Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Sed »

StigVig wrote:Ingen kul läsning alls :?
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... ls-publik/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bortskämda med slutspel det senaste åren. Långa slutspel. Det är som att man väntar till det börjar på riktigt. Klacken är väl hyfsad, men inte mer. Här finns det stora lyft att göra inför framtiden för att kunna ge laget ett bättre stöd.
Jo, det är inte ofta det är bra tryck i arenan. Men vi har iaf inga klappor än...

Men att Johan mrmadhawk ger Malmö en trea där det är mest "NHL-nu-ska-ni-klappa" är lite väl. Fast han är ju Malmöfan (och ganska mycket Lulefan 8-) ).
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Larzon »

Måste konstatera att detta forum håller oerhört hög nivå jämfört med facebookgruppen "Skellefteå AIK fans", som verkar vara den populäraste bland "saikare". Snacka om stolpskott som härjar omkring där.

Ger man dom 1+1 så får dom 3.
Herregud
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Larzon wrote:Måste konstatera att detta forum håller oerhört hög nivå jämfört med facebookgruppen "Skellefteå AIK fans", som verkar vara den populäraste bland "saikare". Snacka om stolpskott som härjar omkring där.

Ger man dom 1+1 så får dom 3.
Herregud
Varför låter det som om du är förvånad?
Har man annan åsikt är admin där så åker man ju ut och när det är stolpskott som är admin så läggs ju ribban väldigt lågt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Larzon »

Chippen wrote:
Larzon wrote:Måste konstatera att detta forum håller oerhört hög nivå jämfört med facebookgruppen "Skellefteå AIK fans", som verkar vara den populäraste bland "saikare". Snacka om stolpskott som härjar omkring där.

Ger man dom 1+1 så får dom 3.
Herregud
Varför låter det som om du är förvånad?
Har man annan åsikt är admin där så åker man ju ut och när det är stolpskott som är admin så läggs ju ribban väldigt lågt.
Ptja, bra fråga.
Inte varit med där fram tills nyligen, redan fått på nosen när jag ej höll med Admin.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Behöver jag berätta att jag är bannad? :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Skellefteå AIK i media

Post by aik155 »

behöver jag berätta att jag nyligen haft en het disskution med en admin i den gruppen
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Larzon »

Var nog inte bästa öppningen av mig när jag började diskutera feminism och härskartekniker med en militant feminist.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Larzon wrote:Var nog inte bästa öppningen av mig när jag började diskutera feminism och härskartekniker med en militant feminist.
Hahaha :)
Gissar att du åt admin Elin :)

Jag blev utkastad för att jag gick emot strömmen och var inte fullt lika positiv angående Damlag. Då fick jag veta att jag kränkte henne och blev utkastad.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Vitberget
Posts: 153
Joined: 16 Dec 2016, 11:54

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Vitberget »

Är ändå mest bara saikare i gruppen så ingen förlust att bli utslängd :)
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Larzon »

Chippen wrote:
Larzon wrote:Var nog inte bästa öppningen av mig när jag började diskutera feminism och härskartekniker med en militant feminist.
Hahaha :)
Gissar att du åt admin Elin :)

Jag blev utkastad för att jag gick emot strömmen och var inte fullt lika positiv angående Damlag. Då fick jag veta att jag kränkte henne och blev utkastad.
Började redan på twitter när hon skrev att om en kille ser ut som en gris, beter sig som en gris och låter som en gris, så är han förmodligen en gris. Då påpekade jag att det var samma sak som att kalla en tjej för kossa. Det uppskattade varken hennes adminkompis Oskar eller hon själv.

Sen gjorde hon en Hockeygrupp där bara kvinnliga kön fick vara med, och pekade ut härskartekniker killar använder sig i kommentarsfält som anledning. Då påpekade jag att en av dom mest frekvent använda härskarteknikerna är ungefär "Titta vad vi har, men du får inte vara med eftersom *****" och i detta fall om man har ett manligt kön. Uppskattades verkligen inte. En kompis fick bann när han ifrågasatte varför min kommentar var borttagen :(

Lär inte bli långvarig i gruppen kan jag ju säga.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Larzon wrote:
Chippen wrote:
Larzon wrote:Var nog inte bästa öppningen av mig när jag började diskutera feminism och härskartekniker med en militant feminist.
Hahaha :)
Gissar att du åt admin Elin :)

Jag blev utkastad för att jag gick emot strömmen och var inte fullt lika positiv angående Damlag. Då fick jag veta att jag kränkte henne och blev utkastad.
Började redan på twitter när hon skrev att om en kille ser ut som en gris, beter sig som en gris och låter som en gris, så är han förmodligen en gris. Då påpekade jag att det var samma sak som att kalla en tjej för kossa. Det uppskattade varken hennes adminkompis Oskar eller hon själv.

Sen gjorde hon en Hockeygrupp där bara kvinnliga kön fick vara med, och pekade ut härskartekniker killar använder sig i kommentarsfält som anledning. Då påpekade jag att en av dom mest frekvent använda härskarteknikerna är ungefär "Titta vad vi har, men du får inte vara med eftersom *****" och i detta fall om man har ett manligt kön. Uppskattades verkligen inte. En kompis fick bann när han ifrågasatte varför min kommentar var borttagen :(

Lär inte bli långvarig i gruppen kan jag ju säga.
Vi brukar ha våra meningsskiljaktigheter då och då, men i detta fall tycker verkligen inte att vi står så långt ifrån varandra.
Tycker att din jämförelse gris vs kossa är rätt mitt i prick, men "problemet" är ju att du sa emot och inte strök admin medhårs och berömde henne.

På detta forum är det ju trots allt ganska högt i tak, man ger och man tar. I den gruppen får man inte vara kritisk och man får inte använda hård ton. Allt ska vara gröna skogar, guld och lukta hallonbåtar. Det är ju ytterst sällan det blir diskussioner för de stoppas direkt.

Tror inte heller du blir långvarig. Antigen kommer du kliva ur själv eller så blir du utkickad.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Larzon »

Brukar slänga in att jag älskar saik då och då för att neutralisera situationen, får se hur länge det hjälper...
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

HAHAHA! Säg att du älskar bröst oxå :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Talbot25
Posts: 1027
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Talbot25 »

I beskrivningen till "Skellefteå AIK fans" står det "Välkommen till Skellefteå AIKs största supportergrupp"
Northpower har väl ca 1500 betalande medlemmar "Skellefteå AIK fans" har noll
Northpower har 8817 medlemmar i facebookgruppen, "Skellefteå AIK fans" har bara 3248

Har jag missat något?
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Larzon »

Som sagt, 1+1=3.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
tazman
Posts: 1982
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Skellefteå AIK i media

Post by tazman »

Eftersom detta forum i princip är utedöende så gäller det att hitta alternativ, ser ingen annan passande alternativ just nu än Facebook-alternativet. Om det finns alternativ så tas detta emot.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Erwynn »

tazman wrote:Eftersom detta forum i princip är utedöende så gäller det att hitta alternativ, ser ingen annan passande alternativ just nu än Facebook-alternativet. Om det finns alternativ så tas detta emot.
Skjuter hellre mig själv än att gå med i SAIK fanz-gruppen.

Håller med om forumet dock. Riktigt synd, kvalitén här inne innan och ett tag efter plattformsbytet har vart top notch.
Hata allt.
shaquille
Posts: 1950
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Skellefteå AIK i media

Post by shaquille »

Går det inte att locka tillbaka endel folk hit igen på nåt sätt? Håller med det här forumet är outstanding mot alla andra pajas sidor.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Larzon »

Symptomen ligger nog tyvärr i kulturen världen mer och mer dras mot, diskussionsforum, mailtjänster och andra plattformar kämpar förgäves att stå emot Facebooks världsherravälde gällande folk och personers åsikter i det vardagliga livet.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
tsedoc
Posts: 19
Joined: 19 Jun 2011, 19:50

Re: Skellefteå AIK i media

Post by tsedoc »

Angående nytt format, discord är inte ett alternativ då? Använder mig själv av det när det kommer till Aktie-forum (wop.patronum.se) och det fungerar kanon bra och man slipper ha något med facebook att göra :) Ingen som ska logga allt du gör för att sälja din profil till företag och politiska partier!
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Larzon »

Bra förslag! Använder det mycket själv i Customer Support/Community hållet efter att #IRC dog ut med väldigt gott resultat.
Kanske något att ta upp på det extra årsmötet som just utlystes?
Finns både som app och webbformat.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Oliman
Posts: 344
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Oliman »

Slack kanske?
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Larzon »

Oliman wrote:Slack kanske?
Discord är i stort sett som Slack. Men Discord är väl mer använt av folk i min ålder i dataspelssyfte med röstkanaler och liknande. Vi har även byggt en bot som sköter det mesta av vår CS, vet ej om man kan göra sådana saker i slack. Var längesen jag använde det nu.

Som jag förstått använder många företag sig av slack som någon slags internmail-funktion?
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

Talbot25 wrote:I beskrivningen till "Skellefteå AIK fans" står det "Välkommen till Skellefteå AIKs största supportergrupp"
Northpower har väl ca 1500 betalande medlemmar "Skellefteå AIK fans" har noll
Northpower har 8817 medlemmar i facebookgruppen, "Skellefteå AIK fans" har bara 3248

Har jag missat något?
North Power är, på Facebookspråk, en "sida" medan Skellefteå AIK Fans är en "grupp".

Det som stör mig mest är avsaknaden av ett bindestreck i gruppnamnet.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Erwynn »

Larzon wrote:
Oliman wrote:Slack kanske?
Discord är i stort sett som Slack. Men Discord är väl mer använt av folk i min ålder i dataspelssyfte med röstkanaler och liknande. Vi har även byggt en bot som sköter det mesta av vår CS, vet ej om man kan göra sådana saker i slack. Var längesen jag använde det nu.

Som jag förstått använder många företag sig av slack som någon slags internmail-funktion?
Använder/har använt båda två. Discord i privat syfte och Slack precis som du säger inom ett företag. Bra och enkla grejer båda två som absolut skulle kunna fungera som komplement. Lätt att strukturera upp med grupper/kanaler och enkla funktioner i princip bara tuta och gasa.

Problemet med de båda är väl att man aktivt måste registrera sig och ta hem app/logga in på hemsida vilket egentligen inte skiljer sig nämnvärt från forumet. Facebook växer ju iom enkelheten att du redan finns registrerad och når allting genom samma plattform.
Hata allt.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Larzon »

Går lägga in en RSS feed med nyheter i kanalen också.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Skellefteå AIK i media

Post by aik155 »

Slack har jag använd när jag va med och byggde upp en turné skulle funka skit bra att diskutera saker bygga upp olika kanaler och få de som ett form av forum.
Låt aldrig stå plats dö
Empress
Posts: 6988
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Empress »

Läser idag ånyo på Norranbloggen att "tempot på AIKs träning är högt".
Känns ju som vi har ett lag som vore kanon i hockey-bockey?
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Skellefteå AIK i media

Post by smogz »

så du anser inte att det kan vara högt tempo i hockey Empress, förstår inte?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Empress
Posts: 6988
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Empress »

Min möjligen sura kommentar var mer av anledningen att Norran ofta höjer AIKs träningar till skyarna med ord som "skyhögt tempo, pass på bladen", medan laget ofta (tycker jag) har tendesen nyttja denna fart till att gå mot hörnen under matcher och inte driva på mål. Inte mer än så.
Post Reply