jowa »

Dessutom gav han sig på Fahlman av någon anledning. Från Fahlmans blogg:

"Däremot förstod jag aldrig varför Daniel Widing, när han just fått sin guldmedalj runt halsen, åkte fram till mig och skrek något som jag på grund av oljudet i arenan inte höra vad det var men jag uppfattade det utan tvekan som någon sorts hån, och jag antar att det säger en hel del om just den gossen."
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Sketch »

Äh. Widing har alltid varit en omogen barnrumpa. Han sprutade ju för tusan vatten på Jocke L förra året.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lappmössan »

Brukar inte läsa folkbladet men "Gäst hos Fahlman" kommer man ändå sakna! Det var fantastiskt bra, sitter ofta och kollar på gamla avsnitt.
p.north
Posts: 259
Joined: 26 Sep 2011, 20:01

Re: Skellefteå AIK i media

Post by p.north »

GroovyEd wrote:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4714275.ab

Stor kille, den där Widing.
jag tycker han är smålik en upphetsad ron jeremy fast med anabolaögon :lol:
User avatar
GroovyEd
Posts: 1848
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Skellefteå AIK i media

Post by GroovyEd »

Draper wrote:
GroovyEd wrote:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4714275.ab

Stor kille, den där Widing.
Har du läst artikeln?
Självklart har jag det? Som nån skrev så är han bara patetisk som försöker släta över det. Aldrig i mitt liv att Bert skulle hålla på så om vi vann.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lazerkrobbe »

Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Rampa »

Oj! Vad fan har hänt? Men skoj.
Undrar annars vad mer han gjort här uppe så ofta.......
"och tack ljuvliga presschefen Anna Hågglund "....... ;)
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Skellefteå AIK i media

Post by TS_ »

Ska det vara så jävla svårt att komma ihåg rätt namn ;)
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Skellefteå AIK i media

Post by kurtivar »

"Visst gnisslar det i juniorleden och många anser att nepotismen huggit tänderna i föreningen, men där är jag för dåligt insatt för att ha en åsikt (även om det är allvarligt om det stämmer)"

hoppas verkligen inte att det är så. någon med lite mer insyn än jag och Wennerholm om det här som kan uttala sig?
Björklöven hade ju ett tag svågerpolitiken ingjuten i hela föreningen. vet inte hur det ser ut nu
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Zimme »

Jag vet inte att nån annan påstått det. Visst är det så att sönerna till flera ledare i laget passerat genom klubben men ta som Lill-X:et, PG mfl så är det för att de är duktiga hockeyspelare, inte för att de känner rätt folk.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

Adam Larsson hade nog inte direkt lirat i div 2 även om hans pappa varit murare/brandman/musiker heller. Och att ynglingarna med rätt stam har varit bra vet vi ju. Frågan är väl om det funnits ännu bättre talanger som inte fått chansen, tror det är det som det gnälls på.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Skellefteå AIK i media

Post by 374 »

Allting är lättare om man känner och framför allt, kan ställa sig in hos rätt folk. Så är det överallt.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Zimme »

Trollet wrote:Adam Larsson hade nog inte direkt lirat i div 2 även om hans pappa varit murare/brandman/musiker heller. Och att ynglingarna med rätt stam har varit bra vet vi ju. Frågan är väl om det funnits ännu bättre talanger som inte fått chansen, tror det är det som det gnälls på.
Och hur ska man veta det? "Kalle hade minsann varit bäst om han fått chansen, men de petade honom för han var inte släkt med nån i klubben" Eller så var Kalle helt enkelt inte nog bra för att ta en plats.
Med det trackrecord klubben har de senaste åren vad gäller juniorer så är det svårt att hävda att svågerpolitik är det som styr.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
GroovyEd
Posts: 1848
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Skellefteå AIK i media

Post by GroovyEd »

Tror det är precis det Trollet menar, Zimme.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Skellefteå AIK i media

Post by kurtivar »

har det gnällts från släktingar att det har förkommit nepotism tidigare?
har bara hört massa om Löven
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Skellefteå AIK i media

Post by kurtivar »

vet inte om jag postar rätt nu, men det märker vi.

är det ingen som har Skellefteås alla slutspelsmatcher på datorn? jag är sugen på att se 8-2 krossen mot gnaget igen.
men jag tar gärna hela slutspelet
rubzz
Posts: 102
Joined: 15 Jun 2011, 17:07

Re: Skellefteå AIK i media

Post by rubzz »

Nån som kan scanna in intervjun med Anders Forsberg i norran?
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Draper »

rubzz wrote:Nån som kan scanna in intervjun med Anders Forsberg i norran?
Går att köpa här annars: http://etidning.norran.se/wl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Skellefteå AIK i media

Post by 374 »

Inte värd att köpa, stod absolut ingenting av värde i den.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Rampa »

Man börjar ta efter. Ska vi bråka om namnet som råttorna gör?

http://www.pitea-tidningen.se/sport/art ... Id=6916441" onclick="window.open(this.href);return false;

Inte lika starkt kanske, men liiite kraft kommer väl ur Lillpite-älven. :)
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lubbe »

Rampa wrote:Man börjar ta efter. Ska vi bråka om namnet som råttorna gör?

http://www.pitea-tidningen.se/sport/art ... Id=6916441" onclick="window.open(this.href);return false;

Inte lika starkt kanske, men liiite kraft kommer väl ur Lillpite-älven. :)
Smickrande, om nåt. Lillpite gör helt rätt. Småklubbar bör utnyttja alla möjliga sätt att fixa intäkter.
Lite förvånad att Kopparhallen fortfarande heter så. Förvisso ligger det visst skimmer över namnet Kopparhallen, men ekonomin i CHC är uppenbarligen inte helt lysande. Boliden som går så bra, hade väl kunnat dunka nåt symboliskt belopp för arenanamnet, tycker man. Nu blev det lite offtopic. Sorry för det.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lazerkrobbe »

VF som avslutat samarbetet med Fahlman slår nu ihop sin sportredaktion med VK och minskar bevakningen av sport i Skellefteå-området. Nu var det väl ingen direkt konkurrens om bevakningen av AIK mellan redaktionerna, men det fanns ju i alla fall en teoretisk konkurrens. Nu minskar den...
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lazerkrobbe »

Inte mycket mer info mer än en bekräftelse från VF's sportchef Ruuth:
http://norran.se/2012/06/sport/folkblad ... kelleftea/
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Skellefteå AIK i media

Post by haggloader »

Alltså nog tror jag fortfarande att Humle & Dumle vid NV kommer att ge oss en bra bevakning framgent, men artiklarna som publiceras gratis på internet kommer att minskas drastiskt.

NV:s publicering på webben är ganska sparsmakad förutom när andra medier har ute samma nyhet
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lazerkrobbe »

haggloader wrote:Alltså nog tror jag fortfarande att Humle & Dumle vid NV kommer att ge oss en bra bevakning framgent, men artiklarna som publiceras gratis på internet kommer att minskas drastiskt.

NV:s publicering på webben är ganska sparsmakad förutom när andra medier har ute samma nyhet
Den stora förlusten är nog Fahlman, som hade blåslampan i röven på H&D mest hela tiden. Stressade väl t.e.x. fram den rätt märkliga satsningen dom hade i serien med konstiga 'reportage' med spelarna?
Men Fahlman ingick väl inte i VF's sportred, så på så sätt är den nog ingen större skillnad?
Så visst finns det en risk att dom sparar på krutet i bloggen och sparar godbitarna till pappers-norran i en högre utsträckning nu då det inte finns någon att tävla mot. Tyvärr.
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Känns som vi kommer få mycket mera av följande mening när det gäller artiklar på nät-Norran:

Läs mer i XXXdagens papperstidning.

Nåja, fan trist att det bara blir norran som kommer sköta rapporteringen här Västerbotten gällande Skellefteå, och även om jag förstår det rätt så innefattas Sunnanås damer i det hela oxå.

Jag som faktiskt tyckt att Folkbladet hade bättre bevakning än norran, och intressantare artiklar i sin pappersvariant, vilket gjort att jag säsongsvis haft Folkbladet i pappersformat.

En rolig grej, som säkerligen aldrig kommer att ske men ändå ball, vore ju om Fahlman skulle frilansa runt helt på egen hand. Starta en helt egen Skellefteå blogg och göra en egen bevakning.
Typ som mrmadhawk gör med Malmö.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
claymore
Posts: 64
Joined: 21 Jun 2011, 19:49

Re: Skellefteå AIK i media

Post by claymore »

lazerkrobbe wrote:VF som avslutat samarbetet med Fahlman slår nu ihop sin sportredaktion med VK och minskar bevakningen av sport i Skellefteå-området. Nu var det väl ingen direkt konkurrens om bevakningen av AIK mellan redaktionerna, men det fanns ju i alla fall en teoretisk konkurrens. Nu minskar den...
Tråkig utveckling tycker jag. Känns som att VF därmed blir likadan som VK. Heter stort och stolt "Västerbottens etc." fast bevakar bara vad som sker i Umeå. Fast jag begriper inte riktigt hur VF har räknat här, Skellefteå AIK är ju en enormt mycket större förening än de tre division 1 lag de tänker följa med "Eriks hockeyhörna" och dylikt.
Med Fahlman lyckades de dessutom få en hel del besökare från Norrbotten till websidan, tveksamt om ett referat mellan Boden och Vännäs kan locka lika många.
Sen att kalla en lokal umetidning för "Västerbottens kuriren" eller "Västerbottens folkblad" tycker jag är en utmärkt indikation på klassisk Umeå hybris. VK har dessutom lyckats ta det hela ett steg längre genom att årligen utse "Årets västerbottning" - där ingen från den norra länsdelen ens nomineras..
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Markman »

Chippen wrote:Jag som faktiskt tyckt att Folkbladet hade bättre bevakning än norran, och intressantare artiklar i sin pappersvariant, vilket gjort att jag säsongsvis haft Folkbladet i pappersformat.

En rolig grej, som säkerligen aldrig kommer att ske men ändå ball, vore ju om Fahlman skulle frilansa runt helt på egen hand. Starta en helt egen Skellefteå blogg och göra en egen bevakning.
Typ som mrmadhawk gör med Malmö.
Instämmer!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Post Reply