Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Erwynn »

Billing hade tur denna gång och kan fortsätta sväva runt på kontoret, inget nytt om publik på evenemang. Snarare kan det komma mer restriktioner ifall smittspridningen fortsätter öka.
Hata allt.
User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nr86 »

Bra av AIK att testa "stödbiljetten". Blir att inhandla några på lördag! Hoppas på stor uppslutning! Avgörande på hur stort hålet blir i AIK kassan när detta är över.............
shaquille
Posts: 1950
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Skellefteå AIK i media

Post by shaquille »

Tror verkligen aik skulle tjäna på att ha en biljettbarometer en sån här gång, men lär ju inte hända.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Skellefteå AIK i media

Post by bsa »

Går det inte blockera ryssjävlarna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Skellefteå AIK i media

Post by Erwynn »

Växjö kunde särskilja loger från publiken i arenan och kunde därför ha en publiksiffra på 150. AIK verkar inte utnyttja detta kryphål, eller ha koll på?
Hata allt.
Strffa
Posts: 254
Joined: 21 Nov 2019, 14:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Strffa »



Kändes som vi skulle få en historiedokumentär men det här var ju oxå bra! Videon kanske inte riktigt hängde ihop med avsluten men, Kung!
Torsgatan
Posts: 941
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Torsgatan »

Poddtips: SHL poddens senaste intervju med Wernblom. Man kan inte annat att älska den människan.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

När tar AIK spelare efter? Nu när vi supportrar langar in pengar på stödbiljetter så kanske även spelartruppen borde dra sitt strå till stacken.

https://www.difhockey.se/artikel/8le9ak ... lar-av-lon
Rollie
Posts: 2025
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Rollie »

ante08 wrote: 05 Oct 2020, 14:50 När tar AIK spelare efter? Nu när vi supportrar langar in pengar på stödbiljetter så kanske även spelartruppen borde dra sitt strå till stacken.

https://www.difhockey.se/artikel/8le9ak ... lar-av-lon
Ja skulle verkligen skicka rätt signaler
Strffa
Posts: 254
Joined: 21 Nov 2019, 14:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Strffa »

https://norran.se/sport/artikel/fokus-p ... a/pr5pznqj

Förståeligt fokus på PP på träningen men samma femmor.

Kan vi inte ha en back på pointen?
De måste inte ha en slägga till skott, bara hålla pucken het. Så vi får tillbaka Jocke på kanten.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

Väsby körde alltså av denna som sin mållåt under kvällens match mot Gnaget.
Torsgatan
Posts: 941
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Torsgatan »

Hade dom spelat i div. 2 hade jag inte brytt mig, men i AS? Supportrarna måste ju skämmas örorna av sig.
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Ultron »

Fast man kan vända på det också, och se det som att den är den tredje ultimata sportlåten i hela världshistorien tillsammans med "You'll Never Walk Alone" och "Just idag är jag stark". Möjligtvis fjärde om man räknar in "Seven Nation Army", men jag vet inte om den når upp till de övriga tre.

Gissar att den sjungs i kyrkan på skolavslutningen i Väsby i juni.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Erwynn »

Tröttsamt att vi ska göra en grej av det på sociala medier.
Hata allt.
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Ultron »

Med "en grej", tänkte du då på det officiella AIK-inlägget på FB med "NÄMEN, Vilda Väsby! Den där mållåten lät väldigt bekant 😄🔊" ?
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Erwynn »

Ultron wrote:Med "en grej", tänkte du då på det officiella AIK-inlägget på FB med "NÄMEN, Vilda Väsby! Den där mållåten lät väldigt bekant ImageImage" ?
Ja samt instagram och twitter där man försvarar deras användande av låten
Hata allt.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by p-play »

Jag tycker att är riktigt kul att de använder den och dessutom i en match mot Solna. :) Vi har en hel del supportrar i det området så jag skulle gissa att det någon som håller på oss och på något sätt är inblandad i den lokala klubben som plockat upp låten. Nu får man nästan börja heja lite på Väsby för den låten vill man ju höra oftare. 8-) Kör på! :D
Fdskebo
Posts: 1099
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Fdskebo »

Speltips.se rekommenderar spel på att Jocke återigen går poänglös från match.
https://speltips.se/speltips-10-10-info ... ste-testas

Jag hoppas att han läser det och blir lite irriterad.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Skidrow »

Misstänker dom gjorde det för att reta Solna laget en del också så jag ser inget fel med det.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

Det är nu klart att Fredrik Lindgren gör säsongsdebut idag för Lejon i Hockeyettan.
https://www.hockeyettan.se/sk-lejon/nyh ... _id=166987
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

Ny matchtid på lördag för AIK-Matchen❗️
Lördagens bortamatch mot Örebro HK kommer att få ny matchstart. Matchen kommer att flyttas från kl 18.00 och istället spelas kl 15.15. Matchen kommer även att visas på TV4.
https://www.skellefteaaik.se/artikel/qh ... y-matchtid
Frantisek Pospisil
Posts: 1370
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Frantisek Pospisil »

Missa inte intervjun med mannen, myten, legenden Gaber Glavic på PMbloggen.
Torsgatan
Posts: 941
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Torsgatan »

User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Erwynn »

Tillbaka till 50 på läktaren igen.
Hata allt.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Erwynn wrote: 10 Nov 2020, 09:41 Tillbaka till 50 på läktaren igen.
Kommer att komma rätt hårda restriktioner idag kl 15, då Region Västerbotten har pressträff.
Det förväntas bli paus i all verksamhet för födda 04 och tidigare, med undantag för de som har idrott som yrke. Så det kommer påverka J20, J18 för Skellefteå t.ex och all breddidrott i Västerbotten/Sverige.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
persson82
Posts: 653
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by persson82 »

User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Erwynn »

Inget
Hata allt.
Torsgatan
Posts: 941
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Torsgatan »

Bud lägger grillorna på hyllan och rider ut i solnedgången. Kan någon dela med sig?

https://norran.se/artikel/elwq3z1l
lh=1
Posts: 533
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lh=1 »

Den 12 augusti 2011 landade han i Skellefteå. Ackompanjerad till tonerna av hans älskade countrymusik stormade han in i Skellefteå AIK-fansens hjärta. På isen gjorde han braksuccé och dåvarande tränaren Anders Forsberg kunde i en intervju konstatera att "Han är bara i början på en fantastisk hockeyresa. Tyvärr för oss kommer den inte att sluta här i Skellefteå".

Nu står det klart att resan slutade i Österrike. Men innan dess så hann Bud med spel i både NHL och KHL och ytterligare en sväng i Skellefteå AIK innan han inför förra säsongen lämnade klubben för spel i EC Salzburg. När säsongen tog slut stod det klart att det inte blev någon fortsättning. Nu är Bud Holloway hemma i sitt älskade Wapella och kommit fram till att hans hockeykarriär är över.

– Allt pekar på det – jag har inga planer på att spela igen. Jag startade träningen på försommaren och tänkte att jag skulle spela vidare ett tag till. Och då ägnade jag inte en tanke åt att jag skulle sluta, säger Bud.

Sedan kom coronapandemin och lamslog inte bara hockeyvärlden – utan hela världen.

– Jag ringde och pratade med min agent som inte hade något erbjudande till mig. Deadlines kom i olika ligor och ligorna i Europa satte igång. Ingen visste egentligen vad som skulle ske och många lag tog inte in lika många importer som tidigare. Så jag stannade kvar hemma i Wapella och började jobba istället. Jag har ju en familj att försörja. Men det här var inte sättet jag ville avsluta min karriär på, säger han.

Tanken var egentligen att han skulle fortsätta spela i Salzburg.

– Vi pratade hela säsongen om att förlänga kontraktet – men gjorde det inte. I juni hörde de av sig och sa att de inte skulle ha lika många importer som vanligt och att de skulle satsa på andra. Och det förstår jag med tanke på vad som sker i världen. Men hade jag vetat det som jag vet nu så hade jag förlängt tidigare eller skrivit på med en annan klubb och spelat något år till.

Men Bud är inte bitter.

– Nä, jag är en hockeyspelare som inte får jobba med hockey. Det finns andra som har det mycket värre just nu än mig.

undefined
Bud Holloway fick jubla mycket under sin tid i Skellefteå AIK.
Foto: Jeanette Lövgren
Under hans sejour i Skellefteå AIK så var det mäktiga direktskottet hans främsta signum. Ett skott som nu tystnat. Efter en karriär som förutom spel i SHL som sagt också innehållit spel i AHL, KHL och en match i NHL. Men det är i Skellefteå han har haft störst framgångar.

– Det var en stor omställning för mig att komma till Skellefteå. En ny typ av hockey och en större rink och första gången jag bodde utomlands. Men vi hade ett fantastiskt bra lag och det var många fantastiska människor som tog väl hand om mig. Jag utvecklades enormt under mina tre första år där och blev en mycket bättre spelare. Jag kunde snabbt anpassa mig till den större rinken.

undefined
Bud Holloway målades i guld redan innan slutspelet 2012/2013 och målades också upp som guldgossen.
Foto: Jeanette Lövgren
Det blev två SM-guld 2013 och 2014 och han är den som gjort flest poäng i grundserien i Skellefteå AIK:s historia, 71 (20+51) poäng säsongen 12/13. Han är också den som gjort flest poäng i ett slutspel, 23 (10+13) poäng under slutspelet 2012.

– Det är en stor ära för mig att ha dessa rekord – men samtidigt så hade jag aldrig lyckats utan mina lagkamrater. Som sagt, vi hade ett fantastiskt lag och utan dem så hade jag aldrig gjort så många poäng, säger han ödmjukt.

Om du får ta ut en drömfemma med spelare du spelat med i Skellefteå AIK. Vilka väljer du?

– Det kan jag omöjligt göra. Det är alldeles för många. Det är helt otroligt att jag fått spela med sådana spelare, säger han och skrattar.

SM-gulden är de stora sportsliga minnena för Bud – men det finns flera andra minnen.

– Jag har mött vänner som jag har starka band till fortfarande. Det finns så många minnen så jag kan knappt välja något. Men att få fira jul med Oscars (Möller) familj var otroligt för mig. Men det starkaste minnet för mig är när min son Beau föddes i Skellefteå. Så jag kommer alltid att minnas min tid där.

Han minns naturligtvis alla fans också.

– De har alltid varit bra mot mig. När jag återvände var de glada att se mig igen. Att få spela slutspelshockey i den arenan är svårt att slå. Fansen var helt otroliga.

undefined
Tre stycken George Holloway på bild, I, III och II, från vänster till höger.
Foto: Jeanette Lövgren
Folket i Skellefteå tog också emot hans familj på ett fantastiskt sätt. Något han värdesätter väldigt högt.

– Min mamma och pappa var jätteglada när de fick komma till Skellefteå. Det betydde mycket för dem att folk var så välkomnande mot dem.

När Salzburg var lediga under säsongen ifjol så åkte Bud till Skellefteå. Något som han kommer att göra igen.

– Det tror jag säkert. Som sagt så har jag många vänner där som jag gärna vill träffa igen. Nu går det ju inte resa så mycket – men min fru är ju från England och därifrån är det inte så många timmar till Sverige. Jag är säker på att mina föräldrar vill tillbaka också – men det är en väldigt lång resa för dem.

Hockeykarriären är över och nu har han alltså börjat jobba med annat. Föga överraskande har han börjat arbeta med hockey. Detta i en organisation som heter Edge 2 Edge Hockey.

– Jag träffade en kille som heter Casey O'Brien som jobbar med att utveckla unga spelare och jag sa till honom att det var något som jag ville hjälpa till med. Då trodde jag inte att det skulle gå så snabbt innan jag började med det, säger han och skrattar igen.

Det handlar om "skillsträning" för barn och ungdomar mellan 5–18 år.

– Vi åker ut till olika kommuner i Saskatchewan. Casey har jobbat med det här länge och har lärt upp mig och jag tycker att det är väldigt roligt. Det finns många mindre städer i området där jag bor som vi besöker.

Att jobba med utveckling av unga spelare var inget han planerade att göra.

– Nä, det var inget jag hade tänkt på – men nu gör jag det och trivs väldigt bra med det.

undefined
Familjen Holloway med frun Harley, sönerna Rex och Beau och Bud själv, har bosatt sig i Wapella.
Foto: Privat
Trots alla städer och länder han spelat i så är Wapella hemma för Bud och det är där han alltså väljer att bo, "Right in the middle of somewhere." som Wapellas egen slogan lyder. Och det är klart att "The Prince of Wapella" ska bo där. Detta i en stad som alltid haft framgångsrika hockeyspelande Holloways. Pappa George och mamma Wendy bor kvar och driver restaurangen Wendys Place vidare.

– Vi äter där en del – men inte varje dag, säger han och skrattar innan han fortsätter:

– Men det är bra. För då får barnen träffa sina farföräldrar ofta.

Tankarna finns dock kvar i Skellefteå.

– Så klart. Med alla fina människor som jag mött där som kommer jag alltid tänka på det.
Torsgatan
Posts: 941
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Torsgatan »

Tack!
Post Reply