Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Visst kan man få det till det om man verkligen vill, men det spelar nog väldigt liten roll.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lappmössan »

Lindkvist och gänget får fan se till att göra några AIK-relaterade reklamer nu. 8-)
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Skellefteå AIK i media

Post by svartgulsubkultur »

Lappmössan wrote:Lindkvist och gänget får fan se till att göra några AIK-relaterade reklamer nu. 8-)
Tyckte väl det var mycket SHL-profiler på "Förfesten" förrförra helgen.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: Skellefteå AIK i media

Post by mellan 3 & 20 tecken »

Finns det nån här som har Aftonbladet Plus som kan återge intervjun här?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1099780.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Kan vara Schysst med det.Tillbaka i SHL efter ett år i Ryssland.
Då var valet av klubb självklart.
– Skellefteå är hemma för mig, jag kunde inte tänka mig en annan svenskk klubb, säger Jimmie Ericsson.
RANKNING: SHL:s bästa hemvändare

Efter två SM-guld, OS- och VM-spel lämnade Jimmie Ericsson, 35, klubben han tillhört i elva säsonger för spel i KHL och St. Petersburg i fjol.
Men efter bara ett år är han redan tillbaka.
– Jag är nöjd över att jag fick ta med mig guldmedaljen hem därifrån också, säger Skellefteåkaptenen, som blev mästare med SKA St. Petersburg, och berättar nu för Sportbladet om tiden i Ryssland och varför han valde att återvända till Västerbotten så snabbt.
– Det var vad familjen ville, inleder han.
Var du tidigt säker på att äventyret i Ryssland skulle bli kortvarigt?
– Vi trivdes väldigt bra i St. Petersburg. Det var inte alls givet att vi skulle lämna. Det var annorlunda och lärorikt att bo där och jag ångrar mig inte alls att jag skrev på KHL-kontraktet.
”Bästa alternativet”
Var det enbart familjens val att återvända hem?
– Nej, vi kände att det var rätt. Jag åkte dit redan 10 juli i fjol och hade en jäkligt lång försäsong. Det tar ett tag innan serien startar och man tränar hela dagarna innan det.
– Det var en massa läger, i Polen, Finland och Schweiz bland annat. Då träffade man i stort sett bara laget och aldrig familjen. Det kunde ta var tredje vecka innan jag fick umgås med familjen.
Vad lärde du dig av tiden i Ryssland?
– Både ett annat lands kultur och annan träningskultur. I slutspelet bodde vi bland annat på hotell även under hemmamatcherna och man var aldrig hemma. Vissa lag har det upplägget under en hel säsong, så det är väl egentligen inte synd om mig.
Var valet att flytta hem till Skellefteå självklart?
– Nej, det var inte självklart med Skellefteå. Schweiz är också en intressant liga, men till slut kände vi att Skellefteå var det bästa alternativet.
Varför?
– För att bo hemma.
”Hundra procent”
Hade du kunnat tänkt dig en annan svensk klubb?
– Nej, det var aldrig aktuellt. Skellefteå är hemma för oss. Det känns så till hundra procent, även om jag har familj och vänner kvar i Norrköping, säger Ericsson, som är född i den östergötska staden.
Men någon plan om att avrunda karriären i Vita Hästen har han inte.
Åtminstone inte just nu.
– Man ska aldrig säga aldrig, men jag är nöjd där jag är nu och jag funderar inte längre än de två kommande åren.
Hur mycket följde du Skellefteå under tiden i Ryssland?
– Väldigt mycket. Jag såg i stort sett varje match och blev väldigt imponerad. Det såg inte ut som ett halvt nytt lag utan det var kul
att se att Skellefteå satte gasen i botten redan från start. Jag trodde inte att laget skulle leda serien vid nyår.
”VM är ett mål”
Blir det ett liknande Skellefteå även i år?
– Ni okunniga kommer säkert inte se någon skillnad, men vi som kan hockey och spelar i laget ser detaljer. Det pågår en process i det dagliga arbetet att utveckla spelet.
Är det samma Jimmie Ericsson som lämnade Skellefteå i fjol som nu återvänder?
– Jag anser att jag har utvecklat saker i mitt spel. Att jag är en bättre hockeyspelare nu. Som till exempel är jag bättre i trängre situationer, jag kommer till skott snabbare och är mer målfarligt, säger Skellefteåtrotjänaren och siktar fortfarande, vid 35 års ålder, mot ännu en sjätte VM-turnering.
– Jag har för avsikt att vilja bli bättre hela tiden och VM är ett mål, ja, avslutar han.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: Skellefteå AIK i media

Post by mellan 3 & 20 tecken »

Schysst!
Alltid kul att läsa vad som helst nu när abstinensen är som värst.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lappmössan »

http://www.kuriren.nu/sport/bodens-nhl- ... 76047.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Oskar Sundqvist - som siktar på att ta en plats i Pittsburgh Penguins den kommande säsongen - har inte för avsikt att representera Luleå någon gång i framtiden under normala omständigheter.
- Nej, inte så länge Skellefteå är i högsta serien. Det tror jag inte i alla fall. Jag växte upp med Luleå eftersom att pappa var klubbdirektör och jag var på alla matcher. Men det där försvann när jag flyttade till Skellefteå som 15-åring, säger 21-åringen till Norrbottens-Kuriren och fortsätter:
- Det är inte så att jag hatar Luleå, jag har ju trots allt hållit på klubben när jag var liten. Men jag känner så mycket tacksamhet över vad Skellefteå har gjort för mig att det skulle kännas svårt att inte återvända dit någon gång. Klubben har format mig både som person och hockeyspelare.

Boden-sonen utvecklar resonemanget.
- Jag vill ge igen någon gång i framtiden. Jag vill inte svika Skellefteå på grund av allt man gjort för mig. Så tror jag många av oss som har tagit oss till NHL känner. I stort sett alla har fått sina karriärer hjälpta framåt av Skellefteå AIK. Det är mycket man gör bra där nere, säger Oskar Sundqvist.

Tvåvägsforwarden lyfter fram ett exempel.
- Man kan prata med alla i klubben om vad som helst och de hjälper en med det mesta. Om man behöver något så finns allting någon där för spelaren, säger han.

Sundqvist är övertygad om att Skellefteå är bättre på att ta hand om sina spelare än de andra SHL-klubbarna.
- Ja, jag har exempelvis pratat mycket med Christian Djoos (Washington Capitals) som har blivit en bra kompis till mig. Han säger att han nästan önskar att han hade spelat i Skellefteå i stället för Brynäs. Det är så stor skillnad på hur organisationerna sköter om spelare i klubben och spelare som lämnat för Nordamerika, säger Oskar Sundqvist.
ante08
Posts: 2554
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

Fick höra av en Hockeyförälder från Östersund ikväll på Sommarhockeyskolan. Att Östersund jobbar för att den årliga träningsmatchen i Strömsund skulle flyttas till Östersund i år med tanke på deras nya arena också vidare.
Empress
Posts: 7008
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Empress »

Eurosport 2 visar AIK om knappa 4 veckor:

AUG 21 FREDAG
18:00
Ishockey
Hkm Nitra - Skellefteå AIK
Champions Hockey League
Eurosport 2
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lappmössan »

http://kuriren.nu/sport/holmstrom-troja ... in-plats-/" onclick="window.open(this.href);return false;

"- Sebastian Aho spydde tre gånger, Elias Edström hade strul med andra vägen."
:lol:
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: Skellefteå AIK i media

Post by mellan 3 & 20 tecken »

http://www.championshockeyleague.net/ne ... ockey/452/" onclick="window.open(this.href);return false;
Introduktion till Skellefteå AIK tänkt för de andra CHL-klubbarnas fans antar jag. Ingen välskriven artikel men kul att se vilken bild av AIK som sprids utomlands.
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Skellefteå AIK i media

Post by msoe »

Lappmössan wrote:http://www.kuriren.nu/sport/bodens-nhl- ... 76047.aspx
Oskar Sundqvist - som siktar på att ta en plats i Pittsburgh Penguins den kommande säsongen - har inte för avsikt att representera Luleå någon gång i framtiden under normala omständigheter.
- Nej, inte så länge Skellefteå är i högsta serien. Det tror jag inte i alla fall. Jag växte upp med Luleå eftersom att pappa var klubbdirektör och jag var på alla matcher. Men det där försvann när jag flyttade till Skellefteå som 15-åring, säger 21-åringen till Norrbottens-Kuriren och fortsätter:
- Det är inte så att jag hatar Luleå, jag har ju trots allt hållit på klubben när jag var liten. Men jag känner så mycket tacksamhet över vad Skellefteå har gjort för mig att det skulle kännas svårt att inte återvända dit någon gång. Klubben har format mig både som person och hockeyspelare.

Boden-sonen utvecklar resonemanget.
- Jag vill ge igen någon gång i framtiden. Jag vill inte svika Skellefteå på grund av allt man gjort för mig. Så tror jag många av oss som har tagit oss till NHL känner. I stort sett alla har fått sina karriärer hjälpta framåt av Skellefteå AIK. Det är mycket man gör bra där nere, säger Oskar Sundqvist.

Tvåvägsforwarden lyfter fram ett exempel.
- Man kan prata med alla i klubben om vad som helst och de hjälper en med det mesta. Om man behöver något så finns allting någon där för spelaren, säger han.

Sundqvist är övertygad om att Skellefteå är bättre på att ta hand om sina spelare än de andra SHL-klubbarna.
- Ja, jag har exempelvis pratat mycket med Christian Djoos (Washington Capitals) som har blivit en bra kompis till mig. Han säger att han nästan önskar att han hade spelat i Skellefteå i stället för Brynäs. Det är så stor skillnad på hur organisationerna sköter om spelare i klubben och spelare som lämnat för Nordamerika, säger Oskar Sundqvist.
Sjukt härligt att läsa!
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Skellefteå AIK i media

Post by 374 »

Den homofobiske prästen i Luleå är även Skellefteå AIK-fob. Kan man anmäla honom till någon instans?


http://www.vk.se/1499746/anmalde-homofobisk-prast" onclick="window.open(this.href);return false;
I sin blogg skriver prästen ”i dessa Pride-tider” att han ”utan tvekan” är homofob. ”Det som kvalificerar mig är att jag anser att ett äktenskap bara kan ingås av två personer av olika kön.” Han är också ”absolut” islamofob eftersom ”Jesus ger en sannare bild av Gud än Mohammed.” Han forsätter sedan med att ironiskt benämna sig själv som bland annat Skellefteå AIK-fob.
lobo
Posts: 1525
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lobo »

Pettersson på Hockeysverige om första isträningen
http://www.hockeysverige.se/robert-pett ... istraning/" onclick="window.open(this.href);return false;
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
dj_tobias
Posts: 230
Joined: 12 Aug 2011, 10:46

Re: Skellefteå AIK i media

Post by dj_tobias »

"Vi vill vara en klubb som alla ser upp till"

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... easer=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Rollie »

Är det någon som har Plus och kan dela med sig till oss snåltarmar?
User avatar
vonschnauser
Posts: 925
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Skellefteå AIK i media

Post by vonschnauser »

Rollie wrote:Är det någon som har Plus och kan dela med sig till oss snåltarmar?
Exakt, jag vill också läsa :roll:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... easer=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Os72
Posts: 873
Joined: 22 Jun 2011, 17:21

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Os72 »


SKELLEFTEÅ. Efter att ha sumpat chansen att bli historiskt med tre raka SM-guld åkte vi till ­Skellefteå för att prata om ­revansch.
Men i stället kom snacket att handla om klubbens koncept – hur Skellefteå ska ta ännu ett kliv.
– Vi ska vara en klubb som alla ser upp till och vill efterlikna, ­säger Bert Robertsson.



Fem raka SM-finaler, tre raka ­seriesegrar och två guld.
Men i fjol tog det stopp för Skellefteås dynasti.
Klubben hade chansen att bli första lag på 24 år att vinna guld tre år i rad (senast Djurgården 1989–91) men Skellefteå föll mot Växjö i finalspelet i våras.
Revansch? Tja, visst, men ­Västerbottensklubben vann ändå grundserien i överlägsen stil och står fortfarande stadig som en maktfaktor i svensk hockey.
En klubb som ständigt lyfter fram unga talanger och formar dem till fullblodsproffs och som år efter år är en av de hetaste kandidaterna att lyfta Le Mat-pokalen.
Syftet med besöket i ett somrigt Skellefteå var att kunna tillkännage en ny satsning – revanschen – eller något som kommer att ta ­laget till ett nytt SM-guld, men det visade sig inte finnas någon ny revolutionerande strategi, inte ­någon särskild revansch att utkräva.
Snarare hur Skellefteå tar sitt redan välsmorda koncept till en ännu högre nivå.
Går det att bli bättre?
Eller kommer storhetstiden att fejda ut?
– Egentligen handlar det om att värna om det vi redan har gjort bra. Inte bara gotta oss i framgångar, utan att titta i backspegeln också. Det är ett jättehårt jobb under lång tid som tagit klubben dit den är i dag. Värna om traditionen, värna om det drivet som finns på orten – så vi tar det ett steg längre, säger Bert Robertsson, ­assisterande tränare i Skellefteå men som blivit, om än ofrivilligt, klubbens ansikte utåt.

”Vi vill vara ledande”
Han är den engagerade pratkvarnen bland ett knippe tysta norrlänningar i föreningen, som hamnar i ordväxlingar på presskonferenser och säger vad han tycker, och han betonar att själva revanschlustan från fjolårets guldmiss handlar om klubbens koncept.
– Visst, vi vann serien förra ­säsongen, men vi nådde inte ända fram i slutspelet. Vi tog oss till SM-final och hade en härlig batalj mot Växjö, men där fick i slut­ändan ett annat koncept vinna. Vi vill vara ledande. Vi vill att Skellefteå-konceptet ska vara något som svensk hockey och alla föreningar ser upp till och vill efterlikna.
Hur mycket tror du övriga ­klubbar ser upp till er?
– Jag tror att man har respekt för oss, absolut. För den hockey vi spelar och för det sättet vi arbetar på i föreningen. Samtidigt vill ju alla besegra oss. Det kanske är någon slags hat-respekt. Vi har en tydlig idé med unga killar som flyttas upp till A-laget och tar chansen.
Hur lyckas ni få alla unga, ­orutinerade talanger att kliva in i SHL och spela som fullfjädrade proffs då?
– Resan dit är ändå ganska lång. Flera spelare har genomgått en hård skola i Skellefteås juniorlag. Det gäller att ge folk ansvar, att få folk att växa med uppgiften och ge spelare chansen. För att sedan ­antingen straffa ut sig själva eller belöna sig själva genom att spela bra.
– Och där har föreningen visat ett stort mod som vågat hålla fast vid den principen. Jag tror många andra föreningar svajar på den ­biten, man säger en sak men gör något annat. Det vi har gjort tror jag är unikt i hockey-Sverige. Det får bära eller brista liksom, men vi står för vårt ord och vårt koncept.
Men det kan inte alltid vara en garanti att spelare lyckas väl?
– Nej. Det finns ständigt en osäkerhetens nerv och det är inte alltid alla lyckas. Vissa väljer andra spår. Vi har en otroligt hög kravbild och det är inte alla som vill leva upp till den kravbilden heller.
Konceptet Bert Robertsson talar om är inte mer komplicerat än att det handlar om att Skellefteå satsar på egna juniorer, från orten, och utvecklar dem.

”Är du bra får du chansen”
Klubbens grundplan är att halva A-laget ska bestå av egenfostrade spelare.
– Vi vill få spelarna att känna att det är möjligt att ta sig upp, inte att vi är en Berlin-mur som är omöjlig att ta sig igenom. Vi har öppna dörrar och är du tillräckligt ambitiös och skicklig så kommer du att få chansen. Jag tror att det föder ett engagemang hos de unga killarna, att de underkastar sig en träning som är tuff. Men du får samtidigt sticka ut eftersom vi jobbar individuellt med spelarna. Skulle alla stöpas i samma form tror jag att man är illa ute, ­säger Robertsson.
Trots att Skellefteå tappade en drös stjärnor efter guldet 2014, bland annat ettan till sexan i den interna poängligan, lyckades klubben upprätthålla samma spel, var kanske ännu bättre stundtals och såg överlägset ut. Till många ögons förvåning eftersom det ­inte var ­andra stjärnspelare, utan egna ­talanger, som ersatte.
– Vi värnar om vårt sätt att ­spela hockey och det bidrar till en lekfullhet. En lust och glädje att ­spela. Det står vi för mer än något annat. Det ska vara förbaskat roligt att spela hockey i Skellefteå AIK. Därför kanske vi får ut mycket av ­spelarna och blir framgångsrika. Jag tror spelarna kommer hit och trivs. De tycker att det är roligt.
– Spelarna ska inte känna att de är en hammare som ska slitas och bytas ut mot en ny. ­Utan det är människor vi jobbar med. Vi är noga med just det, säger Robertsson, men är inte helt säker på den bakom­liggande orsaken till att klubben inte nådde ända fram i fjol.
– Det är en ny skepnad som ­kliver in på isen inför varje ny ­säsong. Vi hade ganska många som inte varit i den situationen att ställas i en ­final tidigare, som ­aldrig spelat ett senior­slutspel tidigare.
Vad är Skellefteås nya skepnad den kommande säsongen?
– Vi har kanske det yngsta laget någonsin och det ska bli spännande. Nya karaktärer har också ­kommit in. Mattias Ritola, Jimmie ­Ericsson och Terry Broadhurst samt en handfull unga spelare. De ­sätter sin prägel så det blir en omkastning i strukturer, säger Robertsson innan han avslutar:
– Det finns lag som åker på teambuilding-resor, men vår teambuilding ­håller på hela ­säsongen.

Linus Norberg
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Skellefteå AIK i media

Post by kurtivar »

3 FRÅGOR TILL SPORTCHEFEN

Lars johansson
Finalförlust förra säsongen. Var ni mätta efter två raka guld?
– Nej, vi blir aldrig mätta. Det finns inget roligare än att vinna och det strävar vi efter varje år.
Ni har en orutinerad backuppsättning. Hur ska ni klara er med den?
– Vi har inte så mycket äldre backar än i fjol och nu är ju alla som var med då ett år äldre. Det är vi absolut inte oroliga för.
Ni fyller på med junior efter junior varje år – men någon gång måste väl er starka talangutveckling upphöra?
– Jag tror inte det. När jag ser B-juniorerna träna ser jag mycket talang. Vi har många som är på väg fram. Men vi måste vara ödmjuka, så länge vi jobbar hårt
i föreningen tror jag vi kommer få fram bra talanger.
3 FRÅGOR TILL FANFÖRENINGEN
Fredrik Rydén, ordförande i supportföreningen Northpower.
Vad kräver du av laget ­kommande ­säsong?
– Jag kommer aldrig att ”kräva” SM-guld eller att laget ska gå tillräckligt långt. ­Där­emot hoppas jag innerligt att laget fort­sätter med sitt sätt att spela, med högt ­tempo och offensivt tänkande i alla lägen.
Vilka spelare ska bära ditt lag?
– Vi tar oss långt om Jimmie Ericsson, Patrik Zackrisson och Janne Pesonen ­presterar normalt. Följer Axel Holmström och Andrew Calof dessutom upp fjolårets framgångar tror jag vi har en riktigt bra chans på guldet igen.
Skellefteå har inte värvat särskilt ­mycket. Om du fick välja, vilken är ­drömvärvningen?
– Drömmen är en stor och spelskicklig back, men det verkar inte krylla av sådana på marknaden direkt.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lappmössan »

Tack! Trevlig läsning. Bra svar av såväl Bert och LJ som herr ordförande. :)
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Skellefteå AIK i media

Post by barrskog »

Då kör vi!

"to gustav.sveidquist@svt.se
Hej,

Ang: http://www.svt.se/sport/ishockey/antlig ... skelleftea" onclick="window.open(this.href);return false;

Skellefteå AIK förkortas SKE.

Korrekta klubbnamn

Klubbens kortnamn, fullständigt namn och bokstavsförkortning:

Brynäs, Brynäs IF, BIF
Djurgården, Djurgården Hockey, DIF
Frölunda, Frölunda Indians, FHC
Färjestad, Färjestad BK, FBK
HV71, HV71, HV71
Karlskrona, Karlskrona HK, KHK
Linköping, Linköping HC, LHC
Luleå, Luleå Hockey, LHF
Malmö, Malmö Redhawks, MIF
MODO, MODO Hockey, MODO
Rögle, Rögle BK, RBK
Skellefteå, Skellefteå AIK, SKE
Växjö, Växjö Lakers, VLH
Örebro, Örebro Hockey, ÖRE

http://www.shl.se/om-shl/press-media" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh Peter "
dovienya
Posts: 2169
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Skellefteå AIK i media

Post by dovienya »

Bra jobbat!

Klickar vidare på den länken och läser följande:
Matchinformation
Fakta inför respektive match finns i den matchrelaterade informationen på SHL:s officiella hemsida SHL.se.

Följande information bör finnas i pressrummet innan match:

- Laguppställningar (skall lämnas till sekretariatet senast 1½ timme före matchstart).
- Domare
- Statistik och matchinformation från http://www.shl.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Övrig information om eventuella jubileum, olika sviter ”500:e match” etc.

- Information vad som sker inne i arenan före match och i pauser.
- Beskrivning av vilka bemärkelser, nationalsångare, prisutdelare, sponsoraktiviteter, besök med mera som skall genomföras.
Snacka om att kräva att få allt serverat på silverfat...
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lappmössan »

David Rundblad och Stanley Cup-pokalen kommer till Skellefteå Kraft Arena nu på torsdag (27 augusti). Passa på att få en autograf eller fota David med pokalen.

Tid: 11.00-12.30
Plats: Loungen, plan 2 intill restaurangen

Passa även på att se A-lagets träning kl 11.00 eller ät lunch hos Rinkside (öppet 10.30-13.30).
dj_tobias
Posts: 230
Joined: 12 Aug 2011, 10:46

Re: Skellefteå AIK i media

Post by dj_tobias »

Jag hade hoppats på att den skulle visas upp någonstans nere på stan :( Blir inte lika enkelt att se den nu.
persson82
Posts: 653
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by persson82 »

Lappmössan wrote:
David Rundblad och Stanley Cup-pokalen kommer till Skellefteå Kraft Arena nu på torsdag (27 augusti). Passa på att få en autograf eller fota David med pokalen.

Tid: 11.00-12.30
Plats: Loungen, plan 2 intill restaurangen

Passa även på att se A-lagets träning kl 11.00 eller ät lunch hos Rinkside (öppet 10.30-13.30).
att man inte sydde ihop något tillsammans med matchen på kvällen (för att locka publik i chl) men det har väl med tidsfristen att göra, Stanley Cup bucklan ska väl tillbaka efter 24 timmar (onsdag i lycksele, torsdag skellefteå)
lobo
Posts: 1525
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lobo »

Såja! Bra av "marknadasavdelningen" på kansliet. Ett litet litet steg till att faktiskt bygga ite förväntningar innan en match:
http://www.skellefteaaik.se/artikel/68381/" onclick="window.open(this.href);return false;
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Hedman
Posts: 283
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Hedman »

Snyggt om det kom upp lite bortasupportrar! Respekt!
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Har hört att det är ca 120 bortafans som ska komma.
Hur mycket sanning det ligger i det får vi väl se imorgon.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lappmössan »

Media-tobbe på twitter:
Stor mediabevakning av Skellefteå AIK i Slovakien. 19 reportrar fixade nyss ackreditering till morgondagens match. #twittpuck #skeaik
Mer än 100 fans känns därför inte otroligt. Med andra ord lär vi bli fullständigt utsjungda om klacken är lika stor som den brukar vara vid CHL-matcher...

Men vi kanske kan köra charter-ramsan tillsammans:
https://youtu.be/JEf5Dr-SKUs?t=1m8s" onclick="window.open(this.href);return false;
:P
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Markman »

Hockeysverige gör en sammanställning av SHLs bästa juniorer (med definition födda 96 eller senare):
http://www.hockeysverige.se/uffe-bodin/ ... -juniorer/" onclick="window.open(this.href);return false;
Aho rankad 3:a och Holmström 1:a
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Post Reply