Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
haggloader
Posts: 701
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Skellefteå AIK i media

Post by haggloader »

jowa wrote: 27 Aug 2022, 01:41
haggloader wrote:Problemet är väl som vanligt i liknande sammanhang att det är Afffe som har kommit på idén inte avnämaren AIK...
Är det så eller var det där bara ett försök att ytterligare nedvärdera aik?



Skickat från min XQ-AU52 via Tapatalk
Vad tror du själv?
Att det inte skulle finnas plats på någon vägg i en stor ishall?

Det är inte direkt Anna Books scenkläder vi pratar om...
Tompa
Posts: 482
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Tompa »

https://www.skellefteaaik.se/article/ox ... -nummer-21

Äntligen och helt rätt av AIK. Vädrar man en förändring och nytänk i föreningen när personer kommer och går i ledande positioner?
Winning isn't everything, it's the only thing
Frantisek Pospisil
Posts: 1351
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Frantisek Pospisil »

Har själv hört en fd ledande inom föreningen säga:
"Så länge jag finns kvar ska ingen tröja upp i denna arena".
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Snuskhummern »

Frantisek Pospisil wrote: 01 Sep 2022, 13:39 Har själv hört en fd ledande inom föreningen säga:
"Så länge jag finns kvar ska ingen tröja upp i denna arena".
Sådana saker får en att fundera på hur pass nyttigt det är med människor som blir inventarier på sina positioner. Otroligt bra initiativ förövrigt.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1826
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Skellefteå AIK i media

Post by GroovyEd »

Det enda knepiga jag tänker är, ska man gå tillbaka i tiden nu och pensionera gamla hjältars nummer? Typ Mikaelsson, Hardy, Akka?
Fdskebo
Posts: 1097
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Fdskebo »

GroovyEd wrote: 01 Sep 2022, 16:11 Det enda knepiga jag tänker är, ska man gå tillbaka i tiden nu och pensionera gamla hjältars nummer? Typ Mikaelsson, Hardy, Akka?
Nej, inte som jag tolkar texten.

”Beslutet innebär också att Skellefteå AIK öppnar för att pensionera fler nummer i framtiden. Det reserveras för spelare som varit aktiva under 2000-talet och kommer att leva sida vid sida med befintliga Wall of Fame, som fortsätter vara ett sätt för klubben sätt uppmärksamma sina legendarer.”
Frantisek Pospisil
Posts: 1351
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Frantisek Pospisil »

GroovyEd wrote: 01 Sep 2022, 16:11 Det enda knepiga jag tänker är, ska man gå tillbaka i tiden nu och pensionera gamla hjältars nummer? Typ Mikaelsson, Hardy, Akka?
Är väl enda sättet få folk till arenan. Mikaelsson, Hardy funkar väl, men döingarna blir knepigare. Klimpen, Acka, Garvis, Hasse Svedberg drar nog inte så många.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

Nej, ingen från Wall of Fame kommer att lyftas upp till tröjpensionering. Däremot kommer Wall of Fame att fortsätta existera, det blir så att säga två nivåer där tröjpensioneringen har extremt höga krav på sig.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

Frantisek Pospisil wrote: 01 Sep 2022, 13:39 Har själv hört en fd ledande inom föreningen säga:
"Så länge jag finns kvar ska ingen tröja upp i denna arena".
Intressant. Jag vet nämligen en (snart) f.d. ledande inom föreningen som tog initiativ till Jimmies tröjhissning.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Frantisek Pospisil
Posts: 1351
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Frantisek Pospisil »

Trollet wrote: 02 Sep 2022, 09:42
Frantisek Pospisil wrote: 01 Sep 2022, 13:39 Har själv hört en fd ledande inom föreningen säga:
"Så länge jag finns kvar ska ingen tröja upp i denna arena".
Intressant. Jag vet nämligen en (snart) f.d. ledande inom föreningen som tog initiativ till Jimmies tröjhissning.
Ja, verkligen intressant.
Empress
Posts: 6958
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Empress »

Dick Axelsson tippar i Aftonbladet:

” I Sportbladets SHL-bibel som kommer lördag den 10 september så tippar Dick Axelsson HV71 som etta i grundserien och att Skellefteå vinner SM-finalen mot dem.”

Vore kul om det hände, men liiiite till spets behövs nog då.
User avatar
tazman
Posts: 1965
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Skellefteå AIK i media

Post by tazman »

Otroligt märkligt att både Lindström och Kronvall tippar oss etta efter grundserien.

Ser det som en ytterst liten möjlighet/chans att vi vinner grundserien.

Många andra lag har betydligt bättre spets och bredd.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Empress
Posts: 6958
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Empress »

Har vi på pappret ett bättre lag i år?
Mycket märklig tippning.
Rollie
Posts: 2019
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Rollie »

Fattar ingenting
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Skidrow »

Dom räknar med ytterligare spelare, sen har vi ett riktigt bra lag nu, där problemet är på baksidan som jag ser det.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Snuskhummern »

NY - Lindholm - Lindström
NY - Pudas

Hugg - Johnson - Möller
Lundberg - Nilsson

Künhackl - Lindström - Lindholm
Forsfjäll - Granberg

Wingerli - Sundsvik - Sandberg
Pellikka

Robertsson

Det här är ett riktigt bra lag, som mycket väl skulle kunna vinna serien, sen om laget har vad som krävs för att ta sig hela vägen när spelet ändrar karaktär helt är mer osäkert.
Empress
Posts: 6958
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Empress »

Snuskhummern wrote: 14 Sep 2022, 07:53 NY - Lindholm - Lindström
NY - Pudas

Hugg - Johnson - Möller
Lundberg - Nilsson

Künhackl - Lindström - Lindholm
Forsfjäll - Granberg

Wingerli - Sundsvik - Sandberg
Pellikka

Robertsson

Det här är ett riktigt bra lag, som mycket väl skulle kunna vinna serien, sen om laget har vad som krävs för att ta sig hela vägen när spelet ändrar karaktär helt är mer osäkert.
Elias S lär väl minst ta 7e backplatsen?
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Snuskhummern »

Empress wrote: 14 Sep 2022, 08:33 Elias S lär väl minst ta 7e backplatsen?
Självklart lär han göra det, tankevurpa från min sida.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by p-play »

Hur bra vi kommer att vara beror nog mycket på de sista förvärven. Höken tippade oss 7:a och truppmässigt är det väl där vi befinner oss just nu med tanke på att SHL är bättre i år. Det finns dock minst 7-8 lag som kan vinna guld och nästan lika många som kan vinna serien. Seriespel handlar dock mycket om goda rutiner så lag som vi och Luleå kommer att gå bättre än truppen indikerar. Vi har heller inte speciellt många nya spelare som behöver skolas in i systemet. Får vi dessutom in några spetsförstärkningar på forwardssidan så kommer vi att vara med långt framme i både seriespel och slutspel..

Målvakter: Minst lika bra som ifjol. Lindvall har en del kvar att bevisa i slutspel, men vi har även Söderström. Det finns bättre målvakter (Frölunda) och bättre målvaktspar (Brynäs), men vi har definitivt en bra målvaktsuppsättning och den är tillräckligt bra för att vinna både serie och slutspel.
Backar: Just nu sämre än ifjol, men om Roos ansluter så är den bättre än ifjol med mer tyngd och bättre bredd. Om Roos inte ansluter så känns det inte heller som att det är bråttom med att ta in någon. Det finns en handfull lag som har bättre backsida.
Centrar: Uppgraderat. Med Lindholm- Johnson - Wingerli (ja, han bör gå center) - Lindström är vi absolut topp i serien tillsammans med Leksand, Timrå och något lag till.
Ytterforwards: Just nu är det den sämsta uppställningen som vi har haft på flera år och den känns sämre än genomsnittet i serien. De behövs minst två nyförvärv av toppklass för att kunna gå hela vägen i slutspelet.
User avatar
tazman
Posts: 1965
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Skellefteå AIK i media

Post by tazman »

Allt talar för att Forsell och AIK väntar ut campen för att hitta kvalitet och klass i form av en målskytt. Wingerli har bred repertoar och är en fin spelare, dock saknas kompetensen att sätta dit pucken.

Utgångspunkten är väl även att Roos återvänder, en till säsong i AIK skulle göra honom gott. Förhoppningsvis kan han logga en hel minuter och förhoppningsvis chippa in med betydligt fler poäng än förra säsongen.

En kedja med Wingerli-Lindström-Lindholm skulle kunna bli en av våra bäst tredjeformationer på rätt många säsonger.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by p-play »

tazman wrote: 15 Sep 2022, 08:21 Allt talar för att Forsell och AIK väntar ut campen för att hitta kvalitet och klass i form av en målskytt. Wingerli har bred repertoar och är en fin spelare, dock saknas kompetensen att sätta dit pucken.

Utgångspunkten är väl även att Roos återvänder, en till säsong i AIK skulle göra honom gott. Förhoppningsvis kan han logga en hel minuter och förhoppningsvis chippa in med betydligt fler poäng än förra säsongen.

En kedja med Wingerli-Lindström-Lindholm skulle kunna bli en av våra bäst tredjeformationer på rätt många säsonger.
Vi får väl se när SHL drar igång om Wingerli har utvecklat sargspelet. Det var hans stora svaghet senast det begav sig. Han brukade ändå göra bortåt 15 mål och gör han det så är nog alla nöjda. Jag tyckte att det blev mycket bättre för ett par år sedan när han flyttades in i en centerroll då han fick mer isyta och inte fastnade vd sargen. Kanske man skall flytta ut Linus Lindström på kanten i den formationen? Han är ändå rätt så stark i sargspelet. Med två murbräckor skulle det öppnas upp en hel del isyta för Wingerli.
Empress
Posts: 6958
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Empress »

User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Snuskhummern »

p-play wrote: 15 Sep 2022, 12:09 Vi får väl se när SHL drar igång om Wingerli har utvecklat sargspelet. Det var hans stora svaghet senast det begav sig. Han brukade ändå göra bortåt 15 mål och gör han det så är nog alla nöjda. Jag tyckte att det blev mycket bättre för ett par år sedan när han flyttades in i en centerroll då han fick mer isyta och inte fastnade vd sargen. Kanske man skall flytta ut Linus Lindström på kanten i den formationen? Han är ändå rätt så stark i sargspelet. Med två murbräckor skulle det öppnas upp en hel del isyta för Wingerli.
Att låta Wingerli centra Tom och Max hade inte varit fel.
marre
Posts: 3134
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Skellefteå AIK i media

Post by marre »

Lirre i fjärde? Då har man fan bra lag,bara hoppas Forre hittar nåt vasst.
User avatar
TigerShark
Posts: 3694
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Skellefteå AIK i media

Post by TigerShark »

Ingen reklam är ju grymt men vars är tigerränderna?

Hoppas Jimmie fick ge tummen upp innan dom körde på den.

Skickat från min IN2023 via Tapatalk

Empress
Posts: 6958
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Empress »

TigerShark wrote: 15 Sep 2022, 19:42
Ingen reklam är ju grymt men vars är tigerränderna?

Hoppas Jimmie fick ge tummen upp innan dom körde på den.

Skickat från min IN2023 via Tapatalk
Varför inte en helt ren aik tröja anno 1978/79/80 i stället?
medli
Posts: 265
Joined: 04 Aug 2011, 20:54

Re: Skellefteå AIK i media

Post by medli »

Jag gillar tröjan, gillar starkt att efternamnet är ovanför siffrorna istället för under.
Frantisek Pospisil
Posts: 1351
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Frantisek Pospisil »

Grymt ful! Solnavarning.
Empress
Posts: 6958
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Empress »

Frantisek Pospisil wrote: 15 Sep 2022, 22:21 Grymt ful! Solnavarning.
https://images.app.goo.gl/bePKev7kMxqKJznM9

Kopia nästintill
User avatar
Special Brew
Posts: 9862
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Special Brew »

Empress wrote: 16 Sep 2022, 07:10
Frantisek Pospisil wrote: 15 Sep 2022, 22:21 Grymt ful! Solnavarning.
https://images.app.goo.gl/bePKev7kMxqKJznM9

Kopia nästintill
Asful som sagt. Ser urtvättad ut.
Post Reply