Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Hedman
Posts: 286
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Hedman »

Enligt Aftonbladets enkät hamnar AIK först på 6 plats med 3% gällande populära lag! 18% vet ej vilket innebär att de inte vet bättre! :)
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Skellefteå AIK i media

Post by GroovyEd »

Något jag stört mig på länge nu är Norranbloggens infernaliskt överdrivna överanvändning av "undertecknad".
User avatar
micktålbot
Posts: 542
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Skellefteå AIK i media

Post by micktålbot »

GroovyEd wrote:Något jag stört mig på länge nu är Norranbloggens infernaliskt överdrivna överanvändning av "undertecknad".
Som tur är har vi iaf sluppit Fahlmans "Lundmarks och Marklunds" ett par år nu. :D
User avatar
Micke
Posts: 743
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Micke »

Ingen nyhet men Skellefteå AIK på sociala medier är fruktansvärt bedrövliga. Enkla felstavningar och tråkiga smileys vilket gör att man får känslan av att det är en 12-åring som skriver. Nu på Instagram lyckas man stava 'insats' med två t :roll:

När jag ändå är igång så kan jag nämna att de är värdelösa på att uppdatera. Inga nyheter kring laget whatsoever, om skadelägen, kommentarer från spelare (förutom hjälm-klippet efter matcherna) bilder på uppvärmning eller från flygplatser/buss. Inga laguppställningar eller uppdateringar under matcherna. Finns säkert någon tjomme här som skulle göra det gratis, och dessutom så mycket bättre...

Norranbloggarna skriver ganska krystat och tråkigt, men de uppdaterar i alla fall. Kanske de borde skriva mer om Axel Holmströms relation med Andrew Calof?
dovienya
Posts: 2218
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Skellefteå AIK i media

Post by dovienya »

Möllers crib-klippen osv är ju kung
User avatar
Micke
Posts: 743
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Micke »

dovienya wrote:Möllers crib-klippen osv är ju kung
Jaföfan!

Kul också att de typ aldrig skriver något om J20. Sedan, out of the blue, kommer det fem raka grejer som handlar om en J20-match bara för att någon i klubben sagt "hörrni nu måste ni marknadsföra den här matchen lite!". Känns i mitt hjärta när jag själv driver en sida om ett amatörlag med fler uppdateringar!
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Skellefteå AIK i media

Post by LeeGoren »

Sociala medier och Skellefteå AIK är ingen perfect match. Vet inte om hen som sköter det nu är usel eller ifall Pea helt enkelt bestämt att det ska vara så här. Skulle vara intressant att höra hur de själva tänker.
User avatar
Micke
Posts: 743
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Micke »

LeeGoren wrote:Sociala medier och Skellefteå AIK är ingen perfect match. Vet inte om hen som sköter det nu är usel eller ifall Pea helt enkelt bestämt att det ska vara så här. Skulle vara intressant att höra hur de själva tänker.
Jag tror åtminstone inte att PEA bestämt att hen ska stava fel. Det har inte hänt en gång heller.
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Skellefteå AIK i media

Post by LeeGoren »

Micke wrote:
LeeGoren wrote:Sociala medier och Skellefteå AIK är ingen perfect match. Vet inte om hen som sköter det nu är usel eller ifall Pea helt enkelt bestämt att det ska vara så här. Skulle vara intressant att höra hur de själva tänker.
Jag tror åtminstone inte att PEA bestämt att hen ska stava fel. Det har inte hänt en gång heller.
Sant. Men om man tittar lite större, tycker jag det är väldigt synd att man inte haussar upp tex gårdagens superviktiga match mot Luleås J20 större. Kanske till och med gör ett event av det med olika aktiviteter, ölförsäljning osv. Det är ju bevisat hundra gånger om att det finns så otroligt mycket talang i juniorlaget. De är värda att ha mer publik, men behöver ju draghjälp för att få dit folk.
Som tidigare nämnts, instagram och facebook-sidorna är väldigt tama också, definitivt långt ner i rankingen bland SHL-lagen.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Rampa »

Saxat ur aftonblaskan.se om gårdagens match mot Örebro.

.............................................................................................................................
................................................................................................................................
.............................................................................................................................
............................................................................................................................
......................................................................................................................
.................................................................................................................................
.................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................

Just det, nada?
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by freddus »

Rampa wrote:Saxat ur aftonblaskan.se om gårdagens match mot Örebro.

.............................................................................................................................
................................................................................................................................
.............................................................................................................................
............................................................................................................................
......................................................................................................................
.................................................................................................................................
.................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................

Just det, nada?
"
Med bara två veckor kvar till junior-VM kom ett formbesked.
Skellefteåbacken Sebastian Aho avgjorde mötet med Örebro."
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

Johan Åkerman delar ut en julklapp
”Jag vill dela ut en julklapp till Skellefteå AIK. Jag vill ge dem en ÄNNU större jumbotron så att de får med hela klubbdirektören Per-Anders Israelssons leende när han sitter och gottar sig åt både deras ekonomiska och sportsliga framgångar.”
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Skellefteå AIK i media

Post by LeeGoren »

Rogers "intervju" med Pär Lindholm är ju intressant. Inte en endaste fråga, däremot ca 10 st uttalanden som Pär förväntas hålla med om.
User avatar
Halford
Posts: 132
Joined: 30 Jul 2011, 05:55

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Halford »

Haha, en mästare på att intervjua utan "typ" en enda fråga...
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Skellefteå AIK i media

Post by cechise »

HETS!!

"North Power vill ta över Fjällräven Center"
http://www.allehanda.se/ishockey/shl/no ... e-sa-svart" onclick="window.open(this.href);return false;

"Modofansens syrliga passning inför Skellefteås invasion"
http://www.allehanda.se/ishockey/shl/mo ... an-pinsamt" onclick="window.open(this.href);return false;

"Nps passning till modopubliken"
http://norran.se/sport/skelleftea-aik/n ... nan-512786" onclick="window.open(this.href);return false;
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: Skellefteå AIK i media

Post by mellan 3 & 20 tecken »

Hahaha, NSDs lista över saker Luleå har som AIK inte har: http://www.nsd.se/sport/lista-lulea-hoc ... 91772.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
  1. Ett damlag i världsklass
  2. Björngapet"Finns det något mer klassiskt i svensk hockey än det mäktiga och skräckinjagande björngapet som Luleå Hockey-spelarna äntrar isen genom?"
  3. Lars "Osten" Bergström
  4. CHL-guld "Europamästare måste ju vara bättre än svensk mästare, eller?"
  5. Ilari Melart "Honom har Skellefteå AIK definitivt inget svar på. Titta hur stor han är! DET ÄR HELT SJUKT!"
  6. Historia "Luleå Hockey har 32 säsonger i Sveriges högsta serie"
En av de roligaste sakerna jag läst på länge.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Av de 6 punktera så är det bara en sak jag är avundsjuk på och det är Björngapet.
För hur jag än vänder och vrider på det så är det faktiskt ganska mäktigt på något sätt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Skellefteå AIK i media

Post by GroovyEd »

7. Ett gigantiskt lillebrorskomplex som egentligen är grunden till denna lista.
anterio
Posts: 256
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: Skellefteå AIK i media

Post by anterio »

Det roliga med punkt 6 är ju att de skriver Sveriges högsta serie. Och då har de ju rätt, AIK har inte 32 säsonger. Man har 40...
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by persson82 »

mellan 3 & 20 tecken wrote:Hahaha, NSDs lista över saker Luleå har som AIK inte har: http://www.nsd.se/sport/lista-lulea-hoc ... 91772.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
  1. Ett damlag i världsklass
  2. Björngapet"Finns det något mer klassiskt i svensk hockey än det mäktiga och skräckinjagande björngapet som Luleå Hockey-spelarna äntrar isen genom?"
  3. Lars "Osten" Bergström
  4. CHL-guld "Europamästare måste ju vara bättre än svensk mästare, eller?"
  5. Ilari Melart "Honom har Skellefteå AIK definitivt inget svar på. Titta hur stor han är! DET ÄR HELT SJUKT!"
  6. Historia "Luleå Hockey har 32 säsonger i Sveriges högsta serie"
En av de roligaste sakerna jag läst på länge.

Haha....melart!!! Var det inte han Norman och co åkte åttor runt senast så han fick vila 4ggr i rad på botbänken
Sed
Posts: 1612
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Sed »

De glömde ju den viktigaste saken. En olj...minecraft-miljardär.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Hank »

Man undrar ju hur damlaget i världsklass skulle stå sig mot amerikanska eller kanadensiska lag.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

I en artikel i AF om att ett utv rekord i Ryssland tagit går följande att läsa: "I SHL är rekordet 274 minuter när Södertälje och Skellefteå möttes den 6 mars 2010."

Visst var det den matchen Martin Lundberg slogs mot Lukas Kihlström och alla trodde att båda två fått matchstraff, men Martin eller Lukas klarade sig?

Hur fel minns jag?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
msoe
Posts: 1630
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Skellefteå AIK i media

Post by msoe »

Fast nog är NSD-artikeln skriven med ganska mycket glimt i ögat ändå? Kul att det skickas lite gliringar mellan städerna, både inför denna och inför MODO-matchen. Det behövs för att hetta upp serielunken litegrann.
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Skellefteå AIK i media

Post by cechise »

Tänkte på det där med historia för nån dag sen. Är inte Luleå en av de yngsta klubbarna som spelar i elitserien just nu?

(med yngst tänker jag på när klubbarna grundades)
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Skellefteå AIK i media

Post by cechise »

Var tvungen att kolla. Så här ser det ut:

1891 - Djurgårdens IF
1912 - Brynäs IF
1921 - Skellefteå AIK
1921 - Rögle BK
1921 - Modo Hockey
1932 - Färjestad BK
1967 - Frölunda HC
1971 - HV71
1972 - Malmö Redhawks
1976 - Linköping HC
1977 - Luleå Hockey
1990 - Örebro Hockey
1997 - Växjö Lakers
2001 - Karlskrona HK
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

Ni missar väl inte detta - stötta och supporta på alla sätt.
https://tillsammans.atg.se/utloggad/lagsida/19891" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Micke
Posts: 743
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Micke »

Chippen wrote:Av de 6 punktera så är det bara en sak jag är avundsjuk på och det är Björngapet.
För hur jag än vänder och vrider på det så är det faktiskt ganska mäktigt på något sätt.
Björngapet är trams. Men säkert kul för barn. Annars förstås en oerhört rolig artikel, synd att den är pluslåst så jag inte kan länka vidare den.

Den som ansvarar för AIK:s sociala medier verkar ha läst mitt gnäll här, då det uppdateras väldigt mycket nu på Instagram framför allt. Mycket bra! Saknar fortfarande att de länkar till laguppställningar och skadeläge. Säger inget om avstängningar heller. Däremot kan man inte ens skilja på de/det vilket är oerhört genant.
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

Under förmiddagen berättade AIK att de tagit ett styrelsebeslut om en långsiktig damsatsning.
http://norran.se/hockeybloggen/aik-om-d ... tor-523924" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Special Brew »

ante08 wrote:Under förmiddagen berättade AIK att de tagit ett styrelsebeslut om en långsiktig damsatsning.
http://norran.se/hockeybloggen/aik-om-d ... tor-523924" onclick="window.open(this.href);return false;
Viktigaste meningen i den artikeln är den sista. "– Detta måste ske med bibehållen ambitionsverksamhet för den befintliga verksamheten."
Förövrigt är jag inte ett dugg intresserad av att AIK satsar på damhockey. Är mest rädd för att den verksamheten inte kommer att bära sig själv rent ekonomiskt.
Gör den det så kör. Men tror inte intresset kommer vara speciellt stort för att se damlaget.
Post Reply