LHC-Skellefteå AIK 20/9 kl 1900

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
nr86
Posts: 5211
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: LHC-Skellefteå AIK 20/9 kl 1900

Post by nr86 »

Ja oj vad skönt och viktigt med seger ikväll! Stor och övertygande dessutom. Många sticker ut positivt. Jag vill framhålla Sandberg som jag tror blir väldigt nyttig den här säsongen. Alla backar skötte sig utmärkt och vi kämpade verkligen på alla fronter. Nu får vi lite arbetsro och kan ta oss an dalmasarna med lite sänka axlar.
Ultron
Posts: 359
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: LHC-Skellefteå AIK 20/9 kl 1900

Post by Ultron »

Nu kör vi tipsrunda på det!

1. Jocke måste spela skadad?!
X. Jocke är slut
2. Jocke säger ”Håll min öl och kolla in det här…”
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: LHC-Skellefteå AIK 20/9 kl 1900

Post by nishog04 »

Spel mot ett mål. Skönt med seger efter fadäsen senast. Och grattis Jocke!

Känns som att Linköping blir årets bottenlag.
Empress
Posts: 6958
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: LHC-Skellefteå AIK 20/9 kl 1900

Post by Empress »

Frantisek Pospisil wrote: 20 Sep 2022, 22:15
TigerShark wrote: 20 Sep 2022, 22:04
Frantisek Pospisil wrote:Klasskillnad.
Man ser skillnaden mellan ett lag som vill käka puck och ett lag som vunnit innan matchen blåsts igång.

Hoppas jag har orätt, men återigen verkar AIK köpt in ett rehabfall. Är de signaler jag fått från "ladan" är Söderström långt ifrån matchstart.
Med tanke på Gurras ibland tveksamma ingripanden blir man liiite nervös.
Varför är han med och ombytt i båset då om han inte är spelklar?

Skickat från min IN2023 via Tapatalk
Varför står han inte med tanke på Gurras insats mot Malmö.
Killen haltade värre än Lennart Magnusson så sent som igår.
Så illa kan det ju inte vara, hade Gurra utgått efter 1 minut så hade väl inte Söderström avstått?
User avatar
Larstage
Posts: 681
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: LHC-Skellefteå AIK 20/9 kl 1900

Post by Larstage »

Så otroligt skönt att spelet och målskyttet lossnade ikväll. Jag var faktiskt orolig för den här matchen innan nedsläpp. Känns riktigt skönt att laget kunde studsa tillbaka så snabbt.
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
krysset
Posts: 1974
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: LHC-Skellefteå AIK 20/9 kl 1900

Post by krysset »

Vi har ett väldigt bra lag och kolla bara våra centrar. Vi kommer garanterat kunna vara med däruppe. Matchen mot Malmö var en av 52.

Gurra vilar nog på torsdag och att som någon skrev "Söderström haltar" stämmer inte alls.

Samtliga kedjor fungerade idag.

Bäst idag var Jonathan Johnson. Pudas och Granberg tätt därefter men Salomonsson, vilket utropstecken så här långt.
medli
Posts: 265
Joined: 04 Aug 2011, 20:54

Re: LHC-Skellefteå AIK 20/9 kl 1900

Post by medli »

krysset wrote: 20 Sep 2022, 23:28 Vi har ett väldigt bra lag och kolla bara våra centrar. Vi kommer garanterat kunna vara med däruppe. Matchen mot Malmö var en av 52.

Gurra vilar nog på torsdag och att som någon skrev "Söderström haltar" stämmer inte alls.

Samtliga kedjor fungerade idag.

Bäst idag var Jonathan Johnson. Pudas och Granberg tätt därefter men Salomonsson, vilket utropstecken så här långt.
Nu glömde du Rille Hugg!
dovienya
Posts: 2152
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: LHC-Skellefteå AIK 20/9 kl 1900

Post by dovienya »

https://www.shl.se/article/icncal8b6-40 ... an-matteau

Gillar hur det står "tappar sina fötter" i anmälan :lol:
User avatar
Special Brew
Posts: 9862
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: LHC-Skellefteå AIK 20/9 kl 1900

Post by Special Brew »

Reagerade på filmningen på plats i arenan igår, fick onda ögat av de som var närmast mig. Ingen repris visades på jumbotronen.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: LHC-Skellefteå AIK 20/9 kl 1900

Post by Snuskhummern »

Man kan väl knappast påstå att AIK blev testade igår, LHC kan få det riktigt kämpigt. Men väldigt fint spel från våran sida, framför allt två saker vill jag lyfta. Salomonsson och Forsfjäll ser oerhört mogna ut i spelet och tror Sandberg skulle blomma ut i en bättre omgivning.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: LHC-Skellefteå AIK 20/9 kl 1900

Post by p-play »

Snuskhummern wrote: 21 Sep 2022, 10:27 Man kan väl knappast påstå att AIK blev testade igår, LHC kan få det riktigt kämpigt. Men väldigt fint spel från våran sida, framför allt två saker vill jag lyfta. Salomonsson och Forsfjäll ser oerhört mogna ut i spelet och tror Sandberg skulle blomma ut i en bättre omgivning.
Frågan är om Sandberg inte skulle gynnas av en centerposition då han är bra på öppen isyta? Salomonsson och Forsfjäll såg båda bra ut, men den största positiva överraskningen är nog Pellikka.
User avatar
nr86
Posts: 5211
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: LHC-Skellefteå AIK 20/9 kl 1900

Post by nr86 »

Visst var vi bra igår och dominerade matchen men nu är det lite upp till bevis också på torsdag. Blir ett helt annat motstånd och vi kommer att bli testade på ett helt annat sätt de kommande 2 matcherna.
krysset
Posts: 1974
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: LHC-Skellefteå AIK 20/9 kl 1900

Post by krysset »

Varje match och varje byte är som en ny dag. Leksand borta blir häftigt. Räkna med en del publik.
Visst kan man efter gårdagens match tycka och tro att Linköping får det tufft i år och att det inte var en värdemätare men det är som att mena att vår insats var medioker.

En Malmösupporter kanske skulle sagt att deras insats mot oss i lördags var ingen värdemätare eller att AIK får det svårt?

Trots segern igår så finns det lite att fundera över.

Gurra har inte sett stabil ut.
Sundsvik och Sandberg bra men dessvärre skulle de behöva en tredjelänk av klass. Lek med tanken att Wingerli lirat där?

Nu så ska vi inte röra de övriga formationerna men en ny spelare in då ska den vara tredjelänk med Sundsvik/Sandberg.

Trisst med Robertssons skada. Stenman är ett löfte och bäst vore om Stenman och Robertsson i dagsläget fick någon match här och där och på sikt slå sig in på allvar.

Backar verkar vi få fram färdiga shlspelare tidigt vilket är beundransvärt.
User avatar
nr86
Posts: 5211
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: LHC-Skellefteå AIK 20/9 kl 1900

Post by nr86 »

Håller inte med om att det är lika med att tycka vi var mediokra mot lhc. De tillät oss göra vad vi ville. Vi fick visa hur bra vi kan vara när vi ” tillåts ” spela som i går. Det tror jag inte vi får på torsdag tex. Jag håller med om att Sundsvik trampar lite vatten just nu. Men Sandberg ser riktigt bra ut! Jag gissar att han kommer att landa på 25 poäng och uppåt när säsongen summeras.
Ultron
Posts: 359
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: LHC-Skellefteå AIK 20/9 kl 1900

Post by Ultron »

Nån som vet varför vi var ensamma om att spela igår? Lite märkligt att 12 lag har speluppehåll redan omgång 2...
Ultron
Posts: 359
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: LHC-Skellefteå AIK 20/9 kl 1900

Post by Ultron »

En "kul" grej: enligt den officiella statistiken står vi noterade för 6 (!) ramträffar på två matcher. Deja vu.
Fdskebo
Posts: 1097
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: LHC-Skellefteå AIK 20/9 kl 1900

Post by Fdskebo »

Det är klart att vi var riktigt bra igår, men vi tilläts också att vara riktigt jävla bra.
Linköping har haft problem med oss i flera säsonger men gårdagens match är nog det sämsta jag sett dem. Bara att tacka och ta emot och hoppas att det ger oss lagom med självförtroende inför torsdagens match. För den kommer att bli betydligt tuffare.

Två generella funderingar:

1. Vem ska egentligen göra målen?
Vi kan inte förvänta oss att få 100 klara chanser per match och med tanke på hur matchen såg ut igår så borde vi ha vunnit med minst 10-1.
Jag saknar minst en riktig sniper, en som inte funderar utan bara trycker dit puckarna så fort han får ett hyfsat läge.

2. Är det inte dax att låna ut Robertsson och Stenman?
Inte minst för deras egen skull. Båda behöver kontinuitet med mycket speltid och förtroende för att utvecklas. Det kommer de inte att få hos oss, inte i år iallafall.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: LHC-Skellefteå AIK 20/9 kl 1900

Post by nomercy »

Ultron wrote: 21 Sep 2022, 15:55 Nån som vet varför vi var ensamma om att spela igår? Lite märkligt att 12 lag har speluppehåll redan omgång 2...
Enligt vad jag snappat upp kan det bero på att denna match egentligen skulle spelas 15/10 men då var tydligen arenan i Linköping bokad för någon konsert.
krysset
Posts: 1974
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: LHC-Skellefteå AIK 20/9 kl 1900

Post by krysset »

Fdskebo wrote: 21 Sep 2022, 16:04 Det är klart att vi var riktigt bra igår, men vi tilläts också att vara riktigt jävla bra.
Linköping har haft problem med oss i flera säsonger men gårdagens match är nog det sämsta jag sett dem. Bara att tacka och ta emot och hoppas att det ger oss lagom med självförtroende inför torsdagens match. För den kommer att bli betydligt tuffare.

Två generella funderingar:

1. Vem ska egentligen göra målen?
Vi kan inte förvänta oss att få 100 klara chanser per match och med tanke på hur matchen såg ut igår så borde vi ha vunnit med minst 10-1.
Jag saknar minst en riktig sniper, en som inte funderar utan bara trycker dit puckarna så fort han får ett hyfsat läge.

2. Är det inte dax att låna ut Robertsson och Stenman?
Inte minst för deras egen skull. Båda behöver kontinuitet med mycket speltid och förtroende för att utvecklas. Det kommer de inte att få hos oss, inte i år iallafall.
Om vi lånar ut Stenman och Robertsson nu så fyller vi inte 4 kedjor. Om vi däremot värvar 2 forwards så kan man låna ut dessa om man beslutar sig för detta.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1458
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: LHC-Skellefteå AIK 20/9 kl 1900

Post by Humlannitton »

krysset wrote: 21 Sep 2022, 20:02
Fdskebo wrote: 21 Sep 2022, 16:04 Det är klart att vi var riktigt bra igår, men vi tilläts också att vara riktigt jävla bra.
Linköping har haft problem med oss i flera säsonger men gårdagens match är nog det sämsta jag sett dem. Bara att tacka och ta emot och hoppas att det ger oss lagom med självförtroende inför torsdagens match. För den kommer att bli betydligt tuffare.

Två generella funderingar:

1. Vem ska egentligen göra målen?
Vi kan inte förvänta oss att få 100 klara chanser per match och med tanke på hur matchen såg ut igår så borde vi ha vunnit med minst 10-1.
Jag saknar minst en riktig sniper, en som inte funderar utan bara trycker dit puckarna så fort han får ett hyfsat läge.

2. Är det inte dax att låna ut Robertsson och Stenman?
Inte minst för deras egen skull. Båda behöver kontinuitet med mycket speltid och förtroende för att utvecklas. Det kommer de inte att få hos oss, inte i år iallafall.
Om vi lånar ut Stenman och Robertsson nu så fyller vi inte 4 kedjor. Om vi däremot värvar 2 forwards så kan man låna ut dessa om man beslutar sig för detta.
Det beror väl på om vi vill vara med och slåss om guldet eller inte. Med en fjärdekedja där Robertsson och Stenman tar plats, skulle jag säg att vi har för dålig bredd. Minns 2013 där vi hade FEM kedjor där inte någon av ovanstående skulle varit nära att platsa.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: LHC-Skellefteå AIK 20/9 kl 1900

Post by Snuskhummern »

Ny - Lindholm - Lindström

Hugg - Johnson - Möller

Sundsvik - Wingerli - Sandberg

Kühnhackl - Lindström - Lindholm

Robertsson/Stenman

Vips så har vi en hygglig bredd, när alla är på plats vill sägas.
Fdskebo
Posts: 1097
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: LHC-Skellefteå AIK 20/9 kl 1900

Post by Fdskebo »

Snuskhummern wrote: 21 Sep 2022, 21:42 Ny - Lindholm - Lindström

Hugg - Johnson - Möller

Sundsvik - Wingerli - Sandberg

Kühnhackl - Lindström - Lindholm

Robertsson/Stenman

Vips så har vi en hygglig bredd, när alla är på plats vill sägas.
Det är lite det jag menar, det är klart att vi inte kan låna ut Stenman och mini-Bert med dagens trupp, men tanken borde vara att det görs så snart som möjligt. Dvs att en sniper värvas så snart som det bara går samt att man tar in en breddforward som gör ett gediget dagsverke. Då kan man rotera j20 forwards på 13e platsen vid skador.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: LHC-Skellefteå AIK 20/9 kl 1900

Post by p-play »

Fdskebo wrote: 21 Sep 2022, 22:14
Snuskhummern wrote: 21 Sep 2022, 21:42 Ny - Lindholm - Lindström

Hugg - Johnson - Möller

Sundsvik - Wingerli - Sandberg

Kühnhackl - Lindström - Lindholm

Robertsson/Stenman

Vips så har vi en hygglig bredd, när alla är på plats vill sägas.
Det är lite det jag menar, det är klart att vi inte kan låna ut Stenman och mini-Bert med dagens trupp, men tanken borde vara att det görs så snart som möjligt. Dvs att en sniper värvas så snart som det bara går samt att man tar in en breddforward som gör ett gediget dagsverke. Då kan man rotera j20 forwards på 13e platsen vid skador.
Jag tycker att dagens linje där man låter juniorer komma upp och svara för bredden i seriespelet är bra. Vi sparar en hel del pengar på det och de får en chans att ta sig in i truppen. I slutspelet behöver man dock en bredare trupp då det är tätare mellan matcherna.
Post Reply