I med och motgång

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
SAIKO
Posts: 38
Joined: 16 Jun 2011, 23:05

I med och motgång

Post by SAIKO »

Hello svart/gula!
Vi är i en negativ trend där det just nu är många frågetecken.....målvaktsspelet, försvarsspelet, anfallsspelet, coachningen mm
Det ropas från vissa håll att se över tränarstaben och spelare ifrågasätts.......VA!!??.....har vi inte kommit längre? har vi inte större tålamod som fans?
För en månad sedan så var det samma spelare och ledare som ledde serien och gjorde 12 mål på Färjestad inom loppet av 2 dagar!
Då var det bara high five stämning och det fanns inga mörka moln på himlen.

Jo jag tycker också att det är tråkigt att förlora och att det såg mer än krampaktigt ut mot Växjö igår och det är inget snack om att laget är i en mental uppförsbacke.
Detta går att vända, inget snack om saken men det är och blir tufft när laget agerar som man gör och släpper till så många chanser och mål bakåt.

Det som gör mig mest förbannad nu är INTE främst hur laget spelar eller där vi ligger utan det sätt som vissa sk supporters låter och gnäller.
Skellefteå AIK publiken är så förbannat bortskämda med framgång att så fort det blåser mot så ska det sparkas hit och dit och det ser man inte minst på den svikande publiksiffran.
Visst heter det att man stöttar "I med och motgång" !
Låt oss tillsammans visa att vi står bakom både spelare, ledare och stab......
Tillsammans både lag och supporters........AIK VISA HJÄRTA!
Last edited by SAIKO on 26 Oct 2022, 10:28, edited 1 time in total.
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: I med och motgång

Post by schteffe »

Jag tror på AIK. Vi vänder detta.
andreas22222
Posts: 1415
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: I med och motgång

Post by andreas22222 »

Gör skillnad på att kritisera när man ser det finns sprickor i föreningen och att ställa upp för föreningen i vått och torrt.
Det är av oro man skriver och ifrågasätter.

Ens värsta vänner är dom som smeker medhårs när dom istället skulle behöva säga ifrån.

“Äkta vänner hugger dig framifrån.” – Oscar Wilde

Skellefteå har i mina ögon slarvat bort fler guld/placeringar/ fyllda läktare.

På att man vägrar se det alla ser man förlorar matcher i år och tidigare på att man saknar tyngd/elakhet/ bredd i truppen.

Går man ut med och snackar om guld får man leva med dom kraven med.

Årets trupp är knappast så långt i närheten av det utan nyförvärv.

Nu är det ekonomiskt tuffare tider men vad gör klubben för locka publiken???

Skellefteå är klubben i mitt hjärta i vått och torrt.

Dock måste man som klubb tåla bli ifrågasatt samt för egen del kommer man följa laget om så div 3 spel.

Men man kan och ska aldrig ta publiken för given.

Om man förlorar 6 matcher i rad och det enda man hör är samma mantra vi tappade huvudet, osv men man ställer upp och spelar nästa match likadant.

Man tar inte timeout, man ändrar inte i kedjorna osv.

Är der rätt naturligt man blir frustrerade och undrar vad som sker.

Allra helst då norran aldrig ställer dom tuffa frågorna.

Jämför Sam när han coachar med Robert som bara mal på med kedjorna.

Personen Robert har jag inget emot men tycker han kan göra mera som coach. Acceptera vilken trupp han har och spela därefter.

Jag vill inte hålla käften och se på när mycket pekar åt fel håll i föreningen.

Sen kan man göra det med värdighet.

Att ifrågasätta spelare och ledare, föreningen tycker jag är fullt legitimt så länge det är inom rimliga gränser.

Däremot har dom alltid mitt fulla stöd på läktaren även vid 1-8 mot Frölunda eller förlusten med 4 forwards mot Clemensnäs.

Snyggt och beröm till North Power efter Lindvalls insläppta mål.
Så vill jag däremot stöd funkar av fans på plats.

För egen del bor man tyvärr i exil. 😀
Hällgren
Posts: 198
Joined: 01 Oct 2013, 17:40

Re: I med och motgång

Post by Hällgren »

Nä jag är inte ens orolig. Litar helt på AIK. Det kommer in kilon innan slutspelet och det är guld som räknas.

Skickat från min DN2103 via Tapatalk

shaquille
Posts: 1954
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: I med och motgång

Post by shaquille »

Vad är det som är gratis imorgon? Sålt väldigt bra med biljetter 😳
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: I med och motgång

Post by kopitar »

shaquille wrote: 28 Oct 2022, 11:56 Vad är det som är gratis imorgon? Sålt väldigt bra med biljetter 😳
Tidig lördagsmatch + löning
lobo
Posts: 1525
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: I med och motgång

Post by lobo »

shaquille wrote:Vad är det som är gratis imorgon? Sålt väldigt bra med biljetter Image
inget tror jag, men llnehelg och framförallt bättre tid för en helgmatch. folk kan gå på match men ändå hinna hem till familj, umgänge, partaj en lördag

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Frantisek Pospisil
Posts: 1376
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: I med och motgång

Post by Frantisek Pospisil »

Är det inte så att RailCare bjuder kommun och landsting på gratishockey.
Mycket tanter som ska supa å svina om så är fallet.
Killarna brukar som vanligt ta det lugnt å ta reda på resterna.
Tompa
Posts: 490
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: I med och motgång

Post by Tompa »

lobo wrote: 28 Oct 2022, 13:57
shaquille wrote:Vad är det som är gratis imorgon? Sålt väldigt bra med biljetter Image
inget tror jag, men llnehelg och framförallt bättre tid för en helgmatch. folk kan gå på match men ändå hinna hem till familj, umgänge, partaj en lördag

Sent from my SM-G991B using Tapatalk
Jag förstår inte varför AIK inte försöker få dom flesta lördagsmatcherna till kl. 15, kanske lite mindre ölförsäljning men istället betydligt mer publik.
Winning isn't everything, it's the only thing
Jocko Homo
Posts: 483
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: I med och motgång

Post by Jocko Homo »

Railcares nästa match är i november. Tredje i december.

Håller med om 15.15-starterna. Borde vara regel, inte undantag.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: I med och motgång

Post by Skidrow »

Jocko Homo wrote: 28 Oct 2022, 15:24 Railcares nästa match är i november. Tredje i december.

Håller med om 15.15-starterna. Borde vara regel, inte undantag.
Jo jag pratade med dom om det typ 18 lr så, men dom trodde at dom tjänade mer på sen match.
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: I med och motgång

Post by Ultron »

Samma här. När man åker 10 mil tor är det skönt att ha kvar en stund av kvällen, alt kunna göra sig redo för segerfesten/begravningsölet. 15.15 är bästa tiden!
lobo
Posts: 1525
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: I med och motgång

Post by lobo »

Skidrow wrote:
Jocko Homo wrote: 28 Oct 2022, 15:24 Railcares nästa match är i november. Tredje i december.

Håller med om 15.15-starterna. Borde vara regel, inte undantag.
Jo jag pratade med dom om det typ 18 lr så, men dom trodde at dom tjänade mer på sen match.
hur fasen kan dom tro det?? Billing?
Om det är så att dom räknar med mer öl och kioskförsäljing stämmer nog det, MEN (!!) då tänker dom inte på den dåliga känsla och negativa spiral 4.300 skapar, jämfört med 5.300.
Det är helt kritiskt att det KÄNNS fullt, då kommer sällanbesökarna tillbaka, då pratar dom om hur kul det var. Tror den känslan infinner sig vid ca 5.243 pers ImageImageImage

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: I med och motgång

Post by p-play »

Problemet med 18-matcher är att det varken är kvälls- eller dagmatcher. Det skulle vara intressant att se hur mycket publik man kunde dra med matchstart 20:00 på en lördag.
lobo
Posts: 1525
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: I med och motgång

Post by lobo »

p-play wrote:Problemet med 18-matcher är att det varken är kvälls- eller dagmatcher. Det skulle vara intressant att se hur mycket publik man kunde dra med matchstart 20:00 på en lördag.
haha. ja faktiskt. eller 21 ImageImageImageImageImageImage Vi har ju hockeybussarnara.. fasen ingen dum ide. när man tänker efter är ju 18 sämsta möjliga

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Joner
Posts: 74
Joined: 05 Jan 2019, 00:05

Re: I med och motgång

Post by Joner »

15.15 är kanske en bättre tid för familjer men 18 är en bättre tid för drag och de som vill hitta på något efter match (+ man hinner göra saker på dagen).

Är väl fullt rimligt med en blandning.


Sportis
Posts: 637
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: I med och motgång

Post by Sportis »

Dags att tänka lite nytt ? Bygdens lag känns inte så jäkla fräscht.
shaquille
Posts: 1954
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: I med och motgång

Post by shaquille »

Förändringar är inte aiks starkaste sida, man har väl åkt ut genom samma spånskiva i 20 år.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: I med och motgång

Post by p-play »

Joner wrote: 28 Oct 2022, 22:08 15.15 är kanske en bättre tid för familjer men 18 är en bättre tid för drag och de som vill hitta på något efter match (+ man hinner göra saker på dagen).

Är väl fullt rimligt med en blandning.
18:00 hamnar mitt i middagsbestyren för de flesta. Ursprungligen är antagligen en av tankarna att man istället skall köpa mat i restaurang på plats, men det är nog många som antingen inte har råd eller håller hårt i slantarna. Det är enklare att sälja en öl och en hamburgare som tilltugg. Klubben måste tänka att varje match är ett nytt event. Jag förstår att SHL och Cmore också styr lite här, men om man tänker sig att man skall arrangera en konsert så inte lägger man den 18:00 om man vill optimera förutsättningarna. Många har också en lång resväg. Klubben måste börja tänka mer kommersiellt.
Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: I med och motgång

Post by Rollie »

Man måste bredda och nå målgruppen "icke hockey-/sportfrälsta". Det har ex Groko lyckats med, många som är där för arrangemang och stämning och egentligen totalt okunniga när det gäller sporten som sådan. Är som hippt att gå på på hockey där nu. Dom törstar ju även efter ett guld men det är inte hela världen för många.
John
Posts: 250
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: I med och motgång

Post by John »

Det fina med Luleås publik är att alla är okunniga och tillsammans skapar en lynchstämning med rop som ”filmare” och buanden åt en handpassning i egen zon. En homogen skara som jobbar mot ett mål tillsammans.
Post Reply