Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Poet »

Hur ska ståplats göras om mer än podiet?
2012-05-19
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Skellefteå AIK i media

Post by cechise »

Poet wrote:Hur ska ståplats göras om mer än podiet?
Kommer skapas nån form av avdelad yta för barn som jag förstått det. Man ska även ha en fritidsledare på plats som kan hålla ordning på kidsen.

Edit: http://www.skellefteaaik.se/artikel/65790/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Skidrow »

Poet wrote:Hur ser nya ombyggnaden ut?
Nått som försämrar sikt för åskådare eller utrymme för capo?
Nej är en 1-2dm stålram med plexiglas under.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by freddus »

lobo wrote:mest ur perspektivet att vanligt folk verkar vägra ståplats för de tror att det är trångt, svettigt och otrevligt. Som den medelesvensson jag är så tycker jag precis tvärtom! Det är billigt, roligt, medryckande och fantastiskt att se en match från ståplats! Det budskapet måste UT!

Bjud in Norran!! Bra läge nu inför fullsatt semi också :D
Du har nog en poäng i det. Jag själv har väl trott att det ät trångt och jobbigt att ha ståplats. I första kvarten hade jag däremot ståplats för första gången och gillade det. Det var ju inte direkt fullt på läktaren då, men ser fram emot lördag då det också blir att stå.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Skidrow »

Image
User avatar
vonschnauser
Posts: 984
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Skellefteå AIK i media

Post by vonschnauser »

Aftonbladets "expert panel" tippar semifinalerna..

Någon med plus som känner för att dela med sig av denna? :D :D :D
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Poet »

Fixar det i afton om ingen annan hinner före.
2012-05-19
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Spökplumpen »

Fantastisk krönika av Johan Håkansson i NSD. Norrbottensjournalisterna kissar på Norrans diton. Skulle vilja se Marklund våga göra en liknande.
http://nsd.se/nyheter/lulea/hur-viktig- ... 73715.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
vonschnauser
Posts: 984
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Skellefteå AIK i media

Post by vonschnauser »

Poet wrote:Fixar det i afton om ingen annan hinner före.
Grymt schysst! :)
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by persson82 »

Bjusar på denna ;)

Expertpanelen om SHL-semifinalerna
Sportbladets hockeyprofiler ger sina tankar om hur slutspelet kommer avgöras

Vilket lag går till final och vad/vem avgör?  Vem är din personlige favorit i den här semi­finalen?  Vem vinner målvaktsduellen?  Vad behöver lagen förbättra från kvarts­finalerna?  Vad förväntar du dig av fansen? Vilket lag blir svenska mästare?


Foto: TT
MATS WENNERHOLM
1) Vilket lag går till final och vad/vem avgör?
2) Vem är din personlige favorit i den här semi­finalen?
3) Vem vinner målvaktsduellen?
4) Vad behöver lagen förbättra från kvarts­-
finalerna?
5) Vad förväntar du dig av fansen?
Till sist: Vilket lag blir svenska mästare?
Skellefteå–Linköping
1 Linköping. Jag går mot strömmen här, men magkänslan säger att Linköping har en jättechans att slå ut mästarna. De har bra spets och slutspelets bästa backpar
i Jonas Junland och Daniel Rahimi. Orkar de kan de avgöra hela den här semifinalserien.
2 Jonas Junland. Han har gjort
en suverän säsong och har ett imponerande slutspelsskägg som åker av först när Linköping är ut­slaget. Så jag tror det kommer att växa någon decimeter till.
3 Eftersom jag tippat Linköping, måste jag ju säga David Rautio.
4 Skellefteå behöver inte förbättra någonting egentligen. De har
inte visat några svagheter. Och det enda negativa jag kan hitta hos
Linköping är att tekningsstatistiken var svag mot HV71.
5 Fullsatt i första hand. Det gör en väldig skillnad.
Frölunda–Växjö
1 Växjö får mitt tips. De känns lite tyngre, lite mer byggda för den typen av hockey det blir i ett slutspel. Och jag tror målvakten Cristopher Nihlstorp kommer att höja sig ytterligare ett snäpp och avgöra det här.
2 Tomi Kallio. Växjös lagkapten som gjorde tio säsonger i Frö­lunda. Det kommer att bli en känslosam matchserie för honom. Men det är en stor människa som alla gillar. Även motståndarna.
3 Cristopher Nihlstorp. Har hållit två nollor i slutspelet redan och tror det blir några till.
4 Växjös powerplay måste upp
flera snäpp. Det var uselt i kvartarna mot Örebro och gav ett enda mål. Frölunda måste tuffa till sig framför båda kassarna.
5 En magisk stämning som
i Frölundas sjunde och avgörande match mot Luleå. Det vill jag
uppleva igen.

Till sist: Växjö. Ändrar mig inte där.

Foto: TT
JOHAN GARPENLÖV
1) Vilket lag går till final och vad/vem avgör?
2) Vem är din personlige favorit i den här semi­finalen?
3) Vem vinner målvaktsduellen?
4) Vad behöver lagen förbättra från kvarts­-
finalerna?
5) Vad förväntar du dig av fansen?
Till sist: Vilket lag blir svenska mästare?
Skellefteå–Linköping
1 Skellefteå. Ett bättre spelarmaterial där det finns både spets och bredd plus slutspelets bästa specialteams. Skellefteås förmåga att spela
i hög fart kommer vara avgörande.
Oscar Sundqvist kommer att avgöra när Lin­köping koncentrerar sig på att ta bort Janne Pesonen.
2 Broc Little som öst in poäng i kvartsfinalen. Linköpings egen Patrick Kane med sin fria roll har varit grym så här långt och är naturligtvis min favorit.
3 Skellefteås underskattade målvakt Markus Svensson. Jag vet inte vad han ska göra för att få det rätta erkännandet, men han är en av
Sve­riges bästa målvakter.
4 Linköping måste förbättra sin tekningsstatistik för att få kontroll och äga pucken mot ett puckskickligt och spelförande SAIK.
Skellefteå hade ingen svaghet i match­serien mot Brynäs men en viktig detalj är att få stopp på slutspelets poängkung Broc Little.
5 Feststämning och slutsålda arenor, där hemmafansen skapar stämning utan klappor och trummor.
Frölunda–Växjö
1 Växjö. Det laget jag tippat vinna SM-guldet har enligt mig det bästa spelarmaterialet, är otroligt tunga att möta och har en målvakt som
kommer vara skillnaden i den här matchserien. Robert Rosén, som inte fick det att stämma i kvartfinalen, kommer nu få utdelning och avgöra
för Växjö.
2 Växjös back Cory Murphy. En liten stor modern back som är otroligt viktig i det offensiva spelet för Växjö. Se och lär hur en modern back ska spela.
3 Cristopher Nihlstorp. Han blir bara bättre och bättre och som han har spelat på slutet kommer han vara den stora skillnaden som gör att Växjö tar sig till final.
4 Frölunda måste få igång sina små kvicka och kreativa forwards som inte var någon faktor alls i kvart­finalen mot Luleå plus att inte vara överkonstruktiva i uppspelsfasen. Jag vet inte om jag ska berömma Örebro eller om jag ska såga Växjö när det gäller specialteams. Men när man har ett powerplay på 6,67 procent och ett boxplay på 72,22 procent så är vi i alla överens om att det behövs förbättras.
5 Feststämning och slutsålda arenor, där hemmafansen skapar stämning utan klappor och trummor.

Till sist: Växjö kommer bli svenska mästare. Det var vad jag tippade inför säsongen och det håller jag fast vid.

Foto: TT
HANS ABRAHAMSSON
1) Vilket lag går till final och vad/vem avgör?
2) Vem är din personlige favorit i den här semi­finalen?
3) Vem vinner målvaktsduellen?
4) Vad behöver lagen förbättra från kvarts­-
finalerna?
5) Vad förväntar du dig av fansen?
Till sist: Vilket lag blir svenska mästare?
Skellefteå–Linköping
1 Jag räknar med en stentuff matchserie som Skellefteå vinner med 4–3. Vad avgör? Har egentligen inget bättre svar än små marginaler. Men Skellefteå kommer trumma på med sitt konsekventa spel i varje byte som den här matchserien pågår och känslan är att det till slut fäller avgörandet.
2 LHC-trion Hardt, Rahimi och Junland. Svårt att välja, men det får bli Junland då eftersom han är en så stor del i Linköpings spel, både offensivt och defensivt.
3 Markus Svensson, det känner jag mig övertygad om. Därmed inte solklart att det räcker för att vinna matchserien.
4 Jag var inte helt imponerad över Skellefteås försvarsspel, framför allt inte i egen zon, mot Brynäs. För Linköping måste lagets förstakedja med Taffe & co kliva fram betydligt mer jämfört med vad som var fallet i kvartsfinalen.
5 Bättre tryck på sittplats i Skellefteå. I Linköping förväntar jag mig fullsatt i varje hemmamatch. Det här kan vara Linköpings stora chans att ta det där efterlängtade SM-guldet. Då vore det skräp om de inte får hundraprocentigt stöd.
Frölunda–Växjö
1 Växjö vinner. Största anledningen är Lajunen och Reddox. De käkade upp Örebros förstakedja och skapade dessutom väldig mycket offensivt. Nu gör de samma sak med Frölundas
offensiva hot. Frölunda är dessutom rejält försvagat av att Olimbs sidekick Andreas Johnson är skadad.
2 Svårt att inte svara Noah Welch. Det är hundra kilo pondus som glider fram på isen. Väldigt funktionell back, både offensivt och inte minst defensivt.
3 Cristopher Nihlstorp får min röst, vunnit tidigare och vet exakt vad det handlar om. Lars Johansson växte något i de avslutande matcherna, när också försvarsspelet blev bättre, men han når inga Nihlstorp-höjder. Dess­utom har Växjö en bra backup i Stefan Steen.
4 För Växjö är det givetvis special teams, och definitivt powerplay. Förvånansvärt att så många skickliga spelare är så uddlösa i numerärt
överläge. Frölunda måste få igång fler offensiva pjäser, Lehkonen, Figren, Görtz och Lasch, även om det lossande för den sistnämnde senast.
5 Fick intrycket att det var lite halvljummet i Vida Arena under kvartsfinalen. Nu vill jag se orangea havet och samma stämning som förra slutspelet. Det tog 31 hemmamatcher den här säsongen innan Scandinavium var utsåld. Nu vill jag inte se att publiken väntar till en eventuellt sjunde match. För då kan det vara för sent.

Till sist: Skellefteå, det har jag både svarat och även motiverat många gånger nu.

Foto: TT
LINUS NORBERG
1) Vilket lag går till final och vad/vem avgör?
2) Vem är din personlige favorit i den här semi­finalen?
3) Vem vinner målvaktsduellen?
4) Vad behöver lagen förbättra från kvarts­-
finalerna?
5) Vad förväntar du dig av fansen?
Till sist: Vilket lag blir svenska mästare?
Skellefteå–Linköping
1 Skellefteå. Jag tror på en tät och extremt jämn matchserie där Linköping kommer att skaka mästarna. Men i slutändan avgör en formtoppad Markus Svensson i Skellefteå­kassen.
2 Jag har alltid gillat Daniel Rahimi. Vilken klippa i Linköpings defensiv. Och Daniel Widing i Skellefteå är en injektion i ett slutspel om han får utrymme att vara den han är.
3 Som jag nämnde ovan: Markus Svensson.
4 Visserligen kan det bero på att Skellefteå var nedtränat under kvartsfinalserien, det sades så, men det spelade inte alls i samma extrema fart som tidigare. Stundvis hade de dåligt med kräm i benen och nu måste laget hitta energin och intensiteten igen. Linköping har jag sett för lite av i slutspelet hittills, men teknings­statistiken skrämmer knappast och det momentet kan vara avgörande i täta slutspelsmatcher.
5 Jag förväntar mig lapp på luckan i VARJE match!
Frölunda–Växjö
1 Växjö eftersom de är ett mer komplett slutspelslag. Elakt, tungt, tätt och spetsigt. Dessutom är jag inte alls imponerad över Frölundas mål­vakter och det talar också emot Göteborgslaget.
2 Ett ganska oväntat namn: Niclas Lundgren, back i Växjö. Han har alltid gjort bra matcher när jag sett Växjö spela. Jobbar i det tysta, ger och tar smällar utan att gnälla. Och hans defensiva spel håller toppklass.
3 Växjö. Inte för att Cristopher Nihlstorp känns stekhet, men han är ändå snäppet bättre än Frölundas bägge målvakter. I den här match­serien kommer inte målvakterna vara i fokus. Åtminstone inte i positiv bemärkelse.
4 I kvartsfinalspelet har enheten med Jani Lajunen, Liam Reddox och Jeff Tambellini varit mest väg­vinnande för Växjö. Men nu måste
klubben få i gång Robert Rosén och Tuomas Kiiskinen, den duon måste producera om Växjö ska vidare. Frö­lunda måste bli mindre omständigt och mer beslutsamt. Jag tycker laget har varit ojämnt i sina insatser hittills och jag vill också se ett tyngre och elakare Frölunda.
5 Jag förväntar mig att Växjö och Frölundas fans fortsätter på den inslagna vägen: visar kärlek, strömmar till arenorna och sjunger högt.

Till sist: Växjö Lakers.

Foto: TT
TOMAS ROS
1) Vilket lag går till final och vad/vem avgör?
2) Vem är din personlige favorit i den här semi­finalen?
3) Vem vinner målvaktsduellen?
4) Vad behöver lagen förbättra från kvarts­-
finalerna?
5) Vad förväntar du dig av fansen?
Till sist: Vilket lag blir svenska mästare?
Skellefteå–Linköping
1 Skellefteå. Laget har kunnat vila sig i form och kommer ut som hungriga tjurar. Sedan tror jag inte Jeff Taffe kommer vakna till liv i det här slutspelet och utan poängkungen kommer inte Linköping orka ta sig till final.
2 Johannes Salmonsson. Karln är magisk i alla slutspel. Kan köra coast to coast och trolla upp vem som helst på läktaren. Han är även rolig att intervjua.
3 Markus Svensson. Egentligen inte han som vinner. Det är Skellefteås offensiv som vinner.
4 Linköping måste fortsätta med att göra första målet i matcherna. Man har gjort det vid tre tillfällen i slutspelet hittills.
5 Jag kan inte förvänta mig så många bortafans åker till Lin­köping eller till Skellefteå. Det är för långt mellan orterna. Men jag hoppas på att matcherna blir utsålda, även de inledande semifinalerna.
Frölunda–Växjö
1 Frölunda. Jag tror Frölundas mentala styrka från att ha vänt 1–3 till seger 4–3 ger en positiv skjuts till Rönnbergs gäng.
2 Jag har alltid haft en förkärlek för Tomi Kallio. Så trevlig och en liten gubben i lådan. Han måste även ha ett litet revanschsug i sig efter att han fick lämna Frölunda 2011.
3 Jag säger emot mig själv här. Men Nihlstorp är en bättre målvakt än Lasse Johansson. Men jag tror inte det räcker med att vinna målvaktsduellen. Har en magkänsla att Frölunda snubblar sig vidare till final. Det är Rogers år, typ.
4 Växjö måste få igång sitt powerplay. Laget är sämst i hela slut­spelet i den spelformen. Och det måste man se som ett sparkapital. De är klara för semi, utan att ha ett fungerande pp. Tänk om det börjar att fungera ... Frölundas stjärnor måste börja leverera. Tänker på Olimb, Figren och Lehkonen. Visst har Olimb fyra assist, men vi kan kräva mer av honom.
5 Mycket. Det är ”bara” 23 mil mellan Göteborg och Växjö. Men bra speltider under påsken borde bortastå kunnas fyllas med sköna fans. Och tänk om lagen kunde sluta med klappor också. Då får riktiga fansfester.

Till sist: Skellefteå.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Skellefteå AIK i media

Post by bsa »

[url][url][/url][/url]
Spökplumpen wrote:Fantastisk krönika av Johan Håkansson i NSD. Norrbottensjournalisterna kissar på Norrans diton. Skulle vilja se Marklund våga göra en liknande.
http://nsd.se/nyheter/lulea/hur-viktig- ... 73715.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Har lite svårt förstå hur du tänker. Men det är en väldig skillnad att vara Residens stad, ha fullvärdigt Universitet och vara en liten industristad på sidan om. Umeå och Luleå är om inte i samma utsträckning som Stockholm men i alla fall prioriterade. Där kan man sitta och gapa så flyger sparvarna in i munnen. Små industristäder som Skellefteå och Ö-Vik måste kämpa för allt och göra allt själv därför att det flyger inga sparvar dit.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Bobby »

Skidrow wrote:
Poet wrote:Hur ser nya ombyggnaden ut?
Nått som försämrar sikt för åskådare eller utrymme för capo?
Nej är en 1-2dm stålram med plexiglas under.
Det blir något smalare utrymme för klackledarna men ingen kommer kunna hänga & klänga där nu.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Skellefteå AIK i media

Post by kriwi »

Blir smått chockad när man läser artikeln i norran om denna lilla händelse. Låter som det varit ett massmord eller liknande.
msoe
Posts: 1630
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Skellefteå AIK i media

Post by msoe »

bsa wrote:[url][url][/url][/url]
Spökplumpen wrote:Fantastisk krönika av Johan Håkansson i NSD. Norrbottensjournalisterna kissar på Norrans diton. Skulle vilja se Marklund våga göra en liknande.
http://nsd.se/nyheter/lulea/hur-viktig- ... 73715.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Har lite svårt förstå hur du tänker. Men det är en väldig skillnad att vara Residens stad, ha fullvärdigt Universitet och vara en liten industristad på sidan om. Umeå och Luleå är om inte i samma utsträckning som Stockholm men i alla fall prioriterade. Där kan man sitta och gapa så flyger sparvarna in i munnen. Små industristäder som Skellefteå och Ö-Vik måste kämpa för allt och göra allt själv därför att det flyger inga sparvar dit.
Håller med! Han driver ett väldigt förenklat resonemang i den där krönikan.
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: Skellefteå AIK i media

Post by mellan 3 & 20 tecken »

http://www.dn.se/arkiv/sport/guldstomme ... rnas-succe" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Markman »

Haha, det här har jag helt missat!
https://twitter.com/LarsLindberg10/stat ... 1008224256" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Special Brew
Posts: 10047
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Special Brew »

Markman wrote:Haha, det här har jag helt missat!
https://twitter.com/LarsLindberg10/stat ... 1008224256" onclick="window.open(this.href);return false;
Haha, jag med!
msoe
Posts: 1630
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Skellefteå AIK i media

Post by msoe »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0544766.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Artikel efter förlängningen med Calof. Ännu en gång beröm till organisationen och hur träningen i klubben bedrivs.
dj_tobias
Posts: 230
Joined: 12 Aug 2011, 10:46

Re: Skellefteå AIK i media

Post by dj_tobias »

Små misstag får dessutom ännu större stora konsekvenser när det inte finns någon målvakt som kan rädda upp dem. Nu har både Marcus Högberg och David Rautio fått chansen och ingen av dem har ens varit i närheten av Marcus Svensson.

LHC skulle kanske testa med att ha båda i mål. Samtidigt. Om ens det hjälper. Det känns tveksamt.
http://www.corren.se/sport/lhc/bergsten ... 99491.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

:lol:
lobo
Posts: 1574
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lobo »

Hade missat denna!
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vas ... igerrander" onclick="window.open(this.href);return false;
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nomercy »

lobo wrote:Hade missat denna!
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vas ... igerrander" onclick="window.open(this.href);return false;
Hjältar!
User avatar
micktålbot
Posts: 542
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Skellefteå AIK i media

Post by micktålbot »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... easer=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Någon med plus som vill klistra?
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Larzon »

micktålbot wrote:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... easer=true
Någon med plus som vill klistra?
Kikat igenom tråden? Har för mig att den redan postats.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
msoe
Posts: 1630
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Skellefteå AIK i media

Post by msoe »

nomercy wrote:
lobo wrote:Hade missat denna!
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vas ... igerrander" onclick="window.open(this.href);return false;
Hjältar!
Bra jobbat!
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Skidrow »

lobo wrote:Hade missat denna!
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vas ... igerrander" onclick="window.open(this.href);return false;

Mycket bra jobb av er alla.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Skellefteå AIK i media

Post by jokarfo »

Ja, alla hattar av för tifogänget och SGSK mfl som företräder oss fans på ett outstanding vis i inslaget(och även i övrigt). Dessutom en vidrigt snyggt tifo och det gör ju inte saken sämre direkt.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lappmössan »

http://www.skellefteaaik.se/artikel/65991/" onclick="window.open(this.href);return false;
Aprilskämt?
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Mest troligt ja, men det låter iaf coolt kan jag tycka :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Oliman
Posts: 363
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Oliman »

Lappmössan wrote:http://www.skellefteaaik.se/artikel/65991/
Aprilskämt?
Datumet det är publicerat på föreslår ju att det borde vara ett aprilskämt..

Vet heller inte tillräckligt om ekonomin kring att äga ett jetplan, men tycker det inte känns ologiskt. Dessutom verkar det inte som om det prompt köpt det, mer kanske köpt in sig på det...

Vore det ett skämt så skulle de dels tokat till det mer, hittat på ngt tokigt namn, eller sagt att det ska delas med löven, eller spunnit ut i spekulationer om vad för typ av charter det skulle kunna användas till. .

Kommer nog få äta upp det, men jag tror på det, och ÄR det ett skämt, så hoppas jag att de gör det på riktigt sen.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nr86 »

När man läser texten tycker jag det verkar riktigt vettigt. Nu är jag inte det minsta insatt i vad det kostar att äga ett sådan här pryl men dyrt torde det vara.
Nåja är säker på att det är ett skämt.
Post Reply