Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nr86 »

Aaltonen ska vi göra oss av med enl dem. Verkar tro att han sitter på hög lön. Det synar jag. Det är säkerligen prestation baserat men är det inte det blir jag mörkrädd över Lindgrens värvningar.
p-play
Posts: 6770
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by p-play »

nr86 wrote: 25 Oct 2018, 13:58 Aaltonen ska vi göra oss av med enl dem. Verkar tro att han sitter på hög lön. Det synar jag. Det är säkerligen prestation baserat men är det inte det blir jag mörkrädd över Lindgrens värvningar.
Thomas Johansson har garanterat bra koll på till vilka löner spelarna har bjudits ut till och om han anger 175' så lär det definitivt vara ungefär på den nivån JMA ligger. Han kommer i princip från en roll som teknisk sportchef. JMA ryktades ha runt 160' Euro netto per år exklusive sign on i Rögle. 175' per månad är en kraftig sänkning mot det. Han är dock trots allt en väldigt dyr spelare. Alvarez är en annan spelare som satt på ett väldigt dyrt kontrakt i Malmö och även om Malmö säkert fått betala en del för att vi skulle ta över det så har Lindgren lastat in väldigt mycket pengar även där. Alvarez kontrakt i Malmö var åtminstone på den siffra som Johansson anger angående JMA. Hedberg ryktades ligga på ca 150' i rögle. Olimb lär heller inte vara billig. Wingerli lär dock säkerligen vara det och levererar mer än dem alla.
Belsibub
Posts: 83
Joined: 16 Jun 2011, 20:43

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Belsibub »

Ska det vara så att Norran lyckas med att vara kritisk....kan någon låsa upp?

https://www.norran.se/sport/savonen-mor ... verera-nu/
User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nr86 »

Den här är också bra att läsa.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... agonstans/

Lindgren har inte lyckats med sina förvärv så här långt. Det är dyrt att hela tiden gå bom på spets. Kanske Wallson vore ett sportchefs ämne? Den röda AIK tråden/spelmodell är så grymt urvattnad nu.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Skidrow »

Belsibub

Vi får spola tillbaka klockan nio år för att hitta en liknande situationen. Under den gråa novembermånaden och mörka december fick AIK uppleva åtta raka förluster.

Nu har AIK sex raka förluster i SHL – och det är inte november ännu. Och när förluster kommer på rad som de har gjort, är slumpen och oturen eliminerad som orsak.

Faktum är att AIK inte har lyckats ta en trepoängare ens när laget spelar bra, som mot Frölunda och Linköping. På kort sikt går det att leva på tendenser och potential, det är onödigt att börja prata om kris i ett för tidigt läge.

Problemet för AIK var att insatsen mot Örebro inte var ett steg i rätt riktigt. Och återigen en tappad ledning. AIK fick förvisso på nytt utdelning i powerplay, men det var kanske det enda som var riktigt positivt.

Mycket stod och föll med förstaformationen under fjolåret och dessvärre ser det alltmer ut som under fjolåret. Men Joakim Lindström och Oscar Möller kan inte göra allt. Nu var det på vippen att Lindström kunde kvittera i slutet och hade även ytterligare en ramträff tidigare i matchen. Men det är inte Lindströms ramträffar som fäller AIK. Det är andra faktorer som fäller avgörande.

Andreas Wingerlis utveckling har varit imponerande. Förbundskapten Peter Popovic satt på läktaren och var imponerad över AIK:s centertalang. Men faktum är att i övrigt på forwardssidan är det för få som kliver fram för sällan.

Bud Holloway är bara en skugga av sitt forna jag på isen. Den Holloway som gjorde 71 poäng en säsong, slog assistrekord och även innehar poängrekord i slutspel är någon annanstans. Mathis Olimb och Aaltonens facit har varit oerhört begränsat.

Alvarez gjorde förvisso sitt tredje mål och Hedberg noterades för sin första poäng mot Örebro, men facit för nämnda kvintetten är snällt sagt – otillräcklig. 60 spelade matcher och totalt 13 poäng.

Hela kvintetten är ”färdiga” spelare som egentligen ska kunna göra ett intryck från första dagen, men är nu ett komplement medan Möller och Lindström vilar upp sig.

AIK saknar också en riktig powerforward, som är beredd att göra allt och lite till för att vinna. En spelare som river och sliter framför mål, tacklas och skapar en eldflamma. Någon som skapar lite känslor och passion på isen. Ett sånt kort kan aldrig vara dåligt att ha i sin hand.

För det här laget behöver en injektion av någonting. Annars kan det bli mörkare än på nio år.
Belsibub
Posts: 83
Joined: 16 Jun 2011, 20:43

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Belsibub »

Usch så djävla dålig journalistik, lika dåligt som Skellefteås fantasilösa spel
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Skellefteå AIK i media

Post by kriwi »

Kul avsnitt Wikegård med Bert. Svårt att inte gilla Bert.
ante08
Posts: 2582
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

Jahapp, då var det dags igen. Någon vem det är? Kan väl skicka ett PM om ni inte vill skriva ut detta i forumet.

En hockeyspelare i Skellefteå AIK är polisanmäld och misstänkt för våldsamt motstånd efter en händelse som skedde natten mot söndagen den 18 november. "Det är givetvis olyckligt. Jag fick reda på det dagen efter det inträffat", säger klubbdirektören Pea Israelsson. En spelare i Skellefteå AIK ska natten mot förra söndagen varit berusad och betett sig illa mot gäster på en nattklubb vid stängningsdags. Spelaren hamnade i bråk och vakter ingrep.

Det slutade med att det upprättades en polisanmälan mot spelaren, där misstanken är våldsamt motstånd.

Lars Westermark, chef för Polisen i Skellefteå, bekräftar att det upprättats en anmälan angående våldsamt motstånd i samband med ett omhändertagande av en person i Skellefteå förra helgen, 17-18 november, och att en förundersökning har inletts.

Norran har försökt kontakta spelaren via telefon och sms men har inte fått något svar.

Klubbdirektören Pea Israelsson svarar däremot på frågor och säger så här om det inträffade.

– Jag tycker givetvis att det är olyckligt. Jag fick reda på det här dagen efter att det inträffat, säger Israelsson.

Hur reagerade du?
– Ja, som jag sa så tyckte jag att det var väldigt olyckligt det som hänt.

Vad finns det för regler när det gäller alkohol under säsong?
– Någonstans har spelarna en fritid och den sker under eget ansvar. Om du går ut och tar en öl eller två så är det inga problem. Sedan handlar det här om elitidrottsmän och de har ett ansvar för sina kroppar. Att det skulle vara inskrivet i ett kontrakt, att du som myndig inte får dricka alkohol, de reglerna har vi inte, säger Israelsson.

Hur har ni hanterat detta internt?
– Vi har haft en träff med spelaren och vi har vidtagit vissa åtgärder.

Vad har spelaren själv sagt?
– Det är klart att han är ångerfull.

Det pågår fortfarande en polisutredning. Har ni funderat på att stänga av spelaren?
– Som jag sa tidigare så har vi vidtagit vissa åtgärder.

Hur går ni vidare med detta nu?
– I dagsläget så har vi som sagt vidtagit ett antal åtgärder. Jag tror att det här blir en viktig lärpenning för spelaren, med all den uppståndelse som blivit runt detta. Sedan får vi se om åklagaren tar det här vidare och hur vi i sådana fall då ska agera.

https://www.norran.se/sport/skelleftea- ... angerfull/
KurreKloss
Posts: 63
Joined: 08 Jun 2012, 12:37

Re: Skellefteå AIK i media

Post by KurreKloss »

Flashback säger A**** E*******

Men Flashback har ju fel ganska ofta.
phx70
Posts: 194
Joined: 15 Jun 2011, 14:10
Location: Toronto, Ontario

Re: Skellefteå AIK i media

Post by phx70 »

KurreKloss wrote: 26 Nov 2018, 20:47 Flashback säger A**** E*******

Men Flashback har ju fel ganska ofta.
Flashback säger även ett annat namn. F***** D*******

Men som sagt flashback brukar ha fel
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Finns det verkligen folk som inte vet?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
phx70
Posts: 194
Joined: 15 Jun 2011, 14:10
Location: Toronto, Ontario

Re: Skellefteå AIK i media

Post by phx70 »

Chippen wrote: 26 Nov 2018, 21:24 Finns det verkligen folk som inte vet?
Ja eftersom man bor i utlandet numer svårt att veta vad som händer i stan då
KurreKloss
Posts: 63
Joined: 08 Jun 2012, 12:37

Re: Skellefteå AIK i media

Post by KurreKloss »

Chippen wrote: 26 Nov 2018, 21:24 Finns det verkligen folk som inte vet?
Vem vare'!?
krysset
Posts: 1998
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by krysset »

Han spelade inte mot växjö.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Skidrow »

Ren kärring politik, det händer att du hamnar i bråk på fyllan. Skulle det varit 10gången då är det ett problem.
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

krysset wrote: 26 Nov 2018, 23:13 Han spelade inte mot växjö.
Hepp? Gjorde han inte. Jag är då helt säker på att jag såg honom på isen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
persson82
Posts: 657
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by persson82 »

Han spelade mot Växjö
krysset
Posts: 1998
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by krysset »

Den spelare som togs av polisen var inte med mot Växjö.
ante08
Posts: 2582
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

Var det därför Felix Dahlroth matchade med J20 under föregående helg som tillrättavisning?
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

krysset wrote: 27 Nov 2018, 12:42 Den spelare som togs av polisen var inte med mot Växjö.
Om det inte var fler som togs in den aktuella helgen så är du ute och cyklar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Jokard »

Haha va? Finns vittnen på att det är AE det handlar om.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
krysset
Posts: 1998
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by krysset »

A.E är det inte. Har ju inte åldern inne för att komma in där ens ju. Spelaren vi talar om hsr inte medverkat på.slutet.
Hur som helst lite trist men undertecknad blevv också omhändertagen en gång på samma sätt. Hockeyspelare är bara människor men helt klart får man sig en läxa.
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

krysset wrote: 27 Nov 2018, 14:25 A.E är det inte. Har ju inte åldern inne för att komma in där ens ju. Spelaren vi talar om hsr inte medverkat på.slutet.
Hur som helst lite trist men undertecknad blevv också omhändertagen en gång på samma sätt. Hockeyspelare är bara människor men helt klart får man sig en läxa.
Men är du full på en tisdag?
Inte åldern för att komma in? Vad jag vet ör det 18-årsgräns och A.E är ju över 18 år. Så du sitter alltså och säger att alla har sett fel och ljuger?

Om du nu vet vem det är säg det och hur du kan säga att alla andra ljuger.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Erwynn
Posts: 2409
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Erwynn »

krysset wrote:A.E är det inte. Har ju inte åldern inne för att komma in där ens ju. Spelaren vi talar om hsr inte medverkat på.slutet.
Hur som helst lite trist men undertecknad blevv också omhändertagen en gång på samma sätt. Hockeyspelare är bara människor men helt klart får man sig en läxa.
La de ner åtalet om våldsamt motstånd eller hur gick det för dig?
Hata allt.
krysset
Posts: 1998
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by krysset »

Våld mot tjänsteman. Fick dagsböter och skyddstillsyn. Blev avstängd från min idrott.
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

krysset wrote: 27 Nov 2018, 23:26 Våld mot tjänsteman. Fick dagsböter och skyddstillsyn. Blev avstängd från min idrott.
Vem är spelaren som du säger åkte dit då?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nr86 »

Någon som har koll på skadeläget inför morgondagen? Hur illa är det med Bud igentligen? Så bra som han varit på slutet är det ett stort avbräck om han blir borta länge.
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

nr86 wrote: 28 Nov 2018, 13:23 Någon som har koll på skadeläget inför morgondagen? Hur illa är det med Bud igentligen? Så bra som han varit på slutet är det ett stort avbräck om han blir borta länge.
Ingen fara med honom. Han fick en lårkaka.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nr86 »

Tack.
Det var skönt.
p-play
Posts: 6770
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by p-play »

Ungdomsverksamheten verkar minst sagt vara på dekis precis som det mesta i klubben. Var är den där värdegrunden? :cry:
Post Reply