AIK - Brynäs 29/10 kl 15:15

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Jocko Homo
Posts: 483
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: AIK - Brynäs 29/10 kl 15:15

Post by Jocko Homo »

Hur länge får vi behålla Salomonsson? Hoppas på ett år till i varje fall.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: AIK - Brynäs 29/10 kl 15:15

Post by marre »

Blir ett stort avbräck under JVM.Satan så bra han är!!
Frantisek Pospisil
Posts: 1371
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: AIK - Brynäs 29/10 kl 15:15

Post by Frantisek Pospisil »

Kul med mycket folk i arenan.

Begriper egentligen inte varför, men mycket NorthVoltfolk, paika som gå braijbaint ve älgjägarkeps å 1å38 höga thailändskor i släptåg.
Int så myttje supnänga. Branå gått åm plass i barerna.

Håkky jer kuligt.
Fi faan.
Torsgatan
Posts: 941
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: AIK - Brynäs 29/10 kl 15:15

Post by Torsgatan »

3P!!!
Tompa
Posts: 488
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: AIK - Brynäs 29/10 kl 15:15

Post by Tompa »

Håller med angående Salomonssons insats, men backpartner Arvid gör både en väldigt bra match och bra säsong, ser gärna en förlängning av kontraktet.
Även plus till fjärdekedjan som följer upp Lulematchen med ännu en bra insats.
Ett orosmoln är hur svårt AIK har att få stopp i spelet i egen zon med långa anfall för motståndarna som resultat.
Winning isn't everything, it's the only thing
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: AIK - Brynäs 29/10 kl 15:15

Post by p-play »

Wingerli gör en väldigt bra match precis som hela tredjekedjan.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: AIK - Brynäs 29/10 kl 15:15

Post by päran »

Tompa wrote:Håller med angående Salomonssons insats, men backpartner Arvid gör både en väldigt bra match och bra säsong, ser gärna en förlängning av kontraktet.
Även plus till fjärdekedjan som följer upp Lulematchen med ännu en bra insats.
Ett orosmoln är hur svårt AIK har att få stopp i spelet i egen zon med långa anfall för motståndarna som resultat.
Hur många gånger kom Brynäs på insidan under sina långa anfall? Enligt mig så kändes det farligt hela tiden men blev det väldigt sällan. Defensivt en bra grnomförd match.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: AIK - Brynäs 29/10 kl 15:15

Post by nr86 »

Lite lustigt formulerat päran ” Enligt mig så kändes det farligt hela tiden men blev det väldigt sällan.”
Jag tycker vi gör en väldigt bra match defensivt. Man såg hur alla tog sitt ansvar och jobbade klart alla situationer. Alla kedjorna jobbade hemåt på ett föredömligt sätt som i fornstora dar. Men gud vad säkert Söderström spelar! När han bestämmer sig känns det som en omöjlighet att göra mål på honom. Hoppas han håller nu för konkurrensen tror jag är guld värd. Max flera nivåer upp jämfört med Groko matchen. Wingerli och Sandberg vassa framåt. Pudas och Salomonsson giganter på backposition. Skön vinst!
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: AIK - Brynäs 29/10 kl 15:15

Post by päran »

nr86 wrote:Lite lustigt formulerat päran ” Enligt mig så kändes det farligt hela tiden men blev det väldigt sällan.”
Jag tycker vi gör en väldigt bra match defensivt. Man såg hur alla tog sitt ansvar och jobbade klart alla situationer. Alla kedjorna jobbade hemåt på ett föredömligt sätt som i fornstora dar. Men gud vad säkert Söderström spelar! När han bestämmer sig känns det som en omöjlighet att göra mål på honom. Hoppas han håller nu för konkurrensen tror jag är guld värd. Max flera nivåer upp jämfört med Groko matchen. Wingerli och Sandberg vassa framåt. Pudas och Salomonsson giganter på backposition. Skön vinst!
Visst. Det jag menar är givetvis med spelet förlagd i egen zon har en hjärtat i halsgropen hela tiden, men om alla är noga och positionerar sig blir det inga målchanser av dominansen, som ikväll.
Sen håller jag med om vår målvakt. Extremt bra rörelsemönster och lugn.
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1564
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: AIK - Brynäs 29/10 kl 15:15

Post by Dwight_Shrute »

Var lite förfärad av Arvids insatser under hans förra sejour så var mycket missnöjd när dom värvade tillbaka honom..snacka om att han fått mig att 'ta upp den missnöjdheten! Kanske vår bästa back så här långt - i stort sett inte ett enda misstag (kanske ett) över dessa matcher. Salomonsson också helt fantastiskt; jäklar vad han levererar, kommer att bli något mycket, mycket stort av honom.

Som någon sa; formationerna blev ofantligt mycket bättre när Winge tvingats ner i hierarkin. Han ska ju inte spela i förstakedjan, så klart!

3:e och 4:e kedjorna såg strålande ut. Vi borde behålla den här uppställningen framöver.

Som match tycker jag vi gjorde 2 riktigt bra perioder och 1 mindre bra. Bättre än motsatsen. Något att ta med sig framöver!
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: AIK - Brynäs 29/10 kl 15:15

Post by nr86 »

Med lite mer distans till gårdagen känner jag att Måns Forsfjäll ofta glöms bort. Han är så otroligt stabil och hanterar det fysiska spelet utmärkt. En spelare som inte är så flashig men hans misstag är lätträknade. Vilka kliv han tagit tycker jag.
Empress
Posts: 6991
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: AIK - Brynäs 29/10 kl 15:15

Post by Empress »

Tog Olssons tackling direkt mot Scotts skalle?
Ser att rubriceringen ändrats frpn MP till Game samt
(Än så länge) ingen anmälan

25 20 min SKE 56. Olsson, Anton Game Misconduct
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: AIK - Brynäs 29/10 kl 15:15

Post by Chippen »

Olssons tackling tog direkt i huvudet och det var ruskigt klantigt av Olsson. Han har gott om tid att sikta bättre och faktiskt avstå att tackla en helt ofarlig Scott, i det läget.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Empress
Posts: 6991
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: AIK - Brynäs 29/10 kl 15:15

Post by Empress »

Chippen wrote: 30 Oct 2022, 09:38 Olssons tackling tog direkt i huvudet och det var ruskigt klantigt av Olsson. Han har gott om tid att sikta bättre och faktiskt avstå att tackla en helt ofarlig Scott, i det läget.
Ok. Men någon avstängning tycks det inte bli alla fall.
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: AIK - Brynäs 29/10 kl 15:15

Post by dovienya »

dovienya wrote: 29 Oct 2022, 15:44 Antingen blir det en tvåa och en justering efteråt med en matchs avstängning eller matchstraff och ingen avstängning.
Inget uppsåt, men tar ju ganska tydligt i huvudet först.
Så gick mina tankar direkt; verkar fått rätt ;) [ibland händer det]
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: AIK - Brynäs 29/10 kl 15:15

Post by Humlannitton »

nr86 wrote: 30 Oct 2022, 08:06 Med lite mer distans till gårdagen känner jag att Måns Forsfjäll ofta glöms bort. Han är så otroligt stabil och hanterar det fysiska spelet utmärkt. En spelare som inte är så flashig men hans misstag är lätträknade. Vilka kliv han tagit tycker jag.
Suttit och haft samma tanke i huvudet senaste matcherna. Just eftersom han är lugn och stabil och inte gör något väsen av sig, så glömmer man honom. Lite samma typ som Arvid Lundberg tycker jag. Man glömmer även lätt hur pass ung Forsfjäll är. Känns som en sån spelare man bör kunna behålla ett antal säsonger också, till skillnad från exempelvis Salomonsson som lär försvinna över till NHL.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: AIK - Brynäs 29/10 kl 15:15

Post by Chippen »

Finns det fortfarande de som tycker att AIK borde skeppat Kuhn och att Sandberg var en dålig värvning/förlängning?

Sedan, iofs efter bara 1 hel match nu men Wingerli gör sig bättre som center än som ytter.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: AIK - Brynäs 29/10 kl 15:15

Post by p-play »

Chippen wrote: 31 Oct 2022, 12:30 Finns det fortfarande de som tycker att AIK borde skeppat Kuhn och att Sandberg var en dålig värvning/förlängning?

Sedan, iofs efter bara 1 hel match nu men Wingerli gör sig bättre som center än som ytter.
Allting är väl relativt. Alla de du räknar upp är bra spelare, men de gör sig bäst i en tredjekedja. För en klubb med begränsad budget är det en ganska dyr sådan (även om det kompenseras med en billig fjärdekedja).
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: AIK - Brynäs 29/10 kl 15:15

Post by Chippen »

p-play wrote: 31 Oct 2022, 14:03
Chippen wrote: 31 Oct 2022, 12:30 Finns det fortfarande de som tycker att AIK borde skeppat Kuhn och att Sandberg var en dålig värvning/förlängning?

Sedan, iofs efter bara 1 hel match nu men Wingerli gör sig bättre som center än som ytter.
Allting är väl relativt. Alla de du räknar upp är bra spelare, men de gör sig bäst i en tredjekedja. För en klubb med begränsad budget är det en ganska dyr sådan (även om det kompenseras med en billig fjärdekedja).
Första kedjan blev bra mycket bättre med Sandberg än med Wingerli, som i sin tur kom mera till sin rätt som center.

Vet inte om jag tycker/tror tredje kedjan är så dyr med tanke på att Max Lindholm är där oxå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply