Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Erwynn
Posts: 2407
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Erwynn »

Vill minnas från min tid som aktiv i föreningen att mobbning var en grund till att bli utslängd ur föreningen, värdegrunden verkar uppenbarligen förändrats sen dess.
Hata allt.
Chippen
Posts: 14269
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Erwynn wrote:Vill minnas från min tid som aktiv i föreningen att mobbning var en grund till att bli utslängd ur föreningen, värdegrunden verkar uppenbarligen förändrats sen dess.
https://www.skellefteaaik.se/artikel/xm ... vardegrund

Detta är iofs från 2012
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6766
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by p-play »

Underbar nostalgi!
https://twitter.com/skrivsmedjan/status ... 4550449152" onclick="window.open(this.href);return false;
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK i media

Post by snorhyveln »

Undrar hur många som kommer till kvällens match?
Och hur enkelt hade det inte varit att dra fullt hus mot Rögle? Hade man bara haft lite vett hade man annonserat ut att Jimmie skulle göra comeback ikväll. Vara med på lineuppen samt gjort två tre byten, fullt hus.
Hur svårt kan det vara?
User avatar
kopitar
Posts: 2543
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Skellefteå AIK i media

Post by kopitar »

snorhyveln wrote:Undrar hur många som kommer till kvällens match?
Och hur enkelt hade det inte varit att dra fullt hus mot Rögle? Hade man bara haft lite vett hade man annonserat ut att Jimmie skulle göra comeback ikväll. Vara med på lineuppen samt gjort två tre byten, fullt hus.
Hur svårt kan det vara?
Dom verkar inte bry sig så mycket dom med slipsar på kontoret.
Chippen
Posts: 14269
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

snorhyveln wrote:Undrar hur många som kommer till kvällens match?
Och hur enkelt hade det inte varit att dra fullt hus mot Rögle? Hade man bara haft lite vett hade man annonserat ut att Jimmie skulle göra comeback ikväll. Vara med på lineuppen samt gjort två tre byten, fullt hus.
Hur svårt kan det vara?
Jag känner mig rätt säker på att Jimmie inte kommer spela ikväll
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ante08
Posts: 2579
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

kopitar wrote:
snorhyveln wrote:Undrar hur många som kommer till kvällens match?
Och hur enkelt hade det inte varit att dra fullt hus mot Rögle? Hade man bara haft lite vett hade man annonserat ut att Jimmie skulle göra comeback ikväll. Vara med på lineuppen samt gjort två tre byten, fullt hus.
Hur svårt kan det vara?
Dom verkar inte bry sig så mycket dom med slipsar på kontoret.
Kan förstå på ett sätt att AIK vill vänta med Jimmies comback till Januarimatcherna som ett dragplåster då folk börja få slut pengar efter julklappsinköpen. Samtidigt får vi vara tacksam för att vi har ett publikdragande låtsatsderby hemma mot Luleå på lördag. Luleå och andra sidan har inte dom så publikdragande Mora och Karlskrona hemma under mellandagarna. Törs lova att ingen av dom matcherna skulle dra fullt hus här!
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK i media

Post by snorhyveln »

Wallson fockad från Zürich?
Wäsksjö nästa?
p-play
Posts: 6766
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by p-play »

Det var ett ganska smart upplägg av LJ med delat ledarskap och med Wallson som officiell huvudtränare. :D När det går åt skogen så är det Wallson som får lämna då det där med delat ledarskap inte existerar utanför Sverige.
User avatar
kopitar
Posts: 2543
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Skellefteå AIK i media

Post by kopitar »

snorhyveln wrote:Wallson fockad från Zürich?
Wäsksjö nästa?
Då tar vi sam hallam, alla dagar i veckan. Han är lätt sveriges bästa tränare.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK i media

Post by snorhyveln »

5matcher för Anderson?????
Någon är helt klart ute efter AIK.
Jämfört Rahimis slåtter var ju smällen igår en smekning.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Skidrow »

snorhyveln wrote:5matcher för Anderson?????
Någon är helt klart ute efter AIK.
Jämfört Rahimis slåtter var ju smällen igår en smekning.
Jo det är ett skämt 1-2 matcher hade jag köpt.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK i media

Post by snorhyveln »

Jamen de va ju faan åsså.
Hade nästan väntat att Möller skulle få stanna hemma, men icke. Ajöss med förstakedjan.
ante08
Posts: 2579
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

Då skickar Elin och gänget lite blommor igen då. Vad gör man inte för att synas i media!
http://norran.se/plus/hockeybloggen/ror ... ket-965761" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
smogz
Posts: 5686
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Skellefteå AIK i media

Post by smogz »

ante08 wrote:Då skickar Elin och gänget lite blommor igen då. Vad gör man inte för att synas i media!
http://norran.se/plus/hockeybloggen/ror ... ket-965761" onclick="window.open(this.href);return false;
Och du tycker det var något fel i det? Vad gör man inte för att få gnälla lite?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14269
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

smogz wrote:och du tycker det var något fel i det? Vad gör man inte för att få gnälla lite?
Japps, det tycker att det är. Deras mål borde väl ändå vara att stötta Skellefteå AIK och dess nuvarande trupp? Vad fan är det nu, 2 säsonger sedan Erik Andersson lämnade Skellefteå? Jävla fåneri detta.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Oliman
Posts: 359
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Oliman »

Chippen wrote:
Japps, det tycker att det är. Deras mål borde väl ändå vara att stötta Skellefteå AIK och dess nuvarande trupp? Vad fan är det nu, 2 säsonger sedan Erik Andersson lämnade Skellefteå? Jävla fåneri detta.
Hjälp så okänslig du är.. Erik var med och gav oss två guld och ett silver, han har nu åkt på en skada som kan avsluta hans karriär, och som kan ge honom men för livet. Och du unnar honom inte en blombukett?


Att du hatar facebookgruppen är sedan länge känt , borde inte ditt mål vara att stötta Skellefteå AIK och dess nuvarande trupp? fan är det nu, 5 månader sen du blev kickad ur facebookgruppen? Jävla fåneri detta.
Chippen
Posts: 14269
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Oliman wrote: Hjälp så okänslig du är.. Erik var med och gav oss två guld och ett silver, han har nu åkt på en skada som kan avsluta hans karriär, och som kan ge honom men för livet. Och du unnar honom inte en blombukett?


Att du hatar facebookgruppen är sedan länge känt , borde inte ditt mål vara att stötta Skellefteå AIK och dess nuvarande trupp? fan är det nu, 5 månader sen du blev kickad ur facebookgruppen? Jävla fåneri detta.
Du får kalla det vad du vill, jag tycker det är fruktansvärt fånigt. Har jag inte rätt att tycka det?
5 månader sedan? Vad yrar du i och vad det har för leverans kan nog bara du förklara.

Men jag känner mig hedrar att de få gånger du skriver på forumet så ska du hoppa på bara min inlägg. Det är stort av dig, riktigt stort...fåntratt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
ossian
Posts: 3635
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ossian »

ante08 wrote:Då skickar Elin och gänget lite blommor igen då. Vad gör man inte för att synas i media!
http://norran.se/plus/hockeybloggen/ror ... ket-965761" onclick="window.open(this.href);return false;
Fint gjort!
User avatar
smogz
Posts: 5686
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Skellefteå AIK i media

Post by smogz »

Chippen wrote:
smogz wrote:och du tycker det var något fel i det? Vad gör man inte för att få gnälla lite?
Japps, det tycker att det är. Deras mål borde väl ändå vara att stötta Skellefteå AIK och dess nuvarande trupp? Vad fan är det nu, 2 säsonger sedan Erik Andersson lämnade Skellefteå? Jävla fåneri detta.
Du hatar den gruppen. Noterat. Men jag adresserade inte dig i frågan. Men det är kul att se hur kränkt du är.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Oliman
Posts: 359
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Oliman »

Chippen wrote: Du får kalla det vad du vill, jag tycker det är fruktansvärt fånigt. Har jag inte rätt att tycka det?
5 månader sedan? Vad yrar du i och vad det har för leverans kan nog bara du förklara.

Men jag känner mig hedrar att de få gånger du skriver på forumet så ska du hoppa på bara min inlägg. Det är stort av dig, riktigt stort...fåntratt.
Hoppar inte på dina inlägg, bemöter dem.
Och ja, skriver måhända sällan, skriver främst när jag har något att tillföra, eller, när jag inte kan vara tyst längre. Du verkar vara den som oftast får mig att ta bladet från munnen. Skulle inte välja att se det som hedrande.

5 månader var en höftning, inte viktigt i sammanhanget, valde bara att sätta en tid på det eftersom, om du tittar noga, så innehåller sista delen av mitt svar ovan exakt de ord du använde i inlägget jag bemötte.
Chippen
Posts: 14269
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Oliman wrote: Hoppar inte på dina inlägg, bemöter dem.
Och ja, skriver måhända sällan, skriver främst när jag har något att tillföra, eller, när jag inte kan vara tyst längre. Du verkar vara den som oftast får mig att ta bladet från munnen. Skulle inte välja att se det som hedrande.

5 månader var en höftning, inte viktigt i sammanhanget, valde bara att sätta en tid på det eftersom, om du tittar noga, så innehåller sista delen av mitt svar ovan exakt de ord du använde i inlägget jag bemötte.
Mja, men du besvara fortfarande inte varför du anser att jag inte få ha en åsikt som går stick i stäv med din.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lobo
Posts: 1553
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lobo »

Ni kan PM'a varandra
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
Oliman
Posts: 359
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Oliman »

Chippen wrote:
Mja, men du besvara fortfarande inte varför du anser att jag inte få ha en åsikt som går stick i stäv med din.
Hur menar du?

1) Du säger att det är fel att stötta Erik Anderson när han ådragit sig en skada som hotar hans karriär och eventuellt hans framtida hälsa.
2) Jag säger att jag tycker att du a) är hjärtlös som tycker så, och b) att du tydligt är färgad av ditt hat för facebookgruppen sen du blev bannad där för att du gissninvsvis betedde dig där som du gör här.
3) Som en del i att få fram min poäng till dig så tar jag dina egna ord, exakt såsom du själv skrev dem om facebookgruppen, men ändrar så att de handlar om dig och inte om dem.
4) Har aldrig sagt att du inte får ha en åsikt som inte går stick i stäv med min, aldrig.

En fråga du inte ställer men som jag kan svara på, då det skulle vara en realistisk fråga, är:
"Varför talar du emot mig? "
Varpå jag hade svarat med en fråga:
"Menar du att jag inte är tillåten att ha en åsikt som går stick i stäv med din?" :D

PS: spola tillbaka mindre än 2 månader: En annan fd spelare, tar paus från hockeyn pga sjukdom i familjen. Du meddelar oss på forumet om de jobbiga nyheterna med orden "riktigt jävla tråkigt", en insamling startas, alla som svarar visar hjärta genom att stödja vår förra spelare, trots att han spelar i en annan klubb. Inget av detta ifrågasätts av dig. (väljer att tolka din kommentar som att du INTE vid det tillfället var hjärtlös..)
Chippen
Posts: 14269
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Skador kommer, skador går. Det är en helt annan sak än sjukdomsfallet.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Skellefteå AIK i media

Post by BigGuyJohan »

ante08 wrote:Då skickar Elin och gänget lite blommor igen då. Vad gör man inte för att synas i media!
http://norran.se/plus/hockeybloggen/ror ... ket-965761" onclick="window.open(this.href);return false;
synas i media? är väl ändå inte hennes/gruppens fel att EA väljer att tacka via media?
ante08
Posts: 2579
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

Skellefteå-profilen Robert Larsson, pappa till Adam Larsson, har hastigt gått bort. Vila i frid! ❤
http://www.skellefteaaik.se/artikel/ro4 ... halv-stang" onclick="window.open(this.href);return false;
Empress
Posts: 7117
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Empress »

En av dom största på många sätt och vis.
Minns när man som liten såg han skjuta slagskott från egen zon upp i plexit i anfallszon.

Även matchen där Norberg blev tacklad med det tragiska slutet.

RIP
User avatar
ossian
Posts: 3635
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ossian »

En av de de personliga favoritspelarna genom alla tider :cry: RIP Robert!
User avatar
StigVig
Posts: 1562
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Skellefteå AIK i media

Post by StigVig »

R.I.P. Robert
Krossa Skiten!!!!!
Post Reply