Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

addebeck
Posts: 537
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: Skellefteå AIK i media

Post by addebeck »

Näe, såg det det, ja då vilseledde han med största sannolikhet för mig om det mot förmodan inte är något som kom upp på bordet efter samtalet.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by krysset »

Blir väl succé i Linköping.
Torsgatan
Posts: 941
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Torsgatan »

Någon som hängt med i AIK tjafset på twitter och kan förklara?
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Skellefteå AIK i media

Post by GroovyEd »

Det lades upp en omröstning på Skellefteås Twitter typ "Vem ber om ursäkt (till Morley) först?" Med alternativen Sanny Lindström och Peter Andersson. Detta tog hus i helvete i Brynäslägret, samt hos Mrmadhawk och vår lokala kvällspressjournalist Robin som fördömde det hela och tyckte det var dålig stil. Därpå svarade man från Skellefteås håll med en sarkastisk GIF och en text om att deras tweets var till för Skellefteås fans och att Brynäsarna får hitta till sitt eget forum.

Därefter stängdes kontot ner tillfälligt av AIK men är nu uppe igen.
Torsgatan
Posts: 941
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Torsgatan »

Be om ursäkt till morley?
Ok tack för svar! Låter som en soppa jag gladeligen missade.
Empress
Posts: 6995
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Empress »



Eller som Birgit hade sagt: “ Nu tycker jag vi alla sjunger “We shall overcome”

Eller som Kungen: Vänder blad.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Skellefteå AIK i media

Post by GroovyEd »

Torsgatan wrote: 18 Jan 2021, 15:50 Be om ursäkt till morley?
Ok tack för svar! Låter som en soppa jag gladeligen missade.
Nowick*, menade jag ju såklart!
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Skellefteå AIK i media

Post by GroovyEd »

Det hela var rätt överdrivet enligt mig. Drevet hjälptes, såklart, av att Luleåtwitter hakade på.
Jocko Homo
Posts: 483
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Jocko Homo »

Ja Luleå försöker desperat göra sig relevanta med hjälp av AIK.

Funkade väl på Mr Madhawk just den här gången då.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1565
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Dwight_Shrute »

Intressant vad gäller debatten runt Nowick. Här har vi en tackling som Joel "en stentuff men alltid ärlig och godhjärtad spelare" Lundqvist smäller in:



Jag börjar undra om jag är sinnessjuk, för i mina ögon är det ett klockrent matchstraff och bör rendera i en rejäl avstängning med tillägg, eftersom det inte är första gången karlfan gör sånt där..mig veterligt blev det inte ens 2 minuter?

Sanny måste ju så klart skrivit om detta, men jag hittar inte den texten någonstans? :? - eller vänta nu, kanske det har något med att det är just Joel??
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nr86 »

Vet inte vad ni andra känner kring aiks media människa Söderlund? Lite samma hela tiden och vill bara en laget med mycket interna skämt som den ”vanlige” supportern inte har samma insyn i. Frågorna är det ju dagis varning på i nivå. Vem som har bäst skäggväxt respektive hår växt skiter jag fullständigt i. Alltid detta 4e raka kaffe osv. Men det är väl en massa ”ungdomar” där ute som gillar den typen av reportage. Finns ju möjlighet att fråga lite mer om hur de tänker kring hur laget spelar. Roller i laget. PP spel bp spel framtiden i aik osv. Kommande motståndare och hur det är att möta vissa lag och spelare. Vilka vill de se i aik av dessa tex. Kanske vill aik ha det så här men jag tycker det är en alldeles för låg nivå. Många lag har ju intern tv då man får en ännu större inblick i laget och hur den dagliga verksamheten fungerar. Till en viss kostnad men jag är övertygad om att många skulle vilja ha mer delaktighet i aiks verksamhet vilket man skulle få då. Vi känns inte proffsiga på detta område i alla fall. Det är min syn på det i alla fall. Senaste twitter stormen är ytterligare ett bevis på detta.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Snuskhummern »

nr86 wrote: 24 Jan 2021, 11:12 Vet inte vad ni andra känner kring aiks media människa Söderlund? Lite samma hela tiden och vill bara en laget med mycket interna skämt som den ”vanlige” supportern inte har samma insyn i. Frågorna är det ju dagis varning på i nivå. Vem som har bäst skäggväxt respektive hår växt skiter jag fullständigt i. Alltid detta 4e raka kaffe osv. Men det är väl en massa ”ungdomar” där ute som gillar den typen av reportage. Finns ju möjlighet att fråga lite mer om hur de tänker kring hur laget spelar. Roller i laget. PP spel bp spel framtiden i aik osv. Kommande motståndare och hur det är att möta vissa lag och spelare. Vilka vill de se i aik av dessa tex. Kanske vill aik ha det så här men jag tycker det är en alldeles för låg nivå. Många lag har ju intern tv då man får en ännu större inblick i laget och hur den dagliga verksamheten fungerar. Till en viss kostnad men jag är övertygad om att många skulle vilja ha mer delaktighet i aiks verksamhet vilket man skulle få då. Vi känns inte proffsiga på detta område i alla fall. Det är min syn på det i alla fall. Senaste twitter stormen är ytterligare ett bevis på detta.
Medhåll. Flera andra lag har kanaler där man får intressant information om tankar kring spelsystem, upplägg och värvningar varvat med tex. längre "game day"-reportage eller liknande. Det är sånt jag vill ha. Ta ett 15 minuters snack med Forre och ställ lite frågor, häng på mattisarna inför match och visa hur dom jobbar, gör ett 10 minuters klipp runt en isträning, följ med laget under en matchdag, kör nått snack med tränarna nån gång, hur tänker Möller kring sin roll som kapten?, hur jobbar Billing, PEA och resten? osv. osv.

Det finns massor man kan göra för att öka intresset om man bara vill.
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nr86 »

Precis detta jag menar! Skiter i vilken frisyr de har och vad de har för favorit rätt.....
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Skidrow »

Hur Joel kom undan med den där tacklingen är ofattbart.
Torsgatan
Posts: 941
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Torsgatan »

Tror helt enkelt AIKs sociala media inte riktas mot oss hyperintresserade. Kidsen och saikarna gillar mer lättsmält tjoller som generar likes, vilket allt handlar om på t.ex instagram.
Empress
Posts: 6995
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Empress »

nr86 wrote: 24 Jan 2021, 13:58 Precis detta jag menar! Skiter i vilken frisyr de har och vad de har för favorit rätt.....
Tycker det tråkiga är när all vettig kritik/kommentarer svaras med ”har du inte ett eget lags instagram att följa”
Jag skulle vilja ha ett insta/twitter som mest diskurerar sporten och hur laget spelar, blir bättre samt på sikt lockar publik till arenan. Bort med fjanterierna.
Strffa
Posts: 254
Joined: 21 Nov 2019, 14:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Strffa »

Intervjuerna är katastrof. När jag kommenterat att han lägger ord i munnen på spelarna så har jag fått privata meddelanden där han tycker att jag ska skriva kritik i privata meddelanden. Inläggen ser däremot bra ut så länge ingen pratar.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lidlund »

JJ är SHLs femte formstarkaste spelare ImageImageImage

John
Posts: 250
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Skellefteå AIK i media

Post by John »

Jämfört med sig själv?
shaquille
Posts: 1952
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Skellefteå AIK i media

Post by shaquille »

Ja om man går från klappkass å sen gör en poäng så stiger ju formkurvan brant.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lidlund »

shaquille wrote:Ja om man går från klappkass å sen gör en poäng så stiger ju formkurvan brant.
Och med tanke på Morley ligger där uppe säger en del.. Karln har gjort en bra match..

Men konstigt inlägg.. då de isf bör bara ”spelare med mest stegrande form” istället för ”bästa form”..
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Ultron »

Beror på hur man definierar form.
Better than a Monkey wrote:För det har du den vanliga GS. Bara filtrera på tid.

Ex. Hrivik snittar 1,25. Ligger han på 1,0 under fem matcher så spelar han ju sämre med hans mått mätt, men har fortfarande bland högsta GS. Skulle ju bli konstigt att kalla formstarkast?! Han är bäst men kan bättre :)
Morley spelade ju också sin bästa hockey sedan försäsongen de sista matcherna i svartgult.
lobo
Posts: 1523
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lobo »

Visst är de nya reglerna på plats fr.o.m denna säsong?
"..från och med säsongen 2020/21 införa direkt upp- och nedflyttning av ett (1) lag mellan serierna på förbundsnivå inom herrishockeyn"

I så fall, varför inte tabellen ett streck (grovt som faan ;-)) innan plats #14?
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Skellefteå AIK i media

Post by päran »

lobo wrote: 05 Feb 2021, 11:01 Visst är de nya reglerna på plats fr.o.m denna säsong?
"..från och med säsongen 2020/21 införa direkt upp- och nedflyttning av ett (1) lag mellan serierna på förbundsnivå inom herrishockeyn"

I så fall, varför inte tabellen ett streck (grovt som faan ;-)) innan plats #14?
Lag 13 och 14 spelar en play out i bäst av sju matcher.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Erwynn »

Torsgatan wrote:Tror helt enkelt AIKs sociala media inte riktas mot oss hyperintresserade. Kidsen och saikarna gillar mer lättsmält tjoller som generar likes, vilket allt handlar om på t.ex instagram.
Vet helt ärligt inte vem det träffar, har vänner i både ändarna av intresseskalan och ingen är speciellt lyrisk över hans ”plopp eller daim”-intervjuer.
Hata allt.
lobo
Posts: 1523
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lobo »

päran wrote:
lobo wrote: 05 Feb 2021, 11:01 Visst är de nya reglerna på plats fr.o.m denna säsong?
"..från och med säsongen 2020/21 införa direkt upp- och nedflyttning av ett (1) lag mellan serierna på förbundsnivå inom herrishockeyn"

I så fall, varför inte tabellen ett streck (grovt som faan ;-)) innan plats #14?
Lag 13 och 14 spelar en play out i bäst av sju matcher.
Jaha, mot varandra? Så antingen 13 el 14 åker ur

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Skellefteå AIK i media

Post by GroovyEd »

Erwynn wrote: 05 Feb 2021, 12:37
Torsgatan wrote:Tror helt enkelt AIKs sociala media inte riktas mot oss hyperintresserade. Kidsen och saikarna gillar mer lättsmält tjoller som generar likes, vilket allt handlar om på t.ex instagram.
Vet helt ärligt inte vem det träffar, har vänner i både ändarna av intresseskalan och ingen är speciellt lyrisk över hans ”plopp eller daim”-intervjuer.
I Saik-gruppen på Facebook finns det alltid de som uppskattar sånt.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Skellefteå AIK i media

Post by päran »

lobo wrote:
päran wrote:
lobo wrote: 05 Feb 2021, 11:01 Visst är de nya reglerna på plats fr.o.m denna säsong?
"..från och med säsongen 2020/21 införa direkt upp- och nedflyttning av ett (1) lag mellan serierna på förbundsnivå inom herrishockeyn"

I så fall, varför inte tabellen ett streck (grovt som faan ;-)) innan plats #14?
Lag 13 och 14 spelar en play out i bäst av sju matcher.
Jaha, mot varandra? Så antingen 13 el 14 åker ur

Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Ja och ja.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Fdskebo
Posts: 1100
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Fdskebo »

päran wrote: 05 Feb 2021, 13:21
lobo wrote:
päran wrote:
lobo wrote: 05 Feb 2021, 11:01 Visst är de nya reglerna på plats fr.o.m denna säsong?
"..från och med säsongen 2020/21 införa direkt upp- och nedflyttning av ett (1) lag mellan serierna på förbundsnivå inom herrishockeyn"

I så fall, varför inte tabellen ett streck (grovt som faan ;-)) innan plats #14?
Lag 13 och 14 spelar en play out i bäst av sju matcher.
Jaha, mot varandra? Så antingen 13 el 14 åker ur

Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Ja och ja.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Hoppas innerligt att det blir HV71 mot Linköping. Förstå vilket ångestkval det skulle bli! Jag skulle sitta bänkad med chips och pilsner... :lol:
Nu ser det ju tyvärr ut som om HV kommer att lyckas kravla sig förbi strecket, men jag hoppas och håller tummarna så länge det är teoretiskt möjligt.
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nr86 »

Att HV med den budgeten på något vis lyckas med denna bedrift är anmärkningsvärt. Linköping är ju också en klubb som pungat ut grymt mycket pengar på truppen men som ändå lyckas med bedriften att kanske åka ur. Annars är det ju några klubbar som sticker ut gällande tradition och respekt i mina ögon. ÖHK, VLH, LHC och Oskarshamn är de klubbar som ligger längst ner på den listan. Har INGET emot att något av dessa lag spelar i Allsvenskan till hösten.
Post Reply